Aurora2

Påskebryllup 2015 - BRYLLUPSBILLEDER fra fotografen er kommet!

435 posts in this topic

Nu vil jeg også give mig i kast med at skrive min bryllupsplanlægning :D

Lidt om os:

Vi er begge 25 år og bor i Nordjylland i et lille rækkehus med vores to katte :D

Vi mødte hinanden på efterskole i 2005, men blev dog først kærester i 2008. Ingen af os havde haft en kærestearrow-10x10.png før, så det er lidt specielt ;)

Min kæreste har været mange år i forsvaret og har også været udsendt i 2009 og 2012.. Det har været nogle hårde perioder, men det har gjort vores forhold stærkt. Vi har aldrig været i tvivl om, at vi skal være sammenarrow-10x10.png for altid.. Udsendelse eller ej :D

Jeg læser til sygeplejerske og er færdig til januar 2015 og min kæreste læser nu til møbelsnedker, så nu skal vi ikke undvære hinanden i halve år, længere :D

Frieriet

Jeg havde en rigtig lorteuge, fordi jeg var i praktik på en træls afdeling på sygehuset. Fredag d. 30. maj 2014 (min sidste dag i praktik) havde min kæreste lovet at køre mig, samt hente mig på sygehuset. På vejen derud var han ved at køre over for rødt flere gange.. På vej hjem lugtede han lidt af øl, så det skældte jeg selvfølgelig ud over ;)

Vi havde aftalt, at vi skulle ud og rulle på rulleskøjter om aftenen, så det gjorde vi. Men in kæreste ville absolut rulle en vej, som var træls at rulle på!! "Ork okay", sagde jeg.. Da vi så ruller under en cykel/gå - tunnel hvor vi bor, var der malet hjerter og hilsner på asfalten hele vejen til enden af tunnellen, hvor der i et stort hjerte stod: "Vil du giftearrow-10x10.png dig med mig?" og så sad han ellers på knæ (på ruller) med en ring!! Jeg sagde self JA!!! :D

Planlægning

- Datoarrow-10x10.png: 4. april 2015

- Vielse: Kirke i en skov

- Fest: Lindholm Søpark

- Invitation: Video-invitation på DVD, som blev lavet i Stopmotion (tusinder af billeder sat sammen i meget hurtigt tempo, så det ligner film). Vi var bl.a. ude på efterskolen og tage billeder, samt kirken og forsamlingshuset. Er alleredearrow-10x10.png sendtarrow-10x10.png ud i september 2014.

- Gæster: 45 gæster.

- Budget: ca. 30.000

- Bryllupsmenu: Har booket en kok min veninde kender. Vi har afholdt møde og har lavet en lækker menu sammen. Det løber op i 205 kr pr. kuvert (inkl. kokkens timeløn), så vi klager ikke.

- Drikkevarer: Tyskland

- Bryllupskage: Min kærestes stedmor laver denne, da hun er mega dygtig til at lave fondant-kager :D

- Musik: Hyret en dygtig DJ fra Aalborg.

- Billeder: Har hyret fotograf Thomas Simonsen fra Aalborg til at tage billeder af os brudepar i skoven. To gæster/venner til festen tager billeder til selve festen..

- Ringe: Er købt og findes længere nede i tråden :)

- Blomster: Mine svigerforældre ejer en blomsterforretning, så de giver alle blomsterne.. YES!

Bruden:

- Kjole: Er købt i sommers, fordi det var en outlet. Var sat ned til 3000 kr fra 8000 kr. Elsker den!! Det er en prinsessekjole som skal lægges op til midt på skinnebenene, så man kan se mine sko! Den hænger hjemmearrow-10x10.png hos min venindes forældre :D

- Sko: Har jeg haft i 2 år. Fik dem i fødselsdagsgave af min kæreste. Har altid vidst, at de skulle bruges til dette formål.

- Hår: Tænker at min veninde skal sætte det. Har købt et flot hårbånd på etsy.com.

- Makeup: En veninde kender en prof som kan lægge make up og betalerarrow-10x10.png for det, som en del af sin gavearrow-10x10.png :D En anden veninde vil sætte nogle ekstra øjenvipper på dagen før :)

- Taske: Har købt en clutch på Trendsales.

- Smykker: Låner de smukkeste øreringe af min venindes mor, som er helt enkle sølv med en perle på. Tror ikke jeg skal have nogen halskæde på..

Gom:

- Tøj: Min kæreste har været ude og købe det sammen med sin bestman. Eftersom han jo ikke må se min kjole, har han bestemt, at jeg heller ikke må se hans jakkesæt ;) Men min veninde kan bekræftearrow-10x10.png, at det er så flot til ham.. :D

Sko: Han bruger nogle han allerede har.

