Mus84

Overtøj?

24 indlæg i dette emne

Hvad gør i andre med overtøj på dagen?

Det er jo synd at dække kjolen for meget til, men vil heller ikke fryse.

Skal giftes midt i maj, men det kan jo godt være koldt. Hvis det havde været vinter/efterårsbryllup var jeg gået efter en pelsstola af en art, men er det ikke lidt skørt i maj? Det vil bare passe rigtig godt til min kjole.

Kjolen er lidt over i det cremefarvede/elfenben så det jeg skal have over skal ikke være hvidt, tror mahognifarvet ville være flot til.

Kom med gode ideer... Tak

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg skal giftes 23. maj og man ved jo aldrig med vejret. Så min mor er i gang med at strikke den her til mig i uld. Fordelen ved uld er at det jo tilpasser sig kropstemperaturen og lader kroppen ånde. Så når det er varmt kan man komme af med varmen og holde en normal temp og er det koldt ja så varmer den :-)

post-75008-0-65547400-1421661410_thumb.j

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg skal giftes 23. maj og man ved jo aldrig med vejret. Så min mor er i gang med at strikke den her til mig i uld. Fordelen ved uld er at det jo tilpasser sig kropstemperaturen og lader kroppen ånde. Så når det er varmt kan man komme af med varmen og holde en normal temp og er det koldt ja så varmer den :-)

Den er fin, har du en opskrift?

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Nej desværre ikke. Kun billedet. Men min mor har snakket med nogen "strikkedamer" hvor hun bor og de siger at det bare er alm retstrikning tror jeg det hedder. Men det skulle være relativt simpelt.

Camilla Krøyer herinde har også fået den lavet. Hende jeg har lånt billedet fra i sin tid. Hun fik kontakt til nogen på facebook som hjalp hende. Så send evt en PM til hende og spørg hvis ikke du selv kender nogen som kan det der med at strikke :-)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvis du gerne vil have pels, så skal du da have pels!! :wink:

Ellers har jeg hørt at man holder varmen rimelig godt i de der kjoler der, så tror ikke du skal tænke overtøj som sådan, men mere noget til skuldrene hvis de er bare.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hvis du gerne vil have pels, så skal du da have pels!! :wink:

Ellers har jeg hørt at man holder varmen rimelig godt i de der kjoler der, så tror ikke du skal tænke overtøj som sådan, men mere noget til skuldrene hvis de er bare.

Den tankegang kan jeg lide :-)

Hvis jeg vil ha det, må jeg få det :loveshower::cheerleader3:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg havde en mink-pels stola på til brylluppet i august. Så det ville jeg ikke tøve med, hvis du ellers har sådan en i dit sortiment :) Det ser bare så elegant ud til brudekjolen!

Det har jeg ikke, men det kan jeg jo få. Synes nemlig det ser så fint ud. Er glad for du er enig.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har en mink cape jeg regner med at havde på i hestevognen på vej til og fra kirken samt hvis jeg skal udenfor om aftenen, den er kort og mahony farvet, vi skal giftes først i juni og der kan det stadig godt blive køligt.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hvad gør i andre med overtøj på dagen?

Det er jo synd at dække kjolen for meget til, men vil heller ikke fryse.

Skal giftes midt i maj, men det kan jo godt være koldt. Hvis det havde været vinter/efterårsbryllup var jeg gået efter en pelsstola af en art, men er det ikke lidt skørt i maj? Det vil bare passe rigtig godt til min kjole.

Kjolen er lidt over i det cremefarvede/elfenben så det jeg skal have over skal ikke være hvidt, tror mahognifarvet ville være flot til.

Kom med gode ideer... Tak

Jeg har en mink cape jeg regner med at havde på i hestevognen på vej til og fra kirken samt hvis jeg skal udenfor om aftenen, den er kort og mahony farvet, vi skal giftes først i juni og der kan det stadig godt blive køligt.

Haha, jeg blev gift i oktober, og der var det ikke engang køligt nok til at have et lille sjal på :lol:

Jeg havde oprindeligt planlagt, at jeg skulle have en lille minkpelsjakke på i lysbrun (kunne låne af min mor). Men jeg var kogt op, hvis jeg skulle have haft den på!

Nu var det en ret varm dag for oktober (18-20 grader) med solskin, men tænker ikke maj/juni behøver at være meget koldere end det.

Man skal huske på, at de fleste kjoler faktisk er rigtig varme :) Vi holdt festen et sted, hvor jeg egentlig havde forventet, at der ville være rigtig koldt, men pga menneskerne i lokalet, og vejret på dagen, så blev det i stedet virkeligt varmt :tunge:

Selv om aftenen, hvor jeg havde forventet, det skulle blive koldt, og vi ville komme til at fryse udenfor, var det varmt. Næsten for varmt faktisk :tunge:

Det er selvfølgelig altid godt, at have noget med, hvis nu man kommer til at fryse, men min pointe er, at det er langt fra sikkert, at man kommer til at få brug for det :wink:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har tænkt mig at strikke en lille jakke. Overvejer stadig en kæk gul i samme farve som resten af festen - men holder mig nok til en ivory. Jeg er ikke nået videre end til inspirationsbilleder:

De er faktisk rigtig fine de sidste to du viser.

Sejt du selv kan strikke.

Det bliver vist først om et par år vi skal giftes hvis jeg selv skal strikke.

Har du opskrifter på dem (har en kommende svigermor der er god til at strikke)?

Stemmer for at du strikker den i gul, prøv at søge på pinterest, der er de skønneste billeder af brude med gule cardigans

Redigeret af Mus84
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg har tænkt mig at strikke en lille jakke. Overvejer stadig en kæk gul i samme farve som resten af festen - men holder mig nok til en ivory. Jeg er ikke nået videre end til inspirationsbilleder:

De er faktisk rigtig fine de sidste to du viser.

Sejt du selv kan strikke.

Det bliver vist først om et par år vi skal giftes hvis jeg selv skal strikke.

Har du opskrifter på dem (har en kommende svigermor der er god til at strikke)?

Stemmer for at du strikker den i gul, prøv at søge på pinterest, der er de skønneste billeder af brude med gule cardigans

Tak! Jeg er vist 65 indvendigt, med skøre strikke-sylte-likør tendenser ;)

Den nederste kan der købes strikkekits til her - jeg tror desværre ikke de sælger mønstret for sig selv uden garn, og det er jo lidt smådyrt her, men det er hjemmestrik gerne.

Den midterste kan jeg simpelthen ikke finde igen hvor jeg har fra. Alternativt er der rigtigt mange gratis opskrifter hos Drops' Garnstudio - prøv at søge på bolero eller jakke :)

Tak for holdning til gul! Det kan da godt være at det er det, jeg skal...

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Den skal så meget være gul :cheerleader3:

Vil gerne have noget der passer til mine blå sko, overvejer en cardigan i blå. Har også en kort jakke i navy på vej, skal se hvordan den går til min kjole. Hvis det ender med en jakke i navy bliver min koboltblå sko nok skiftet ud med nogle andre jeg har i navy.

Har en aftale med en personlig shopper i uge 7 og hun er også sat på opgaven så er spændt på hvad hun har af ideer.

Er ved at se alle dropsmønstrene igennem, der er bestemt nogle fine og måske brugbare. Tak.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kigger lige lidt med her på tråden. Ville være fedt med noget hjemmestrik, men jeg kan ikke strikke og jeg tror ikke at min mor kan have den færdig til april. Det er en fed idé at vælge en farve med lidt knald på til at skabe lidt kontrast. :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg havde fået min mormor til at strikke et sjal/en stola til mig. Det var rigelig fint, og vi blev gift i slutningen af september. Så meget er man jo heller ikke udenfor når det ikke er sommer, og jeg mærkede ærligtalt ikke at jeg frøs da vi fik taget billeder, først bagefter.

Jeg havde så også min jakke med over i lokalet, til senere på aftenen når jeg skulle ud og ryge , der var jeg altså ligeglad med om det ikke så pænt ud til kjolen, det var jo kun mens jeg røg.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg skal giftes 23. maj og man ved jo aldrig med vejret. Så min mor er i gang med at strikke den her til mig i uld. Fordelen ved uld er at det jo tilpasser sig kropstemperaturen og lader kroppen ånde. Så når det er varmt kan man komme af med varmen og holde en normal temp og er det koldt ja så varmer den :-)

Ej hvor er den flot. Vi skal også giftes d 23 maj kan man bestille en

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg skal giftes 23. maj og man ved jo aldrig med vejret. Så min mor er i gang med at strikke den her til mig i uld. Fordelen ved uld er at det jo tilpasser sig kropstemperaturen og lader kroppen ånde. Så når det er varmt kan man komme af med varmen og holde en normal temp og er det koldt ja så varmer den :-)

Ej hvor er den flot. Vi skal også giftes d 23 maj kan man bestille en

Min mor hader at strikke og gør det kun fordi hendes søster, min moster, ikke tror på hun får det gjort ;-)

Men hvis du selv kan strikke skulle det være meget nemt - bare alm retstrikning. Jeg har lånt ideen fra Camilla Krøyer herinde. Hun fandt en dame på

Facebook som strikkene den for hende.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvis der stadig er overvejelser om at strikke (eller få strikket) så vil jeg lige smide to garn-anbefalinger i jeres retning. impaZ garn har rigtigt mange af de "gængse" garnmærker, men er til dato den billigste mulighed, jeg har fundet. Lige nu er der desuden supertilbud, så man kan virkeligt få billigt garn i hænderne. Min personlige farvorit-pusher er Garnudsalg, der har noget fuldstændigt henrivende uld, silke, recycled denim mm, til en absolut fair pris.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer