nillemor3

allergisk overfor vielsesring?

3 posts in this topic

Hvor trist er det ikke lige. Et par uger efter vores bryllup begyndte min finger at klø helt vildt. Den var helt rød, hvor min ring sad, huden begyndte at skalle af og der kom små sår. Jeg tog ringen af og lod det hele. Det tog igen nogle uger. Igår tog jeg den så på igen og efter kort tid startede kløen igen.

Er jeg allergisk overfor min ring? Hvorfor startede kløen så først efter et par uger? Og hvorfor sker der ikke noget nu, hvor jeg har flyttet den over på den anden hånd??

Nogle idéer??

0

Annonce ♥

Har du tjekket om ringen indeholder nikkel? Det lyder meget som nikkelallergi.

Mener man kan købe et test-kit til at tjekke for nikkel på apoteket, så kan du i hvert fald finde ud af, om det er det.

Hvor har du købt ringen?

0

Hmm, det kunne også være svamp, hvis huden har været meget fugtig omkring din ring - f.eks efter håndvask osv. Men så er det selvfølgelig også lidt sjovt det kommer igen med det samme på den samme finger. Og hvis det er noget kontaktallergi er det lidt sjovt du ikke slår ud på modsatte finger med det samme også, når du så er sensitivitet for materialet. Men en nikkeltest lyder som en god ide. Og evt en snak med dem du har købt ringen hos? Og så lyder det da som om du godt kunne tage en snak med din læge og evt blive henvist til en hudlæge.

0