ksi7500

Brudebuket DIY

7 indlæg i dette emne

Annonce ♥

Jeg overvejede det, men jeg syntes, der var så meget at tænke på i dagene op til selve dagen, at jeg endte med at lade være, når den jo gerne skulle være frisk. Men hvis det havde været en buket, som ikke krævede, at den skulle være med friske blomster, så kunne jeg sagtens have fundet på at lave den i god tid.

Har set smukke koglebuketter, brochebuketter, stofbuketter og buketter med knapper - alle kan man lave i god tid i forvejen :-) Google er din ven - kun fantasien sætter grænser. Men jeg ved ikke, om det nødvendigvis er det, du ønsker?

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg overvejede det, men jeg syntes, der var så meget at tænke på i dagene op til selve dagen, at jeg endte med at lade være, når den jo gerne skulle være frisk. Men hvis det havde været en buket, som ikke krævede, at den skulle være med friske blomster, så kunne jeg sagtens have fundet på at lave den i god tid.

Har set smukke koglebuketter, brochebuketter, stofbuketter og buketter med knapper - alle kan man lave i god tid i forvejen :-) Google er din ven - kun fantasien sætter grænser. Men jeg ved ikke, om det nødvendigvis er det, du ønsker?

Mere om det er svært. men kaster mig ud i det - eller rettere får min svigermor til det

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Det kommer vist meget an på, hvordan din buket skal være. Min var en lyngbuket, og som sådan meget enkel, men hele skidtet skulle trådes, og det var dét, der ville være det tidskrævende.

Jeg lurede lidt på YouTube og så nogle nemme tutorials, så der synes jeg, du skal prøve at se, om der er noget, der ligner det, du kunne tænke dig. Jeg mener, jeg søgte på "diy wedding bouquet tutorial" eller sådan noget.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kaster mig ud I at lave min egen buket. :loveshower:

Har aldrig prøvet det før men jeg elsker at rode I min have og fingrene er ved at blive grønne, så jeg tænker at det nok skal gå :cheerleader3:

Jeg har kigget en masse på nettet og fundet den stil som jeg ønsker min buket skal være I. Og så vil jeg lave en prøvebuket lidt før, således at jeg lige har testet lidt teknikker af.

Min buket skal være meget enkel, og rund, og den skal primært bestå af pæoner som sidder stramt mod hinanden (bonderoser - vi skal giftes I maj, så det burde kunne lade sig gøre)

Der kommer lidt grønt I indimellem, og muligvis lidt ude fra vores dejlige have.

Derudover laver jeg nogle blomster arrangementer til bordene, som bliver I samme stil, men med et tvist af vores have. Der går jeg simpelthen ud og finder alt muligt spændende som bliver mikset med bonderoserne.

Det er faktisk en af de opgaver jeg glæder mig aller mest til at lave! Elsker blomster, elsker min have og elsker at pulse med ting derudefra. :loveshower:

Jeg er ikke sikker på hvor flot udfaldet bliver, men jeg vil elske buketten fordi jeg selv har lavet den og fordi den indeholder lidt stemming fra vores skønne land-have.

-Den skal foriøvrigt lægges på svigerfars grav efter vielsen....

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg / Vi har valgt at lave min buket selv, den består dog af en masse filt-hjerter i forskellige str. bundet i en rokoko buket i rød, pink og lilla farver.

Lige så går disse hjerter igen i bord dekorationen, dog i flere forskellige farver og str.

Eneste overvejelse er om der skal lidt grønt rundt om brudebukettens center.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg vil også selv binde min buket, og jeg har fået en del inspiration fra Anna med den seje blog Laralil.

Her kan I se hendes overvejelser om at binde selv: http://www.laralil.dk/2014/08/prve-pa-brudebuketten-og-et-par-spgsmal.html

Og her er hendes endelige buket: http://www.laralil.dk/2014/08/brudebuketten.html

Jeg vil binde i georginer, og så skal der blandt andet også være morgenfruer, husløg og brudeslør. Måske også lidt roser, hvis jeg har brug for noget til at stive den med. Min buket skal være gul med grønne, støvede noter - her er lidt inspiration:

a7ebf888e44ddf13b8c0b5dc6f6dcd96.jpg4950727101a7e4b8ecb81d896bcd0529.jpg3a46835291f9f5bae11de63414e711c4.jpg

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer