Fotochris

Måske fortrudt brudekjolekøbet :-(

31 indlæg i dette emne

Hvordan har i det med at skulle finde lige "kjolen". Jeg har det meget svært med kjole. Jeg har aldrig været kjolepigen og har virkelig prøvet mange kjoler. Jeg har fået lov til at tage billeder hver gang, med alle de forskellige kjoler og den ene sad bedre end den anden. Men jeg fik ikke det der med at det lige var den. Jeg var så inde i Nicolai brudekjoler og prøvede nogle stykker, kom tilbage igen for lige at prøve igen og der inde måtte jeg ikke tage billeder :( . Jeg kunne igen ikke mærke noget, der sagde wauu men dem jeg havde med synes jeg strålede mest i en bestemt kjole. Den anden gang jeg var der inde, havde jeg taget en ny person med, for lige at se hvad hun havde at sige. Jeg prøvede forskellige kjoler og hun synes alle sammen var rigtig smukke, men henviste til den samme som de andre og sagde jeg strålede mere i den. Jeg valgte så at det måtte være den jeg købte. Det er ca 2mdr. siden og jeg havde ikke noget billede af mig selv med den på. Jeg kunne pludselig ikke huske hvordan den så ud og fik en tid i lørdags til lige at komme ind og prøve den igen og få taget et billede med på, den kommer åbenbart først tilbage en gang i marts, så der er lidt tid til. Ja så den jeg prøver er selvfølgelig lidt for lille. Men da jeg ser mig selv på billedet kan jeg slet ikke se mig selv i den kjole og blev lidt trist over det, for man kan jo ikke bytte den igen. Eller måske er det bare mig der er helt forvirret i hovedet over alt det kjolehalløj, jeg ved det ikke. Hvordan har i det ?

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Pyh, jeg syntes det er dårlig stil at man ikke lader sine kunder fotografere kjolen som man køber I dyre domme. :unsure:

Jeg er SÅ glad for billederne der blev taget af alle de kjoler jeg prøvede, for de har hjulpet mig til at blive sikker på at den valgte kjole er MIN brudekjole på MIN store dag.

Tit køber man jo kjolen I god tid, og det er rart lige at kunne finde billederne frem på telefonen, f.eks. når man skal købe sko, eller smykker, for lige at genopfriske alle detaljerne på kjolen. Eller bare når man netop sidder som dig og er lidt I tvivl på om valget nu var rigtigt.... Så er det rart lige at kunne finde billedet frem og så få ro I maven igen :hug:

Jeg har også fundet min kjole og kunne ikke lade være at smile så snart den kom på. Den er dog ikke helt som jeg regnede med, og jeg har sidenhen fundet en anden kjole (dog ikke prøvet den, for så går det bare galt) som jeg måske endnu bedre kan lide. :blush:

Men jeg har holdt fast I, at min købte kjole giver mig et kæmpe smil på, og den passer til mig og min stil og min type. Og ja, den er bare lige mig. :loveshower:

Og ja, om 1-5-10 år ville jeg nok vælge anderledes, moden skifter jo. Og det trøster mig at vide. Om 20 år kigger jeg nok tilbage og tænker "du godeste..." :blink:

Men ligenu har jeg valgt den kjole som får mig til at smile og som jeg befinder mig godt I, og så er det den jeg holder fast I. Nu er den valgt, den er købt og den er kommet hjem, og jeg smiler stadig over hele hovedet når jeg får den på.

Al respekt for alle dem som bare kan mærke at det er KJOLEN når den kommer på, jeg tror bestemt at følelsen findes.

Det var ikke helt sådan jeg havde det, men jeg er super glad for min kjole, det er den rette kjole til mig, og det giver mig ro I maven når jeg kigger på billederne af mig I den til prøvningen.

Tror det er lidt som det med den eneste ene..... Om man tror på det...

Jeg gør ikke, jeg tror der er flere derude som vi passer rigtig godt med.... Og det samme gælder for kjoler :a1221::loveshower:

Sorry, det blev lidt langt. Men min pointe er, at ikke alle har følelsen af at det bare er KJOLEN, tilgengæld ved man måske, at kjolen bare er den rette, selvom den ikke er som vi havde forestillet os :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Har selv købt kjole hos Nicolai og når du først har bestemt at du vil købe kjolen må du tage alle de billeder du orker, det er dårligt hvis du ikke har fået lov til det....

Mht den rigtig følelse så tror jeg det er hvad man gør det til, jeg hørte da ikke englesang og fuglepip da jeg valgte min kjole, men det var den der sad pænest og som jeg følte mig smukkest i og min mor og søster fik tårer i øjnene, så det blev den og den sad også perfekt på dagen... Nu er jeg plussize så mine forventninger til kjoleprøvningen var lig 0

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg kan godt forstå, at danske kjoleforhandlere IKKE tillader fotografering, når kommende brude prøver kjoler - det er så nemt, at man går ind i en kjoleforretning, prøver mange kjoler, får mange gode råd af ekspeditricen, som man tager til sig.



Når man så kommer hjem, fordi "man lige vil tænke over det", logger man ind på en kinesisk side a la JJHouse, og finder sin kjole til 1/3 del af prisen i den danske forretning - det synes jeg er at håne de danske brudekjoleforretninger, som indrømmet er dyre, men de har mange udgifter som de skal have dækket ud af indtægterne fra kjolesalget.



Kære brude herinde, det er et fåtal, der opfører sig som oven for nævnt, men de findes, og det er dem, der er årsag til forretningernes manglende forståelse for at man ikke ønsker at imødekomme kundernes behov for fotografering.


0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det var så faktisk det eneste sted jeg har prøvet kjole, hvor man ikke måtte tage billeder. De andre steder sagde at selvfølgelig måtte jeg det og det har jeg været virkelig glad for. Jeg har siddet og kigget på de billeder op til flere gange og har kunnet sortere nogle fra. Jeg synes det er rigtig godt nogen vil tillade billeder 😊👍

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg fik også lov til at tage billeder af alle de kjoler jeg prøvede, og det var super at side og kigge dem igennem bagefter hjemme, når der var ro på. :thumbsupsmileyanim:

Ja, der er da garanteret nogle som ikke har skyggen af samvittighed, som kunne finde på at kopiere ud fra billeder fra en prøvning. Men hvor er det ærgerligt hvis det skal gå ud over resten af alle os samvittighedsfulde kvinder som bare gerne vil finde KJOLEN og måske skal prøve 5-10-20 kjoler førend den rette er fundet. :rolleyes::thumbsupsmileyanim:

1

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Altså.. jeg havde ikke fuglesang eller små mus som klappede af mig da jeg prøvede kjolen :biggrin: .

Men jeg vidste det bare fordi den sad godt, var behagelig at have på, jeg følte mig mega lækker og smuk og så var den også romantisk, hvilket også gjorde at jeg var solgt. Og synes også det er ærgerligt at man ikke må tage billeder.. vi gjorde det dog i smug, for jeg ville da have minder og så kjolen fra en anden vinkel også. Men jeg købte også min hos Nicolai i tirsdags faktisk og hun sagde (så snart jeg sagde det her er min kjole) at så kunne vi bare tage billeder.

Men hvis du i forvejen ikke er en kjolepige, så kan det måske være derfor du bare ikke fik følelsen :blink: . Nu er jeg en meget tøset tøs så jeg elskede det bare, men kan også godt sætte mig ind i at det måske har været en underlig fornemmelse for dig. Men mon ikke også at din tvivl kommer fordi du netop ikke har billederne som kan forsikre dig om at dit køb var rigtigt? Hvis du har navnet på kjolen, så kan du jo søge på den på nettet og finde billederne af den på den måde. Godt nok er det på en model og jeg vil da også sige at jeg synes klart at min kjole klæder modellen bedre end mig, men jeg elsker den og er faktisk ligeglad :loveflag: og måske vil du få mere følelse for den, jo mere du kigger på billedet og husker på den... jeg ved det ikke.. :(

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg var ude og prøve kjole i dag og forelskede mig fuldstændig i én. (hos Nicolai)

bagefter gik jeg over til cph-bridal og det var ikke nogen fantastisk oplevelse.

Men nu kan jeg ikke rigtigt huske hvordan den kjole jeg forelskede mig i var :-( kunne godt have haft et billed til at minde mig om det i morgen når jeg skal ud til to andre butikker.

1

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har du prøvet bunkevis af alle de slags kjoler, som findes? Altså store skrud, havfrue modeller, vintage stil, med tyl, uden tyl?

Hvis du har prøvet alt hvad der findes uden at få fornemmelsen af, at det er rigtigt, så er du nok - som du selv skriver - bare ikke en kjolepige.

Og så kan denne kjole være lige så god som andre tror jeg, så vil du nok aldrig få wauw fornemmelsen.

Hvis du ikke har prøvet alt hvad der er at komme efter, så ville jeg tage ud og prøve igen og igen for at jage wauw formemmelsen. Ender du med at finde den, så må du jo afgøre med dig selv, om du vil købe den og forsøge at komme af med den anden allerede indkøbte kjole. Men hvis du ikke har prøvet alt og ikke gør det, så tror jeg, at du vil ende med at fortryde, at du ikke har prøvet ihærdigt nok at finde en anden kjole.

Jeg vil ønske dig held og lykke :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg har prøvet alle formerne og har godt kunne se, at nogen da var flottere end andre, men ikke kunne mærke det der der skulle fortælle mig, at det bare var kjolen jeg havde der. Jeg har købt kjolen og når jeg prøver at vise den til dem jeg kender siger de at den er flot og også til mig :-). Det skal måske også lige diges at jeg er meget kritisk omkring mig selv hele tiden, så har svært ged at se hvad der er pænt til mig :-/. Jeg håber bare, at når jeg har fået sat håret og lagt lidt makeup og fået lidt farve i huden, dagen er der og alke ef glade, så jan jeg måske mærke det :-). Men tak for det

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

jeg tror helt sikkert, at det hjælper på det samlede indtryk (overfor dig selv) når du står færdig i kjolen med håret sat og makeup'en lagt. Du får måske ikke wauw fornemmelsen, men du får måske en ok fornemmelse alligevel og føler dig tilpas. Det håber jeg. Må vi ikke se et billede af dig i kjolen?

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Det er bare ikke alle der får den følelse, at det bare er KJOLEN. Og hvis du heller ikke er kjolepigen normalt, så kan jeg nu godt forstå det, du er jo ikke vandt til at se dig selv i kjole.

Så længe du synes, det er den smukkeste kjole af dem alle, så er det vidst ikke så meget at rafle om :-)

Jeg synes, at du er enormt smuk i den kjole! Snittet og formen er helt fantastisk til dig :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

:cheerleader3: Den er da super smuk den kjole der. Snittet sidder mega godt på dig og blonderne gør den lige det ekstra fin. :cheerleader3:

Kan godt være du ikke fik følelsen, men det er da et fint smil der er med på billedet, så helt utilfreds kan du ikke være :wink: Og tror at når dagen er der, så vil du om ikke andet smile og være glad for du skal giftes med manden din. Og jeg er 100% sikker på at selvom du ikke selv tænker WOW, så gør vi andre det for dig :tunge:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Den kjole prøvede jeg også, og det var klart min favorit derinde.

Jeg fandt dog en anden hos House of Bride, da jeg gerne ville have en let kjole, som jeg kunne sidde ned i og kunne danse i hele natten. Men den er virkelig smuk, så elegant.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

:cheerleader3: Den er da super smuk den kjole der. Snittet sidder mega godt på dig og blonderne gør den lige det ekstra fin. :cheerleader3:

Kan godt være du ikke fik følelsen, men det er da et fint smil der er med på billedet, så helt utilfreds kan du ikke være :wink: Og tror at når dagen er der, så vil du om ikke andet smile og være glad for du skal giftes med manden din. Og jeg er 100% sikker på at selvom du ikke selv tænker WOW, så gør vi andre det for dig :tunge:

He he ja smilet kom, da jeg skulle stå over for en fremmed person der skulle tage et billede af mig i brudekjole det var lidt mærkeligt :biggrin: . Næste gang skal jeg have en med jeg kender. Men min kommende måtte jo ikke komme med ind, så var jo alene :) .

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Den kjole prøvede jeg også, og det var klart min favorit derinde.

Jeg fandt dog en anden hos House of Bride, da jeg gerne ville have en let kjole, som jeg kunne sidde ned i og kunne danse i hele natten. Men den er virkelig smuk, så elegant.

Jeg synes ellers den er rigtig let. Har også haft nogle favoritter hos House of Brides og er måske lidt ærgerlig over jeg ikke vendte tilbage :c166:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer