Lillipiep

NorskDansk forårsbryllup 2016 <3 Mandens tøj er købt!

148 posts in this topic

Annonce ♥

Ihh så fandt jeg også din tråd herinde på BK :loveflag: Her skal jeg da læse med!

YEY! Alltid sjovt med flere som følger :cheerleader3:Har du og en tråd? Nevermind, så linken i signaturen din nå! :oops:

Edited by Lillipiep
0

Bryllup Bryllup Bryllup!

Hodet mitt er fylt av bryllup for tiden! Det er virkelig hyggelig å sitte å planlegge, men det går utover andre ting som jeg også gjerne skulle bruke litt av tiden min på... Som specialet. Jeg flyttet egentlig til København for å studere, og det er jeg nå snart ferdig med, men det er bare de 80 sidene som gjerne skulle bli ferdige før jeg kan anse meg som helt ferdig. Det er bare veldig, veldig mye kjedeligere og mindre inspirerende å holde på med enn bryllupsting :pokey:

Jeg får altså gjort mest bryllupsrelatert heller enn skolerelaterte ting for tiden, som for eksempel i går. Da fikk jeg krysset av to relativt store poster på listen min:

Jeg har booket en stylist til å komme hjem til meg på dagen :cheerleader3: Hun skal lave hår og make-up på både meg og min søster. Det blir bare så hyggelig å ha min mor og min søster med meg på morgenen der, og at vi bare kan hygge sammen :a1221: Det blir en god og trygg start på en fantastisk dag. Jeg har også en prøvedag med i prisen, så to uker før bryllupet reiser jeg til Green by Helene Lerche for å få lagt prøve make-up og å få snakket om hvordan jeg gjerne vil ha håret mitt på den store dagen, jeg skal bare huske å ta med headpiece og slør med, sånn at hun kan "designe" med de tingene i tankene.

Har noen her erfaring med Helene fra Green by Helene Lerche? Jeg liker godt at de bruker grønne og sunne produkter, det var en av grunnene til at jeg valgte henne, for prisen er nokså stiv :floejt:

Den andre tingen jeg fikk styr på i går var en endelig bekreftelse fra godeste Diskobil om at de stiller med DJ på vår dag! :bunny_4: De skal komme til maten og blir der i 12 timer eller til festen er ferdig, hvis vi blir ferdig før de tolv timene er omme. ÅH, det blir bare så godt! Jeg har vært inne på tanken med et eget anlegg og Spotify, men jeg er sikker på vi bare ville hørt det de unge ville høre og at mange sanger ville bli cuttet fordi folk ikke klarer å legge sangene de vil i kø - men starter de med en gang.. Med en DJ kan vi nok få til sanger som passer både ung og gammel og vi er sikker på at de blir spilt helt igjennom :super:

Så, det var en liten update herfra. To tjek's på listen og et "glemt" speciale :lol: Mon ikke jeg kan klare å få skrive noen sider i dag...? Måske. Det skjer mye her for tiden, jeg er også ved å lage prototypes til invitasjoner, så det er mulig jeg deler litt fra det arbeidet innen lenge.

Håper I alle har en riktig god weekend :loveflag:

Edited by Lillipiep
0

hvor er det bare dejligt at du/i har fået styr på stylist og ikke mindst Dj :loveshower::loveshower: men du må ikke glemme dit speciale også selv om det er sjovere at planlægge bryllup :tunge:

0

Annonce ♥

Godeste Diskobil .:) Den har jeg aldrig hørt før .:) Men vi ser frem til at være med til at gøre jeres bryllupsfest til jeres livsfest. Jeg har gudskelov her i løbet af sommeren fået lavet en lille ekstra pult til eget eller andres brug som er til at håndtere når trapperne op til festlokalerne skal forceres. .:)

0

Dilemma...

Jeg har bestemt meg for at jeg gjerne vil kjøpe headpiece med matchende armbånd til fra SoBridelicious. Hun lager så utrolig mye smukke ting, og jeg vil bare ha hennes kunst på meg på den store dagen! :a1221:

Mitt store dilemma er altså det at jeg ikke kan bestemme meg for hvilket headpiece jeg skal gå for (totalt 1st world problems, I know!).. Nr. 1 eller 2? Nr. 1 var det jeg opprinnelig forelsket meg i og jeg synes det er fantastisk flott, men så ser jeg på nr. 2 og synes måske det er litt mer spesielt? Litt mer spennende til en sånn stor dag? Å høre noen andres synspunkt ville være fabolous! :help:

post-75627-0-30984800-1438279158_thumb.p

Edited by Lillipiep
0

hvor er det bare dejligt at du/i har fået styr på stylist og ikke mindst Dj :loveshower::loveshower: men du må ikke glemme dit speciale også selv om det er sjovere at planlægge bryllup :tunge:

JA! I know! Det er fedt! Jeg elsker når jeg kan krysse ting (spesielt de litt store) av på listen :loveshower:

Dejligt at to store poster er ordnet! :)

Helt klart! Jo mer som er ferdig før jul, jo gladere er jeg - så slipper jeg å stresse når det virkelig nærmer seg! :7himmel:

Godeste Diskobil . :) Den har jeg aldrig hørt før . :) Men vi ser frem til at være med til at gøre jeres bryllupsfest til jeres livsfest. Jeg har gudskelov her i løbet af sommeren fået lavet en lille ekstra pult til eget eller andres brug som er til at håndtere når trapperne op til festlokalerne skal forceres. . :)

Hihi, funny! :tunge: Jeg gleder meg virkelig til å ha dere med som en del av vår dag - jeg håper alle er i super festhumør på dagen! :bunny_4: Det er godt du fikser - så kan jeg og slappe av og ikke få totalt dårlig samvittighet på dagen :cheerleader3:

0

Annonce ♥

Annonce ♥

Dilemma avklart!

Tusen takk for alle innspill! Etter deres svar og svar jeg har fått fra andre så ender jeg med å kjøpe nr. 1 :a1221: Nå gleder jeg meg bare til å få headpiece og armbånd hjem i posten, så kan jeg sitte og beundre det i de neste 7 måneder :loveshower:

Edited by Lillipiep
0

Uanset hvad er der intet at have dårlig samvittighed over. Det skal I slet ikke tænke over. Vi er vant til den slags og det giver gode muskler .:) Hovedsagen er at vi ved på det forhånd så vi kan tage højde for det tidsmæssigt og udstyrsmæssigt.

0

Annonce ♥

Jaa hvor dejligt! Bliver spændende at få det hjem.

Veldig! Det blir sendt på onsdag, håper på å ha det innen weekenden - så skal jeg bare sitte å kikke på det :a1221::blush:

Hvor dejligt at det løste sig! :)

Ja :lol:

0

Uanset hvad er der intet at have dårlig samvittighed over. Det skal I slet ikke tænke over. Vi er vant til den slags og det giver gode muskler . :) Hovedsagen er at vi ved på det forhånd så vi kan tage højde for det tidsmæssigt og udstyrsmæssigt.

Det er godt å høre :lol:

0

Så nåede jeg også igennem din tråd. Du er allerede så langt!

Så fint frieri og det lyder som om han er en rigtig god støtte for dig. Dejligt :7himmel:

I har allerede en rigtig fin tråd igennem det hele. Jeg er sikker på at det bliver smadder pænt! Dine inspirationsbilleder er rigtig nice.

Og til sidst: Jeg kan også bedst lide det første hårsmykke, så det er fedt at det var det du valgte :biggrin:

0

Så nåede jeg også igennem din tråd. Du er allerede så langt!

Så fint frieri og det lyder som om han er en rigtig god støtte for dig. Dejligt :7himmel:

I har allerede en rigtig fin tråd igennem det hele. Jeg er sikker på at det bliver smadder pænt! Dine inspirationsbilleder er rigtig nice.

Og til sidst: Jeg kan også bedst lide det første hårsmykke, så det er fedt at det var det du valgte :biggrin:

Ååh, takk! :a1221:

Ja, jeg har en enorm støtte i min elskede mann, og det er jeg så glad for med tanke på at familien min (og hans) er såpass langt borte i hverdagen.. Det betyr mye at man har hverandre, når "alle andre" ikke alltid er i umiddelbar nærhet.

Det så ut til at de fleste jeg spurte likte best nr.1 - og det bekreftet jo egentlig bare min egen magefølelse - nå er jeg superglad for valget mitt og gleder meg vilt til å få det i posten :loveshower:

0

Annonce ♥

Litt DIY

Jeg har et ønske om et personlig bryllup, og for å få det til så skal det litt DIY til.

Jeg er ikke den store klippe-lime, strikke, sy, male, eller andre ting -type pigen, men litt enkel DIY kan jeg sagtens få til.

Inspirert av så mange andre her inne og fra pinterest synes jeg den lille "mint to be"-frasen er super søt. Derfor har jeg bestilt en pakke med 1000 små hjertemints fra e-bay som jeg vil legge i små poser fra søstrene grene til gjestene heller enn en favour. Jeg vil så dekorere posen med en søt sløyfe og teksten, laget med samme label-maker som bordkortene :)

Link til mints hvis noen vil kjøpe lignende..: http://www.ebay.co.uk/itm/121366438843?_trksid=p2057872.m2749.l2648&ssPageName=STRK%3AMEBIDX%3AIT

Sneakpeak:

post-75627-0-10666200-1439473835_thumb.j

Work in progress...

post-75627-0-32885400-1439473842_thumb.j

Min lille hjelper - Lilli, 5 år <3

0

Innkjøp, utkast til invitasjoner og annet DIY

I går fikk jeg et par pakker i posten - got to love ebay, amazon og etsy! :heart:

I den ene pakken visste jeg hva som var i før jeg åpnet den - det luktet mint bare jeg åpnet postkassen, så det var det altså mine søte hjerte mints til "mint to be" posene.

I den andre pakken var det små, søte cocktail paraplyer i blå, de skal brukes i "baren". Jeg skal lage et enkelt drinkskort med de følgende drinker:

Something old (G+T)

Something new (Rom and coke)

Something borrowed (Tinto)

Something blue (vodka sprite + blå paraply)

post-75627-0-66892300-1439889548_thumb.p

De er så enkle at alle kan finne ut av det, og det er hjelper til å binde det hele litt sammen, og forhåpentligvis synes folk det er litt sjovt :biggrin:

Her er link til paraplyene:http://http://www.ebay.co.uk/itm/121030797980?_trksid=p2057872.m2749.l2649&ssPageName=STRK%3AMEBIDX%3AIT

Jeg laget for et par måneder siden et utkast til invitasjonene. De skal være nokså enkle med lite informasjon på, og heller en henvisning til vår hjemmeside med all praktisk informasjon. De kommer nok til å se litt annerledes ut i det endelige resultatet, men her er i alle fall noen bilder av utgangspunktet..

post-75627-0-73122500-1439889567_thumb.p

Og helt til sist litt DIY! Jeg har begynt på posene som skal gis til gjestene dagen etter under kanalrundfarten. I posene skal det være chips, vand, sodavand og chokolade. På den ene siden av posene har jeg skrevet "love" og på den andre siden skal det et klistermerke på med en liten takk.

post-75627-0-26605300-1439889583_thumb.p

post-75627-0-02613300-1439889597_thumb.p

Her er link til posene:http://http://www.ebay.co.uk/itm/191251699872?_trksid=p2057872.m2749.l2649&var=490382798875&ssPageName=STRK%3AMEBIDX%3AIT

Her er link til klistermerkene (designet har jeg selv laget og printer det så ut derhjemme): http://www.ebay.co.uk/itm/231654015374?_trksid=p2057872.m2749.l2649&ssPageName=STRK%3AMEBIDX%3AIT

0