MieThomas

Betyder kjolen så meget ? :)

11 indlæg i dette emne

Kære Bryllupsklar brugere, måske mest jer der er blevet gift :)

Jeg er studerende og planlægger bryllup til juni 2015. Da jeg netop er studerende er indkomsten jo ikke så stor, og derfor skulle der gerne spares alle de steder, der kan spares ;)

Jeg har fundet en fin kjole til 1500 kr, men det er jo ikke prinsesseKJOLEN! Men når jeg er ude at prøve kjoler, så er det altid kjoler som er dyrere end budgettet jeg falder for - og jeg kan bare mærke, at jeg slet ikke kan forholde mig til at skulle bruge SÅ mange penge på en kjole, som kun skal bruges en dag...

Kjolen jeg har fundet er rigtig fin, og jeg føler mig slank og tilpas i den, men jeg kan jo godt mærke at jeg inderst inde drømmer om en prinsessekjole. Jeg har jo kun muligheden denne ene gang!

Men jer der har oplevet dagen - er det ikke mere festen der tæller? :) Eller bør jeg bruge lidt flere penge på kjolen og så bare leve med, at budgettet ryger?

På forhånd tak for jeres svar :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kjolen er virkelig vigtig på dagen, i mit tilfælde havde jeg det først godt på dagen efter jeg havde smidt kjolen, hvilket betød at størstedelen af dagen for mig blev ødelagt, ikke af kjolen alene, men jeg havde det rigtig dårligt pga. kjolen og den forhindrede mig i nogle af de ting jeg gerne ville have gjort den dag. Både det fysiske og det psykiske spillede ind, for det gjorde det ikke bedre, at jeg havde fortrudt købet af kjolen og ikke brød mig om den.

Så jeg vil opfordre dig til at finde KJOLEN, du kan du kigge i outlets og brugtmarkedet, hvis du ikke har noget imod en brugt kjole. Gør hvad du kan for at få den rigtige kjole, før du vælger at nøjes.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg synes også tit man ser, at den billige kjole ender med at blive dyr fordi folk fortryder og

ender med at købe en anden.

Hvis mave fornemmelsen er helt forkert fra start så bliver det aldrig godt.

Ikke dermed sagt, at man ikke kan blive glad for en billig model - du lyder bare allerede lidt lunken og det er ikke godt.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

er det prinsesse nok.. ? :loveshower:

http://www.trendsales.dk/listings/pronovias-brudekjole/40790343?track=27&us=1

Elsker prisen i øvrigt..

Ja, hold da op, det er næsten for prinsesse jo ;) jeg bruger dog str 40/42 og dem er der ikke mange af som falder i min smag... ;) men godt fif med trendsales :)

Tak alle sammen for jeres svar! Jeg købte kjolen igår og er faktisk ret vild med den :) jeg ved ikke lige hvordan man sætter et billede ind fra ipad, men jeg føler mig ret slank i kjolen, og det er en jeg kan bevæge mig i - hvilket er rigtig vigtigt for en praktisk jyde som mig :p

Jeg opdagede dog luxux (de sælger outlet kjoler til 1000-3000 kr) i Aalborg, og overvejer at køre derop (kommer fra Randers) og se om de skulle have en, så kunne jeg evt have en kirkekjole og en dansekjole :D da jeg var ude og kigge kjole, var dem jeg havde med også vilde med den jeg har købt, så tror bestemt ikke jeg fortryder... :)

Men igen, tak for jeres svar :) jeg har bestemt ikke noget imod brugt kjole, men har bare ikke kunnet finde nogen :(

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Tillykke med kjolen :)

Godt at høre, at du har fundet en, du er glad for!

Når du nu skriver Randers, og hvis du nu ellers IKKE havde fundet en kjole, så ville jeg have set i Frk. Fie, om de havde en gallakjole, som kunne have været brugt som brudekjole :) MEN ikke aktuelt nu!

- måske kun for eventuelle gæster, som lyster på ny festkjole :wink:

Tak, jeg har allerede været inde og kigge i frøken fie :) de har rigtig mange fine kjoler, men dem de havde i hvid, var ikke lige mig! Men super service, så anbefaler gerne andre at tage derind :)

hos os kan du finde nye kjoler helt ned til kr. 1500 :-)

mvh Marie

www.Mariedete.dk

Tak, men der er ret langt til Roskilde ;)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Altså.. hvis kjolen er vigtig for dig, så ja, så er den vigtig :wink: .

For mig er den. Mit første bryllup med min x-mand var slet ikke som jeg ønskede. Og da jeg var en større pige end jeg er nu, var mit udvalg i kjoler begrænset til et sted og 4 kjoler at vælge imellem. Og jeg valgte den som mindst fik mig til at føle mig som en sæk kartofler, men jeg var ikke lykkelig for den...

Nu er det blevet mere "normalt" at være en stor pige og der er flere modeller at vælge imellem, så jeg har større tiltro og forhåbninger denne gang... Derfor er den vigtig for mig :back2topic:

.. og selvom det er mange penge at man kan komme til at bruge på en kjole, så er det i mine øjne pengene værd

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

For mig er kjolen noget af det vigtigste - det er én gang i livet man får lov til at gå op ad kirkegulvet som den prinsesse man er og der skal ikke spares på noget. Jeg tænker dog sagtens at man kan finde en drømmekjole uden at gå bankerot, det vigtige er ikke prisen men følelsen det giver at have den på (en brudekjole udenpå skulle gerne give sommerfugle indeni) :c166::loveshower:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Det gik op for mig hvor vigtig kjolen egentlig er, når man opdager at man virkelig er i centrum og alle vil tage billeder af dig.Det betyder at man virkelig skal føle sig tilpas, for at kunne rumme at være midtpunktet! For nogle er det en nem sag, men for mig, for eksempel, er jeg ikke helt så vant til at være i fokus så meget, så jeg er meget glad for at min kjole fik mig til at føle mig smuk og slank..

Så , ja, kjolen er meget vigtig

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Kjolen er vigtig på den måde, at du skal være glad for dit valg, både ift. hvordan den ser ud (og særligt på dig), og hvordan den er at have på. Hvis du ikke er tilpas i kjolen, stråler du ikke. Det samme, hvis du ikke er glad for, hvordan den ser ud og hvordan den sidder på dig. Jeg gad fx ikke have en lang, varm kjole, som gæsterne kunne jokke i, for jeg ville gerne kunne bevæge mig forholdsvis frit.

Jeg syntes selv, at der på en eller anden måde var vildt meget pres ift. at kjolen skulle være perfekt. Ikke fra nogen bestemte, men det er jo bryllup og forhåbentlig once in a lifetime. Men man skal passe på med, at "perfekt" ikke bliver, hvad andre tænker, der er perfekt, men hvad man selv synes, er perfekt. Hvad man selv er til er ikke nødvendigvis hvad andre ville vælge. Men bare det er perfekt for bruden.

Jeg valgte selv "saml-selv-løsningen", som blev et 50'er-tea length tylskørt med masser af pouf! Og så en pallietoverdel, som egentlig var en tætsiddende, kort kjole fra Zalando. Så moderne 50'er med tyl og pallietter. Det føltes helt perfekt for mig, selvom jagten på en fin overdel var lidt af en opgave til sidst, indtil jeg fandt noget, hvor jeg tænkte: "Dét kan jeg godt leve med, skal være min brudekjole". Jeg havde ikke oprindeligt tænkt, at det skulle være en pallietoverdel, men jeg synes, det var en super flot combi. Du kan se min kjole lige her http://www.bryllupsklar.dk/forum/75460/bk-pigernes-brudekjoler-vis-os-din-brudekjole.html/page-41

På et tidspunkt skal man også stoppe med at kigge, hvis man er glad for sine valg.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer