Pyntesyg

Motivationstråd med ugentlige opdateringer

212 indlæg i dette emne

Var det en idé med en ny tråd hvor vi kan motivere hinanden, og give et skulderklap når det er svært?

Jeg tænker at man opdaterer en gang om ugen - skriver hvilken indsats man har gjort i ugens løb, og så hvad det har betydet for vægten eller målebåndet.

Er I med på den? :cheerleader3:

Jeg kæmper selv mest med maden, motionen kører rimelig godt. Jeg vil gerne smide 4-5-6-7 kg inden brylluppet, så jeg kan se flot slank ud, med lidt diskret markerede muskler :)

1

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Hej, jeg vil faktisk gerne være med :-) Tror det lige er det jeg har brug for til at give mig selv et spark bag i :-) Jeg skriver lidt mere senere. Lige nu er jeg død træt og minus overskud og dagen er stadig lang... :-S

Så har jeg lige tid til at skrive lidt :-)

Efter mange års forgæves kamp mod overvægt fik jeg sidste år en gastric bypass, hvilket er det bedste jeg nogen sinde har gjort for mig selv. Det har været og er bestemt ikke nogen nem løsning eller omkostningsfrit. Men for mig var det til sidst den eneste og den rigtige løsning. Har tabt mig o er 50 kg og ligger nu med en vægt på ca 87 kg.

Jeg har tidligere på ugen været til års kontrol på sygehuset og snakkede i den forbindelse med lægen om at få fjernet hud. Jeg skal ned og have et BMI på 30 hvilket for mit vedkommende svarer til 78 kg. Så jeg mangler altså lige ca 10 kg endnu. Det har jeg så et år til.

Min vægt har stået meget stille på det sidste. Men diætisten sagde at min kost er fin. Så det jeg skal skrue på er motionen. Jeg har hverken lyst eller overskud til at gå i fitnesscenter eller lign. Det er slet ikke mig. Har tidligere svømmet meget hvilket jeg elsker. Men pt kan det ikke rigtigt lade sig gøre. Så det der er min plan lige nu er at gå, cykle eller lave det træningsprogram jeg har herhjemme med elastikker 3 gange om ugen. Så fra på mandag er det bare med at lette r*** og komme i gang :-) Det er som regel lige det der er det sværeste :-) Men jeg skal simpelthen af med de sidste kg og jeg har et år til det. Så nu er det nu :-)

Redigeret af Malu82
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Dejligt du vil være med - så kan vi heppe lidt på hinanden.

Min udfordring er faktisk modsat din - jeg har rigtigt godt styr på motionen, men kosten kører ikke helt skarpt. Jeg vil minimum gerne tabe 5 kg inden brylluppet om et halvt års tid - og det burde også være realistisk. Men hvis der ryger lidt mere brokker jeg mig ikke :o) Jeg vejede 64,0 kg fredag morgen, så vil jeg opdatere på fredag, hvordan det er gået. Skal lige siges at jeg er 162 høj, så jeg kan sagtens tåle at komme lidt ned i vægt :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Så er der gået en uge - jeg har hentet app'en Lifesum til at holde nogenlunde styr på hvad jeg indtager, og det fungerer egentlig udemærket.

Ugen har budt på StramOp, løb, Crossfit og springgymnastik, og der er sørme røget 500 g på vægten i forhold til sidste fredag :) Sidste weekend var jeg til julefrokost - og efter weekenden havde jeg faktisk taget 1/2 kg på - så det har været en virkelig god uge synes jeg!

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er det rigtig godt klaret så :-) Jeg kender ikke lifesum men har selv tidligere brugt madlog hvor man både kan holde styr på kalorierne og motionen :-)

Jeg har sjovt nok også smidt 500 g. Vægten sagde 86,8 i mandags og siger 86,3 her til morgen. Det var vildt hårdt at tage sig sammen til at gå en halv time i mandags. Men afsted kom jeg da. Som med så meget andet så er det ofte det første skridt som er det sværeste. Jeg har flere gange i mit liv dyrket en del motion af forskellig art og nyder det og elsker jo det når jeg er i gang. Det kan jeg heldigvis også allerede mærke. Jeg har fået gået mandag, onsdag og torsdag. Hvis jeg får tid og overskud tager jeg måske en kort tur senere i dag. Men med to børn er tiden jo ikke altid min egen :-) Men godt begyndt i hvert fald. Så er det bare med at blive på hesten :-)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Så kommer der da lige en hurtig opdatering herfra :-) Det er ikke gået så godt i denne uge. Tiden har simpelthen ikke været der. Men jeg fik da gået en god tur på 40 min i onsdags. I dag ville jeg have cyklet til Lyngby og fået motion af den vej. Men den lille har kastet op i nat og haft feber. Så det bliver bussen i stedet for, da jeg så må have ham med ud og "shoppe" lidt :-) Håber det kommer til at gå bedre næste uge...

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Må jeg være med?

Skal giftes slut august og kan ikke rigtig komme igang med vægttabet. Måske ved at snakke med jer kan jeg blive motiveret.

Lidt om mig selv. 36 år vejer 91-92 kg. Vil gerne tabe 10 kg.. Er selvstændig så arbejder totalt åndsvagt og derfor jeg ofte falder i. Havde tænkt mig at starte på dukan diæten fra mandag.

Er lige gået i gang med at løbe igen. Første gang i år, men løb meget før.

Håber jeg må være med

Vh Tina

Hej og velkommen til :-) Det er godt nok pyntesyg som har oprettet tråden, men jeg er da sikker på at du og andre gerne må være med :-)

Jeg er ikke bekendt med dukan kuren. Men håber da det virker for dig :-) Jeg har selv arbejdet mest med kostomlægning, sund fornuft osv. Det der har virket for mig har været diætist og tælle kalorier. Hader det som pesten - det er et kæmpe arbejde. Men det har virket for mig og virker mest som sund fornuft :-) Men det er jo en smagssag :-) Det vigtigste er nok at gøre hvad man selv føler er rigtigt :-)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Bedre fra i dag! Ellers får jeg bare lavet mere ravage i weekenden, det holder vist ikke :)

Uha nej det dur ikke! :-) Jeg har jo rimelig styr på kosten i og med at jeg er GB opereret. Så det er begrænset hvor meget jeg kan synde hi hi Vi har bare en del at se til her i weekenden. Så motion tror jeg ikke det bliver så meget til. Min ældste søn har en overnattende kammerat på besøg og vi er i gang med storvasken. I morgen skal vi ud og besøge svigermor. Det er nærmest en dagstur når man skal med det offentlige på tværs af stor København :-) Mandag har jeg igen lillebror hjemme da vi både skal omkring talepædagogen og øre næse hals lægen. Men tirsdag må jeg ud og gå en god tur og så prøver jeg at få så meget naturlig motion i hverdagen som muligt.

Vi har ikke bil. Så vi går og cykler meget og så er der jo de små ting som at tage trapperne osv. Og med to aktive drenge sidder man heldigvis ikke i sofaen så længe af gangen. Så der er heldigvis ikke den store risiko for at gå helt i frø og sumpe i sofaen hele weekenden med den ene hånd siddende fast i chipsposen :-)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jaaa, tusind gange velkommen til! Dejligt med flere, så vi kan støtte hinanden :cheerleader3:

Må jeg være med?

Skal giftes slut august og kan ikke rigtig komme igang med vægttabet. Måske ved at snakke med jer kan jeg blive motiveret.

Lidt om mig selv. 36 år vejer 91-92 kg. Vil gerne tabe 10 kg.. Er selvstændig så arbejder totalt åndsvagt og derfor jeg ofte falder i. Havde tænkt mig at starte på dukan diæten fra mandag.

Er lige gået i gang med at løbe igen. Første gang i år, men løb meget før.

Håber jeg må være med

Vh Tina

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Velkommen til ChristinaMN.

Vil du fortælle lidt mere om den kur du overvejer? Det lyder voldsomt (og måske en anelse usundt??) at tabe så mange kg så hurtigt. Det afhænger selvfølgelig også af udgangspunktet - der er stor forskel på om man vejer 50 eller 120 kg :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Velkommen til ChristinaMN.

Vil du fortælle lidt mere om den kur du overvejer? Det lyder voldsomt (og måske en anelse usundt??) at tabe så mange kg så hurtigt. Det afhænger selvfølgelig også af udgangspunktet - der er stor forskel på om man vejer 50 eller 120 kg :)

Vejer 70 nu og vil gerne ned på 55 inden bryllup...

Det er en kur der er lavet af en Saudi Arabisk læge til folk med svær overvægt, men den kan også bruges hvis man ønsker at komme ned i vægt for så at skifte til en sundere livsstil - hvis det giver mening?

For svært overvægtige kan man tabe op til 23-25 kg. på 4 uger med kuren.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu skal jeg overhovedet ikke gøre mig til dommer over det - og kender jo ikke detaljerne af kuren (men dem vil du måske dele?) Hvad skal man spise, hvordan skal man træne?

Men de fleste lyn-kure er som regel en rigtigt dårlig idé. Man taber muskelmasse, og bliver "udsultet", og medmindre man er super striks med sine madvaner efterfølgende, tager man det hele på igen og mere til - simpelthen fordi forbrændingen går ned, under disse kure.

Det er helt op til dig, selvfølgelig - men hvis du har tiden til det var det nok bedre at ændre dine vaner og så begynder kiloene at forsvinde alligevel.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Nu skal jeg overhovedet ikke gøre mig til dommer over det - og kender jo ikke detaljerne af kuren (men dem vil du måske dele?) Hvad skal man spise, hvordan skal man træne?

Men de fleste lyn-kure er som regel en rigtigt dårlig idé. Man taber muskelmasse, og bliver "udsultet", og medmindre man er super striks med sine madvaner efterfølgende, tager man det hele på igen og mere til - simpelthen fordi forbrændingen går ned, under disse kure.

Det er helt op til dig, selvfølgelig - men hvis du har tiden til det var det nok bedre at ændre dine vaner og så begynder kiloene at forsvinde alligevel.

Jeg vil da gerne dele den, men som jeg også skriver så er det netop for at ændre mine vaner efterfølgende..... :wink:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jamen så har du jo helt fat i den lange ende :) Del endelig kuren, måske nogen vil med på den :)

Jeg har selv prøvet min andel af lynkure - for mig virker de bare ikke i længden. Jeg har ikke været god til at ændre mine vaner bagefter, fordi det er så nemt at falde tilbage til sådan som man plejer at spise. Men jeg siger jo ikke at du er som mig :) Jeg håber du får virkelig god succes med den, og hold os endelig opdateret herinde - det er så rart med andre at dele op- og nedture med :)

Redigeret af Pyntesyg
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jamen så har du jo helt fat i den lange ende :) Del endelig kuren, måske nogen vil med på den :)

Jeg har selv prøvet min andel af lynkure - for mig virker de bare ikke i længden. Jeg har ikke været god til at ændre mine vaner bagefter, fordi det er så nemt at falde tilbage til sådan som man plejer at spise. Men jeg siger jo ikke at du er som mig :) Jeg håber du får virkelig god succes med den, og hold os endelig opdateret herinde - det er så rart med andre at dele op- og nedture med :)

Will do :wink:

Jeg er i hvert fald nødt til at lægge min livsstil om, min mormor har sukkersyge (type 2 diabetes) og det har min mor også lige fået konstateret... Så uanset hvad skal jeg til at passe på....

Min søde mor har faktisk på 8 mdr. smidt ca. 10 kg. ved at spise fiberrigt og droppe sukker og har således fået halveret sine insulin-piller :cheerleader3:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Status herfra: vægten siger minus 800 g den sidste uge så jeg nu har tabt mig 1,3 kg siden vi startede for et par uger siden. Det er da vidst meget godt :-D Har fået gået et par gode ture og er generelt meget godt tilfreds med indsatsen i denne uge. Skønt! :-)

1

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer