Guest

Brudetale incl sang

33 indlæg i dette emne

Hej piger.

Jeg er normalt en genert pige, der ALTID har været død nervøs i skolen når der var fokus på mig, til fremlæggelser osv. Er ikke god til det med taler, og snakke i store forsamlinger - også selvom det er familie og venner.

Men alligevel kunne jeg godt tænke mig at vise min kærlighed til min kommende mand. (Jeg ved så ikke om jeg tør, når det så endelig gælder)

Men har tænkt på en kort, som i meget kort, tale - hvor man så i slutningen siger noget med, at der er en bestemt sang, der siger præcis hvordan jeg har det, og så synge/mime til pyrus "jeg elsker dig fordi".

Men har ikke den store sangstemme, og kan ikke lige gennemskue hvordan jeg skal få indspillet det?

Har I måske en bedre ide, hvor sangen kan indgå i en tale - eller noget andet underholdning?

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ihhh den sang har jeg også tænkt på at få spillet/sunget :bunny_4::bunny_4::bunny_4:

Min lillesøster kan så synge rimelig godt så håber at hun vil tage tørn - for jeg har SLET OVERHOVEDET ingen sangstemme gemt i mig.

Jeg have tænkt selv at sige lidt inden hun skulle på - men ved et tidligere bryllup vi var til fik bruden toastmaster til at introducere sangen og hvorfor. Det virkede fint og der var ingen der rynkede på næsen af at bruden ikke holdt tale.

Held og lykke med sangen - og tillykke med brylluppet :loveshower:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Der er flere muligheder:


1) Man kan vælge at hyre en udefrakommende sangerinde/sanger til at synge den som falder ind umiddelbart efter dit startskud.
2) Man kan vælge at få det originale nummer afspillet.

3) Du kan vælge selv at synge den med underlægningsmusik.

Uanset evt. "talent" er den sidste løsning klart det som vil tage mest kegler. Fordi folk vil kunne fornemme det grænseoverskridende i det og mærke at det er noget som betyder noget for dig.

Uanset hvilken model man vælger giver det den bedste effekt hvis det kommer som en overraskelse. Dvs. uden egentlig præsentation udover dine ord om sangen. Jeg har ofte udstyret en brud eller hvem der nu skulle synge sangen med en trådløs mikrofon inden så denne har været klar og kan falde ind med musik lige så snart de sidste ord er sagt.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg gør det at jeg også holder en tale og så har jeg altid drillet min kæreste med at når vi skulle giftes skulle der spilles Andreas prinsesse sang. Det passer så fantastisk med at Andrea kan skiftes ud med Marie. Så jeg får den printet ud og så skal alle synge den. Det kunne måske være en mulighed?

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er en god ide den med at dele sangen ud - men hvad hvis folk ikke kender sangen? Det bliver også noget møg.

Jeg har skrevet en skitse over talen - nu skal jeg bare finde ud af hvad jeg skal gøre med sangen?

I må meget gerne komme med konstruktiv kritik af den!

(Hm - jeg kan ikke få kopieret den herind - mærkeligt)

Redigeret af SabrinaKH
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg kan såmænd godt følge Malu82's ide men det er jo også et spørgsmål om hvad man vil med sin sang/tale. Vælger man at lade gæsterne synge den vil jeg mene at det mere bliver en "fælles aktivitet" og at man får ikke den samme effekt frem som en følelsesladet tale eller sang typisk vil give gæster og - i særdeleshed - brudgommen.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Så kunne du vælge originalen og mime til den som du selv skriver øverst. Jeg syntes ikke man kan tale om at en sang er for plat. Særligt ikke hvis det er en sang der betyder noget for jer. Er det i øvrigt ikke en julesang .:) Ikke at det betyder noget.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har ikke tænkt mig at holde tale, men nøjes med at synge

Kan dog ikke helt finde ud af, om det vil være bedst i kirken eller til festen?

Og så er der valget af sangen. Jeg har overvejet Du er med News, men andre input modtages gerne :)

Nogle sange er jo også svære at synge selv end andre.

Til sidst er der musikken til. Kan jeg ikke helt gennemskue, hvordan jeg får. Hvis det bliver til festen, kan jeg måske bare arrangere med musikeren.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Personlig kan jeg hverken synge eller holde tale, så jeg har valgt at få en dansk kunstner til at synge den sang, der blev "vores" melodi, den første sommer vi var sammen, den bliver sunget acapella, og det er vedkommende rigtig god til.

Han synger også en af sine egne sange, regner med det bliver mellem og under middagen....❤️

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Nu ved jeg ikke om du er blevet gift, da der ikke står noget om dato for dagen.

Men jeg vil da lige komme med mit input alligevel, da netop "jeg elsker dig fordi" fra Pyrus også har en helt speciel betydning i vores forhold. Min H2B har vist det man kalder et elske-hade forhold, han hader når jeg synger den, men han synes også at det er sjovt. Jovist er det en sang fra en julekalender, men den handler om kærlighed og ikke om jul.

Jeg er ikke bange for at være på til de store begivenheder i familien, tit har jeg arrangeret taler, lege eller har skrevet sange. Men på min bryllupsdag vil jeg gerne gøre noget UVENTET! Da jeg synger rædselsfuldt, er der nok ingen der regner med det, men håber jeg kan få øvet mig, så det lyder nogenlunde!

Jeg har tænkt meget over, hvordan jeg skal få de 4 spørgsmål fra sangen flettet ind.

1. En ø?

2. Ved det ikk?

3. Hvem ve'?

4. Mangler ord?

Det ville virke lidt dumt at jeg selv stod der og stilte spørgsmålstegn ved det, jeg selv synger. Jeg har 4 gode veninder, som jeg håber vil agere 'kor-piger' og så tage et spørgsmål hver. Så kan vi også 'danse' i omkvædet (bare gå lidt frem og tilbage som i julekalenderen). Jeg HÅBER at de vil være med på idéen! Det er min plan om min underholdning til min H2B... Det er så sød en tekst, der er i den sang.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er bare et skud i tågen - inden sangen - men

1) Den med øen kunne være en sjov oplevelse I har haft på en Ø (at inddrage Seebach duer ikke når det ikke er den der skal bruges).
2) Jeg troede ikke det var muligt. Hvordan kan man elske et andet menneske så højt som jeg elsker ...... Ved det ikk ....men sådan er det.
3) Hvem ve - Jeg ved. Jeg ved at jeg også vil elske dig når vi engang har hver vores rollator......
4) Jeg kunne nævne mange ting og episoder når jeg skal beskrive det jeg føler for dig men det er noget stort og ubeskriveligt. Jeg mangler ord.....

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Det er bare et skud i tågen - inden sangen - men

1) Den med øen kunne være en sjov oplevelse I har haft på en Ø (at inddrage Seebach duer ikke når det ikke er den der skal bruges).

2) Jeg troede ikke det var muligt. Hvordan kan man elske et andet menneske så højt som jeg elsker ...... Ved det ikk ....men sådan er det.

3) Hvem ve - Jeg ved. Jeg ved at jeg også vil elske dig når vi engang har hver vores rollator......

4) Jeg kunne nævne mange ting og episoder når jeg skal beskrive det jeg føler for dig men det er noget stort og ubeskriveligt. Jeg mangler ord.....

hehe, enten snakker vi to helt forskellige sprog, ellers tror jeg ikke du var klar over jeg snakker om spørgsmålene i "jeg elsker dig fordi"-sangen fra Pyrus

Sangen lyder:

Pyrus: Jeg elsker dig fordi er en øhhh...

Freja: en ø?

Pyrus: en øde palmeø, der ligger i den salte sø

Og så er der også:

Jeg elsker dig fordi - jeg ved det ikk

Ved det ikk?

Ved det ikke i min hjerne men med hjertet der slår klik

Osv

Der bliver i sangen stillet nogle spørgsmål til det der bliver sunget, fordi det er noget vrøvl. Og min idé var så at mine veninder skulle stille disse spørgsmål til mig, mens jeg synger for min H2B

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Ah jeg er med - Tænkte nu også på det som en intro til sagen (tale inden), men misforstod den. Kan godt se at det her handler om selve sangen. Det vil virke rigtig godt hvis du kan få veninderne til at stille de spørgsmål så de stiller et hver.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

tænkte nok at du ikke helt var klar over, at det var sådan sangen lød, hvilket selvfølgelig er helt ok. Nok er du dj, meeeen- som beskrevet, er det altså en sang fra en julekalender 😄

Ved ikke om det er total upassende at spørge her Diskobil, men eftersom at vi har booket jer (og vi har vist fået tildelt ingen ringere end dig selv) vil jeg høre, om du ved om det er en sang I har i jeres musikbibliotek? Sangen er fra 'alletiders jul' fra 1994. Og ellers, er det muligt selv at medbringe den eller er det helt umuligt?

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det ved jeg at I har .:) og nej jeg syntes i hvert fald ikke det er upassende da tråden er mere end et halvt år gammel og derudover vil Sabrina som startede den måske kunne få lidt inspiration. Jo jeg kender såmænd godt sangen og har den også .:) Den (genudsendelsen) er jo fra den periode hvor ungerne så julekalender .:) Derudover spiller vi også en del "børnefester" også op til jul. .:) Det næste der så kunne være interessant er om man måske kan være så heldig at finde den instrumentalt et eller andet sted .:)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Det ved jeg at I har . :) og nej jeg syntes i hvert fald ikke det er upassende da tråden er mere end et halvt år gammel og derudover vil Sabrina som startede den måske kunne få lidt inspiration. Jo jeg kender såmænd godt sangen og har den også . :) Den (genudsendelsen) er jo fra den periode hvor ungerne så julekalender . :) Derudover spiller vi også en del "børnefester" også op til jul. . :) Det næste der så kunne være interessant er om man måske kan være så heldig at finde den instrumentalt et eller andet sted . :)

Vi glæder os :wink:

Ja, det kunne være super fedt, jeg mener altså at jeg er faldet over en instrumental udgave, men kan ikke finde den nu hvor jeg skal bruge den selvfølgelig :huh:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Der er jo "lidt" tid til du skal bruge den . :) så den ryger lige i baghovedet og finder du den selv så kan du jo lige give et praj.

Ja, der er laaaang tid :biggrin: ved heller ikke helt 100 % om det er dét, der skal være underholdningen

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Tak for alle de gode inputs! Jeg er her stadig, jeg skal først giftes 16-7-16, så har gooood tid til at finde ud af hvad jeg vil. Og det er der brug for, for jeg er godt nok i tvivl.

Vil gerne vise min kærlighed, men er bare så bange, ja næsten angst når fokus er på mig mht til taler osv... Puuh.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Tak for alle de gode inputs! Jeg er her stadig, jeg skal først giftes 16-7-16, så har gooood tid til at finde ud af hvad jeg vil. Og det er der brug for, for jeg er godt nok i tvivl.

Vil gerne vise min kærlighed, men er bare så bange, ja næsten angst når fokus er på mig mht til taler osv... Puuh.

Ej så har vi samme dato! Der kan man se :biggrin: og så overvejer vi endda samme underholdning :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer