Dorte FR

Hvad har jeres DIY-invitationer kostet

19 indlæg i dette emne

Hej alle I kreative brude

Jeg har endnu ikke fundet et sted, der laver invitationer i den kvalitet og stil jeg ønsker, og overvejer derfor at lave dem selv. Jeg er bare ikke særlig kreativ/praktisk anlagt og jeg forestiller mig, at det kunne medføre en del diskussioner mellem mig og H2B.

Jeg har tænkt mig pocket-invitationer med tre indstik i et forholdsvist simpelt design, så det burde være til at klare:)

MEN, har I en ide om, hvad det har kostet jer at lave jeres invitationer selv? Jeg tænker selvfølgelig ikke på antallet af timer, men mere på udgifterne til papir, pynt, lim, reskaber og alt det andet, der skal bruges i processen.

Jeg ved godt, at det sikkert kan være svært at nævne et fast beløb, men et forsigtigt bud er også meget velkommen, så jeg kan få en ide om, om det er mine anstrengelser værd, eller om jeg skal lede videre.

TAK!

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har brugt ca 1000 kr på materialer til indbydelser, bordkort, menuhæfter/aftenens program samt kirkehæfter. Det er til ca 70 pers. Det sys jeg på ingen måde er dyrt...

Tak for svar Malu. Det synes jeg bestemt heller ikke er. Jeg har fundet steder, hvor de skal have det samme bare for invitationerne, og det er godt nok mange penge!

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg har brugt ca 1000 kr på materialer til indbydelser, bordkort, menuhæfter/aftenens program samt kirkehæfter. Det er til ca 70 pers. Det sys jeg på ingen måde er dyrt...

Tak for svar Malu. Det synes jeg bestemt heller ikke er. Jeg har fundet steder, hvor de skal have det samme bare for invitationerne, og det er godt nok mange penge!

Det er bare med at brude lidt tid på research ifht at finde materialerne hvor de er billigst. Selve indbydelserne med kuvert har jeg købt hos Panduro. Kan ikke lige huske hvad jeg gav for dem. Men karton og papir har jeg købt his grafical og bånd og "blomster" hos ctiparty.dk Lim har jeg også købt hos panduro. Den hedder Quick glue, panokitt lim og kan bruges til det meste. Den kostede vidst ca 50 kr for 120 ml hvor jeg max har brugt 1/5 til invitationerne.

post-75008-0-96728000-1415630950_thumb.j

post-75008-0-54646900-1415630973_thumb.j

1

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tror vi har brugt ca. 300 kroner på STD og invitationer. Vi har givet STD personligt til folk, og har derfor sparet portoen. Ellers har vi købt karton på nettet, købt flot bånd på et loppemarked til 30 kr. Det kommer jo også meget and på hvilke materialer du tænker at bruge. Vi regner med at betale os fra takkekort, og få dem lavet, da jeg ikke tror at overskuddet er så stort efter brylluppet.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg har lige købt ind til at lave invitationer. Vi skal også ha pocket invitationer. Jeg har købt redskaber, karton, bånd mm. Over nette og i store mængder, så der er nok til menukortet, kirkehæfter mm. Og det har jeg givet ca 800 kr for. Vi skal have omkring 70 invitationer.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vores DIY var i den dyrer ende fordi jeg valgte dyrere (og lækre) materialer.... Skal det være alm hobbykarton og satinbånd kan det gøres billigt, skal der bruges specialkarton og andet luksus løber det hurtigt op... Personligt synes jeg det var hver en øre værd at indbydelserne var af lækker hammerslået fransk karton, men det koster også over dobbelt så meget

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kan se, at prisen nok er et udemærket argument for at gøre det selv. Nu skal jeg så bare overveje, om jeg kan overkomme det, for jeg er virkelig ikke handy (eller ret interesseret i det for den sags skyld). Min mor har dog tilbudt at hjælpe, så jeg tænker, det måske kunne være en fin måde at inddrage hende lidt i planlægningen

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vores indbydelser til reception, fest, bordkort/menu hæfter, favour æsker kommer på i en pris af 500 kr, har købt karton billigt samt det bling papir jeg skal bruge er også købt billigt herinde :loveshower: og det er til 50 personer til fest og ca 80 til reception

Redigeret af Marie E
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg synes det er en super ide med din mor. Jeg har også overvejet at lave en tøsedag med veninderne, hvor man kan få en hånd til diverse DIY projekter, og dele nogle flasker bobler. Vores er forresten også pocket invitationer, og STD er inspireret af Mette Holms STD: Derudover regner jeg med at materialerne også strækker til menukort, bordkort og diverse andre småting.

Jeg er bestemt heller ikke handy, men med to års forlovelse inden bryllupsdagen, har det været en måde at forlænge glæden til brylluppet på :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg synes det er en super ide med din mor. Jeg har også overvejet at lave en tøsedag med veninderne, hvor man kan få en hånd til diverse DIY projekter, og dele nogle flasker bobler. Vores er forresten også pocket invitationer, og STD er inspireret af Mette Holms STD: Derudover regner jeg med at materialerne også strækker til menukort, bordkort og diverse andre småting.

Jeg er bestemt heller ikke handy, men med to års forlovelse inden bryllupsdagen, har det været en måde at forlænge glæden til brylluppet på :)

Jeg havde egentlig også god tid, men tiden løber og jeg tror jeg skal bruge LANG tid på det:) Så måske skal jeg invitere min mor på vin og praktisk arbejde, som du også nævner

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hold ambitionerne nede hvis du ikke er god til/interesse for DIY projekter, ellers bliver det bare et helvede og alt andet end hyggeligt.... Det tager lang tid og det kræver tålmodighed hvis der skal laves mange og/eller med mange detaljer...

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vores invitationer er købt hos Festivitas (jeg er nemlig ikke den mest kreative person..) og det har kostet 648 kr (kun invitationer, dog med pocket, special print og 3D tryk). for 24 stk. Prisen er med 10 % messe rabat. Du kan eventuelt se vores prøver i min tråd.

Så hvis man er kreativ er der mange penge at hente..

Redigeret af TennaGerdes
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vores DIY Indbydelser (og kun indbydelserne) har kostet omkring 500 kr. eksl. porto

Vores er Ekstremt simple MEN samtidig ekstremt elegante, Jeg er heller ikke en haj til DIY projekter men mine indbydelser blev lavet på 2 dage (der var også kun 30 der skulle laves) Men fordi de var så simple så var de ret så hurtigt færdige :loveshower:

Redigeret af HenrietteKjaerRasmussen
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Kig evt. efter materialer på amazon.co.uk eller generelt bare i England. Der synes jeg, det bliver lidt billeder.

Med DIY synes jeg, man skal huske, at skal man lave 50 invitationer og måske 75 takkekort, så er det rart ikke at have et for krævende design fx med en masse småting, der skal skæres ud i hånden eller klippes en helt masse. Det bliver det ikke nødvendigvis kønnere af.

Jeg lavede rustikke invitationer, hvor kort og kuvert var af genbrugsmaterialer (vintage og brunlig i det og lidt øko-agtigt :-) ), så havde jeg købt nogle fine stempler med svaler, og så var det ellers bare en tur igennem printeren for kort, kuvert og "papirindstik", montere "fotohjørner", i med indstikket, stemple kort og kuvert, lave diy frimærke, og så var det kørende :-) Arh, ok, jeg klistrede også en fjer inden i hver, som blev limet på (mine "rov"-katte havde slæbt en smuk solsort med ind, og det var synd, at de afpillede fjer skulle gå til spilde, så de fik nyt liv i invitationerne (og passede perfekt til det sorte svalestempel).

Så rådet fra mig er at tænke i et design, som man også kan holde ud at fabrikere antallet af invitationer i, og lede efter materialer i udlandet, der som regel er billigere end herhjemme (på trods af fragt). Jeg købte bl.a. kort her http://www.stickytiger.co.uk - kan se, de kører noget udsalg i øvrigt :-)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Prisen kommer også en del an på om man allerede har "værktøjet" hjemme eller om man først skal ud og købe kniv, skæreplade, stempler osv osv. jo mere specielt design jo mere specielt værktøj kræver det sandsynligvis og hvis man ikke har tænkt sig at bruge det igen kan et mere simpelt design hurtigt betale sig også rent økonomisk...invister i godt værktøj, så bliver resultatet også mange gange bedre...

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Har pt købt materialer for ca 650kr. Har sendt 30 invitationer ud ( de fleste afleveret for at spare Porto). Har materialer tilbage til bordkort, små gaveposer og bånd til pynt.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer