mijo

Erfaring med hvidguld/sølv søges :)

15 indlæg i dette emne

Hej alle sammen.

Selvom der stadig er lidt over 6 måneder til vores store dag, er vi så småt begyndt, at kigge på vielsesringe :) Skal jo gerne være sikker på, at det er den rette, når det er en man skal gå med i mange år :D

Min kommende H2B, kommer ikke til, at gå med ring, tildels fordi han ikke bryder sig om det og fordi han ikke, må med hans arbejde. Men han vil gerne, bare have en billig sølv eller stål ring, til dagen i kirken, fordi han syntes, at det høre sig til, at man udveksler ringe.

Selv har jeg forelsket mig i en 9 karart hvidguldsring med brillianter, som jeg rigtig gerne vil have.

Jeg vil jo gerne have, at vores ringe passer sammen, men jeg syntes også det er lidt tåbeligt, at købe en dyr hvidguldsring til ham, når jeg ved, at den bare kommer til, at ligge på hylden, og som han måske kun vil bruge når vi skal noget.

Mit spørgsmål er derfor, kan man se en stor forskel på sølv/stål i forhold til hvidguld?

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Man kan godt se forskel - har et armbånd med et blankt sølv vedhæng, og det er som om det er mere "Hvidt" i farven end min hvidgulds ring, der virker mere dyb/mørk i skæret. MEN ville aldrig have lagt mærke til det, hvis ikke jeg havde set dem lige ved siden af hinanden, og går da med begge smykker på samme hånd/arm.

Lyder lidt som spildte penge at kaste penge efter en hvidgulds ring, der ikke skal bruges :) Synes også der er mange, der ikke har ringe der matcher. Og tror i hvert fald det vil være en detalje som INGEN andre end dig, vil tænke over :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hvem siger at ringene skal passe sammen?

jeg var i USA i maj måned, hvor jeg snakkede med min familie om det med ringe, fordi jeg så at de havde forskellige ringe på. Hendes var en stor flot diamant med mange små om og hans var en sort ring med en enkelt diamant i midten. Så det er vel, hvad man selv vil.

og ja, man kan se forskel, men selv synes jeg kun man ser det hvis ringene er ved siden af hinanden og det er de jo ikke :wink:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er det nødvendigt at de passer sammen?

Vores plan er at min kæreste bare skal have en helt simpel sølvring, og jeg vil gerne have en guldring med diamanter..

For os er det vigtigere at vi hver især får en ring som vi er vilde med, og som vi vil have det godt med at bruge hver dag :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vores ringe bliver ikke ens, min kærestes bliver rimelig kraftige uden sten og min bliver tynd og i en sjov form, men en diamant el safir i. Hans bliver i alm. Guld, min måske i hvidguld? Fælles for dem bliver at vi får hinanden ringfingers aftryk i på ydersiden og så bliver de vist lidt rå i udtrykket.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi var ude i titaniumringe, men jeg ville gerne - da det kom til stykket - have en simpel blank sølvring med tre sten inden for et graveret hjerteomrids, og min mand valgte en bred, blank stålring. Så altså begge enkle og blanke, men bare i forskelligt materiale.

Vi synes, det gav god mening, at de afspejlede hver vores personlighed - min som lille fin, skrøbelig ring, og hans som stor og stærk. Vi ved jo, at de binder os sammen, og så meget synes jeg heller ikke, man kan se forskel. Ved siden af hinanden kan man da godt se, at stålringen er mere krom-agtig i det, men de er jo begge nuancer af nogenlunde det samme.

Se ad om I synes, de ser fine ud op imod hinanden og måske matcher på nogle andre lighedspunkter end lige farven. Det kan være, I kan finde sammenhængen i noget andet, måske, som I begge synes om - uanset materialet.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

En lille måde i også kan "snyde" lidt på er. At hvidguld er altid belagt med et lag af rhodium, for at give det den specielle farve og dybde. Sølvringen kan man også sagtens belægge med rhodium. På den måde kommer de til at ligne hinanden i farven, men undermaterialet er forskelligt.

Og man kan sige, når han alligevel ikke bryder sig om at gå med ring, eller må bruge den på jobbet. er der ingen grund til at købe en hvidgulds ring til ham, der bare ligger og samler støv.

Så kan i ligeså godt spare de penge på hans ring, og evt bruge lidt mere på din ring. ved måske at gå op til en 14kt ring, som i sidste ende også vil holde bedre.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

En lille måde i også kan "snyde" lidt på er. At hvidguld er altid belagt med et lag af rhodium, for at give det den specielle farve og dybde. Sølvringen kan man også sagtens belægge med rhodium. På den måde kommer de til at ligne hinanden i farven, men undermaterialet er forskelligt.

Og man kan sige, når han alligevel ikke bryder sig om at gå med ring, eller må bruge den på jobbet. er der ingen grund til at købe en hvidgulds ring til ham, der bare ligger og samler støv.

Så kan i ligeså godt spare de penge på hans ring, og evt bruge lidt mere på din ring. ved måske at gå op til en 14kt ring, som i sidste ende også vil holde bedre.

Det er rigtigt - når der lægges hvid Rhorium på - som på de fleste hvidguldsmykker - så vil overfladen være ens, og ingen vil bemærke, at det ikke er samme metal. På den måden kan der fint laves en økonomisk fornuftig løsning. :wink:

ege art

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi skal ikke have ens ringe... Vi ville have brugt forlovelsesringene, men jeg kan ikke passe min på den anden hånd, så jeg får en ny og han bruger den gamle :)

Vores forlovelsesringe er sølv og min vielsesring bliver hvidguld og man kan godt se forskel, men det synes jeg ikke gør noget :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hvis du får en hvidguldsring, så kunne det da være total fedt, hvis din mand fik en lidt rå metalring eller simpel sølvring, som har ca samme profil som din??

I hvert fald er der ingen, der vil tænke over, at det ikke er et sæt! :)

Personligt kan jeg godt li', at der er bare lidt sammenhæng imellem ringene. Om det så er profilen, materialerne, et mønster, en sten - dét kan så komme ud på ét :)

Ved os har ringene en sammenhæng via materiale (begge guld), og så er de begge med lidt blød/rund profil.

Præcis min tanke, med at hans skal være lidt rå i udtrykket. Det tror jeg kunne være fint, til min feminine ring :)

Kan også godt, lide at der er en sammenhæng mellem ringene, når det nu er vielsesringe :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

En lille måde i også kan "snyde" lidt på er. At hvidguld er altid belagt med et lag af rhodium, for at give det den specielle farve og dybde. Sølvringen kan man også sagtens belægge med rhodium. På den måde kommer de til at ligne hinanden i farven, men undermaterialet er forskelligt.

Og man kan sige, når han alligevel ikke bryder sig om at gå med ring, eller må bruge den på jobbet. er der ingen grund til at købe en hvidgulds ring til ham, der bare ligger og samler støv.

Så kan i ligeså godt spare de penge på hans ring, og evt bruge lidt mere på din ring. ved måske at gå op til en 14kt ring, som i sidste ende også vil holde bedre.

Det er rigtigt - når der lægges hvid Rhorium på - som på de fleste hvidguldsmykker - så vil overfladen være ens, og ingen vil bemærke, at det ikke er samme metal. På den måden kan der fint laves en økonomisk fornuftig løsning. :wink:

ege art

Ege art - hvad vil det ca koste at få lagt hvis rhorium på en alm sølvring?

Redigeret af mijo
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Alt efter butik, ligger det fra ca 300-450 kroner. Det ihvertfald til at overkomme.

Og det er priser i København, ved ikke hvad de tager for det i det jyske. Men ville undre mig meget hvis det blev over 450, for så er det godt nok overpris.

I min butik er prisen vist nok, 340-380 kroner.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

En lille måde i også kan "snyde" lidt på er. At hvidguld er altid belagt med et lag af rhodium, for at give det den specielle farve og dybde. Sølvringen kan man også sagtens belægge med rhodium. På den måde kommer de til at ligne hinanden i farven, men undermaterialet er forskelligt.

Og man kan sige, når han alligevel ikke bryder sig om at gå med ring, eller må bruge den på jobbet. er der ingen grund til at købe en hvidgulds ring til ham, der bare ligger og samler støv.

Så kan i ligeså godt spare de penge på hans ring, og evt bruge lidt mere på din ring. ved måske at gå op til en 14kt ring, som i sidste ende også vil holde bedre.

Det er rigtigt - når der lægges hvid Rhorium på - som på de fleste hvidguldsmykker - så vil overfladen være ens, og ingen vil bemærke, at det ikke er samme metal. På den måden kan der fint laves en økonomisk fornuftig løsning. :wink:

ege art

Ege art - hvad vil det ca koste at få lagt hvis rhorium på en alm sølvring?

Det koster 200 kr. at lægge hvid eller sort Rhodium på inkl. porto.

ege art

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

En lille måde i også kan "snyde" lidt på er. At hvidguld er altid belagt med et lag af rhodium, for at give det den specielle farve og dybde. Sølvringen kan man også sagtens belægge med rhodium. På den måde kommer de til at ligne hinanden i farven, men undermaterialet er forskelligt.

Og man kan sige, når han alligevel ikke bryder sig om at gå med ring, eller må bruge den på jobbet. er der ingen grund til at købe en hvidgulds ring til ham, der bare ligger og samler støv.

Så kan i ligeså godt spare de penge på hans ring, og evt bruge lidt mere på din ring. ved måske at gå op til en 14kt ring, som i sidste ende også vil holde bedre.

Det er rigtigt - når der lægges hvid Rhorium på - som på de fleste hvidguldsmykker - så vil overfladen være ens, og ingen vil bemærke, at det ikke er samme metal. På den måden kan der fint laves en økonomisk fornuftig løsning. :wink:

ege art

Ege art - hvad vil det ca koste at få lagt hvis rhorium på en alm sølvring?

Det koster 200 kr. at lægge hvid eller sort Rhodium på inkl. porto.

ege art

Det var billigt :) Det vil jeg helt klart lige have med i overvejelserne :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer