Mus84

Mus' Forårsbryllup - Takkekort

881 posts in this topic

Indhold:

Frieri

Invitationer

Gæstebog Link

Morgengave til manden 52 grunde til at jeg elsker dig færdig

Brudekjole

Tilbehør

Hårinspiration 1 Hårinspiration 2 Hårbånd

Hårspænde påfugl

Makeup

Sko Ekstra sko

Øreringe Link

Strømpebånd

Evt dansekjole

Brudebuket Endelig brudebuket

Ringe Vores ringe

Mandens tøj

Børnenes tøj Version 2

Menu

Drikkevarer Mængder Vin

Ide til drinkskort

Slikbuffet Slik Skåle

Pynt:

Kirsebærtræer I kælderen

Servietter link Servietter billeder Servietter foldet

Sæbebobler og konfetti link Inspirationsbilleder 1 Inspirationsbilleder 2 Inspirationsbilleder 3 Klar til brug

Slik, gaver og bar: Skilte undervejs 1 Undervejs 2 Færdige

Øvrige: skilte færdige

Stoleskilte undervejs Inspiration Færdige I brug

Guldguirlander

Vaser

Rislamper til gårdhave

Hjerter i græsset inspiration

Toiletkasse undervejs

Menu, bordkort, program

Kleenex

Madskilte

Prøveopdækning

Tanker om bordplan

Bryllupsnat

Fotograf - location

Opskrift på hvid chokolade konfektkage med lakrids

Polterabend beretning

Sneak peak dansebillede

Sneak peak efter vielsen

Sneak peak flere billeder

Beretning mandag-torsdag

Beretning fredag

Beretning forberedelse

Beretning fotoshoot

Billeder med børnene

Beretning vielse

Beretning fest

Jeg vil også have en planlægningstråd :wink: Glæder mig til at holde bryllup med min søde kæreste :loveshower:

Vi skal giftes til maj og har så været sammen i 9,5 år plus et år som venner inden. Vi har fået to børn og nu er vi endelig nået til bryllup. Vi er begge i starten af 30'erne.

For fem år siden var jeg meget opsat på bryllup, men der var manden åbenbart ikke lige. Efterhånden havde jeg nok bare tænkt at det ikke var så vigtigt alligevel, vi havde jo forpligtet os med huskøb og børn og fået lavet alle de juridiske papirer ved en advokat. Og det gik jo meget godt.

Men da min kæreste så friede i august et par uger efter nummer to barns fødsel så blev jeg grebet af en gal bridezilla (lidt i hvert fald) og han nu brugt en del af min barsel på at planlægge bryllup. Vores babypige er god til at sove om dagen så det giver mange timer til googlesøgning og diverse projekter.

Vi har vist styr på de store ting.

Festlokaler, mad, servering: bestilt, vi skal holde møde om endelig menu og praktiske ting, skal lige have aftalt tid. Vi står selv for det hele, inklusiv oprydning, har hyret rengøringsfolk til at gøre rent dagen derpå, men vi skal selv fjerne pynt og borde/stole. Det bliver tre gange buffet, vi vil gerne holde det lidt uformelt.

Drikkevare: skal købes, evt noget af det i Tyskland

Musik: DJ er hyret

Fotograf: er hyret, skal til møde med hende i februar, tror også vi har bestemt os for fotolokation, fotograf er med fra forberedelse og indtil kl 21 ca. Satser på at svigerinde vil tage parbilleder og lidt mere klassisk opstillede billeder til festen da vores fotograf tager reportagebilleder.

Vielse: en fra Århus-byråd vier os i starten af festen

Brud: Kjole, sko, smykker købt, mangler undertøj

Hår og makeup: det klarer frisørveninde

Gom: Har tøj og sko, mangler ny skjorte

Børn: Nederdel og body til pigen, pæne bukser og skjorte til drengen, mangler sko til begge og strømpebukser til pigen

Brudebuket: bestilt i dag, talte kort om blomster til borderne, aftalte at jeg kommer forbi blomsterhandleren igen når vi kommer tættere på.

Ringe: er bestilt

Slikbuffet: har beholdere, skeer, poser, mangler SLIK

Invitationer: blev sendt i søndags så skulle gerne være fremme nu, fik det første svar i går.

Tema og farver: forår, lidt udendørstema i afdæmpet grad, farverne er hvid, sort, guld og lidt pink/lyserød/forårsblomster

Udsmykning: har lavet pap-skive-guirlander efter inspiraiton herindefra :cheerleader3: Herudover er jeg ved at lave "kirsebærtræer" (store grene hvor der sættes en masse små rosa blomster på så det ligner blomstrende træer, de skal stå i potter rundt i lokalet, har lavet 5, men vil gerne have lavet fem mere). I gårdhaven kommer der til at hænge hvide rispapirslamper i træerne. Sorte aflange lysfade med hvide bloklys. Buketter inspireret af grøftekanten fordelt rundt på borderne. Satser på tre langborde. Har købt 12 lyskæder der skal dels fordeles på "kirsebærtræerne" og dels bruges som lyskilde udover stearinlys.

Bryllupsnat: har ikke besluttet os for hotel eller om vi tager hjem (25 min i taxa). Vi skal jo retur og rydde op dagen efter, fordelen ved hjemme er at vi er tæt på hvor vores børn bliver passet.

Budget: lige nu omkring 80.000, men nu må vi se :floejt:

Og sikkers en helt masse mere jeg ikke kan huske lige nu, men det kommer efterhånden.

Edited by Mus84
0

Annonce ♥

Annonce ♥

Hej Marie

Tak for velkomst :loveshower:

Tror også vi har rimeligt styr på det. Har fået en masse inspiration ved at læse herinde.

uden tvivl at man får en masse inspiration herinde :)

0

Er positivt overrasket, havde frygtet pris på buketten, første tilbud var på 700, men den lokale blomsterhandler vil lave den for 400-500 kr plus brystbuket for 100,-

Var i formiddags ude et sted hvor de sælger afskårne billige blomster for lige at vurdere om det kan bruges til bordblomster, men lille udvalg og slatne blomster så skal vist finde et andet sted.

Taler med den lokale blomsterhandler når vi kommer tættere på.

Er gået i træningslejr. Vil gerne smide de obligatorisk 3-5 kg inden bryllup og generelt få strammet vinkeflæsket op. Målet er 55-57 kg til maj.

0

Hej Marie

Tror også vi har rimeligt styr på det. Har fået en masse inspiration ved at læse herinde.

Det bliver hurtigt dyrt med alle de "gode" ideer jeg får :wink:

0

Annonce ♥

Hej Marie

Det bliver hurtigt dyrt med alle de "gode" ideer jeg får :wink:

:lol: du er ikke ene om det :floejt:

0

Annonce ♥

Så kom der nye forsyninger af kirsebærblomster fra ebay/Kina. Var også løbet tør så kunne ikke komme videre. Det tager sgu længere tid end jeg havde forestillet mig - hurra for barsel.

Har allerede brugt 600 blomster, de bliver syet sammen to og to og så bundet på grenen. Lidt kedeligt efterhånden. Har fået 700 nye, så må der være nok.

Vil gerne have stofservietter, men synes de er dyre. Er ved at undersøge hvad det koster at få dem sendt fra en engelsk forhandler.

Havde egentlig fået prøver hjem på servietter og dure i sådan noget papir der skal ligne stof, de er også ok, lidt grove i det, men synes bare stof er lækrere.

0

Så kom der nye forsyninger af kirsebærblomster fra ebay/Kina. Var også løbet tør så kunne ikke komme videre. Det tager sgu længere tid end jeg havde forestillet mig - hurra for barsel.

Har allerede brugt 600 blomster, de bliver syet sammen to og to og så bundet på grenen. Lidt kedeligt efterhånden. Har fået 700 nye, så må der være nok.

Vil gerne have stofservietter, men synes de er dyre. Er ved at undersøge hvad det koster at få dem sendt fra en engelsk forhandler.

Havde egentlig fået prøver hjem på servietter og dure i sådan noget papir der skal ligne stof, de er også ok, lidt grove i det, men synes bare stof er lækrere.

Velkommen til og tillykke med det kommende bryllup.

De der servietter kan vel lejes et sted, kan de ikke? Nu kender jeg ikke noget til Århus, men her på sjælland er der da nogle få steder hvor man kan leje den slags :wink:

Det lyder så fint med de blomstergrene der. God ide.

Din kjole er købt, så jeg.. må man se? :loveshower:

0

Annonce ♥

Velkommen til og tillykke med det kommende bryllup.

De der servietter kan vel lejes et sted, kan de ikke? Nu kender jeg ikke noget til Århus, men her på sjælland er der da nogle få steder hvor man kan leje den slags :wink:

Det lyder så fint med de blomstergrene der. God ide.

Din kjole er købt, så jeg.. må man se? :loveshower:

De kan godt lejes, men prisen for at leje dem er det samme eller mere som hvis jeg køber dem i England hvis jeg altså kan få portoen at vide :wink: Og vil gerne kunne gøre dem klar på forhånden med bånd og bordkort, men nu må vi se. Tak for ideen.

Du må gerne se kjolen.

post-77010-0-79656000-1421400566_thumb.j

post-77010-0-95348500-1421400578_thumb.j

0

Bundet lidt hurtigt og måske lige stramt nok foroven, men man kan da få et indtryk. Der skal lige rettes lidt til så blonden på ryggen kommer til at sidde glat.

Og så skal jeg lige have tabt et par kg (på overarmene) og trænet maven flad (drømmetænkning). Fødte nummer to barn sidste sommer og det kan altså stadig godt ses på maven (der heller ikke var helt flad inden).

Ringene er kommet med posten i dag.

0

Annonce ♥

Lige et par billeder af blomstertræer der skal stå rundt omkring i lokalet.

De er altså ikke helt så lyserøde i virkeligheden, så satser på det ikke bliver for tuttenuttet. Kæresten har sagt god for det.

post-77010-0-64086700-1421659788_thumb.j

post-77010-0-01773100-1421659804_thumb.j

0

hvor er jeres træer blevet gode og super flotte ringe

Tak, du er sød.

I går lykkedes det at få bestilt stofservietter hjem fra Tyskland. 80 stk på vej til kr 580,- inklusiv fragt, det er da ikke så slemt. Nu håber jeg bare de er pæne.

0