Sign in to follow this  
Followers 0
LindMunch

5:2 kuren!

12 posts in this topic

Hej B2B,

Er der andre end mig der er gået i gang med 5:2 kuren her efter nytår som vil dele deres meninger om kuren?

Jeg er i gang med uge 2 og synes det går nogenlunde :)

Andre end mig? :)

0

Annonce ♥

Hejsa!

Jeg bruger også 5:2 kuren og synes godt om den... ;) Hvor meget skal du tabe dig?

0

Hejsa!

Jeg bruger også 5:2 kuren og synes godt om den... ;) Hvor meget skal du tabe dig?

Fedt :) Jeg faldt desværre af den igen men er i gang igen!

Mit første mål er under 70 kg - jeg vejer lige pt. 74 så det er ikke det helt vilde og burde man vidst kunne klare på en måned på kuren :)

Så må vi se hvad der sker bagefter :)

Det er ikke fordi jeg synes jeg er stor eller noget men vil gerne have det godt med mig selv og det har jeg ikke helt lige pt :)

0

Jeg er på den og har indtil videre tabt 6 kg. :cheerleader3:

Jeg skal så også tabe meeeeget :td:

Har dog ikke et bestemt mål inden bryllup, bare vægten går den rigtige vej :)

0

Annonce ♥

Fedt :)

Bruger i madplaner ligesom mig og hvor finder i gode opskrifter henne? :)

0

Hvad må man egentlig få på fastedagene?

0 kalorier eller en smule?

0

Hvad må man egentlig få på fastedagene?

0 kalorier eller en smule?

Den fungerer på den måde at man 2 dage om ugen må få max 500 kalorier på en dag og de andre dage må man spise normalt :)

0

ok det er sgutte ikke meget 500 på en dag ;)

men det er jo selvfølgelig pointen :biggrin:

0

Annonce ♥

Det er nemlig ikke meget. Man kan dog sagtens få masser af mad hvis man er en af dem som bare ikke kan holde ud at føle sult. Men helt ærligt så er dette ikke vejen at gå for folk der bliver monstre hvis de er sultne. Det er lidt snyd at spise sig mæt i agurk og æggehvider. Jeg får 0kcal når jeg faster. Det er nemmere at styre og det kan min krop bedre forholde sig til.

0

Jeg får 3 måltider om dagen de dage og jeg føler sjældent sult på disse dage :)

Det handler vel mest om planlægning og at vide hvad man kan spise :)

0

Jeg er lige hoppet på en 5:2 detox kur fra Vægtvogterne. Der er madplan for to uger i bogen, og vi startede på den i dag. Første fastedag bliver imorgen. Jeg bliver dog lidt af et monster når jeg er sulten, så jeg er rigtig spændt på at se, om jeg overhovedet kan klare at være på denne diæt. Men nu giver jeg det et skud :wink:

0

Jeg har levet efter 5:2-livsstilen i godt to år nu.

Har i alt tabt mig 5-6 kg - som jeg tabte i starten, og har sidenhen holdt vægten på det niveau, jeg ligger på nu (og som jeg tænker er min idealvægt set ud fra den indsats, jeg har lyst til at yde).

Jeg er rigtig godt tilfreds med livsstilen og nu også med min krop - det er kun to dage i ugen, jeg tænker over hvad jeg spiser - resten af dagene bekymrer jeg mig ikke, hvilket er en kæmpe!!! befrielse. Dejligt endelig at være et sted, hvor jeg er tilfreds med min krop uden at jeg føler, jeg skal lide afsavn (udover de to dage, selvfølgelig)
Jeg spiser ét måltid i løbet af en fastedag - aftensmåltiden. Jeg tæller ikke længere kalorier, men ved ca. hvad 500 kcal er. Arbejder aften, så spiser bare det mad, som børnene spiser (dvs. almindeligt mad), men fylder tallerkenen godt op med salat, og begrænser kulhydrat-indtaget..

Og så skal man huske, at følelsen af sult ikke er vedvarende, men kommer i bølger og dermed hurtig forsvinder igen. Det var mest de første måneder, jeg følte STOR sult på fastedagene - nu er det ikke noget særligt mere, så længe jeg er beskæftiget

Nu lød jeg helt som en sælger af konceptet 5:2, men er virkelig også glad for både livsstilen og den tilfredshed, jeg endelig har opnået omkring min krop :)

0

Annonce ♥