Brud Pia

Ønskeliste

22 indlæg i dette emne

Hej Bs

Hvad står der på jeres ønskeliste??

Jeg vil gerne have klassiske bryllupsønsker. Penge og oplevelser vil vi ikke ønske os- og vi mangler ikke rigtigt noget...

Neden for kan I se hvad der indtil videre står ( den er ikke færdig- så den bliver væsentlig mere specifik inden den er færdig)

Og hvordan vælger I ønsker ud fra pris? Altså tænker- vores bryllup ligger i kuvertpris pr. person på 2500kr (incl. Forplejning hele dagen, overnatning, underholdning, band osv.) så synes det er lidt fesent at ønske sig gaver til 300kr!? Skal jeg så undlade disse ønsker og kun ønske dyrere gaver?

Kender ikke kutyme,men vi giver ca. i gave for kuvertprisen til bryllup- er det ikke ret normalt?

Ønskeliste;

Wesco Single Master 9L - mandel

Wesco toiletbørste - mandel

Håndklæder Södahl 2 str.

Holmegaard Perfection;

Vand

Snaps

Rødvin

Hvidvin

Royal copenhagen hvid riflet æggebæger

Raadvad Royal steakbestik

Microplane rivejern

Ostehøvl

Crock pot

Lille kompresser

Bålfad

Margrethe skåle

Stelton termokande

Ovnfaste fade

Vægur

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes det er en god ide at have ønsker i flere prisklasser da man ofte lige mangler "en lille ekstra ting" og folk måske godt kan blive lidt forskrækkede hvis der kun er ønsker i 1000+ klassen...

Vi ønskede os kun penge, men fik alligevel en del fysiske gaver... Hvad med en designklassiker eller lign som folk evt kan slå sig sammen om, det er noget I kan have i mange år

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vores venneflok har et ca beløb som vi giver ved alle bryllupper, tror dog at folk havde lagt mere i kassen til vores fordi det var større og med overnatning end de andre der har holdt, men stadig, man kan have en "aftale" om nogen "standard beløb"

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har jeg forstået det rigtigt, mener du at når kuvertprisen for hele dagen er ca 2500 så bør gæsterne også komme med gaver i den prisklasse? For i så fald opfatter jeg det ikke som normalt. Jeg kender i hvert fald ingen som gør sådan og det ville vi aldrig i livet have råd til. Det er heller ingen i min familie som giver gaver i den størrelsesorden. Hvis det er noget til mere end 1000 kr så bliver det splejsegaver.

Det er altid en god ide at have gaver i forskellige prisklasser så alle kan være med. Selvom i sørger for overnatning osv så skal mange gæster (i hvert fald kvinderne) ofte ud og have nyt tøj, måske en ny taske, neglelak eller hvad man nu mangler eller har lyst til og det er også transporten osv. Så på den konto kan der jo allerede hurtigt ryge nogen penge og så kommer gaven jo oven i :-)

Men vi ønsker os bla kähler og Kaj Bøjesen, sengetøj og håndklæder fra Södahl, ting vi mangler til det stel vi samler på, penge til havemøbler og en ny seng, foodprocessor er hvad jeg lige kan huske... Har en veninde som blev gift i efteråret og hun er Glasgow Poul Pava så det stod også på deres ønskeseddel og min fætter som blev gift i sommers ønskede sig bla kunst i forskellige afskygninger...

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi har tænkt meget over at de ting vi ønsker os, skal være ting vi højest sandsyneligt har resten af livet.

Dette har vi nok valgt at fokusere på pga. jeg er lidt sentimental :a1221:

så jeg har fundet et stel jeg vil begynde at samle på: Royal copenhagen Hvid Halvblonde (den største tallerken koster 250,- så det er overkommeligt)

så ønsker vi os også et fint bestik, i herregårdsstil men billigudgave ;-) fra Lene Bjerre (16 dele 999,-)

Tilbehør til min Kitchen Aid røremaskine, ekstra skål, kødhakker piskeris osv. (det er den store model, derfor regner jeg med den holder et godt stykke tid! til den pris)

Et finere grillbestik som er elegant nok til man ville kunne sætte det sammen med de tallerkener vi ønsker os: Laguiole Steak knive og gafler i stål fra inspiration (6 stk 400,- så også overkommeligt)

Derudover nogle andre småting som Dækketallerkener, Glas kander til vand osv.

Vi overvejer også at ønske os PH lamper i tilfælde af nogen ville slå sig sammen, men det er kun under overvejelse da vi måske hellere vil have mere Royal Copenhagen stel for de penge.

Vi ville også have ønsket os nogle vinglas og glas skåle. Men jeg fandt ud af de desværre var hhv. udgået og ved at udgå, så jeg skyndte mig at opkøbe restlagerne af vinglas og købe de skåle jeg skulle bruge. Men positivt set fik jeg vinglassene til halv pris :-) fik skrabet sammen til 42 pers. efter at have været hele jylland rundt og en tur til falster

så vores gaveønsker ligger fra 140 kr til 1400 kr (og meget højere hvis PH lamperne kommer på)

Vi har en kuvertpris på ca 1500,- pr pers, forventer at gave niveauet ligger på omk. 500,- og måske 1000,- for den nærmere familie (bedsteforældre og forældre, ikke søskende da de endnu er relativt unge) og dette er ikke pr. person men pr hustand (sådan ca) man skal ikke forvente at et bryllup kan betale sig selv hjem i gaver. Vi bruger i alt ca. 120.000 forventer måske max gaver for 20.000 jeg ønsker bare folk skal have en god dag! jeg ønsker ikke gaver skal blive en byrde på gæsternes private budget.

Redigeret af Me and Him 2015
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hvis I ikke mangler noget, så synes jeg det virker lidt skørt, at I så ikke ønsker jer oplevelser sammen.. Men det styrer I jo selvfølgelig helt selv.

Mht. beløbet, som I har en idé om, at jeres gæster giver jer gaver for, så tror jeg, I bliver slemt skuffede - medmindre jeres omgangskreds alle har penge som skidt og kører 2.500 kr. som en almindelig standard. Har I selv givet det til bryllup som gæster? Det er i hvert fald ikke i dén størrelsesorden, jeg nogensinde har oplevet.

De bryllupper, vi har været til, har det været ret almindeligt at give gave for 500 kr. pr. par, måske lidt mere hvis det var meget nær familie, og så har man splejset sammen med andre venner til en større gave. Som andre påpeger, så giver gæsterne jo også lidt tilbage ved forhåbentligt at holde en super polterabend for jer og dele jeres dag med jer. Det kan man ikke sætte en pris på. Jeres valg og investering i jeres dag har i princippet ikke meget med jeres gæsters gave/gaver til jer at gøre.

Men hvis kravet var 2.500 kr. fra hvert par, så kom vi ikke til mange bryllupper i hvert fald.

Redigeret af Soon2bemrsH
1

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg mene det med kuvertprisen og gavestørrelsen hænger sammen, sådan rent Emma Gad.

Jeg er helt klar over at,at folk ikke kommer med gaver til 2500kr. Men der er vel forskel på havefest med pattegris og middag med overnatning på 5 stjernet hotel?

Eller er folk mere bundet af "vi plejer"!?

Men jeg regner ikke med folk giver for 300kr, - derfor gik mit spørgsmål bare på om vi så ikke skulle ønske os en ostehøvl til 199,- eller om sådan ting stadig godt kan stå på ønskelisten.

Så jeg kræver ikke noget af folk- er sådan set ligeglade med hvad folk kommer med- bare ønskelisten giver mening for folk- så de ikke skal ud og finde flere forskellige ting.

Vi ønsker os ikke oplevelser, pga. job, tid og børn.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

I vores familie og omgangskreds har vi aldrig skelet til hvad bryllupsfesten har kostet, for det er altså brudeparret der selv vælger det. Den største gave vi fik udover fra vores forældre, havde kostet omkring 800.- Og sådan har det også været til alle de andre bryllupper jeg har været til, og det har været alt fra forsamlingshus til vilhelmsborg festen har været holdt på/i . Desuden ved man jo heller ikke hvad folk har brugt på festen, jeg spørger i hvert fald aldrig folk hvor meget de har kostet.

Nogle gæster gav også flere ting, og så var det jo så billigere ting de gav. Jeg bryder mig bare heller ikke om at man skal sætte en pris på hvad der er acceptabelt at komme med som gave, det er jo for pokker ikke for gavernes skyld at man bliver gift.

Nu er jeg generelt bare ikke særlig materialistisk, så om folk var kommet med noget hjemmelavet, så var jeg stadig blevet hamrende glad. Vi blev glade for alle vores gaver, både de store og de små. Den billigste gave vi fik, kostede 150 kroner, og der fik vi ikke andet fra dem, men det var HELT fint. Det var fra mine brødre hvor den ene er under 18, og den anden er på kontanthjælp, og bare det at de kom helt her op fra Aabenraa, det var mere end rigelig gave for mig :)

1

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Ja god ide... Vi får dem vitterlig ikke brugt de oplevelsesgavekort/ smartboks.. De ligger bare og bliver for gamle og "stresser" lidt...

Men tror vi vælger ønsker i et stort spectra og så er der for alle...

Du har ret, vi har nok ikke bekymringen "om folk har råd", men mere at ønskeliste skal give mening og være nem at tilgå.

Men jeg er også en som sætter en ære i at give en gave fra ønskelisten, og har minus fantasi. Så hader selv at få en ønskeliste hvor man skal være kreativ ;-)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har af ALLE ønsker insat:

1. Billed

2. Beskrivelse

3. Pris

4. Butik hvor det kan købes

5. og/eller link til hvor det kan købes

for at gøre det nemt for folk :) så kan de hurtigt finde noget der passer i pris og matcher den type gave de ønsker at give

og hvis du ønsker dig billige ting, kan det bare være det kommer med som en ekstra ting. eks. hvis de havde tænkt sig at købe gave for 1000,- og så har fundet noget til 800,- så kan de lige tilføje en ostehøvl for at det passer

post-75341-0-89925500-1421615964_thumb.p

post-75341-0-20496100-1421615975_thumb.p

Redigeret af Me and Him 2015
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg har af ALLE ønsker insat:

1. Billed

2. Beskrivelse

3. Pris

4. Butik hvor det kan købes

5. og/eller link til hvor det kan købes

for at gøre det nemt for folk :) så kan de hurtigt finde noget der passer i pris og matcher den type gave de ønsker at give

og hvis du ønsker dig billige ting, kan det bare være det kommer med som en ekstra ting. eks. hvis de havde tænkt sig at købe gave for 1000,- og så har fundet noget til 800,- så kan de lige tilføje en ostehøvl for at det passer[/

Wauw- lige i øjet... Tak for at du deler...

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi prøver også at lave en ønskeliste som er for alle, dvs. stor spredning I prisklasser, og ønsker som går A-Z.

F.eks. frugttræer og roser til haven, porcelæn og bestik, haveredskaber, oplevelser, gavekort til forsk. butikker, juletræspynt, weber grill, bøger, køkkenredskaber, hængesofa og hængekøje til haven, strygebræt, enkelte små møbler, sengetøj, lamper osv.

Jeg syntes at vi har fået ønskerne spredt ret godt bade hvad angår prisklasse, men også typer, så der er lidt for enhver smag og lyst, og så det ikke kun er en enkelt butik der skal stå for vores gaver (forstå mig ret;-) )

Vi har sat gavekoordinator på, men det er ikke noget vi går så højt op i.

Vi syntes mere det var vigtigt at komme "hele vejen rundt" med ønsker så der var en masse forskelligt vi begge kunne bruge. Vi har endda sat et ønske af om en ny toiletkumme, men der satte vores gavekoordinator foden ned, og sagde, at det kunne vi simpelthen ikke skrive på listen :pokey::tunge:

Redigeret af solskin82
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Tak for inspiration Solskin ;-)

Lige lidt uddybende spørgsmål.

Skriver i priser på gaverne på listen? (Tænker så folk ved hvad de skal kigge efter?)

Hvordan fungere gavekoordinatoren? Altså har hun gavelisten og mailer de til hende og så sender hun den eller hvordan?

Som altid tak..

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for inspiration Solskin ;-)

Lige lidt uddybende spørgsmål.

Skriver i priser på gaverne på listen? (Tænker så folk ved hvad de skal kigge efter?)

Hvordan fungere gavekoordinatoren? Altså har hun gavelisten og mailer de til hende og så sender hun den eller hvordan?

Som altid tak..

Vi har også gavekoordinator. Det er min mor.

Vi bor i Norge og ville være kede af at skulle ud at bytte.

Vi har skrevet hende på invitationen med mail og telefonnummer og så har hun listen.

Så kan folk tage kontakt til hende og så er der jo ikke nogen der køber det samme. Og man har mulighed for at komme med i en pulje og være med til at give en stor gave :-)

Vi syns det er smart med gavekoordinator, og vil spare os for en masse besvær hvis vi får mange af en ting :-)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg synes, at du skal sætte alle gaveønsker på - uanset om det er 300 kr. eller 3.000 kr. Det kunne jo være et par købte 2 gaver til 300 til jer. Synes også det virker lidt "grådigt" kun at have store ønsker på sin ønskeseddel med respekt for folks forskellige økonomi.

Personligt tænker jeg ikke over, om det er en fest på et slot eller i haven, jeg køber den gave som jeg synes indenfor den prisramme, som vi plejer, og det tror jeg er helt normalt.

Jeg har været gavekoordinator til en venindes bryllup. Jeg fik en liste med alle ønskerne, og så kom folk ellers dryssende med hvad de ville købe. Det fungerede rimelig fint, der var en håndfuld af gæsterne jeg ikke hørte fra, som bare købte hvad de synes, og jeg tror det resulterede i lidt bytteri, men overordnet virkede det efter hensigten.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

De gaver vi fik lå mellem 200 kr. og 2600 kr. Den sidste dog fra flere hold venner. Tror min mor gav for flest penge 1000 kr.

Vi var ligeglad hvad folk gav for, vi inviterede dem fordi vi ville have dem med til at fejre os. Jeg har ikke hørt at man skal give for hvad kuvertprisen, så skal jeg da til at tænke over hvor jeg bliver inviteret til bryllup henne.

Vi havde også ønsker i flere prisklasser. Dog ønskede vi os penge til rejser.

Redigeret af snuske
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Tak for svar alle sammen...

Det lyder super.

Jeg kommer til at spare fremover, har aldrig givet for under 1200kr til et bryllup. Hehe...

Vi giver nok bare større gaver i min familie og omgangskreds - sån er vi jo forskellige...

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har ikke sat priser på på ønskelisten, ej heller hvor gaverne kan købes henne.

Dog har vi ud for nogle gamle antikke glas som vi ønsker os, skrevet hvilke antikforretninger som tit ligger inde med denne slags glas. For ellers dropper folk nok at støve dem op.

Vi har desværre ikke så meget plads på vores indbydelse, den fylder et A5 I størrelsen og der er kun mulighed for at skrive på den ene side. (de er lavet I træ) Så derfor kunne vi desværre ikke sende ønskelisten med ud sammen med inbydelserne. istedet har vi indsneget en linje hvor der star, at ønskeliste kan fåes hos XXXX som er vores gavekoordinator. Mere har vi sådan set ikke skrevet.

Vores gavekoordinator vil så forsøge at få folk til at melde tilbage hvad de køber, således at hun kan stryge punkterne på listen inden hun sender listen ud til andre. Men der er ingen tvang eller krav, og ud fra hvad jeg kender til vores familier, så er det nok langt fra alle som kontakter hende for at få en liste.....

Gavekoordinatoren skal også hjælpe os ved udpakningen med at notere hvad vi har fået fra hvem :loveshower:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi havde gavekoordinator og tror hun blev kontaktet af halvdelen af gæsterne ca.

Vi skrev også priser på ønskelisten og linkede til tingene til tingene, da jeg selv har oplevet, at det er utrolig rart:) Så er det meget nemt at overskue, hvad der passer med det man vil give, i stedet for at man skal til at Google det hele eller lign.

Vi havde ønsker ned til 70kr mener jeg. Tror kun der var et enkelt par, der gav os en sammensat gave af en masse små ting fra ønskelisten, men nogle af vores barndomsvenners forældre (som ellers ikke var inviteret med, men skaffede ønskeliste fra deres børn/vores venner, der skulle med) gav os nogle af de små gaver, fordi de gerne ville give lidt. Det synes vi var utrolig sødt af dem, og så er det da meget rart f.eks at få en kagekniv, der passer til ens bestik i stedet for en tilfældig ting.

Ang gavestørrelse tror jeg ikke, der er mange, der bruger den med kuvertpris. For ja, det er jo brudeparrets eget valg, hvor meget de vil bruge på deres livs fest, og gæsterne er jo forhåbentlig inviteret fordi man gerne vil dele dagen med dem, og ikke ud fra om de kan matche gavebeløbet. Vi havde en kuvertpris på ca 1200kr og dem der ville overnatte, betalte selv ca 250kr per person for det. Tror ganske få havde "trukket prisen for overnatningen fra det de ville betale for gave", men nogen havde nok, og det var også fint for os, da vi håbede alle ville blive. Men ellers tror jeg de fleste af vores venner gav for 500-800kr per par, hvilket er det vi også selv har været med til at give til de bryllupper vi har været til. Familien gav for mere (omkring 1000 Per par) og nogle af mine forældres venner var faktisk dem, der gav mindst, trods de alle har meget velbetalte jobs. (Føler helt det lyder som om jeg har holdt regnskab, men man ved jo godt, hvad man har fået fra hvem når man har brugt mega lang tid på personlige takkekort :lol: Vil dog sige vi generelt blev vildt positivt overraskede over, hvor meget folk havde gjort ud af at personliggøre gaver, vores polterabender og underholdning til brylluppet! Det var tusinde gange mere værd :) ) Så vil stemme i med de andre, at jeg tror det for manges vedkommende i højere grad kommer an på relationen.

Min ene veninde var inviteret til 6 bryllupper (og dermed 6 polterabender!) i sommers!!! Tror også det havde indflydelse på, hvor meget de kunne kaste efter hvert bryllup!!

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer