Akoesterby

Augustdrøm i gult - 9 måneder efter bryllup kommer ....

825 indlæg i dette emne

Annonce ♥

Bryllupsberetning

Så er den her endelig – min beretning! Jeg har prøvet at lave beretningen ud fra hvad jeg gerne selv ville læse om før brylluppet, så jeg håber at I vil nye læsningen. And off course. BK elsker billeder, så dem er der massevis af … undtagen fra ugen op til, for der glemte vi nærmest at tage billeder. Jeg havde troet at den ville blive kort og præcis; men efterhånden som jeg skriver, kommer jeg i tanke om mere og mere, så den er endt med at være ret lang J

Ugen op til:

Alle dagene gik med lynets hast. Vi ville gerne lave alting selv, og det kulminerede i den sidste uge, hvor alle de sidste ender skulle samles op. Vi nåede alt det vi gerne ville, og vi formåede også at råbe STOP torsdag, da vi var lige ved at blive alt for udkørte.

Lørdag: Vi passede vores niece. Samtidig fik vi printet sangark, bordkort og skilte, og jeg fik syet en flagranke til at pynte på gården med.

Mandag: Vi ordnede have og gjorde klar til at rykke ind i laden. Vi ordnede bordkort, menukort, sang og servietter, så det var klappet og klart.

Tirsdag: Vi gjorde rent indenfor og fik sorteret ud i alle vores ting. Det var rart at få overblik over alle de forskellige pynteting, og vi følte for alvor at vi kom igang med projekter. Far havde 150 havestole og en stor stak borde med hjem, da han kørte fra arbejde. S og jeg tog ud og handlede, og på vej tilbage mødtes vi med E på halvvejen fra Aarhus, der havde den færdige brudekjole med. Mange timers arbejde lagde vi sammen i den, og hun gjorde den til sidst helt færdig. Åh, jeg er så glad for den kjole!

Onsdag: A, K og J kom og hjalp os. K er elektriker, så han lavede el i laden, og mens J pludrede (han er 4 mdr), hjalp A mig med at lave trøffelcremen til bryllupskagen, vi syede cirkelguirlander, foldede papirpompomer ud og gjorde mange andre nusseting i stand. S og K byggede en hel masse sofaer af gamle paller, og de første ting begyndte at komme ud og stå på deres rigtige plads. Vi hentede toiletvognen og de mange køleskabe, vi havde lånt, ankom.

Torsdag: Min søster og jeg lavede bryllupskagen, som endte med at få fyld af hhv. Trøffelcreme med hvid chokolade og en mousse med baslilkum og hyldeblomst. Det smagte fantastisk! Jeg lavede et indvendigt stativ af falsæskekarton og rundstokke; det virkede så godt! Vi havde besøg af de kvinder, der hjalp os i køkkenet under receptionen og vi gik det hele igennem med dem. Borde blev stillet op, ting fundet frem, Steffen kravlede rundt i træer og bjælker og hængte papirpompomer op og stemningen begyndte virkelig at indfinde sig. Jeg blev endelig færdig med min cardigan. S og jeg kørte også ud og handlede det sidste; friske bær til bryllupskagen og lækre grøntsager til at pynte på receptions-bordet med. S og jeg var også forbi kirken (der selvfølgelig lige var igang med at blive kalket) og hentede både vaser til stolerækkerne og altervaserne, så vi kunne lave blomsterpynt.

Billedet her er fra en af dagene op til, hvor vi væddede på hvor mange likes mor ville kunne få på en opdatering om at der snart var bryllup. Vi endte på 227 ;)

11813392_10207287267323611_4613130548806

Nu kommer lidt billeder af laderenoveringen:

11811449_10207250316159855_2937207519536

11796188_10207250316079853_3224717060438

11813313_10207271610852209_5901750411734

11058356_10207271612172242_8825368104467

S gør det godt med havearbejde:
11755264_10207250667848647_3447210256809

Og mor syede på sløret i Bilernes Hus i Silkeborg, da den ene bil lige pludselig skulle til mekaniker..

11781604_10207311032957737_7636625278430

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Fredag: S’ forældre var med hele dagen, sammen med min familie, og det var rigtigt dejligt at være mange mennesker til at hjælpes ad. Vi fik nøglen til forsamlingshuset tidligt, og S og jeg tog hurtigt derned og stillede borde op. Da vi går igang med at lægge duge på, går det op for os at de ikke passer til bordene – de er lånte og er i alle mulige forskellige størrelser. Der er ikke tid til at gå i panik, så vi skynder os at få min søster til at købe en stor stak lagner i Jysk. Desværre havde de udsolgt i hvide, billige lagner (og vi var ikke til lyserøde duge ;) ), så det endte med at blive en noget dyrere udgave – men set i bakspejlet er jeg virkelig glad for det! Det er flonelsduge, hvor vi vendte bagsiden op. Den er helt glat, men har et lækkert spil i strukturen. De dækkede fuldstændigt, og efter en omgang strygning fra begge vores mødre så det så godt ud.

Servicet i forsamlingshuset så ud, som forsamlingshuse nu engang ser ud, men med vores pynt i form af betondiamanter, geometriske papirfigurer, birkestager (som min far lavede samme formiddag, da han endelig havde fået det specielle bor) og de smukke lys-kubler, samt selvfølgelig stofservietter og S’ lækre grafik, så spillede det hele max! Vi stillede drinksbar, gavebord og kaffebord op og fik sat drikkevarer på køl og gjort klar i køkkenet til at lave chipper og drikkelse og natmad; de ting, vi selv stod for i middagen.

Imens var mændene igang på gården med at lave beachområde, stille borde og stole ud, pynte op og gøre klar. Drikkevarer kom på køl, der blev plukket ribs og solbær i haven til bryllupskagen, alting blev skyllet og lagt klar, og der blev plukket uendelige mængder blomster. Mine forældres søde nabo kom også med en bil FYLDT med de skønneste krydderurter, stauder og sommerblomster fra haven. Midt på eftermiddagen gik min mor og jeg igang med at lave pynt til kirken – hun lavede to store, smukke buketter til alteret og jeg lavede 37 små, tilfældige buketter af blandt andet regnfang, kamille, dild, mynte, koriander, brudeslør og kløver. Ingen var ens, og jeg er virkelig glad for hvordan det endte med at se ud – og dufte.

Herefter havde S og jeg planlagt at lave brudebuket, og vi havde gjort meget ud af at sige, at det ville vi gerne have god tid til at hygge os med – og bare være os. Vi gik en tur i haven og sad bagefter i laden i blomsterflor og bandt brystbuketter og brudebuket – og det var vidunderligt! Hvis I har en plan om at gøre mange ting selv, så sørg for at planlægge en aktivitet dagen før, hvor det kun er jer; hvor I kan se hinanden i øjnene og mærke hvor meget I glæder jer. Det er mit alleralleraller bedste råd. Buketten bestod blandt andet af brombærgrene, hvide og gule roser, kamille, regnfang, morgenfruer, jomfru i det grønne, jordbærblomster og et væld af andre blomster. Den blev præcis som jeg drømte om. Vi trodsede overtroen og satte den i vand – alt andet er altså fjollet. Brystbuketterne blev bundet til fædrene af en hvid rose, et brombærblad og gul regnfang, mens S’ havde en jordbærblomst i stedet for regnfang. Dem bandt vi med blomstertape med det samme, men lod enden være åben, så de også kunne få lidt vand i løbet af natten. Imens vi nød tosomheden, lavede vores familier alle mulige projekter færdige – mere om dem senere J

Til aften bestilte vi en stor omgang pizza, og det passede med at S’ flinke fætter, der kom med lydudstyr, også blev og spiste med. Herefter tog S og hans forældre afsted, og det var altså ikke spor sjovt. Jeg brød mig virkelig ikke om at han skulle afsted – men med søde kys bliver humøret hurtigt godt igen. Efter de var kørt, ordnede vi de sidste ting færdige på gården, og ved 21:30tiden sad hele familien i sofaen. Min søster lavede g&t til os og vi havde det virkeligt rart. Jeg fik syet (næsten) det sidste på mit slør og jeg gik i bad og vaskede håret. Da jeg næsten ikke orkede mere, lovede mor at sy mit slør færdig lørdag morgen. Da var hun allerede kommet til undsætning flere gange og gjorde det meste af blonden færdig. Skønt og dejligt – og så gik vi i seng.

Pauseunderholdning: (her er hvad vi grinede af)

11375247_732860536825359_1472818292_n.jp

11828675_10207318560025909_1764973815266

11266421_1627675620842810_1928261655_n.j

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Eeeeendelig :7himmel: Jeg lapper hvert et ord og billede i mig og venter spændt på fortsættelsen!

Det lyder som en travl men samtidig enormt dejlig uge! Det lyder så hyggeligt at I har været omringet af så mange mennesker fra jeres familier og blandt jeres venner men at I samtidig har haft nogle øjeblikke bare dig og S.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Natten mellem fredag og lørdag var noget urolig. Jeg sov meget let, så da min lillebror lige så en youtubefilm kl 02, eller da to katte gik i slagsmål kl 04, var jeg lysvågen; men jeg sov bedre end jeg turde håbe på. Kl 6 var jeg helt vågen, men jeg stod først op lidt over 7. Jeg lå i sengen og gjorde min tale færdig; en tale, jeg ikke havde givet meget energi før nu. Vi havde hele tiden haft en klausul om, at hvis man fik en god idé til sin tale, måtte man, uanset hvad man var igang med, forlade det for at skrive tale. Det var mest S, der fik sig benyttet af den mulighed. Kl 8 skulle vi være ved frisøren, så jeg nåede lige et hurtigt skyld inden, og så afsted med søster og en kop kaffe i hånden. Vejret var gråt og jeg var lidt bekymret (selvom jeg havde svoret ikke at irriteret mig over dårligt vejr), men vejrudsigten sagde at det skulle klare op i løbet af formiddagen og blive skønt vejr.

Frisøren kunne ikke helt huske hvordan jeg gerne ville have mit hår til at sidde (og jeg havde også droppet blomsterkransen), men vi fik os snakket godt ind på det og hun gav sig til at arbejde med mit meget tykke hår. Hun var tydeligvis ikke tilfreds; det var svært at få alt mit hår ind i en knold, men til slut lykkedes det. Imens hentede søster en gulerodsbolle (en af de rigtigt hvide uden næring overhovedet) til mig – det var lige hvad jeg havde lyst til! Sløret blev sat i til sidst og jeg måtte gå med det over skulderen hele formiddagen, for at det ikke skulle trække for meget i frisuren. Den tunge blonde udfordrede håret en del. Hjemme var der gang i alle mulige småting, men jeg forsøgte at blande mig udenom og bare holde fokus på dagen og at jeg glædede mig. Min familie knoklede virkelig rundt omkring min simrende nervøsitet og fik alt til at fungere. Jeg var ikke helt tilfreds med mit hår, så da det endelig gik op for mig at hun havde snoet det forreste hår den anden vej end jeg ønskede, pillede jeg en lille smule op og fiksede med et par hårnåle. Så gik jeg fra at være kone med horn, til at det så pænt ud ;)

Efter en kop kaffe og et sidste kig på talen, lagde jeg min makeup. Jeg havde købt nogle lækre økologiske produkter i Salling, men jeg endte med også at købe en vandfast mascara fra Max Factor, og det er jeg meget glad for at jeg besluttede mig for. Jeg græd ikke meget i løbet af dagen, men det sørgede for at mascaraen blev hvor den skulle i det varme vejr, som vi heldigvis endte med at få! Jeg lagde en relativt simpel makeup, hvor jeg gjorde mig umage med detaljerne. Simpel, brun øjenskygge og en lys til at åbne øjet, mascare, pudder og rouge, og så gjorde jeg mig rigtigt umage med læberne. I får lige metoden her, for jeg var glad for at jeg gav mig god tid med det – for jeg fik aldrig taget ny læbestift på i løbet af dagen, det holdt godt og jeg bekymrede mig om andre ting J Først behandlede jeg læberne med vaseline, mens jeg lagde resten af makeuppen. Det fjernede jeg med en vaskeklud, mens jeg gnubbede læberne godt for at sørge for at der ikke sad død hud. Så concealer på de helt tørre læber, dernæst læbeblyant på hele læben i en farve, der næsten er den samme som mine egne læber. Herefter lagde jeg læbestiften (en smuk, svag lyserød drøm fra Organicos) og efter at have kysset dem tørre, fik de en lille bitte smule læbepomade fra Tromborg.

Min søster hjalp mig i kjolen, og da jeg havde fået den på, sagde jeg farvel til min mor og lillebror, der kørte op i kirken og sagde velkommen til gæsterne sammen med S og hans familie.

Far, søster og jeg satte os i køkkenet, mens receptionsdamerne gjorde klar og ordnede alle steder. Jeg fik 2 bider restepizza ned, og så var jeg ellers klar til at komme afsted. På vej ud af døren kommer jeg i tanke om at jeg ikke har fået antiperspirant på lårerne under kjolen, og det får søster hjulpet mig med. Det var sådan en god beslutning! Antiperspirant gør at man ikke sveder, og det var en bidende nødvendighed under den varme kjole. Tip hermed givet videre J

2hq78et.jpg

15e9xcz.jpg

ruczh3.jpg

ke99oz.jpg

2eoi1k8.jpg

28qpuz4.jpg

k9jjaa.jpg

alle billeder er taget af Jakob Vibe

Redigeret af Akoesterby
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

På vej til kirke ser jeg at der er flagallé ad hele den grusvej, mine forældre bor på, og i den lille landsby i nærheden, og det er så flot. Landsbysamfund kan virkelig noget! Vi kører langsomt forbi kirken, og vi kan se at der stadig er nogen på vej ind, så vi kører forbi og op til der hvor jeg har været spejder som barn og hvor jeg har gået i børnehave. Jeg får lyst til at lede efter firkløvere der hvor vi altid fandt dem som børn, så jeg springer ud af bilen og sætter mig på hug – men efter lidt tid, konstaterer jeg at det faktisk ikke er held, jeg har brug for i dag. Ægteskaber er ikke held, men fornuft og kærlighed.

Vi kører til kirken, hvor jeg mødes med S’ faster. Hun er kæmpesej og det er fra hende, jeg skal have mit lånte. Nogen har bildt mig ind, at det ægte lånte skal være fra et lykkeligt ægteskab på gommens side – og da faster og hendes mand er nogen af de sejeste vi kender, så var der ikke meget tvivl om at det skulle komme fra hende. Jeg lånte et par smukke øreringe, som hun tilmeld har fået af sin mand. Det var meget rørende at få øreringene i – og det var dejligt at vide, at når hun gik ind i kirken, ville S vide at alt var som det skulle være. Et par dybe vejrtrækninger mens søster ordnede kjolen, inden hun også smuttede ind – og så var vi klar. Far sørgede for at vi gik langsomt, hvilket gav god tid til at se på alle de glade og rørte ansigter, mens vi gik op. Jeg hørte slet ikke musikken, men jeg ved at det var smukt, for organisten er en af de dygtigste jeg kender. S var glad og rørt helt tilpas, og det var fantastisk at komme op og give ham et knus.

sgjxv4.jpg

2pyqko4.jpg

2lx76me.jpg

29prck8.jpg

2lwrkph.jpg

1oattt.jpg

2d1qkq1.jpg

10h3vjc.jpg

20r0fev.jpg

alle billeder er taget af Jakob Vibe

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åhhh nu tuder jeg en lille smule søde AK - hvor ser S bare sød ud som han står der og smiler over hele femøren :a1221: Både dit og hans smil er bare ikke til at tage fejl af. SÅ smukt.

Redigeret af Cricht
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

I kirken sang vi Se nu stiger solen, Kringsat af fjender, Uberørt af byens travlhed og Det er så yndigt at følges ad. Præsten holdt en vidunderlig og meget personlig tale, hvor hun blandt andet fortalte om hvordan jeg, da jeg gik til konfirmationsforberedelse, havde sørget for at vi lavede en julekalender til hende; det år var hendes mor død, og det havde været en meget større gave for hende, end jeg nogensinde havde forestillet mig. Det var meget rørende og smukt, at hun talte så meget til os, og nok i særdeleshed til mig. Tilspørgslen gik godt, S nærmest råbte JA, da hanblev tilspurgt og det var helt henrivende. Gæsterne grinede og flere kommenterede i løbet af dagen, at det var et ja, man ikke var i tvivl om at han mente.

vfhv2u.jpg

k0m2h0.jpg

245hds6.jpg

ac67sx.jpg

Alle billeder er taget af Jakob Vibe

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi gik ud, fik kram og knus og lykønskninger, og så gik vi ind i kirken igen og fik taget lidt sikre billeder. Udenfor gjorde folk sig klar med ris, så da vi gik ned af den lange gang ud mod bilen, stod der folk på begge sider hele vejen og kastede. Min mor havde lavet fine risposer, men der var helt sikkert mange, der også havde ris med hjemmefra, at dømme ud fra mængderne ;) Vi kørte afsted i en orange VW, og det var skønt at have god tid. Vi kørte en god lang omvej, og da vi næsten var der, stoppede chaufføren, gav os en kurv med champagneglas, lemonade, vin og snacks, og gav os tid til bare at sidde for os selv. Det var en overraskelse, mine forældre havde sørget for. Vi sad lidt og nød det, men vi var også meget ivrige for at komme tilbage til alle gæsterne og få gang i festen.

29nte1s.jpg

33kurgn.jpg

2dgujh5.jpg

2lcmm45.jpg

2ue6ud4.jpg

24bsx92.jpg

ohifr5.jpg

29qo3d3.jpg

fy2v43.jpg

dwlc2.jpg

Alle billeder er taget af Jakob Vibe

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åhhh nu tuder jeg en lille smule søde AK - hvor ser S bare sød ud som han står der og smiler over hele femøren :a1221: Både dit og hans smil er bare ikke til at tage fejl af. SÅ smukt.

Søde dig! Der var virkelig ikke noget at tage fejl af; det var en helt vidunderlig dag, og ægteskab er herrefedt!

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Yay... Mere mere mere... Hvor lyder det til i har fået planlagt det hele godt.. Og tillykke med bryllupet..

Tak! Der skal nok komme meget mere, men der er lige en lille pause nu, for det tager godt nok lang tid at vælge billeder, downloade dem for at lægge dem op igen (så det ser ud som jeg vil have det) og så sætte ind, redigere og håbe på at browseren ikke fryser, så jeg skal starte forfra ;)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Receptionen

Alle var samlet i gårdspladsen da vi kom, så vi bød velkommen, fik taget et hurtigt fællesbillede og så sang vi Noget om helte inden folk gik i laden og fik lidt at spise og drikke.

Vi endte med at servere:

- Hjemmebagt brød (ciabatta, surdejsflute, valnøddebrød, filione og ølandshvedebrød)

- Forskellige spegepølser, blandt andet chorico og økologisk oksepølse samt pate og seranoskinke og hjemmelavet mayo

- Forskellige oste, blandt andet brie, gouda, blåskimmel, et par råmælksoste osv.

- Marmelader fra Skt. Dalfour og frk. Anna, dulche de leche og pålægschokolade

- og en masse pynt i form af oliven, corniconer, cherrytomater, radiser, fyldte peberfrugter mm.

Samtidig var der blandselvslik-bar, og det var et kæmpe hit ved både voksne og børn! Vi købte 35 kg, og der blev nok spist cirka 25 til receptionen, men slikket kom med ned til middagen, og i løbet af natten forsvandt der nok 5 kg mere ;). Mange blandede en pose til bilen og det var sjovt at se hvordan folk gik i barndom.

28wpk60.jpg

2hpoio0.jpg

1zg9q8x.jpg

303isch.jpg

hrgajq.jpg

2564pbt.jpg

dh21.jpg

alle billeder er taget af Jakob Vibe

Redigeret af Akoesterby
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Til at drikke var der den hjemmebryggede weissbier med ingefær, hjemmelavet hyldeblomstsaft, iskaffe, kaffe og the-bar, samt massevis af dåseøl og –sodavand. Vi havde blandt andet købt Royal Økologisk Pilsner, og den var et stort hit blandt mange. Dispenseren med saft blev fyldt flere gange, og hyldeblomstsaft er altså en evig crowd-pleaser! Syltetøjsglassene med hul i låget var helt sikkert et hit. Jeg var lidt bekymret for om folk ville synes det var for underligt, men mange gik rundt og synes det var både praktisk og storby-smart :) Der blev blandet mange iskaffer og the-drikkerne var så glade for at der var ekstra opmærksomhed på dem. Vi havde stillet mange forskellige theer frem, sammen med kandispinde, sukke, mælk, krus og kander med varmt vand. Det hjemmebryggede øl var dog nok den aller største succes. Hold nu op, hvor har vi fået mange komplimenter på det siden - og det var virkelig også noget god øl, min far havde tryllet :)

Folk sad alle steder i pallesofaern, på tæpper, ved havesæt, de legede og spillede havespil og hentede mad. De mange forskellige muligheder på tag-selv-bordet gjorde, at der var ret lang kø til maden – det tager simpelthen længere tid at tage mad, når der er meget man skal vælge imellem. Folk var gode til at hente “venteslik” og lavede sjov i køen, så jeg tror ikke det var et problem – og resultatet var også værd at stå i kø for. Vi minglede rundt og sørgede for at komme rundt og snakke med alle, især de, der kun var med om eftermiddagen. Vi endte med at være 170 (!) til receptionen. Det var overvældende og fantastisk, og jeg kan stadig blive helt varm om hjertet ved tanken om alle de, der kom for at være med.

33jjyox.jpg

25hobcn.jpg

4ke2oj.jpg

sdgpoj.jpg

154vqxc.jpg

6536yp.jpg

w9ii60.jpg

2gul3fa.jpg

alle billeder er taget af Jakob Vibe

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

fantastisk beretning, både med grin og tårer :loveshower::loveshower: glæder mig til at læse og se en masse mere

Århhhhhhhhhhhhh jeg er VILD med det!! Skøn, skøn beretning og ditto billeder! :a1221::a1221::a1221:

Eeeeeelllsker billeder...

Skøn bil...

Tak for jeres søde kommentarer! Det er så dejligt at vide der er nogen, der læser med :)

Nu er der lidt mere - resten kommer op i etaper. Jeg mangler stadig at få billeder fra min kusine, der tog en masse detaljebilleder.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer