frknans

HJÆLP! Farvetema

13 posts in this topic

Årh alle I skønne kvinder ( og de mænd her måtte være :wink: )

Jeg har lidt et problem, og min kære forlovede er ikke til sååå meget hjælp igen.

Sagen er den, at vi skal holde vores fest på Rødvig kro & badehotel, og deres "festsal" er en hel del grøn (vedhæfter billede, hvis det da vil lykkes), så derfor! Hvad ville I skønne mennesker vælge af farver?

Vi har lidt tænkt grøn, men frygter lidt, at det bliver for grønt, og at det måske vil være svært at finde den rigtige grønne farve

HJÆLP :help:

0

Annonce ♥

Man kan jo sagtens gå med nuancer af grøn. Var mig ville jeg vælge at sætte det sammen med turkis, blå eller lavendel måske.

Har du ikke allerede stiftet bekendskab med Pinterest, er det bestemt anbefalelsesværdigt, det er en utømmelig kilde af inspiration :wink:

0

Jeg tænker et rustikt tema med råhvid, ivory, jute, træ og se evt med lidt klatter af farve i form af blomster og lign

0

Jeg tænker et rustikt tema med råhvid, ivory, jute, træ og se evt med lidt klatter af farve i form af blomster og lign

Jaah, ivory, jute og træ til et forårs bryllup, det kunne jeg også sagtens se for mig :wink:

0

Annonce ♥

Hvad med grøn, guld og elfenben/creme? :)

0

Fx--

post-74185-0-48216500-1414065294_thumb.j

post-74185-0-59769900-1414065305_thumb.j

post-74185-0-40511700-1414065317_thumb.j

post-74185-0-93087000-1414065327_thumb.j

post-74185-0-80142300-1414065338_thumb.j

0

Jeg ville skippe tema-delen, og fokusere på at slappe af. Du er formentlig en af de eneste der ugen efter husker hvordan dugen matchede dine sko..

0

Jeg har lige været inde at se et billede af stedet. Jeg vil som Meandmy bruge guld og elfenben, og så måske bare lade den grønne komme ind i borddekorationerne, så den er der men ikke tager fuldstændig overhånd.

Jeg ville skippe tema-delen, og fokusere på at slappe af. Du er formentlig en af de eneste der ugen efter husker hvordan dugen matchede dine sko..

Man kan da godt slappe af, selvom man har valgt temafarver :huh: Personligt ville jeg ikke kunne slappe af i planlægningsprocessen, hvis jeg vidste, at slutresultatet vil ligne noget, en malerpalet havde kastet op! :lol:

Det kan da godt være, at vores gæster ikke kunne huske vores temafarve ugen efter, men de lagde mærke til det på dagen og roste det, og så var "missionen" for mig lykkedes :)

Edited by sle85
0

Annonce ♥

Guld og grøn ser virkelig flot ud sammen - elsker guld :lol:

Og vores gæster lagde meget mærke til oppyntningen. Nu havde vi også gjort RET meget ud af det, men her 2 måneder efter er det stadig et samtaleemne blandt vores gæster. Men jov, har da også været til bryllupper, hvor jeg efterfølgende ikke har kunnet huske hvordan der var pyntet - men det har så typisk også været hvor der ikke har været gjort så meget ud af det.

Og vigtigst af alt: vi hyggede os vildt meget med at lave alle tingene til oppyntningen sammen og det blev lige så wow-agtigt som vi satsede på og helt perfekt til os :)

0

Jeg har lige været inde at se et billede af stedet. Jeg vil som Meandmy bruge guld og elfenben, og så måske bare lade den grønne komme ind i borddekorationerne, så den er der men ikke tager fuldstændig overhånd.

Man kan da godt slappe af, selvom man har valgt temafarver :huh: Personligt ville jeg ikke kunne slappe af i planlægningsprocessen, hvis jeg vidste, at slutresultatet vil ligne noget, en malerpalet havde kastet op! :lol:

Det kan da godt være, at vores gæster ikke kunne huske vores temafarve ugen efter, men de lagde mærke til det på dagen og roste det, og så var "missionen" for mig lykkedes :)

Exactly-

Er jo en smagssag, hvor meget man vil gøre ud af farvetema etc. Det er dog en helt normal ting, hvis man planlægger større arrangementer, ikke kun bryllupper.

Når det så er sagt, er det da helt op til den enkelte om man vil gøre noget, lidt eller meget ud af det. Fordi man har farvetema betyder det jo (heldigvis) ikke, at man behøver at matche skoene med dugen.......

Vi gjorde ret meget ud af det, og folk lod altså mærke til det. Folk nævner det stadigvæk nu efter brylluppet- og mange bemærkede det også på dagen.

Så hvis det er det man har lyst til- synes jeg da, at man skal have lov til det.

0

Hvor er I altså bare gode! Og tusinde tak for super inspiration :hug:

Vi ender nok med at gå med lidt vintage tema agtigt.

Må indrømme, at jeg hverken er specielt kreativ eller fingernem, så det bliver, desværre, begrænset, hvor "vildt" og gennemført det nok ender med at blive.
Ville dog være ked af, at der ikke er en rød tråd eller hvad man skal sige :)

0

Jeg ville vælge nogle farver der ser god ud sammen med grøn, altså guld, lilla eller hot pink, alt efter hvor grønt lokalet er ville jeg nok være påpasselig med at køre grønt tema som sådan (dvs ingen grønne servietter eller lignende, hold dem hvide/ivory), den grønne kobling skal nok komme hvis I har blomster eller planter som en del af jeres borddækning. Man kunne også køre natur tema - evt. pynte op med træ, kogler (evt. spraymalet guld), sukkulenter, mos, og guld(glimmer).

post-68857-0-82646900-1414527823_thumb.j

0

Annonce ♥

Vores receptionslokale er også grønt...så jeg har valgt, elfenben, sølv, støvet grøn og brun i vores farver.

0