Ninij1987

Bordplan dilemma

15 indlæg i dette emne

Den bordplan...

Ja der er lang tid til, MEN jeg bekymrer mig allerede om den bordplan, af flere årsager... I mit hoved burde vi sidde mig og min h2b, hans mor og far, oh min mor og far... Men så er det jeg tænker, er det ik lidt halvkedeligt at sidde med sine forældre og svigerforældre sådan en hel dag, altså under de 3 retter?

Vi har snakket lidt om At vi skal tage os, så vores 3 brude piger og 3 brudesvende i stedet for... Men er det meget unormalt? Tænker bare at så blir det da i hvert fald ikke kedeligt... He he

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tror det mest almindelig er at man sidder traditionelt dvs. sammen med sine forældre. Ved vores bryllup sad vi sammen med vores forældre og min mormor, det var ikke kedeligt, men de er heller ikke kedelige folk :)

Efter middagen går festen jo for alvor i gang og så kan du jo danse rundt med veninderne :)

Men jeg ved da, at flere vælger andre løsninger, nogen roterer mellem de forskellige borde og andre sidder bare ved vennebordet.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi skal ikke sidde traditionelt. Vi har et bord med alle vores venner og os, et bord med vores forældre og lidt onkler/tanter. Et bord med vores søskende og lidt familie. Et par borde mere med familie.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi sad sådan nogenlunde traditionelt (og dog pga diverse skilsmisser osv) og så havde vi forlover og brudeterne med påhæng siddende på "midterbenet" foran os, flere venner på de 2 ben rundt om og tilsidst en blanding af venner og familie på de 2 yderste ben.... Vi havde bord i E form med to ekstra ben og de var ret korte så der sad 4-7 gæster på hele benet.... Hmm det lød indviklet, måske er der et billede i min tråd

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har også allerede grå hår over bordplanen.. Begge vores forældre er skilt - min svigermor kan OVERHOVEDET ikke med min svigerfar (altså gommens biologiske forældre) Min svigermor har så giftet sig igen.. Min far har også giftet sig igen og min mor er i et seriøst forhold med sin kæreste (sjovt nok, haha..) Jeg ved slet ikke hvad vi gør - jeg har haft de samme tanker som dig og overvejet at sidde til bords med nogle af vennerne..

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi sad ved runde borde og valgte at sidde sammen med dem, vi gerne ville og ikke med udgangspunkt i traditioner. Vi sad sammen med min tvillingebror og hans kæreste, forlover og hans kæreste, min bedste veninde tilbage fra folkeskolen og et rigtig godt vennepar. Vi nød det og hyggede os rigtig meget. Så lavede vi et nabobord til svigerforældre-/forældre-bord med nogle jævnaldrende naboer, som også næsten føles som familie. De havde også en rigtig hyggelig aften, og sad stadig så tæt på, så de kunne følge med i det hele omkring os. Det synes jeg var en rigtig god løsning, som vi var enige om :-)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Både mig og min H2B er skilsmissebørn, og selvom vores forældre kan godt sammen, gider vi ikke alt det der med hvordan vi skal sidde i forhold til dem. Og vi tænker også at det er vores dag, så vi har valgt at sidde med vores venner i stedet for. :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min far var ikke med (og ikke inviteret) og mine svigerforældre sad på hver side af os (svigerfar på den anden side af min mor), de kan sagtens være i stue med hinanden, men vi blev enige om at de ikke behøvede at sidde sammen... Det fungerede super, svigermor hyggesnakkede med min onkel der førte mig op og svigerfar snakkede hele aftenen med min moster selvom han er et af de mest introverte mennesker jeg kender...

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Traditionen siger at brudeparret bør sidde sammen med de nærmeste men min oplevelse ved de bryllupsfester jeg er ude til er at mange bryder med denne tradition og gør lige hvad de vil hvadenten det så skyldes et ønske om sidde sammen med vennerne, forældre der ikke kan enes o.l. Det er jo heller ikke sådan at folk kun taler med de folk som de sidder ved siden af eller overfor. Udover hele forløbet efter middagen er der som regel mange pauser m.v. undervejs i middagen. I kan gøre lige hvad I vil men det er altid en god ide at nævne det for de nærmeste. Ikke fordi de skal godkende det men så de er klar over det på dagen

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg kan godt forstå, det er svært. Normalt kan jeg godt lige traditioner, men nu har vi været til en del bryllupper (6 de sidste 3 år), hvor vi har oplevet begge dele. Mit indtryk er at dem, der har valgt at bryde traditionen og sidde med venner, har haft en sjovere aften.

Vi vælger også utraditionel bordplan, og sætter vores nærmeste venner ved vores bord (runde borde). Vores bordplan kommer til at handle om, hvordan får alle den bedste aften, frem for hvad bør man. Vi er begge skilsmissebørn, så forældrene blive delt lidt ud over det hele, sammen med dem de har det sjovest med osv. Det håber vi, giver den sjoveste og bedste fest i sidste ende.

Det er jeres bryllup, det er jeres fest - Gør det, du føler vil give dig (jer) den bedste dag, for det er mange timer. :cheerleader3:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer