ESPbrud

Location - København og omegn - med mad osv

39 posts in this topic

Jeg har kigget lidt på andre indlæg for at se hvilke steder der findes i København, men jeg synes ikke de er særligt nemt at finde rundt og søge i de mangle indlæg her på siden. Derfor laver jeg mit eget.

Vi er på udkig efter et sted til at holde bryllup i København eller nærmeste omegn, vi skal vies på Københavns rådhus.

Krav:

- Stedet skal kunne huse omkring 60 mennesker

- Det skal være muligt at feste "hele natten"

- Det må gerne være et sted som kan klare mad, bar mm.

- Muligt til et vinterbryllup (så indendørs :) )

Vi har kigget på Oceans club hvilket vi synes virker super lækkert og dejligt at de står for det meste, men vi synes også det er lidt dyrt. Så vi prøver at kigge på andre muligheder også. derudover har vi kigget på Scandic hotel ved rådhuspladsen i københavn men de beskriver ikke hvad de har særlig godt. Generelt har vi svært ved at forstå hvad de forskellige tilbyder da der sjældent står ret meget andet end at man kan kontakte dem.

Så hvis nogen har erfaringer/kender steder der opfylder ovenstående, hører vi det gerne. :)

0

Annonce ♥

Hvis du syntes at Ocean er dyrt så er der ingen grund til at kigge mere på Scandic . :) Der er mange feststeder i København men priserne er også derefter. På mange steder skal festen også slutte kl. 2 eller også er forlængelse halvpebret.

Et af de billigste jeg har været hvor det heller ikke hedder sig at festen skal slutte tidligt er nok Cirkelordenens selskabslokaler på Frederiksberg som jeg kun har godt at sige om men mange vil nok sige at det virker lidt mørkt og slidt. . :)

0

Hvis du syntes at Ocean er dyrt så er der ingen grund til at kigge mere på Scandic . :) Der er mange feststeder i København men priserne er også derefter. På mange steder skal festen også slutte kl. 2 eller også er forlængelse halvpebret.

Et af de billigste jeg har været hvor det heller ikke hedder sig at festen skal slutte tidligt er nok Cirkelordenens selskabslokaler på Frederiksberg som jeg kun har godt at sige om men mange vil nok sige at det virker lidt mørkt og slidt. . :)

Tak for dine kommentarer.

Det er jo svært at sige om jeg synes Ocean er "dyrt", men den store pakke de tilbyder er dyr synes jeg, men vi synes dog stadig at stedet virker fedt (ikke at vi har været der) så stedet er stadig ikke slettet fra listen.

Det er generelt bare svært at finde ud af hvad pakkerne indeholder. På scandic skriver de 869 kr og at man fester til kl. 5 (hvilket ville være okay med os). (http://www.scandichotels.dk/settings/Retailing-pages/Bryllupsfest-pa-Scandic/Bryllup-i-Kobenhavn/), men jeg ved selvfølgeligt godt at det nok er den absolutte minimumspris og minimum af ydelser den inkluderer.

Vi vil bare gerne have lavet en liste vi så kan gå igang med at kontakte, og så må vi jo se hvad de har af priser og ydelser.

0

Det lyder meget billigt må jeg sige og den holder nok heller ikke helt som du selv er inde på: "Ønsker I denne form for bryllupsfest anbefaler vi, at den varer 7 timer. Den koster fra 869 kr. pr. person - men vi skræddersyr gerne en løsning kun til jer. En 7 timers løsning vil sige at I har et arrangement frem til kl. 1. Dvs. taler vi frem til kl. 5 skal I betale for 4 ekstra timer. Jeg har før haft kunder i Kbh. City som har betalt 10.000 kr. for én ekstra time men også nogle hvor det har været billigere. Typisk opererer de med en kuvertpris baseret på antallet af deltagere (fra start)

0

Annonce ♥

Hmm, vi var også ude og snakke med dem på Hotel Admiralen. De virkede virkelig søde og professionelle og åbne over for alt. Det var i omegnen af 1000kr pr kuvert og tror max man kunne være der til kl 3 (mod ekstra betaling pr time). Og så er der Bellahøj. Det kunne være virkelig fint, hvis der så lige er sne:) Tror de har pakker fra 800-1200kr. Men kan ikke huske hvor længe, man må være i gang. Arbejdermuseet har en virkelig flot festsal (sådan lidt Gatsby/20'er overdådig ;), mener de har forslag til kuvertpriser på deres hjemmeside, men det var aldrig noget vi undersøgte nærmere. Prøv også at se på www.selskabslokalerkoebenhavn.dk hvor "køkkenet i din baghave" står for det hele. Husker det ikke som så dyrt.

De andre vi var ude og kigge på, var dyrere end ovenstående hvorfor vi bare afskrev dem (Joosty, Rungstedgård, Mielcke og Hurtigkarl, Nationalmuseet (tror de lå på ca 1200)).

Men hvis det er vinterbryllup i vil holde, må i da også kunne få lidt rabat! Det er jo ikke lige frem høj-sæson, så de fleste steder er vel lidt sultne efter kunder;)

Vi blev selv rimelig irriterede over det med fast sluttid og mulige ekstraregninger man ikke ville vide hvad blev på. Så vi rykkede festen ud af byen og til Sonnerupgård Gods. Men vi synes det var mega hårdt at stå for det hele selv (især oprydning dagen efter var en killer vi gerne havde været foruden!), og kuvertpriser (inkl tjenere, kokke, maden, drikke, lokaleleje, duge, servietter og alt det, der normalt er inkl i en kuvertpris på et hotel/restaurant) blev alligevel omkring de 1000-1200kr pr person. Men vi kunne feste så længe vi ville og kendte alke priser på forhånd :)

0

Hmm, vi var også ude og snakke med dem på Hotel Admiralen. De virkede virkelig søde og professionelle og åbne over for alt. Det var i omegnen af 1000kr pr kuvert og tror max man kunne være der til kl 3 (mod ekstra betaling pr time). Og så er der Bellahøj. Det kunne være virkelig fint, hvis der så lige er sne:) Tror de har pakker fra 800-1200kr. Men kan ikke huske hvor længe, man må være i gang. Arbejdermuseet har en virkelig flot festsal (sådan lidt Gatsby/20'er overdådig ;), mener de har forslag til kuvertpriser på deres hjemmeside, men det var aldrig noget vi undersøgte nærmere. Prøv også at se på www.selskabslokalerkoebenhavn.dk hvor "køkkenet i din baghave" står for det hele. Husker det ikke som så dyrt.

De andre vi var ude og kigge på, var dyrere end ovenstående hvorfor vi bare afskrev dem (Joosty, Rungstedgård, Mielcke og Hurtigkarl, Nationalmuseet (tror de lå på ca 1200)).

Men hvis det er vinterbryllup i vil holde, må i da også kunne få lidt rabat! Det er jo ikke lige frem høj-sæson, så de fleste steder er vel lidt sultne efter kunder;)

Vi blev selv rimelig irriterede over det med fast sluttid og mulige ekstraregninger man ikke ville vide hvad blev på. Så vi rykkede festen ud af byen og til Sonnerupgård Gods. Men vi synes det var mega hårdt at stå for det hele selv (især oprydning dagen efter var en killer vi gerne havde været foruden!), og kuvertpriser (inkl tjenere, kokke, maden, drikke, lokaleleje, duge, servietter og alt det, der normalt er inkl i en kuvertpris på et hotel/restaurant) blev alligevel omkring de 1000-1200kr pr person. Men vi kunne feste så længe vi ville og kendte alke priser på forhånd :)

Tak for de mange forslag, dem må jeg lige kigge på, Admiralen har jeg haft et lille kig på men det synes jeg virkede dyrere end Ocean club, må lige tage et ekstra kig. Bellahøj har jeg også på listen.

Ja jeg har også en forhåbning om at der måske er lidt at spare når det er udenfor sæson..

Angående det at skulle gøre det hele selv frygter jeg også for at det bliver en killer i den sidste tid op til og dagen efter. Og hvad jeg hører fra andre ender priserne som du siger tit i næsten det samme.

0

Hov ser da først nu at jeg har lagt mit indslag under polterabend. Er der nogen måde man kan flytte sit indslag på??

0

Annonce ♥

Bellahøj husker jeg kun som at man skal være ude ved 1-2 tiden og den ene gang hvor brudeparret forlængede virkede det ikke ligefrem som om det var noget der huede tjenerne men det kan jo være meget forskelligt og er også en del år
siden.

I forhold til en "gør det selv" løsning vil jeg sige at det særligt er når valget er i forhold til et feststed i København og omegn + storbyerne generelt at der måske kan spares noget hvorimod det mere er gynger og karuseller når vi taler om feststeder i provinsen. Når man sammenligner er Sonnerupgaard måske lidt svært at sammenligne med grundet prisniveauet. Ikke at det er dyrt for Sonnerupgaard er også nogle helt ekseptionelt med nogle andre omgivelser og rammer end man kan få på et feststed eller i andre lokaler man lejer og muligvis er der også overnatning inde over i ovenstående.

0

Vi skal holde vores bryllup på Spisehuset 56grader - og der kan man bare feste løs til klokken bæ :cheerleader3::bunny_4::loveshower:

0

Vi skal holde vores bryllup på Spisehuset 56grader - og der kan man bare feste løs til klokken bæ :cheerleader3::bunny_4::loveshower:

Det ser også super hyggeligt ud. Men godt nok også dyrt. 1200 for den lille pakke.. Og så kun til kl. 3 (ud fra hvad de rstår derinde)

0

Det ser også super hyggeligt ud. Men godt nok også dyrt. 1200 for den lille pakke.. Og så kun til kl. 3 (ud fra hvad de rstår derinde)

De kan skræddersy det som man ønsker, men ja ikke helt billigt og vigtigst af alt kan man være der til sent (også senere end kl 3). Prøv evt at kontakte dem, hvis det er - de er super søde og ret fleksible syntes jeg.

0

Annonce ♥

De kan skræddersy det som man ønsker, men ja ikke helt billigt og vigtigst af alt kan man være der til sent (også senere end kl 3). Prøv evt at kontakte dem, hvis det er - de er super søde og ret fleksible syntes jeg.

Tak for info, jeg har tilføjet dem til vores liste, for lokalet ser super hyggeligt ud.

0

Bellahøj husker jeg kun som at man skal være ude ved 1-2 tiden og den ene gang hvor brudeparret forlængede virkede det ikke ligefrem som om det var noget der huede tjenerne men det kan jo være meget forskelligt og er også en del år

siden.

I forhold til en "gør det selv" løsning vil jeg sige at det særligt er når valget er i forhold til et feststed i København og omegn + storbyerne generelt at der måske kan spares noget hvorimod det mere er gynger og karuseller når vi taler om feststeder i provinsen. Når man sammenligner er Sonnerupgaard måske lidt svært at sammenligne med grundet prisniveauet. Ikke at det er dyrt for Sonnerupgaard er også nogle helt ekseptionelt med nogle andre omgivelser og rammer end man kan få på et feststed eller i andre lokaler man lejer og muligvis er der også overnatning inde over i ovenstående.

Det er ikke inkl overnatning, det betalte gæsterne selv ;) At leje Sonnerupgård var klart den dyreste post i vores budget næstefter mad til 90 mennesker. Tror helt klart man kan gære det billigere, hvis man vælger andre forsamlingslokaler.

Men ja til trådstarter: hverken sov eller spiste den sidste uge op til, og det var surt med oprydning næste morgen. Men havde måske også lige lovlig mange diy projekter, og det kan man jo sagtens komme til at have, selvom man holder det et sted, der står for alt;)

1

siden.

Diskobil, jeg kan se at I på jeres referenceliste har Damhuskroen, hvad synes du om det sted. vi bor nemlig i nærheden + at priserne lyder meget fornuftige.

0

Ha ha .:) Baseret på de oplysninger jeg selv har fra det sted vil jeg absolut ikke anbefale det men da det ligger 8 år tilbage så .... .:) Det skal forstås på den måde at jeg var ved at få tæsk af ejeren (dengang) fordi jeg ville køre min bil op til døren men han kunne ikke svare mig på hvordan jeg ellers skulle komme ind. I løbet af aftenen skete det samme da to vagter syntes de skulle stoppe mig hårdhændet da de ikke mente det var ok at jeg gik ud i køkkenet for at få mad. .:) Det var så en større firmafest og hende der bookede os taler jeg en del med i forbindelse med de børnediscofester vi laver op i Helsinge. Vi taler stadig om det. .:) Forhåbentlig er forholdene blevet bedre derude men stedet, klientellet og de arrangementer som holdes derude tilsiger at det måske ikke lige er stedet til en bryllupsfest/bryllupsmiddag men hæng mig ikke op på det for det er mange år siden jeg har været der (også som gæst).

Restaurant Kongemosen i Smørum kunne være et godt og prisbilligt alternativ men i nærheden er det jo ikke. Det samme med Skjalm Hvide. Et alternativ i nærheden af København (Frederiksberg) er Cirkelordenens selskabslokaler. Nogle vil sige at det er mørkt men til et vinterbryllup er det måske slet ikke så tosset. Samtidig ligger det meget centralt (på Falkoner Allé) og meget flinke folk og fornuftige priser.

0

Annonce ♥

Ha ha . :) Baseret på de oplysninger jeg selv har fra det sted vil jeg absolut ikke anbefale det men da det ligger 8 år tilbage så .... . :) Det skal forstås på den måde at jeg var ved at få tæsk af ejeren (dengang) fordi jeg ville køre min bil op til døren men han kunne ikke svare mig på hvordan jeg ellers skulle komme ind. I løbet af aftenen skete det samme da to vagter syntes de skulle stoppe mig hårdhændet da de ikke mente det var ok at jeg gik ud i køkkenet for at få mad. . :) Det var så en større firmafest og hende der bookede os taler jeg en del med i forbindelse med de børnediscofester vi laver op i Helsinge. Vi taler stadig om det. . :) Forhåbentlig er forholdene blevet bedre derude men stedet, klientellet og de arrangementer som holdes derude tilsiger at det måske ikke lige er stedet til en bryllupsfest/bryllupsmiddag men hæng mig ikke op på det for det er mange år siden jeg har været der (også som gæst).

Restaurant Kongemosen i Smørum kunne være et godt og prisbilligt alternativ men i nærheden er det jo ikke. Det samme med Skjalm Hvide. Et alternativ i nærheden af København (Frederiksberg) er Cirkelordenens selskabslokaler. Nogle vil sige at det er mørkt men til et vinterbryllup er det måske slet ikke så tosset. Samtidig ligger det meget centralt (på Falkoner Allé) og meget flinke folk og fornuftige priser.

Tak for svar. Ja umiddelbart var det heller ikke min tanke at det var et sted for et bryllup, men tænkte man lige burde undersøge det nu når det lå så oplagt tæt på og virkede til at have fornuftige priser. Men det skal stadig være en god service.

Jeg undersøger de andre, tak for tip. :-)

0

Nu skriver du dyrt, men det er jo forskelligt fra person til person, så du må nok komme lidt tættere på budgetgrænsen.... Generelt er der altid tidsgrænse på når det er med personale, de fleste steder kan man købe ekstratimer så er det bare et spørgsmål om prisen for det...

Hvis det skal være inde i byen kunne Belis Bar være et forslag...

Vi valgte at flytte hele menageriet inkl kirken ud til landsbyidyl i Jørlunde, hvor kirke, reception og fest var indenfor kort gåafstand og det kan kun anbefales... I kan jo evt blive borgerligt viet på hotellet.... Kan næsten ikke anbefale Skjalm Hvide Hotel nok, de var fantastiske og til en pris hvor vi havde råd til at tilbyde alle vores gæster overnatning...

1

Nu skriver du dyrt, men det er jo forskelligt fra person til person, så du må nok komme lidt tættere på budgetgrænsen.... Generelt er der altid tidsgrænse på når det er med personale, de fleste steder kan man købe ekstratimer så er det bare et spørgsmål om prisen for det...

Vi valgte at flytte hele menageriet inkl kirken ud til landsbyidyl i Jørlunde, hvor kirke, reception og fest var indenfor kort gåafstand og det kan kun anbefales... I kan jo evt blive borgerligt viet på hotellet.... Kan næsten ikke anbefale Skjalm Hvide Hotel nok, de var fantastiske og til en pris hvor vi havde råd til at tilbyde alle vores gæster overnatning...

Tak for svar. Ja det er svært at sige hvad dyrt og billigt er. Lige nu har vi ingen grænser endnu jeg kigger bare rundt for at kunne få en ide af steder og muligheder. Så prisen er egentlig underordnet (med måde). Ved du om Skjalm Hvide Hotel har mulighed for vielse også?

0

Tak for svar. Ja det er svært at sige hvad dyrt og billigt er. Lige nu har vi ingen grænser endnu jeg kigger bare rundt for at kunne få en ide af steder og muligheder. Så prisen er egentlig underordnet (med måde). Ved du om Skjalm Hvide Hotel har mulighed for vielse også?

Det har de for vi undersøgte det selv... Både indendørs (som jo er mest relevant for jer) og udendørs....

0

Annonce ♥

Det har de for vi undersøgte det selv... Både indendørs (som jo er mest relevant for jer) og udendørs....

Super tak for svar. Jeg har nemlig også selv tænkt på at det var en mulighed at blive viet på stedet, så ville man også kunne starte senere og fortsætte direkte med aftensmad og fest.

0

Super tak for svar. Jeg har nemlig også selv tænkt på at det var en mulighed at blive viet på stedet, så ville man også kunne starte senere og fortsætte direkte med aftensmad og fest.

De er så søde deroppe, der var nærmest ikke det der ikke kunne lade sig gøre og jeg havde mange skøre ideer.... Vi var på slottet, men det er desværre begrænset til max 50 personer.... Du kan evt tage et kig i min planlægningstråd hvis du vil læse lidt mere og se billeder fra stedet....

De har en meget letgennemskuelig festfolder så det er ret nemt at gennemskue priser osv

0

Skjalm Hvide er et glimrende sted og personalet er flinke folk og helt nede på jorden. Det vil jeg så sige at de også er de fleste steder hvor man kommer hen. Skjalm Hvide har udover "slottet" også¨lokaliteter på hotellet hvor der er plads til flere. Jeg har været der mange gange. Så mange gange at jeg ved hvilke stikkontakter der virker og hvilke der ikke gør. .:) Jeg har også spillet bryllupsfester på "slottet" til kl. 5 om morgenen men I skal påregne at det koster ekstra at forlænge og det skal i mange steder. Det kan Camilla måske sige lidt mere om.

0

De er så søde deroppe, der var nærmest ikke det der ikke kunne lade sig gøre og jeg havde mange skøre ideer.... Vi var på slottet, men det er desværre begrænset til max 50 personer.... Du kan evt tage et kig i min planlægningstråd hvis du vil læse lidt mere og se billeder fra stedet....

De har en meget letgennemskuelig festfolder så det er ret nemt at gennemskue priser osv

Hold da op hvor har du en lang og spændende planlægningstråd.. Kommer jo aldrig igennem dine 109 sider!! Og jeg elsker også diy projekter så burde jo gå igennem dem.. :-)

0

Skjalm Hvide er et glimrende sted og personalet er flinke folk og helt nede på jorden. Det vil jeg så sige at de også er de fleste steder hvor man kommer hen. Skjalm Hvide har udover "slottet" også¨lokaliteter på hotellet hvor der er plads til flere. Jeg har været der mange gange. Så mange gange at jeg ved hvilke stikkontakter der virker og hvilke der ikke gør. .:) Jeg har også spillet bryllupsfester på "slottet" til kl. 5 om morgenen men I skal påregne at det koster ekstra at forlænge og det skal i mange steder. Det kan Camilla måske sige lidt mere om.

Ja man kan forlænge 1/2 eller hele timer og det er noget man aftaler med personalet løbende, vi forlængede 1 enkelt time (mener det kostede 1000-1200) og bagefter trak de sidste over i det gratis opholdsrum og fik sik en enkel øl og et spil billiard, på den måde slipper man for at betale for at der sidder måske 5-10 mennesker tilbage, det fungerede super godt....

0