Trille24

Købt nok drikkevare?

13 indlæg i dette emne

Hej,

Jeg har været en tur over grænse, for at handle drikkevarer ind til vores bryllup d. 14.02.2015.

Jeg er nu blevet i tvivl om jeg har købt nok. Vi bliver 29 i alt, og det er kun voksne mennesker som er inviteret.

Jeg har købt følgende:

9 liter hvidvin.

18 liter rødvin

3 kasser øl, med 24 dåser i hver kasse.

3 kasser cider, med 24 dåser i hver kasse.

6 kasser sodavand.

3 kasser danskvand

2 liter Baileys

2 liter whisky

2 liter vodka

2 liter rom

Har jeg købt nok?

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tror I har købt nok rent mængde mæssigt.

Men ved du, hvordan folk præferencer er? Hvis alle godt kan lide at drikke drinks, så tror jeg, du har købt for lidt rom og vodka.

Hvis du regner med, at folk laver 4 cl drinks så er der til 100 drinks - dvs. ca. 3 til hver person, hvilket måske er lige i underkanten, hvis festen skal vare til den lyse morgen.

Men hvis du ved at fx halvdelen af gæsterne hellere drikker øl fremfor drinks, så passer det helt fint.

Hvis du lægger det hele sammen totalt, så tror jeg, at I ender op med at have drikkevarer til overs :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Sodavand - ja rigeligt.

Øl - hvis de fleste nu hellere vil drikke øl så er der ikke nok, så det kommer virkelig an på sammensætningen af folks præferencer. Men hvis du skal købe så meget af hver, så alle i princippet kunne drikke sig "mæt" i lige netop den drik, så ender du jo med alt alt for meget.

I min omgangskreds foretrækker de fleste af kvinderne drinks og cider. Mon ikke det er ca. sådan i jeres omgangskreds også?

Og så kan de fleste jo godt drikke noget andet end deres favorit skulle der være tør for cider, så drikker jeg gerne en øl uden problemer.

Men jeg har virkelig svært ved at vurdere, om der er nok af de enkelte ting, da jeg ikke kender dine gæsters smag, men hvis du tæller antal genstande totalt du har købt så bør der være nok til 29 personer.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg går så imod strømmen, jeg syntes det virker af lidt hvidvin, nogle fortrækker f.eks at drikke hvidvin fremfor rødvin. Der røg i hvert fald mere pr. person til vores bryllup. Der røg helt sikkert også mere sodavand, tænker det er jo både til drinks og til bare at drikke rent. Til vores bryllup skulle de fleste køre hjem, så det i sig selv gjorde jo også at mange kun drak et par glas vin, og så drak sodavand og vand for resten.

Så jeg ville købe mere hvidvin og sodavand. Men jeg er så også typen der hellere vil have for meget, end kun lige have nok.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Helt enig med RIkke. De gange hvor jeg oplever at nogle går død for drikkevarer er det typisk på sodavand for der ryger mange. Også selvom det er i februar. Hvidvin er mere "let" en rødvin som er lidt mere tungt at drikke og der er mange som kun drikker hvidvin (eller Asti). Afhængig af sammensætningen af deltagerne vil jeg så også sige at det nok lige er i underkanten når vi taler om øl. Man skal jo også huske på at der kan være noget spild/svind. Folk sætter deres dåse/glas fra sig, glemmer det og tager en ny.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Tror det er et stort problem for mange.. og igen kommer det an på folk og hvor meget de drikker, hvor mange der skal køre hjem og i den stil ...... ville selv købe mere hvidvin da nogle faktisk fortrækker hvidvin fremfor rødvin. Men igen ville jeg nok have købt mere rød også. Tror det er på rød, hvid og øl, jeg ville sige at der kommer til at være et problem.. men igen, det er jo svært at regne med. Men ½ flaske rød til hver er ikke meget, når der sikkert også er mange skål, ej heller er 1 glas hvid ret meget igen pga skålene. Ville nok mere sige ½ flaske hvid til hver og så øge til 3 glas rød pr person... Nu er jeg selv en hvidvinsdrikker, da jeg ikke bryder mig meget om rødvin, så ville nok mene det ville være ret surt at skulle sidde med et glas og når det er væk, så må man drikke sodavand/vand/øl til resten...

Vi har selv planlagt at have en cidermenu, en vinmenu og en ølmenu som passer til vores valg af mad. Det krydser folk så af i invitationens svarkort og sender retur til os (portoen har vi selvfølgelig sørget for) Og på den måde kan vi bedre planlægge hvor meget vi skal købe af hvad :wink:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

jeg har købt 6 flasker Verdi til velkomstdrink og så har jeg også købt appelsinjucie til at blande i drinks. Men ender nok med, at jeg køber 3 kasser øl og 3 kasser sodavand. Måske lidt mere vin..

Synes det er en rigtig fed ide, med afkrydsningsskema, hvor gæsten kan oplyse, hvad han/hun ønsker at drikke:)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi besluttede at lave sådan et afkrydsningsskema fordi vi ved med sikkerhed at vi har nogle i familien som ikke drikker vin overhovedet, men så er det lidt forskelligt om de så drikker cider eller øl og så var det skisme en smart ide med sådan et skema, for så ender vi ikke med at have vin/øl/cider til de næste mange år og fester :cheerleader3:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer