123klar

Pigens navn først - er det ikke ligegyldigt?

17 indlæg i dette emne

Nu viste jeg lige vores invitationer til min svigermor og hun udbørd: "Ej, pigen navn skal da stå først!".

Arg, det havde jeg slet ikke skænket en tanke - nok fordi det ikke har den store betydning for mig. Dernæst kommer sig også at jeg rent grafisk synes det passer meget bedre at mit navn står sidst, så T'ets lige linie danner en linie under mandens navn.

Hvad er jeres holdning?

post-45712-0-62690800-1418809510_thumb.p

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det har jeg ALDRIG hørt om, så jeg vil være møg hamrende ligeglad. På vores invitationer står min H2B's navn også først. I min familie tror jeg ikke der er nogen over hovedet som vil skænke det en tanke...

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Tak, og jeg er fuldstændig enig... Og skulle nogle tænke over det, så lad dem!

Men synes bare det var interessant at noget vi ikke havde skænket en tanke var det første hun udbrød da hun så dem! ...Eller hun sagde da vist også at de så fine ud :wink:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg har så altid hørt på det der med, at kvindens navn skal stå først (også når du skriver gæsternes navne), så det sørgede jeg for at få gjort rigtig i første omgang..

Men det er jo jeres bryllup, så synes at I skal gøre det, som I vil :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu viste jeg lige vores invitationer til min svigermor og hun udbørd: "Ej, pigen navn skal da stå først!".

Arg, det havde jeg slet ikke skænket en tanke - nok fordi det ikke har den store betydning for mig. Dernæst kommer sig også at jeg rent grafisk synes det passer meget bedre at mit navn står sidst, så T'ets lige linie danner en linie under mandens navn.

Hvad er jeres holdning?

Hvad hedder skriftypen I har brugt til Jeres navne?

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg ville være fløjtende ligeglad med, hvad svigermor mente!

Vi har i vores skrevet mændene først, men det skyldes, at min H2B mener at mændene er det stærke køn, dem der bestemmer, bla bla bla og derfor står de først. Han fik lov til at bestemme lige der ;)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har skrevet det som vi plejer at omtale dem vi har inviteret. Det blev bla ti "mor og far", "onkel og tante" (med navne), "Malene og Ib", "Bente og Knud". Det har ikke betydet noget "hvordan man gør" men nærmere hvordan vi omtaler dem. Altså vi har gjort som det passer os :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Nu viste jeg lige vores invitationer til min svigermor og hun udbørd: "Ej, pigen navn skal da stå først!".

Arg, det havde jeg slet ikke skænket en tanke - nok fordi det ikke har den store betydning for mig. Dernæst kommer sig også at jeg rent grafisk synes det passer meget bedre at mit navn står sidst, så T'ets lige linie danner en linie under mandens navn.

Hvad er jeres holdning?

Hvad hedder skriftypen I har brugt til Jeres navne?

Skrifttypen hedder Scriptina. Jeg har hentet den på dafont.com

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg har godt hørt om traditionen, men som med så meget andet er det sådan en "Sådan er det bare" tradition som jeg personligt synes er det tåbeligste argument der eksisterer - det er ikke engang et argument.

Vi er i år 2015 for fanden - hvilken forskel skulle det gøre?

Vi skriver navnene som det passer os. Som regel med den først som vi kender bedst, eller kendte først. Eller den først der lyder bedst. Whatever. Det gør absolut ingen forskel andet end at forarge folk der blindt klamrer sig til traditioner for at undgå at tænke selv. Svigermor overlever nok.

Vi præsenteres "Thomas og Daisy" på Thomas' del af familie og omgangskreds og som "Daisy og Thomas" på min side, fordi det giver mest mening at nævne den først som man kender bedst og så dennes ægtefælle/kæreste.

Gør det der giver mening for jer. Længere er den ikke.

1

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer