Lillipiep

NorskDansk forårsbryllup 2016 <3 Mandens tøj er købt!

148 posts in this topic

Annonce ♥

Sikke en masse fine ting du har fået lavet og hvor er din lille hjælper sød! :)

Skriften på poserne, hvor du har skrevet love er VILDT FLOT skrevet!!!! :)

Det ser super godt ud :loveshower::loveshower: Super flotte poser :wink:

Sådan nogle fine ting, er vild med stilen og der er alleede en virkelig flot rød tråd gennem det hele, synes jeg

LITT sen respons herfra, men takk, søde jer! :blush::loveboard:

Jeg er superglad for tingene som er på plass og skriften får jeg komplimenter for både her og der, det synes jeg er et enormt kompliment!

0

Annonce ♥

Hvordan går det med planlægingen? :balloons:

Hei søde Brineh!

Planleggingen går fremover og vi har satt kryds ved de aller fleste store (og små) ting nå!

Jeg har vært veldig stille her inde grundet mit speciale - som jeg endelig leverte inn d. 30 oktober! Den siste måneden har jeg så bare brukt til å komme meg litt "tilbake til mig selv" igjen :blush:

Vi har faktisk bare tilbage de her ting:

• Smage og bestille kage, det skal vi d. 12. december!
  • Kjøpe tøj til min kjære, det får vi forhåbentligvis gjort til nydtår når vi er hjemme i Norge.
  • Bestille blomster, det blir gjort i månedsskiftet januar/februar.
  • Få svar på invitasjonene og lave bordplan/sette de siste detaljene.

:loveflag:

0

Invitasjonene

Så er jeg tilbake etter en periode med lite fokus på bryllup - sånn in regards of talking about it, ikke så meget planleggingen - og med meget fokus på arbejd og speciale!

Mit speciale er nå levert inn og jeg venter bare nå her de siste 10 dager før forsvaret er overstået, så har jeg en Kandidat, jeg! Hurra! :balloon:

Vi leverte i forrige måned ut de fleste invitasjonene våre og har fått SÅ gode tilbakemeldinger. Jeg synes det er så hyggelig når folk faktisk ser hvor meget arbeid man har lagt i det hele og synes det er hyggelig å motta dem :a1221: Forhåpentligvis kan de fleste komme - vi har i alle fall fått noen "JA" allerede :loveshower:

Invitasjonene endte ut litt annerledes enn prototypen jeg tidligere har vist. Vi har valgt noget annet papir i tillegg til at vi valgte å lave dem på to "sider" for å holde det oversiktlig. På side 2 viser vi til vår hjemmeside hvor all praktisk informasjon står skrevet for å gjøre det så nemt som mulig for gjestene, spesielt dem som kommer tilreisende.

Bilde skal I dog ikke snydes for:

post-75627-0-83828000-1449009377_thumb.p

0

Annonce ♥

De er bare så fine :cheerleader3: hvor dejligt at i har fået mange positive tilbagemeldinger

Taaaak Marie :kiss: Ja, det er så skønt! Fedt når folk ikke tror på vi selv har laget dem :respekt:

Sikke nogle flotte invitationer :loveshower:

Tusen takk Marie :kiss: Vi er selv mega tilfreds!

0

Nytt location !

Vi var jo ellers vildt glade for stedet vi skulle holde bryllupet og hadde nesten allerede pyntet lokalet innen vi fikk en endelig bekreftelse på at det var ledig til oss. Lokalet var vi forøvrig første gang inne å så på i februar og måtte vente helt til 19. september med å få et endelig JA for leien da det er en medlemsforening som eier det og dermed har medlemmene "forkjøpsrett" ved leie. :pokey:

Nårh, men når vi så endelig fikk vårt etterlengtede ja, ville vi gjerne igjen inn å kikke på lokalene og å snakke litt gjennom de praktiske ting med utleieren. Det viser seg så når vi allerede har vært der i nesten en time at leien bare gjelder fra lørdag morgen til natt til søndag - for 21.000kr :td: Hvis vi så ville leie lokalet lenger - altså fredag aften og søndag formiddag sånn at vi kunne gjøre i stand + rydde opp skulle han ha 12.000kr ekstra - per dag!!! Altså ville bare lokalet bli 45.000kr for weekenden. Oh hell no - ain't gonna happen! :angry:

SÅ - back to the drawing board og vi ender opp med å se på en 5-6 locations + ca 10 ekstra via e-mail for å hurtig finne et nytt sted å holde bryllupet vårt. HELDIGVIS viste vi oss som et dream-team og innen lang tid hadde vi fått en ny avtale i boks. Denne gang med alt inkludert.

Vi har nå derfor bestemt oss for å holde festen på Scandic Palace hotel på Rådhuspladsen i Kbh :a1221: Der får vi det hele inkludert og vi får det lige præcis som vi gjerne ønsker. Totalt blir det nok litt dyrere enn vi egentlig har budsjettert med, men vi slipper for å lave noe som helst selv.

Som en ekstra bonus kan jeg meddele at vi får prøvespisning for oss to i januar i tillegg til hotellets Master suite uten ekstra beregning inkl. morgenmad på bryllupsnatten :bunny_4::loveshower:

Enden er alltid god.

0

Annonce ♥

Nytt location !

Vi var jo ellers vildt glade for stedet vi skulle holde bryllupet og hadde nesten allerede pyntet lokalet innen vi fikk en endelig bekreftelse på at det var ledig til oss. Lokalet var vi forøvrig første gang inne å så på i februar og måtte vente helt til 19. september med å få et endelig JA for leien da det er en medlemsforening som eier det og dermed har medlemmene "forkjøpsrett" ved leie. :pokey:

Nårh, men når vi så endelig fikk vårt etterlengtede ja, ville vi gjerne igjen inn å kikke på lokalene og å snakke litt gjennom de praktiske ting med utleieren. Det viser seg så når vi allerede har vært der i nesten en time at leien bare gjelder fra lørdag morgen til natt til søndag - for 21.000kr :td: Hvis vi så ville leie lokalet lenger - altså fredag aften og søndag formiddag sånn at vi kunne gjøre i stand + rydde opp skulle han ha 12.000kr ekstra - per dag!!! Altså ville bare lokalet bli 45.000kr for weekenden. Oh hell no - ain't gonna happen! :angry:

Det er de lokaler slet ikke værd hvis du spørger mig og jeg tror der er sket en del ændringer med priserne siden jeg var der sidst. .:) Dårlige adgangsforhold ikke mindst for gangbesvarede og handicappede og meget store lokaler som nemt bliver "upersonlige" medmindre man laver meget udsmykning og lukker en del af. Jeg tror I bliver glade ved det valg I nu har truffet. .:)

0

Du har gang i så meget fint! :)

Du skrev i et indlæg, at I havde lavet en hjemmeside - kan du fortælle noget mere om den? Vi laver også hjemmeside, men jeg synes hurtigt at den er blevet meeeeget praktisk - hvad har I af oplysninger på den? Pt. har vi, ja, en masse praktisk, men jeg overvejer at udbygge den med nogle highlights i form af billeder fra oplevelser og vores tid sammen..

Hov, og hvad med de tre sprog? Har du virkelig lavet alt på tre sprog? Vores invitation bliver kun på dansk, da vi får den trykt (jeg har svensk familie, som godt kan forstå dansk nogenlunde, og en engelsk onkel hvis danske kone så må oversætte)..

Og tillykke med specialet! Jeg håber forsvaret gik godt!

0

det er bare så fantastisk at "enden bliver god" og er sikker på at i vil få den mest fantastiske fest :loveshower:

Ja, det er en så god følelse! Jeg håper den blir god - vi har i alle fall fått tilbakemelding fra mange mennesker der kommer til å gjøre dagen fantastisk! :a1221:

Rigtig flotte invitationer..

Fedt at i kunne finde et nyt sted at holde brylluppet :cheerleader3:

Takk! Ja, det var en lettelse for oss :)

Nytt location !

Det er de lokaler slet ikke værd hvis du spørger mig og jeg tror der er sket en del ændringer med priserne siden jeg var der sidst. . :) Dårlige adgangsforhold ikke mindst for gangbesvarede og handicappede og meget store lokaler som nemt bliver "upersonlige" medmindre man laver meget udsmykning og lukker en del af. Jeg tror I bliver glade ved det valg I nu har truffet. . :)

Vi håper valget våres nå svarer til forventningene ja :)

Du har gang i så meget fint! :)

Du skrev i et indlæg, at I havde lavet en hjemmeside - kan du fortælle noget mere om den? Vi laver også hjemmeside, men jeg synes hurtigt at den er blevet meeeeget praktisk - hvad har I af oplysninger på den? Pt. har vi, ja, en masse praktisk, men jeg overvejer at udbygge den med nogle highlights i form af billeder fra oplevelser og vores tid sammen..

Hov, og hvad med de tre sprog? Har du virkelig lavet alt på tre sprog? Vores invitation bliver kun på dansk, da vi får den trykt (jeg har svensk familie, som godt kan forstå dansk nogenlunde, og en engelsk onkel hvis danske kone så må oversætte)..

Og tillykke med specialet! Jeg håber forsvaret gik godt!

Tusind tak! Håper det hele spiller på dagen!

Jamen vår hjemmeside har min H2B kodet selv, så jeg kan ikke si meget om det, men jeg kan da lige legge ved nogle screen shots så du kan få et inntrykk av hva vi har med, jeg legger bilder nederst i besvarelsen..

Vi har for det meste praktisk informasjon, men også noen små fun facts om København "krydret" med litt om H2B og meg :biggrin: De kan du lese her:

• Copenhagen is the largest city in Scandinavia.
  • The tallest building in downtown Copenhagen, the Radisson Blu Royal Hotel, was Copenhagen's first skyscraper when it was built in 1960 and remains the sole high-rise in the city center.
  • Around 28 percent of Copenhagen burnt down in the Great Fire of October 1728, amounting to a staggering 1,660 houses.
  • Thomas moved to Copenhagen in 2010.
  • Copenhagen was once a walled city, where passage was only possible at one of the town's three 'ports' Vesterport, Østerport and Nørreport.
  • Copenhagen has been rated as the world's top cities for cyclists. Copenhageners cycle a total of 1.2 km every day along 340 km of cycle lanes.
  • The city has been under siege twice: Once in 1523, when it was captured by the Swedes, and again in 1807, when Copenhagen's inhabitants were besieged by the English army for four days and nights.
  • Ida moved to Copenhagen in August 2013.
  • Around 30 percent of the Danish population – 1.8 million out of 5.4 million – live in the Copenhagen Metropolitan area.
  • Copenhagen has more Michelin-starred restaurants than any other city in Scandinavia, with a total of 12; twice as many as Stockholm.
  • The night from the 15th to 16th March 2014, Thomas winked at a girl in a bar called “Tørst” placed in Vestergade, the girl was Ida, and they danced through the night.
  • A week later, they were “boyfriend and girlfriend”.
  • Copenhagen's harbor has been thoroughly cleaned in the past decade: So well, in fact, that the inner harbor is now clean enough to swim in.
  • Copenhagen was voted the world's happiest city in 2007 – and rated the fourth most expensive in 2009.
  • December 10th 2014, Thomas went down on one knee in Tivoli and proposed to Ida.
  • The dragon spire of Copenhagen's old Stock Exchange, Børsen – now home to the Danish Chamber of Commerce – was created by a designer of fireworks.
  • March 19th 2016, Thomas and Ida will become Husband and Wife.

Vi har lavet det hele på tre sprog... Det har vært utfordrende, men jeg synes det er det eneste riktige :) Så ja, Norsk, Dansk og Engelsk :floejt:

post-75627-0-80286900-1451306979_thumb.j

post-75627-0-27167600-1451304671_thumb.j

post-75627-0-93962300-1451304676_thumb.j

post-75627-0-78527400-1451304682_thumb.j

post-75627-0-58386500-1451304690_thumb.j

post-75627-0-58934500-1451304697_thumb.j

post-75627-0-76846900-1451304704_thumb.j

Edited by Lillipiep
0

Tusind tak for sneak peaks fra jeres hjemmeside - det var god inspiration! :)

Jeg fandt et lovende plugin til vores hjemmeside i weekenden, som vist kan bruges til at oversætte til i hvert fald engelsk - så må jeg se om vi udvider med svensk også :)

0

Annonce ♥

Tusind tak for sneak peaks fra jeres hjemmeside - det var god inspiration! :)

Jeg fandt et lovende plugin til vores hjemmeside i weekenden, som vist kan bruges til at oversætte til i hvert fald engelsk - så må jeg se om vi udvider med svensk også :)

Så lidt, bare hyggelig å kunne gi litt inspirasjon :)

0

Mandens tøj er på plass!

Vi var i Norge over nytår og der gikk vi inn i en butik som jeg ret godt kan li'. Den heter Moods of Norway og er -ekte- norsk design :biggrin: Der hadde de dessverre ikke jakkesettet som vi har kikket litt på til T i den riktige størrelsen, men de hadde da andre jakkesett i samme stil som han kunne prøve for å finne den riktige størrelsen og for å lige se om han kunne li' følelsen av det. Det kunne han - i alle fall etter litt kærlig oppmuntring.

Vi har nå bestilt det flotte jakkesett til ham fra deres website, og får det levert i neste uke. Det krever en del tilretning, men nå har vi god tid til at få det lavet inden dagen :thumbsupsmileyanim:

Jeg har ingen bilder av T med "delene" på, men I skal få se et bilde av den fra butikkens website:

post-75627-0-62576400-1451982076_thumb.p

T skal ha alle tre delene, med ivory skjorte og gul butterfly. Han bliver bare SÅ HOT! :loveshower:

Jakkesettet uten tilbehør blev ca. 4000DKK og det er i ret god kvalitet, vi er happy! :bunny_4:

0

Annonce ♥