Chris27

Drikkevarer

19 indlæg i dette emne

Annonce ♥

Vi bliver ca 70 voksne og børn. Vi regner med at købe ca 12-15 rammer øl, 100 1/2 l cola, 100 cola light, 200 blandede sodavand og 150 danskvand.

Så har vi 12 flasker rødvin til dem som helst vil have det og så skal vi nok have noget hvidvin til forretten. Men ved endnu ikke hvor meget. De 12 flasker er fordi det er det min H2B for nylig har fået på sit arbejde. Der er ca 10 gæster som foretrækker vin. Resten er mest til øl, vand eller danskvand. Vi køber i øvrigt måske lidt ekstra rødvin...

Så regner vi med at købe 3 flasker cognac, 3 flasker bailey og 1-2 flasker whiskey til kaffen og noget kaffelikør osv...

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg kan ikke dele min indkøbslist da jeg ikke hele har bestemt mig mht. vin da vi kun skal have buffet. - Vi køre også sydpå og henter vores drikkevare :wink:

Men man siger ca. 8 glas på en fl. champagne, hvidvin/rosevin 6 glas på en flaske, 4 glas på en flaske rødvin, ca. 15-20 på en flaske portvin. Så skal i så bestemme hvor meget "ekstra" i vil have pr person.

Tænk også på om i skal have drinks osv.i forhold til juice, sodavand og special ting dertil.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi bliver 65 voksne til sommer, og vi køber meget ind, men hellere det end frygten for at løbe tør :wink:

12 fl Le Grotte, velkomst

48 fl Hvidvin

48 fl Rødvin

24 ks øl

16 ks sodavend

12 ks mokai osv

2 fl dooleys

2 fl whiskey

2 fl cognag

På skrift ser det lidt vildt ud haha, men vi har heller ikke noget imod at der er noget tilbage.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi har lige fået købt ind i weekenden. Vi bliver ca 100 til reception og 65 til fest. Tror nok vores motto er hellere for meget end for lidt, og vores gæster er generelt glade for et glas eller to ;)

Champagne til reception - er en gave fra nogle af vores franske gæster, så ved ikke præcis hvor mange flasker.

Hvidvin 45 flasker

Vi mangler at købe vin til en mellemret og regner ca med 40 flasker skal købes til det

Rødvin 55 flasker

Dessertvin 20 1/2l flasker

23 rammer sodavand

9 rammer danskvand

2 rammer energidrink

13 rammer øl + specialøl fra microbryggeri som en gave fra en af vores venner. Jeg ved ikke hvor meget han tager med.

15l juice

6 flasker vodka

2 flasker jægermeister

2 flasker tequila

3 flasker rom

3 flasker baileys

2 flasker wiskey

3 flasker gin

2L små grønne shots

1l malibu

1l southern comfort

Tror bestemt ikke vi kommer til at mangle noget, kan jeg godt se nu når det er på skrift!!!

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har lige fået købt ind i weekenden. Vi bliver ca 100 til reception og 65 til fest. Tror nok vores motto er hellere for meget end for lidt, og vores gæster er generelt glade for et glas eller to ;)

Champagne til reception - er en gave fra nogle af vores franske gæster, så ved ikke præcis hvor mange flasker.

Hvidvin 45 flasker

Vi mangler at købe vin til en mellemret og regner ca med 40 flasker skal købes til det

Rødvin 55 flasker

Dessertvin 20 1/2l flasker

23 rammer sodavand

9 rammer danskvand

2 rammer energidrink

13 rammer øl + specialøl fra microbryggeri som en gave fra en af vores venner. Jeg ved ikke hvor meget han tager med.

15l juice

6 flasker vodka

2 flasker jægermeister

2 flasker tequila

3 flasker rom

3 flasker baileys

2 flasker wiskey

3 flasker gin

2L små grønne shots

1l malibu

1l southern comfort

Tror bestemt ikke vi kommer til at mangle noget, kan jeg godt se nu når det er på skrift!!!

Og cider har vi da også købt 4 rammer af. Puha jeg tror vi får meget tilbage!

Hold da op, en fest det bliver :balloon: men vi siger også hellere for meget end for lidt , så kan man altid holde en afterparty :thumbsupsmileyanim:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg følger også lige lidt med her - og ser hvad I gør Jer af erfaringer med alle de drikkevarer I har indkøbt :) Katha - tror da også det bliver en gevaldig god fest I får Jer der *ss* Men ja, et afterparty er jo aldrig af vejen, vel...

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi var lige under 90 og købte:

32 flasker hvid

32 flasker rød

28 flasker sprut (5-6 havde nok været rigeligt!)

3 rammer cider

Ca. 20 rammer forskellige sodavand

Ca. 10l special sodavand (til drinks)

12 rammer øl

14 flasker bobler (til velkomstreception)

2 flasker cognac

Efter brylluppet/status:

- Cider kunne vi godt have haft nogle flere af. Dem løb vi tør for hurtigt

- Vin passede lige præcis (var kun til maden)

- Øl havde vi måske 4 rammer tilbage af

- Sprut var der aaaalt for meget af (vi havde dog tre slags sprut for at kunne lave forskellige slags drinks)

- Der var 2 flasker bobler tilbage

- Der var vist nok 5 rammer sodavand tilbage (folk kunne også sagtens tage et par stykker med hjem dagen derpå)

- Cognac blev tømt

Håber, at det kan bruges til noget :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kan ikke huske vores indkøb præcist, men vi blev 83 gæster til bryllupskage om eftermiddagen og til festen om aftenen. Vi købte ikke sprut - vi mente, at øl, vand og vin sagtens kunne gå, og at gæsterne ikke ville savne det, hvis ikke det var der.

Vi overvejede også Tyskland, men blev enige om, at hvis vi holdt øje med tilbud herhjemme (fx Bilka), kunne vi sagtens få det til lige så gode penge, og så kunne vi i øvrigt levere tilbage, hvis der var alt for meget.

Vi købte fx 1,5/2 liters sodavand til 8 kr. pr. styk (Coca Cola, Cola light, Fanta, Sprite) i Føtex, udmærket rød- og hvidvin til 30 kr./fl (mener, vi købte 56 flasker af den røde og 44 af den hvide), Bailey på bud i Bilka til 99 kr./fl., øl til 79 kr./kassen + pant i Bilka (Tuborg/Carlsberg), lidt mokai i Løvbjerg, også til billige penge. Alt overskydende kunne vi levere tilbage. Der var noget til overs, men jeg kan ikke huske hvor meget :-)

Jeg tror, vi endte i ca. 3-3.500 kr. i alt, inden tilbagelevering, så det synes jeg var ret udmærket af drikkevarebudget til 83 mennesker :-)

Mht. mængde, så spurgte vi vores kokke, hvad man ca. skulle regne med og googlede lidt på nettet også efter tommelfingerregler.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvis man skal have meget, og man har mulighed for at køre derned og hente, kan det virkelig godt betale sig. De klarede det på én halv dag, vi fik en rigtig god pris, og manglede ingenting- og så var det faktisk rigtig rart at have 'rester' i helt år efter til diverse fester etc.

:)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer