Pleazure

Isdessert?

13 indlæg i dette emne

Vi overvejer af flere årsager at få isdessert til vores bryllup -bl.a. fordi vi ved at is vil være et hit blandt gæsterne (og os selv :)), og fordi vi sikkert vil kombinere desserten med kaffe så vi hurtigere kan komme på dansegulvet :) Dvs. desserten bliver et mix af is, chokolade, flødeboller, måske lidt småkager og kaffe/the.

Vi sørger selv for festen som sådan som holdes i lejede festlokaler - vi får dog et catering firma til at levere maden :)

Vi kan selvfølgelig bede catering-firmaet komme med forslag til isen, men kan vi evt med fordel selv købe isen? Hvilke mærker kan anbefales? Det må selvfølgelig gerne være lige det der lidt ekstra, når nu det er bryllup :)

Forslag modtages med kyshånd :)

(jeg kan også lave is selv - men tror desværre jeg kommer i tidsnød, så vil gerne købe...)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Smiler, vi skal både have pandekager, is og frugt til vores kobberbryllup - det bliver bare rigtigt lækkert, for da vi har en kogekone, bliver det hele højst sandsynligt hjemmelavet efter alle kunstens regler :-D

Redigeret af mrssicilia
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi fik islagkage til dessert, som min svigermor lavede. Der var ahornsirupis med valnødder, kirsebæris og nougatis, og så var der knuste makroner imellem lagene. Den smagte SÅ skønt, og var et stort hit blandt gæsterne.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hvor I landet er det? Hvis det er i Århus området vil jeg anbefale Marselisborg is (nede i lystbådehavnen) de laver den bedste is (og den hidtil eneste sukkerfrie is der er værd at sætte tænderne i)

Ellers....

Hansen is, Svaneke is, den gamle iskiosk i Tivoli (aner ikke om man kan købe hele bøtter derinde)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

ParadIS har sådan nogle bokse man kan leje, hvor der så er dertil hørende is. Det smager virkelig godt, men vil også skabe en mere hektisk stemning, i forhold til at få det serveret.

Jeg har faktisk været på deres hjemmeside og kigge, og har godt set deres isbokse. Jeg synes bare at det bliver sådan lidt for "en sommerdag ved stranden"-agtigt. Vil gerne have det lidt mere stilet, hvis du forstår... Ærgeligt nok, for paradis is er lækker!

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tusinde tak for input. Kan se at mange af jer hælder til hjemmelavet is, det kan jeg faktisk godt forstå...

Hansens is er også lækkert! Men synes bare det også er lidt "standard" i udseende? Nuvel har de islagkager, men selv om kvaliteten af isen klart er bedre end hjem-is eller lign., synes jeg selve det visuelle halter lidt....

Tror jeg spørger vores mad-leverandør - er sikker på de laver hjemmelavet is :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hvis du googler islagkager (som jeg lidt læser at det er det du søger) er der en masse store og små ishuse der laver fine, fine islagkager der ikke ligner noget fra Nettos fryseboks.... Skal det være storslået laver la Glace også isdesserter

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer