Fætter_Julie

J&M's BRYLLUP 08.08.15

14 posts in this topic

Det er med en meget vild fornemmelse at sidde her, med en fast dato og vide at jeg skal giftes - med et ret fantastisk menneske hvis jeg selv skal sige det.

Om os:

Jeg er 28, uddannet farmakonom og har arbejdet på apotek en del år, men gik rundt med fornemmelsen at det ikke var det mit liv skulle fyldes med 40 timer om ugen de næste mange år. Derfor startede jeg i februar '14 på sygeplejerskeuddannelsen, og det er jeg rigtig glad for. Min kæreste er 26 år, uddannet friluftsvejleder og studerer idræt på Københavns universitet. Vi bor sammen på Østerbro og har været kærester i 10 år.

Forhistorie:

For at jeg kunne komme til gymnasiet, dengang i 2004, blev jeg nødt til at tage bussen. Jeg og flere af mine klassekammerater havde en hyggelig bustur hver dag frem og tilbage. På vejen til gymnasiet lå en folkeskole og en eftermiddag på vej hjem fra (fra en skoledag som sikkert har været umenneskeligt hård), trådte en ung fyr ind med store prinsekrøller, og jeg blev fuldstændig ramt af et eller andet. Jeg sagde til min veninde som sad ved siden af i bussen at jeg syntes at ham dernede med det flotte hår altså liiige var noget for mig. Min veninde udbrød "Er du fuldstændig sindsyg, det er Stine fra parallelklassens lillebor - det GØR du bare IKKE". Men det gjorde jeg nu alligevel, og det er jeg glad for, snart 11 år efter.

Frieriet:

Da vores 10 års dag nærmede sig gik jeg og prikkede (mange gange) til min kæreste for at høre om vi ikke skulle lave et eller andet den dag, det kunne jo aldrig skade at fejre det og jeg tænkte på en lille tur til Stockholm e.l. for der har jeg aldrig været. Hver gang jeg forsøgte at lave en aftale med ham fik jeg halve svar og et "joeh, jeg skal bare lige finde ud af noget" eller "kan vi ikke lige se på det en anden dag". Til sidst eksploderede jeg i et raserianfald :oops: og spurgte om vi for helvede ikke snart kunne lave en aftale og om han overhovedet ikke gad at vi skulle lave noget sammen. Der blev både brugt eder og bandeord. Og så måtte han jo sige at det faktisk var fordi han allerede var ved at finde på noget, så hvis det var ok, så ville han faktisk gerne bare have lov at arrangere det selv. Så fik jeg dårlig samvittighed men blev selvfølgelig glad. På vores 10 års dag, som var en søndag, stod vi op og hyggede med morgenmad osv. og jeg tog ned og trænede, for det synes han lige jeg godt kunne :wink: . Da jeg kom hjem havde han sat 'tourguide'-skilte på hoveddøren og han kunne byde velkommen indenfor og bad mig tage gode sko på for han ville gerne invitere på en rundtur gennem Københavns gader.

Bonusinfo: jeg har i mange år ytret ønske om at vide mere om København, den smukke smukke by med så meget historie, som vi bevæger os i hver eneste dag uden egentlig at vide hvilke historier og hemmeligheder den gemmer på. Min kæreste har en fantastisk sød og sjov ven som læser historie på universitet. Kammeraten havde hjulpet ham med at få strikket en en tur sammen gennem det indre København med små stop undervejs hvor jeg fik små informationer. Vi bor bag Garnisons kirkegården og gik bl.a. herigennem, østre anlæg, Nørregade, Gammeltorv, Gråbrødre Torv osv. De små historier og informationer var så sindsygt sjove. Bl.a. ved Amalienborgs slotsplads er der en stor statue af en rytter på hest som kigger mod Sverige, for svensken skulle vide at vi var parate til kamp når de kiggede mod den danske konges residens. Men efter opsættelsen fandt man ud af at så havde hesten røven til marmorkirken og man måtte jo for himlens skyld ikke spotte Gud ved at vende bagdelen hertil. Så man valgte den solidariske løsning at man vendte statuen 180 grader, og det er grunden til at statuen hilser kirken og vender røven mod de satans svenskere.

Turen sluttede ved Langelinie, hvor vi tit tager en thermokande med ned og drikker en kop aftenkaffe. Det var et helt naturligt stop på ruten for vi havde gået i mange timer og vi fandt en lille græsplet væk fra alle de andre mennesker. Pludselig hiver min kæreste sin computer op af sin taske og tager sin jakke frem og bad mig tage den ud over mig med hætten oppe. Så skulle jeg starte det han havde åbnet computeren og ikke kigge andre steder hen før jeg fik besked på det. Jeg blev meget forvirret, jeg var allerede fyldt op med en fantastisk god oplevelse og havde ikke lige regnet med at han havde fundet på noget yderligere. Videoen viste en person som sad med en rød jakke over sig på præcis samme sted som jeg sad, så filmede den min kæreste, som kigger på 'mig' og så løber han, hele vejen til sine forældres fødegård (der er gudsketakoglov klippet i det ;) ) deroppe laver han noget man ikke helt forstår hvad der, og da han er færdig med det løber han tilbage til København (i klip), løber op i vores lejlighed og skifter tøj og løber tilbage til man ser at han står bagved personen med den røde jakke igen. I mellem den lille film er der klippet en masse af vores venner ind i små klip som synger med på sangen som videoen er lavet til. Venner som sad på den anden side af verden var klippet ind og jeg var fuldstændig målløs over den video, det er den vildeste jeg nogensinde har set. Da filmen var færdig stod der at jeg skulle rejse mig op med lukkede øjne og da jeg åbnede dem sad han på knæ. Det var en sindsyg og fantastisk mindefuld oplevelse. Det var meget syret at jeg et øjeblik efter stod og tænkte for mig selv "lige præcis dette her øjeblik, det vil jeg huske for evigt".

Planlægningen:

Vi startede med at være enige om at vi slet ikke behøvede at blive gift før om lang tid, indtil vi begyndte at snakke om det hele tiden og da vi havde vænnet os til tanken var der ikke andet for end at springe ud i det.

RØD: mangler

GUL: det er i gang

GRØN: der er styr på det

Dato: 08.08.15

Vielse: skal foregå i min kærestes forældres skov, der er en naturlig lysning/åbning i skoven som vil fungere perfekt. Vejen derned går gennem en fin sti, så det bliver forhåbentlig meget eventyrligt at gå ned gennem stien til den fine plads. Vi får en masse høballer som gæsterne kan sidde på, så kan dyrene nemlig få dem bagefter.

Budget: 95.000 kr

Location for reception og fest: også min svigerforældres gård. Vi krydser kæmpe fingre for godt vejr og jeg er allerede startet, men der er en plan B undervejs hvis vi skulle være uheldige med regn

Farvetema: det ved jeg ikke om vi skal have?! Umiddelbart skal det bare være en stor fantastisk havefest, men vi har gjort os lidt tanker om hvordan udsmykningen skal være her: http://www.pinterest.com/jschjnnemann/wedding-2015/

Gæsteliste: Tjek. Vi startede med et maksimum på 60, men endte på 90. Det var vores absolutte smertegrænse og vi har måtte justere på madbudget osv. for at det hele kunne gå op. Det var virkelig hårdt at lave gæstelisten og det har taget os over 1/2 år at få det hele til at gå op. Men, nu er de hårde beslutninger truffet og så bliver det forhåbentlig nogle sjovere ting der skal tages stilling til

STD: Vi har sendt 'sæt et kryds i kalenderen'-invitationer ud til de inviterede pr email, for at holde udgifterne nede og sender så rigtige invitationer når vi nærmer os februar eller deromkring

Kjole: jeg har lagt et depositum hos Karim Design og får kjolen syet efter egne ønsker her. Jeg var meget overrasket over at prisen blev den samme som hvis jeg skulle ud og finde en færdig kjole der skulle rettes til. Februar 2015 skal jeg snakke med dem igen og påbegynde de endelige tegninger osv.

Make up og hår: Det er den eneste gang i mit liv at jeg kan forsvare at bruge penge på at få sat hår og lagt make up, så derfor har jeg valgt en fantastisk dygtig make up artist: http://miajeppson.dk

Fotograf: Vi har valgt at have fotograf hele dagen, som får taget nogle fine billeder af vielsen, festen samt bryllupsfotografierne bagefter. http://www.zafariqbal.dk

Mad: Min kæreste arbejder i sin fritid som tjener på Tinggården, en fantastisk restaurant i Nordsjælland. Alt mad der kommer fra deres køkken er i en klasse for sig og derfor er jeg (næsten) ligeglad med menuen, da jeg ved at ligemeget hvad bliver det godt. Af hensyn til budgettet har vi valgt anrettet forret, buffet til hovedret og anrettet dessert. Derudover noget receptions'let' mad til om eftermiddagen hvor jeg også tænker at vi selv supplerer med store fade med friske bær, hjemmebagte cookies, chokoladetrøfler og andet som kan laves et par dage i forvejen uden at det går ud over kvaliteten. https://www.facebook.com/pages/Restaurant-Tinggården/129119700481008

Puha.. jeg vender tilbage når jeg lige har fået pusten igen, det er hårdt at arrangere en sådan fest, men nu begynder det sjove snart! :a1221::a1221::a1221::a1221::a1221:

Edited by Fætter_Julie
0

Annonce ♥

Annonce ♥

Jeg LOVER at blive lidt bedre til at komme herind og opdatere, for der sker massere..

Lige nu er vi blevet færdige med invitationerne som skal sendes ud inden påske, dem prøver jeg lige at uploade nogle billeder af- de er blevet smadderflotte!

Derudover skal vi til at plante en masse blomsterfrø sådan at vi slipper for at skulle bruge en masse penge hos en blomsterbinder, men bare kan plukke det hele i haven. Der er masser at se til.

0

Jeg LOVER at blive lidt bedre til at komme herind og opdatere, for der sker massere..

Lige nu er vi blevet færdige med invitationerne som skal sendes ud inden påske, dem prøver jeg lige at uploade nogle billeder af- de er blevet smadderflotte!

Derudover skal vi til at plante en masse blomsterfrø sådan at vi slipper for at skulle bruge en masse penge hos en blomsterbinder, men bare kan plukke det hele i haven. Der er masser at se til.

Lyder spændende glæder mig til at se en masse billeder

0

Annonce ♥

Stort tillykke med det kommende bryllup og sikke da et fantastisk frieri, -han er da vist lidt unik, din kommende mand ;)

Lyder som et rigtig godt bryllup I skal holde Jer. Jeg glæder mig til at se invitationerne og følge alle forberedelserne til Jeres 'havefest'. Vores bryllup ligger to uger efter Jeres og bliver også en havefest, dog i mindre målestok, da vi max bliver 40 mennesker. Men derfor kan jeg sikkert få mange fif hos dig alligevel :D

0

FÆRDIGE INVITATIONER!

Det har holdt hårst at blive helt enige om hvordan invitationerne skulle se ud, men det lykkedes.

Vi valgte pocketinvitationer, har printet på kvistkarton, som fungerede bedre end jeg havde frygtet..

Det endte med at jeg indvilgede i at tegne forside og bagside, mens min kæreste tegnede geden indeni invitationen ud fra inspiration vi fandt på nettet. Resultatet er blevet personligt selvom det tog lang tid og jeg glæder mig til at kunne smække dem i postkassen!

Det har været rigtig svært at få et ordentligt billede hvor farverne træder ordentligt frem, men jeg håber at I 'get the point' :-)

post-75348-0-00423000-1426882632_thumb.j

post-75348-0-13211900-1426882640_thumb.j

post-75348-0-93871000-1426882650_thumb.j

Edited by Fætter_Julie
0

Annonce ♥

Jeg hopper lige ind i din tråd, ønsker tillykke med det kommende bryllup. Fantastiske invitationer, hold op hvor er de bare fine! Synes det spiller så godt med det karton og fine, fine tegninger. Hvor er I bare kreative! GLæder mig til at se mere fra din hånd af :7himmel:

0