Lillipiep

NorskDansk forårsbryllup 2016 <3 Mandens tøj er købt!

148 indlæg i dette emne

Hei alle der :)

Jeg har visst bestemt meg for å selv lage en liten planleggingstråd. Mye for å sortere tankene mine litt, og litt for å kunne få feedback på de tankene jeg har - det er jo så godt å kunne dele gleden frem mot den store dagen!

Jeg elsker å lese både planleggingstråder og beretninger her inne selv, så jeg håper dette kan bli inspirerende lesning for noen andre også.

Denne tråden blir nok på norsk - med litt smådansk her og der - nettop fordi jeg er norsk. Det er slitsomt å skrive lange tekster på min halvgode dansk enda, men kjenner jeg dansker rett så forstår dere det meste jeg skriver likevel ;)

Jeg vil prøve å gjøre det litt systematisk og holde meg til ett tema om gangen, men kjenner jeg meg selv rett så går det mest sannsynlig ikke helt sånn likevel. :oops: Dere får bare henge med der dere klarer og om dere vil. :balloons:

Først og fremst litt om oss:

Jeg er en norsk pige på 26 27 år (puha, ble visst et år eldre...), og min dejlige dansker er 28 år. Vi mødtes for bare 10 måneder siden, men amors piler var i oss begge to nesten med en gang, og det har gått sterkt siden. Vi er ikke i tvil om at vi vil dele resten av våre liv sammen - så starter vi like godt med det samme. Jeg studerer til min kandidat i ledelse på CBS (ferdig til sommeren) og H2B leser en bachelor innen web development. Vi arbeider og begge ved siden av studiene. H2B fridde 10-12-14 under det store, smukke, lysende treet i Tivoli med en søt og kjempefin ring (jada, han gikk på kne). Jeg sa selvfølgelig ja, og har stort sett bare tenkt på bryllup siden det. :a1221:

Vi skal gifte oss den 19. mars 2016 og gleder oss veldig. Det blir et blandet bryllup med både dansker, nordmenn, amerikanere og noen franske piger for å toppe det hele - det skal bli så bra! :cheerleader3: Vi kommer til å invitere rundt 70 mennesker, men regner med vi blir mellom de 60-65 til selve bryllupet.

Så, det var en liten innledning til min tråd - more to come! Stay tuned :loveflag:

Noen tanker rundt bryllupet

Farger

Frieriet <3

Drømmen om kjolen

Lokalene

Oh - the shoes

Milepel og mer sko

Sko (igjen) og Fotograf i boks!

Milepeler

Ringer <3

Save The Date kort

Små prosjekter og innkjøp ... og her

Bryllup bryllup bryllup!

Dilemma... (totalt 1st world problem!) ... Dilemma avklart!

Litt DIY

Innkjøp, utkast til invitasjoner og annet DIY

Invitasjonene

Nytt location !

Mandens tøj er på plass!

Redigeret af Lillipiep
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:loveshower::loveshower: jaaa endnu en tråd fra en 2016 brud :loveshower::loveshower:

tillykke med frieret, brylluppet og din planlægningstråd, glæder mig til at følge dig/jer frem til jeres store dag

Redigeret af Marie E
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

:loveshower::loveshower: jaaa endnu en tråd fra en 2016 brud :loveshower::loveshower:

tillykke med frieret, brylluppet og din planlægningstråd, glæder mig til at følge dig/jer frem til jeres store dag

Takk :loveshower: Jeg håper jeg klarer å dele alt jeg tenker - det er mye! Jeg har og god tid til å planlegge, men det synes jeg er bare deilig :heart:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

:loveshower::loveshower: jaaa endnu en tråd fra en 2016 brud :loveshower::loveshower:

tillykke med frieret, brylluppet og din planlægningstråd, glæder mig til at følge dig/jer frem til jeres store dag

Takk :loveshower: Jeg håper jeg klarer å dele alt jeg tenker - det er mye! Jeg har og god tid til å planlegge, men det synes jeg er bare deilig :heart:

gir dig fuldstændig ret elsker at planlægge vores bryllup uden at sku stresse over det

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:loveshower::loveshower: jaaa endnu en tråd fra en 2016 brud :loveshower::loveshower:

tillykke med frieret, brylluppet og din planlægningstråd, glæder mig til at følge dig/jer frem til jeres store dag

Takk :loveshower: Jeg håper jeg klarer å dele alt jeg tenker - det er mye! Jeg har og god tid til å planlegge, men det synes jeg er bare deilig :heart:

gir dig fuldstændig ret elsker at planlægge vores bryllup uden at sku stresse over det

Ja, lige præcis! Jeg vil slippe for alt stress og bekymringer over at vi ikke får til å spare nok penger. Nå kan vi ta litt og litt :bunny_4:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Noen tanker rundt bryllupet

Vårt største ønske med vår store dag er å bli gift - vi vil rett og slett skrive under på at vi skal leve resten av våre liv sammen og vi gleder oss enormt til å kunne gjøre det! :7himmel:

Som et følge av dette vil vil jo gjerne gjøre litt ekstra ut av det. I teorien kunne vi jo gått på rådhuset i dag og bli gift, men det er liksom ikke helt det samme. Derfor skal vi arrangere en fest for vår nærmeste familie og noen av våre venner. Vi kommer nok totalt til å invitere rundt 70 personer og da har vi og utelatt en del mennesker vi egentlig gjerne ville invitert.

Budsjettet våres ligger på mellom 70-80.000kr, og håper vi klarer å holde det, men om vi går pittelitt over så lever vi nok fint likevel (det har jeg ikke helt sagt til H2B enda...) :floejt: Vi er så heldige at min mor bidrar med noe som tilsvarer ca halvparten av vårt budsjett (inkl. valgfri gave fra vår side, den vil vi gjerne skal være på rundt 10.000kr da vi ønsker å kjøpe en stol el.l. som kan holde i maaaaange år). I tillegg til det vil foreldrene til H2B gi oss et lite bidrag, men vi vet enda ikke hvor mye så vi budsjetterer da ca. 40-50.000 kr selv.

Vi håper på å holde vielsen i Frihavnskirken som er en lille kirke på Østerbro og totalt nøytral, ikke for overdådig for oss :rolleyes: Transport derfra til festlokalet har vi ikke helt funnet ut av, men det kommer nok.. Jeg er så heldig å ha en venninne som spiller kornett (en liten trumpet) og det samme gjør hennes forlovede, så de skal spille i kirken (hvis presten går med på det). Det er vi så glade for og gleder oss!

Festen skal helst være down to earth og mega hyggelig! Vi vil at alle skal slappe av og bare nyte dagen sammen med oss :balloon: Vi ser derfor etter selskapslokaler som ikke er ALT for dyre i kbh siden mange av våre gjester nok kommer til å ta inn på hotell i sentrum - det skal og være nemt for de å komme seg hjem om natten.. Dekorasjon og alt det som hører med kommer i et eget innlegg senere.

Vi håper på å ha penger til overs til å kunne ta alle gjestene med på en kanalrundfart dagen etter bryllupet, men det er vi nødt til å se nærmere på når vi får mer oversikt over utgiftene til selve dagen. Det ville være hyggelig å ta alle med på en "turist ting" siden jo de fleste er tilreisende. :denmarkflag:

Redigeret af Lillipiep
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

lyder som nogle rigtige gode ideer omkring jeres bryllup samt den med kanalrundfarten den efterfølgende dag :loveshower: kan godt lide det er nede på jorden.... det ønsker vi også selv ....det bliver fint og bling men stadig nede på jorden :7himmel:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det lyder som en rigtig dejlig dag og dejligt nede på jorden. Elsker ideen om kanalrundfart dagen derpå.

Tak! Vi gleder og også veldig! Ja, tenkte det kunne være en hyggelig avslutning på det hele. Vurderer (kommer igjen an på budsjettet) å også kjøpe inn noe enkel mat til å gi gjestene på båten - gulerodsbolle med smør og ost fra Lagkagehuset + deres deilige gulerod og apelsin juice for eksempel, men det kommer og an på om jeg kan få en god deal hos de ;) Ville være søtt å gi en liten papirpose med mat og drikke til alle for å hygge seg med under rundfarten.

:cheerleader3: Stort tillykke og velkommen til :cheerleader3:

Jubii at du har lavet din egen planlægningstråd.

Glæder mig til at følge jeres ideer til den store dag :loveshower:

Jaa! Jeg gleder meg til å dele alle ideene mine og! :cheerleader3:

lyder som nogle rigtige gode ideer omkring jeres bryllup samt den med kanalrundfarten den efterfølgende dag :loveshower: kan godt lide det er nede på jorden.... det ønsker vi også selv ....det bliver fint og bling men stadig nede på jorden :7himmel:

Takk, og ja - jeg tror gjestene ville satt pris på det om vi får det til :biggrin: Det skal selfølgelig være fint og det skal gjenspeile brudeparet, men jeg vil bare ha det komfortabelt. 3-retters middag på slott er bare ikke helt oss, så da tar vi selskapslokale med buffet i steden - men pengene blir nok godt brukt likevel! :thumbsupsmileyanim:

Jeg kan ikke umiddelbart læse, om I har planlagt at holde reception, men når I skal giftes i Frihavnskirken, så er det værd at undersøge, om I må bruge kirkens lokaler til reception bagefter :)

Vi holder nok ingen reception, vi skal be alle gjestene med til festen og reception er ikke helt vanlig i Norge. Vi serverer nok heller en velkomstdrink og noe frukt + snacks til gjestene når de ankommer (mens vi er ute og tar bilder). Så blir det litt mingletid for de der. Men om vi ombestemmer oss er det et godt tip - tak! :super: Tenker å ta bryllupskaken til dessert, eventuelt etter dessert litt senere på aftenen :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Det I gør der er ikke meget anderledes end det som mange andre gør hvad enten de så vælger at kalde det reception eller ej. .:) Nogle holder det med deltagelse af andre end dem som skal med til selve festen men der er mindst lige så mange hvor deltagerkredsen er den samme og hvor det blot handler om at folk hygger sig og har det rart sammen i nogle timer op til middagen. .:)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Farger !!

Siden bryllupet våres skal holdes på tidlig forår så tenkte jeg at noen deilige, sterke farger kan gjøre seg. Vi er ikke så glad når alt blir for "stylet" eller sukkersøtt, så vi vil ha noen farger som gjør det hele litt sjovt :thumbsupsmileyanim:

Nå er det jo ikke til å unngå gjerne, at jeg er litt mer interessert i detaljer som dette enn min kommende mann, men han sier ja og nei på det jeg viser han av ideer. Med dette i tankene har vi sammen kommet frem til at fargene vi vil bruke er Gult som hovedfarge (passer og meget godt siden vi skal giftes i begynnelsen av påsken) med Orange og Hot Pink som ekstra.. Vi vil også prøve å få til noen innslag av sort/hvitt striper og muligens noen grafiske elementer i de fargene. Det gule vil bli hovedfargen i nøkkeldetaljer som knapphullsblomst og sko, mens de andre vil være med på å få det hele til å bli festlig :balloon:

Her er litt av min inspirasjon - hentet fra pinterest... (beklager billedspammen :oops: )

post-75627-0-97285000-1422126281_thumb.j post-75627-0-78389500-1422126327_thumb.j

post-75627-0-81582200-1422126302_thumb.j post-75627-0-11946400-1422126317_thumb.j

post-75627-0-45959500-1422126335_thumb.j post-75627-0-71131200-1422126346_thumb.j

post-75627-0-94257200-1422126366_thumb.j
post-75627-0-14991800-1422126291_thumb.j post-75627-0-45959500-1422126335_thumb.j

Redigeret af Lillipiep
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tillykke med det kommende bryllup! :iloveyou:

Får bare sige: SIKKE nogle fede farver! Det skal nok blive super fint :thumbsupsmileyanim:

Får vi se forlovelsesringen? :)

Tusen takk! Håper det blir så bra som jeg håper på!!

Bilde av ringen og en liten historie om frieriet kommer... :a1221:

Tillykke med det kommende bryllup og velkommen til! :)

Sikke nogle dejlige farver!! :)

Tusen takk! :D

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Frieriet <3

Jeg visste egentlig at min kjære kom til å fri snart.. Men bare ikke så snart som den dagen jeg møtte ham etter en lang dag i skolen i Tivoli og vi "bare" skulle gå rundt å hygge litt. Så jeg ble allikevel overrasket da han gikk ned på kne... Her er historien, ja og et bilde av treet hvior han fridde, oss to under treet (tatt noen dager senere) og ringen :iloveyou:

Vi møttes etter jeg hadde vært på skolen (laaaang dag) så gikk vi sammen til tivoli.. Han ville veldig gjerne gå litt rundt for å se etter et sted å spise (unnskyldning for å få meg til "riktig" lokasjon). Så kom vi ned til den lille søen i Tivoli, hvor det er et stoort, flott tre som er pyntet med mange lys som liksom henger ned over en del benker der.. Han ville veldig gjerne gi meg en klem bakfra (som jeg egentlig synes var litt awkward, men det viste seg at han gjorde det for å få opp ringen hihi), når han ga litt "slipp" så gikk jeg litt mot treet for å se nærmere, så snudde jeg meg mot han... Der satt han på kne med en eske med en ring i mot meg - så meg i øynene og sa "Ida, vil du gifte deg med meg?" Selvfølgelig sa jeg JA! også klemmet og kysset vi.. Jeg klarte IKKE å slutte å smile Han hadde til og med pyntet seg med hvit skjorte og slips og blazer - han er så søt!! <3

post-75627-0-92143700-1422189852_thumb.jpost-75627-0-55527300-1422189877_thumb.jpost-75627-0-93661300-1422189889_thumb.jpost-75627-0-86832000-1422190047_thumb.j

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Drømmen om KJOLEN

Jeg, som de fleste bruder, drømmer om den perfekte kjolen. For meg er den helt enkel, gjerne med noe blonde, glitter eller blomster men ikke mye. Den skal ikke ha stort prinsesseskjørt, men falle fint og skal være floor length. Om den er stroppeløs eller ikke er ikke så viktig, så lenge det passer meg og jeg føler meg komfortabel i det. Jeg elsker store sløyfer i livet og florlette stoffer. Jeg har enda ikke bestemt meg om jeg skal ha slør, men om det blir så skal det nok være et helt enkelt et i armlengde/fotsid lengde.

Jepp - jeg vet at det kanskje kommer til å ende opp med noe helt annet, men drømmene lever frem til jeg begynner å prøve :7himmel:

Jeg kan gjerne bruke 10000kr på fotograf til mitt bryllup, men kjolen vil jeg helst ikke bruke mer enn 5000kr på. Dette er av den enkle grunn at jeg ikke ønsker å bruke så mye penger på en kjole, men heller på selve dagen og minnene totalt. Jeg ønsker å kjøpe en kjole som jeg så heller kan bruke litt penger på i ettertid til å gjøre om til en kjole som kan brukes til andre festlige anledninger via farge og eventuelt å legge den litt opp.

Nå skal jeg ikke begynne å se etter kjole enda fordi jeg vil gå ned noen kg først + det er lenge til den store dag enda.. Men jeg drømmer likevel og her vil jeg nå dele noen av de med dere. All inspirasjon er igjen fra pinterest - følg meg gjerne der inne http://no.pinterest.com/lillipiep/ :)

Obs: Bildespam alert!!! :oops:

post-75627-0-88466900-1422383612_thumb.jpost-75627-0-20161900-1422383688_thumb.jpost-75627-0-71021500-1422383699_thumb.jpost-75627-0-56612800-1422383708_thumb.jpost-75627-0-02249900-1422383721_thumb.jpost-75627-0-25955100-1422383729_thumb.jpost-75627-0-57775900-1422383738_thumb.jpost-75627-0-95943400-1422383747_thumb.jpost-75627-0-49653100-1422383757_thumb.jpost-75627-0-56480200-1422383769_thumb.jpost-75627-0-43992300-1422383783_thumb.jpost-75627-0-54996600-1422383794_thumb.j

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer