AS2014

iPhone reparation

22 indlæg i dette emne

Ja rimelig meget ikke noget, der har noget med bryllup at gøre :) Men her er jo så mange kloge hoveder herinde ;)

Jeg havde min iPhone 4 i 4 år uden så meget som at krumme et har på dens hovede. Nu har jeg købt den nye iPhone 6 og har allerede smadret skærmen på den!!! Åh, hvor er jeg sur på mig selv! Skærmen er splintret, men billedet ser stadig helt fint ud og touch funktionen fungerer fint. Men det er jo en jungle, hvor man skal gå hen for at få den reparerer og priserne svinger meget.

Derfor:

Nogen der ved, hvordan man finder ud af, om et sted er Apple sertificeret og bruger originale dele og ikke piller alt ud af ens tlf og erstatter med uoriginale dele (som jeg lige har læst et par skrækhistorier om).

Og er der forskel på hvor omfattende et skærmskift er? Altså hvis nu LCD skærmen fungerer fint osv, kan man så slippe afsted med bare at skifte glasset eller hvordan... Forstår det ikke helt :)

Håber nogen kan hjælpe!!

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min datter har næsten lige busted skærmen på min IPad, og den fik vi repareret hos irep i Købmagergade, og vi gik bare ind afleverede den, og så var den klar et par timer senere.

Det var godt nok gennem forsikringen, ved ikke om det gør en forskel :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Du er ikke alene. .:) Præsterede at smadre skærmen på min nye Galaxy S5 ca. 1 måned efter jeg havde fået den. Dog stadig funktionsdygtig. Jeg kan ikke svare dig på dit spørgsmål men har hørt at en god ting er at komme panserglas på (når skærmen er skiftet).

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Det er i hvert fald billigere at skifte glas på en iphone end på en Galaxy. Da galaxy glasset er limet direkte på LCD skærmen og det er ikke på en iphone - hvis du ikke selv roder med at skille mobiler ad, er det vel bare at kontakte en af de mange firmaer der skifter glas på iphones

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har snakket med irep og de har sket ikke fået skærmene hjem endnu! Og de siger også at LCD, touch og glasskærm er en og samme ting, så det er det hele, der skal udskiftes til en pris af 3000kr!!!!!!

Har fået tilbud på ned til 1500kr, men så vil de beholde telefonen i flere dage og det gør mig lidt mistænkelig overfor om de lige ripper den for alt muligt, efter de historier jeg har læst om. Desuden ryger alke garantier jo på den, hvis man ikke får den reparerer med originale dele og hos en forhandler. Derfor heg er lidt nysgerrig efter, hvordan man finder ud af, hvem der er autoriserede! Da den er rimelig ny, ville det være ret ærgerligt, hvis der kommer en eller anden system fejl om et halvt år, som garantien normalt ville dække, men som man så ikke kan få dækket fordi nogle "uautoriserede" har repareret tlf'en. Ih øv! Men ja, de fleste oplever vel en smadret skærm før eller siden :(

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Har du prøvet at kontakte den forhandler du har købt telefonen hos og høre hvad de anbefaler? Tror jeg personligt jeg ville starte med. Hvordan er skaden opstået? Der er ikke nogen chance for, at det kan dækkes af garantien vel? Synes godt nok det er hurtigt efter du har fået den at det er sket. Havde ellers hørt at 6'eren skulle have såkaldt gorillaglas, som skulle være meget svært (nærmest umuligt) at smadre eller ridse.

Ved min svigermor laver regnskab for nogen, som foretager iPhone reparationer, kan evt. prøve at høre hende ad?

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Har skrevet til mit teleselskab ja. Så håber de kan anbefale nogen.

Og ja, det er hurtigt og møg-ærgerligt. Den gled ud af min hånd ned på et skarpt flise-trin med skærmen nedad. Tvivler på at nogen garantier vil dække det og nej, har heller ikke tegnet nogen udvidet forsikring på den. Nu havde jeg jo min gamle i 4 år uden at lave reneste ridse i glasset, trods at jeg aldrig har haft cover eller lign på. Så troede jo jeg var god til at passe på mine ting!

Men du må da meget gerne høre din svigermor Roselein :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor er det bittert! Jeg har haft en 4S og en 5, og har haft tabt dem på jævnlig basis (jeg er ret klodset), men der er heldigvis aldrig sket noget. 5'eren ha faktisk været en tur i en vandpyt også :rolleyes: Dog har samtlige medlemmer af min nære familie formået at smadre skærme, så det er nok bare mig der er heldig (jeg er i hvert fald ikke forsigtig...).

Det er phonehospitalet hun arbejder for. Det er selvfølgelig ingen garanti, men ved min svoger også har haft sin iPhone til skærmskifte der, og var godt tilfreds. Det koster godt nok også 3000,- :td: og den nærmeste ser ud til at være i Slagelse. Lidt vildt hvor dyrt det er!

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Tusinde tak!

Og ja, det er ret vildt!!! Men når telefonen er så ny som den er, vil jeg hellere have lavet den et ordentligt sted end det billigste sted. Det ville være så bittert at lave endnu mere rav i den.

Tror jeg prøver med irep. De virker ret fornuftige.

Min 4'er har jeg også tabt 1000 gange - gerne fra øverste kittellomme ned på stengulv, og den har aldrig fået en ridse. Men tror det der med lige at ramme kanten på et flise trin, var for meget af det gode. Det havde den gode gamle 4'er sikkert heller ikke holdt til..

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vil lige give en update, da jeg synes budskabet skal spredes :lol:

Jeg læste noget lidt kryptisk på Apples amerikanske hjemmeside om, at de udfører reparationer i Apple butikkerne og at prisen på en ny skærm til iPhone 6 er sat til 109$. Det er jo noget lidt andet end 3000kr... Jeg ringede til Apples hotline/kontakt i dk, hvor de sagde de ikke kendte noget til det og at de ikke kunne hjælpe mig, hvis ikke jeg havde købt min tlf hos dem. Jeg skulle i stedet kontakte min teleudbyder. Dem kontaktede jeg så - de ville have, at jeg skulle sende tlf'en til deres reparatør i Esbjerg og ville ikke sige noget om prisen på forhånd. Når de havde modtaget telefonen, ville de komme med en pris for at reparere den. Tænkte at det nok ikke ville blive meget billigere end de priser, jeg har fået oplyst fra autoriserede reparatører i kbh plus at der så ville komme omkostninger til forsikret pakkeforsendelse oveni. Og skulle jo så også undvære telefonen i måske over en uge.

Det nagede mig stadig at man kan få den lavet så billigt i USA. Som et sidste desperat forsøg ringede jeg til Apple butikken i Malmø - ganske rigtigt, jeg kunne bestille en tid i deres genius bar og så ville de lave den på et par timer. Og prisen ville maks blive 1900 dk kr afhængig af hvor meget, der var blevet ødelagt i faldet. Så i går tog vi på endags tur til Malmø og jeg fik repareret min tlf - det tog 1,5 time og prisen blev........ 800kr!!!!!!!! De holdt sig rigtig nok til de 109$, der kom så bare moms oven i.

2200kr sparet ved at tage toget en halv time!! (Vi gav ca 140kr for en returbillet, men samlet set stadig en god forretning!).

At Apple butikken så ligger i det store shopping center Emporia og de "tjente" penge hurtigt blev brugt alligevel er en anden sag 😄

Håber budskabet bliver spredt, så andre uheldige og ulykkelige sjæle ikke skal betale de horrible priser i Kbh! Rådet hjælper selvfølgelig ikke særlig meget, hvis man er en af dem, der skal køre langt og krydse en masse broer for at komme til Malmø. Men vil tro man kan gøre det samme i alle Apple butikker, hvis man kan vente med en reparation til man måske alligevel kender nogen, der kommer til en by med en apple butik..

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Og vil lige tilføje at det endda var billigere end hvad den lille skumle biks på Nørrebro skulle have for det - de ville have 1500kr, beholde tlf'en i 3 dage og kunne ikke svare på hvor deres reservedele var fra..

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Blot til jeres information vil jeg sige. At får i lavede skærmen et andet sted end der hvor i har købt denne, så mister i jeres reklamationsret.

Grunden til dette skyldes at der har været et uautoriseret indgreb i telefonen. Man skal kun få lavet det andre steder hvis man har fået en bekræftelse fra det sted man nu har købt den.

Så har man fået lavet evt. skærm et andet sted, så har man mistet denne og det vil ikke være muligt at reklamere over fremtidige fejl indenfor den 2 års periode.

Blot info til andre.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Blot til jeres information vil jeg sige. At får i lavede skærmen et andet sted end der hvor i har købt denne, så mister i jeres reklamationsret.

Grunden til dette skyldes at der har været et uautoriseret indgreb i telefonen. Man skal kun få lavet det andre steder hvis man har fået en bekræftelse fra det sted man nu har købt den.

Så har man fået lavet evt. skærm et andet sted, så har man mistet denne og det vil ikke være muligt at reklamere over fremtidige fejl indenfor den 2 års periode.

Blot info til andre.

Er ret sikker på, at det er blevet taget op på et eller andet tidspunkt, hvor det blev besluttet at det var ulovligt. Altså det er kun hvis der sker noget med skærmen, at jeg ikke kan holde teleselskabet ansvarlig for det. Men den har jeg garanti på fra Apple nu.

Under alle omstændigheder ville jeg nok kunne få mange flere reparationer hos Apple for de 2600kr jeg nu har sparet (fik lige en mail fra irep om at de nu havde fået skærmene hjem og prisen nu var 3400kr i stedet for 3000kr). Og hvis ens telefon nu er mere end 2 år gammel (eller mere end 1 år hvis det er en erhvervstelefon hvor der kun er garanti på i et år), så kan det i hvert fald godt betale sig. Men hvis tlf'en er gammel er man måske også lige glad med om man får originalt udstyr på den.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Bare lige det jeg hurtigt fandt, men de henviser også til Forbrugerombudsmanden.

"Ovenstående medfører også at selvom du har fået skiftet skærm hos en uautoriseret reparatør vil du stadig kunne klage over eksempelvis en defekt låseknap, med mindre Apple eller forhandleren direkte kan bevise at fejlen skyldes en skade under reparationen af skærmen, hårdt slid eller at den har lidt overlast.

Hvis man gerne vil gøre brug af reklamationsretten skal man derfor aldrig lade sig blive spist af med at telefonen har været åbnet, fugtindikatorerne er aktiveret eller at skærmen er blevet skiftet. Hvis man kun får at vide at garantien er bortfaldet og ikke bliver tilbudt at få repareret fejlen jf. reklamationsretten, er man blevet vildledt og det har Forbrugerombudsmanden slået fast er direkte ulovligt.

Hvis man er i tvivl, hvorvidt man kan gøre brug af reklamationsretten har Forbrugerstyrelsen lavet en glimrende guide og det er blandt andet denne, dette blogindlæg bygger på.

Har du prøvet at blive afvist fordi garantien er bortfaldet? Har vi glemt noget? I så fald må du meget gerne lægge en kommentar. Husk også at vi gerne svarer på dine spørgsmål vedrørende reparation, garanti og reklamationsret pr mail på kontakt@imania.dk"

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Kan se at reparation i Sverige af min S5 koster mellem 1500 og 1.700 SEK mod 1.419 DKK i DK. Dvs. jeg kan spare ca. 300 kr. i forhold til DK og Hillerød hvor jeg selv kan købe op med den og hente den. Det kan ikke svare sig og har jo fradrag for udgiften da det er en firmatelefon men venter og ser om ikke det bliver billigere. :) Det andet ville jeg ikke være bange for. Der er jeg enig med AS2014

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kan se at reparation i Sverige af min S5 koster mellem 1500 og 1.700 SEK mod 1.419 DKK i DK. Dvs. jeg kan spare ca. 300 kr. i forhold til DK og Hillerød hvor jeg selv kan købe op med den og hente den. Det kan ikke svare sig og har jo fradrag for udgiften da det er en firmatelefon men venter og ser om ikke det bliver billigere. :) Det andet ville jeg ikke være bange for. Der er jeg enig med AS2014

Det lyder dyrt, hvis det bare er skærmen? De sagde maks 2200 svenske kr til mig, men endte så på 970 svenske kroner. Tror ikke de ville sige en præcis pris før de havde set tlf'en. Men om ikke andet synes jeg bare folk skal kende til muligheden, så må man jo undersøge om det kan betale sig i den situation man selv står i. :) For mig kunne det jo i hvert fald virkelig godt betale sig :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Så vidt jeg har forstået er det alt man skifter når vi taler Galaxy men skal også have undersøgt det nærmere inkl. Sverige. Men har ikke haft travlt med det da telefonen er fuldt funktionsdygtig endnu.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer