Sign in to follow this  
Followers 0
SåPrøverVi

Anbefaling af musik

9 posts in this topic

Annonce ♥

Hvis jeres budget er max 3.000 så tror jeg I skal ud i noget jukebox eller leje noget udstyr og køre en iPad via det. Du får meget svært ved at finde live musik, medmindre I hæver jeres budget lidt til ca. 5.000), så kan I få en DJ og hvis I går lidt mere op til ca. 7-8.000 kan I måske få en duo.

0

Du spare på det forkerte sted.

Og du er ikke den eneste som laver denne fejl, her kan du se en statistik på hvad folk ville gøre hvis de kunne holde brylluppet engang til.

http://accurateproductionsinc.com/shocking-wedding-statistics-perfect-weddings/

Men hvis jeg var i dine sko, så ville jeg prøve at sætte et opslag i på 123festmusik, her vil du modtager forskellig tilbud, og der faktisk nogle som er god selvom de ikke er dyre.

Hvis jeg skulle anbefale dig et sikkert bandet, så ville jeg bruge, Heyya Band de er for vilde.

http://www.heyya.dk/

" Husk alt at kigge på bandets eller Djs trustpilot profile, derved kan du se om du skal købe eller ej.

Med venlig hilsen Anders og Martin fra Bryllups-djs

Ej 1000 tak :-D Lige det jeg har brug for da min H2B er rent ud sagt pisse nærig og gerne vil spare musikken væk og det mener jeg er en KÆMPE FEJL. Det bliver det som kommer til at gøre festen og stemningen perfekt :-)

0

Annonce ♥

Jeg kan kun give Anders og Martin ret.

Der hvor festen virkelig bliver løftet det er ved underholdningen. Når alle gæsterne er ude og danse, så kan man tydeligt se på folks ansigter hvor meget de hygger sig. Det er også de færreste, som har prøvet at være til fest med familien hvor der kom et liveband og virkelig gav den gas. Det er noget man husker!

Dit budget er sat lidt lavt som Ki også skriver. For at det skal blive rigtig godt, så skal man have nogle gode musikere, flot lys der giver liv på scenen, og et godt lydanlæg, der lyder behageligt og ikke spiller for højt.

Pas lidt på med de forskellige webportaler til bands. Det er typisk amatør bandsne der holder til der. Professionelle bands bruger dem ikke så meget.
Kig hellere her på siden, hvor der er nogle forskellige bands af ordentlig kvalitet.

Alle bands under 10.000kr. kan du gå ud fra er amatør bands. Nogle af dem lyder udmærket alligevel, men rigtig, rigtig mange af dem vil altså være spild af penge.
Det er efterhånden nemt at lave en god demo i et studie, så hold dig til nogle du virkelig stoler på.

Et professionelt band koster 12.000kr. Det er også der vi ligger. Men tro mig det er virkelig alle pengene værd.

"Entertainment is 5% of your wedding budget, but TWICE as many guest will remember your entertainment, more than anything else!" - Modern Bride Magazine

1

Der må jeg så omvendt sige at det at man hyrer et band til en pris på over 10.000 kr. ikke er en garanti for et godt lydanlæg. Oplever ofte når jeg spiller sammen med livebands at de kommer med et dårligere lyd-anlæg end det jeg selv bruger. Det bliver så nemt en nørdediskussion :)

Egentlige scener mener jeg personligt er no go når vi taler mindre fester og jeg foretrækker selv "at være i lige linie med folk". Dvs. på gulvet. Fordi man ellers nemt mister dialogen og kontakten til selskabet som i højere grad bliver publikum.

Noget man også skal kigge på er om selskabet og det sted hvor festen holdes overhovedet kan rumme et liveband og en egentlig scene. Enten fordi pladsen ikke er der eller fordi det syner for dominerende. Når vi taler om mindre selskaber er man ofte bedre tjent med en duo eller en trio som typisk også spiller længere tid end et typisk liveband som kommer og leverer 2 sæt. Eller en DJ som formår at spille alsidigt for det er også en faktor man skal have med. At musikken skal være bred og alsidig fordi bryllupsselskaber som regel er meget blandet . :)

0

Egentlige scener mener jeg personligt er no go når vi taler mindre fester og jeg foretrækker selv "at være i lige linie med folk". Dvs. på gulvet. Fordi man ellers nemt mister dialogen og kontakten til selskabet som i højere grad bliver publikum.

Jeg er enig. Jeg ser sådan på det, at en af de vigtige grunde til at hyre enDJ, er at man som gæst "lige kan smutte hen og snakke musik med DJen" - og det er alt andet lige lettere, hvis DJ'en ikke står oppe på en scene.

Scenen vil i sig selv virke afskrækkende på mange "for man går jo ikke derop og forstyrrer"... det ville jeg som DJ personligt være ked af, for jeg er alt for meget selskabspapegøje til at kunne stå en hel aften uden at kunne komme til at tale med nogen. Så jeg vil helst ned på gulvet :)

Husk alt at kigge på bandets eller Djs trustpilot profile, derved kan du se om du skal købe eller ej.

Her er jeg så til gengæld lodret uenig - jeg giver ikke meget for Trustpilot-systemet.

Problemet ligger i, at anmelders incitament til at skrive på Trustpilot ofte ligger I, at han synes at leverandøren skal straffes (uanset om det er rimeligt eller ej). Allerede her opstår der altså en skævvridning, fordi de mange tilfredse kunder ikke i sig selv har incitament til at skrive på Trustpilot.

Et andet problem er at anmeldelserne lægges op ukritisk - der er ingen, som vurderer sagligheden i anmeldelserne. Ganske vist kan en virksomhed klage over en anmeldelse, men ofte vil der blive svaret med "jamen oplevelsen er jo subjektiv", og dermed vil anmeldelsen blive liggende på sitet, medmindre det er en decideret falsk anmeldelse.

For nylig blev en sjællandsk kollega ramt af netop det, da en kunde skrev en stærkt negativ anmeldelse "fordi han skulle betale afbestillingsgebyr". Enhver første-års-jurastuderende vil ganske vist kunne fortælle ham, at der i dansk aftaleret ikke findes nogen generel afbestillingsret, så allerde her er kritikken uberettiget... og det det bliver så endnu værre, når man hører historien, der i virkeligehden handler om, at den pågældende havde bestilt to djs, og derfor prøver at slippe af med den ene på selve dagen.... og det kunne han altså ikke bare gøre gratis!

Et andet aktuelt eksempel er Jensens Bøfhus-navnesagen.... hvad var det nu lige, der skete på Trustpilot, da den sag eksploderede i Ekstrabladet? (som iøvrigt gengav sagens facts lodret forkert, det kan man læse mere om her: http://www.dr.dk/Nyheder/Indland/2014/09/21/222534.htm - men det er så en anden snak).

Glem Trustpilot! Forbrugerne, der anmelder, har alt for mange sammenblandede interesser til at give et korrekt billede.

Men hvad skal man så gøre: Brug den sunde fornuft, lyt til din mavefornemmelse, og brug tid på at kommunikere med de udbydre, som du synes lyder interessante. Nu har jeg lige været sygemeldt i en længere periode, men ellers svarer vi normalt forholdsvis hurtigt... og det gælder også de andre seriøse leverandører. Sådan ville jeg finde den rigtige løsning til min fest.

0

Annonce ♥