Tema:

Da min kæreste er møbelsnedker, har vi talt om at lave noget med træ og måske lidt blonder. Fx en bordløber af finér (papir-tyndt træ) i egetræ, nogle hvide bloklys med monogram (set herinde), pap-agtige menukort, tandstikbøtter med monogram på, hvide bordkort på tøjklemmer (malet som brudepar).

Bryllupsrejse: Weekendophold i PARIS med 3 overnatninger<3

Edited by Aurora2
0

Annonce ♥

Jeg skal ikke have slør, så har købt dette hårbånd på etsy.com i stedet for :) Mega hurtig levering og super sød sælger fra Glamhouse :D

Nedenunder ses de ringe vi gerne vil se på :D

post-74707-0-40644000-1417715948_thumb.j

post-74707-0-91970900-1417717086_thumb.p

Edited by Aurora2
0

Annonce ♥

Annonce ♥

Så er ringene i hus!! Vi kom af med 1950 kr for begge ringe og inkl. gravering.. Det var ikke tosset.. Nu skal de bare hentes om ca. 2 uger :cheerleader3:

Ville lige høre folk om noget helt andet....

Jeg er rimelig bleg og eftersom min kjole er (det jeg kalder) helt hvid, vil jeg have lavet noget spraytan inden. Jeg har lige prøvet den form, hvor man selv skal stå foran nogle "dysser", og så skal man vende sig 4 gange, så alle sider får. Det var jeg dælme ikke særlig god til, for man skal selv fordele den gennemsigtige væske på kroppen bagefter. Man kan altså ikke se resultatet før nogle timer efter :/

Har lige læst man kan få noget på dåse som hedder "James Read - Wash off tan" og andre taler om spraytan, hvor er en proff gør det. Nogle anbefalinger/holdninger?? :D

0

Så er ringene i hus!! Vi kom af med 1950 kr for begge ringe og inkl. gravering.. Det var ikke tosset.. Nu skal de bare hentes om ca. 2 uger :cheerleader3:

Ville lige høre folk om noget helt andet....

Jeg er rimelig bleg og eftersom min kjole er (det jeg kalder) helt hvid, vil jeg have lavet noget spraytan inden. Jeg har lige prøvet den form, hvor man selv skal stå foran nogle "dysser", og så skal man vende sig 4 gange, så alle sider får. Det var jeg dælme ikke særlig god til, for man skal selv fordele den gennemsigtige væske på kroppen bagefter. Man kan altså ikke se resultatet før nogle timer efter :/

Har lige læst man kan få noget på dåse som hedder "James Read - Wash off tan" og andre taler om spraytan, hvor er en proff gør det. Nogle anbefalinger/holdninger?? :D

Først og fremmest, velkommen til og tillykke med din egen tråd og jeres kommende bryllup! :heart:

Det er nogle rigtig fine ting I har købt og det lyder rigtig godt med træ og blonder :)

Jeg har en enkelt gang prøvet proff. spraytan og jeg synes det så rigtigt pænt ud.. Så det kan jeg kun anbefale - jeg fik det lavet hos tanningdanmark (mener jeg :blink: ) Det ved jeg ikke lige om findes i Jylland, men de kan i hvert fald anbefales :thumbsupsmileyanim:

0

Tusind tak for velkomsten, Pille :D Har set din planlægningstråd og synes den er rigtig god, må jeg sige :D

Tror også jeg må gå efter proff spray-tan.. De siger godtnok, at jeg efterhånden lærer af mine fejl, når man selv gør det.. Men man kan sgu aldrig være helt sikker på, om man selv gør det ordentligt.. Jeg var i hvert fald ikke god til det første gang!! ;)

0

Annonce ♥

Vil lige vise de klistermærker som vi skal have under vores sko :D De er dog ikke helt magen til da vores er hvide, men da jeg ikke kan vedhæfte iphone-billeder, får i et som ligner.. Min kæreste har nogle hvor der står "Me too" :D

Købte dem på Trendsales, for omkring 40 kr :D

post-74707-0-70733800-1418239693_thumb.j

Edited by Aurora2
0

Jeg har spurgt min svigermor om hun vil lave denne kage til os..

Vi har to katte, som vi er MEGET glade for.. Så glade, at folk gør lidt nar af det :lol: Derfor har vi valgt at tage lidt pis på os selv, ved at lave kattene være på kagen.. Fandt denne på nettet ;) Vi får hende til at ændre farven på kattene så de ligner vores.. Den ældste er lidt fed, så det passer med at han sidder nederst, fordi han ikke kan få røven med.. Hahah.. :cheerleader3:

post-74707-0-56706400-1418241078_thumb.j

post-74707-0-65604900-1418241085_thumb.j

0

Endelig fandt jeg ud af at gøre billederne mindre!!

Her er et billede af min bryllupstaske. Billedet får den til at se cremefarvet ud, men den er ganske hvid. Købt på Trendsales :D

post-74707-0-80171500-1418242102_thumb.j

0

Her er de eneste billeder jeg har af kjolen.. :loveshower:

Og den eneste gang jeg har set den, var denne dag, hvor jeg købte den tilbage i juli måned.. Da det er en outletkjole, skulle man have den med hjem med det samme. Den er derfor hos min venindes mor.. Grunden til at jeg holder på hoften (på billederne), er fordi at denne kjole i virkeligheden er lang. Men da jeg vil have en kjole, hvor man kan se skoene, skal den løftes op og syes, der hvor jeg holder på den. Jeg fjerner altså noget af corsagen, så selve skørtet sidder længere oppe, hvis det er til at forstå.. Dog skal der også tages noget af skørtet, da den ikke skal ligne at den er for kort, så den skal gå til midt på skinnebenene :D

post-74707-0-38376000-1418242475_thumb.j

post-74707-0-24040800-1418242567_thumb.j

Edited by Aurora2
0

Annonce ♥

super flot kjole til dig og sød taske

hvor er det en fed detalje på jeres bryllupskage nu hvor der bliver gjort lidt grin med jer og jeres forhold til jeres katte :loveshower::loveshower: genialt

Tusind tak, Marie :D haha..

0

Super flot taske og sikke en smuk kjole! Tror den bliver så smuk! :)

ELSKER jeres kage og at I tager lidt pis på det hele! :thumbsupsmileyanim:

Tusind tak Mette, det var sødt sagt :D

0

Annonce ♥

Mit næste STORE projekt!!!

Da jeg før i tiden har sunget en del, har jeg besluttet mig for, at indspille en sang til min kommende mand og derefter synge den til brylluppet som min "tale".

Eftersom jeg ved, at det vil blive alt for rørende og jeg kommer til at få KÆMPE præsentationsangst, vælger jeg at sangen er indspillet, men jeg synger "sammen" med den indspillede med mikrofon selvfølgelig. Så er jeg 100 % sikker på at det kommer til at lyde bedre, fordi jeg så kan "læne" mig op af det indspillede :D

Det er alligevel kun min stemme der skal bruges, så produceren siger, at det ikke er noget problem.

Sangen jeg skal synge hedder "Tenerife Sea" af Ed Sheeran, fordi vi begge ELSKER den sang!!! Hvis du ikke har hørt den, så gør lige det! :cheerleader3:

Det koster 800 kr, så skal liiiiiige have fundet pengene.. Men mon ikke der kommer nogle penge blandt julegaverne :D Det er dælme spændende hvordan det kommer til at gå.. :floejt:

0

Mit næste STORE projekt!!!

Da jeg før i tiden har sunget en del, har jeg besluttet mig for, at indspille en sang til min kommende mand og derefter synge den til brylluppet som min "tale".

Eftersom jeg ved, at det vil blive alt for rørende og jeg kommer til at få KÆMPE præsentationsangst, vælger jeg at sangen er indspillet, men jeg synger "sammen" med den indspillede med mikrofon selvfølgelig. Så er jeg 100 % sikker på at det kommer til at lyde bedre, fordi jeg så kan "læne" mig op af det indspillede :D

Det er alligevel kun min stemme der skal bruges, så produceren siger, at det ikke er noget problem.

Sangen jeg skal synge hedder "Tenerife Sea" af Ed Sheeran, fordi vi begge ELSKER den sang!!! Hvis du ikke har hørt den, så gør lige det! :cheerleader3:

Det koster 800 kr, så skal liiiiiige have fundet pengene.. Men mon ikke der kommer nogle penge blandt julegaverne :D Det er dælme spændende hvordan det kommer til at gå.. :floejt:

Jeg ville ønske jeg kunne synge, så havde jeg også gjort det! Det bliver han så glad for!! :)
0

Så er der kommet kagefigur :D Synes den passer så fint til resten af kagen.. Den var på tilbud til 41 kr på www.ctiparty.dk.

Har også købt fine sæbebobler til kirken i stedet for ris, samt tavler til at skrive menukort :D

post-74707-0-87890100-1418917318_thumb.j

0

Eftersom vi skal giftes i april, regner jeg med at det bliver lidt koldt med de bare arme ;)

Efter at have ledt og ledt på nettet efter en hvid blazer eller noget med pels, er jeg blevet enig med mig selv om, at jeg låner denne blazer af en veninde i stedet.. Så sparer jeg de penge ;)

Hvad gør i andre??

post-74707-0-25457100-1418982747_thumb.j

0

Eftersom vi skal giftes i april, regner jeg med at det bliver lidt koldt med de bare arme ;)

Efter at have ledt og ledt på nettet efter en hvid blazer eller noget med pels, er jeg blevet enig med mig selv om, at jeg låner denne blazer af en veninde i stedet.. Så sparer jeg de penge ;)

Hvad gør i andre??

Det var en super ide, så har du også noget lånt. :)

0