leieah

Giver snart op... (læs: det hele gik galt tudeindlæg)

17 indlæg i dette emne

Undskyld på forhånd.

Det hele er bare gået i vasken. Vi skal giftes i Ribe domkirke d. 22 August 2015, hvilket jo er fint. Har så for en uge siden fået en opringning fra det sted vi havde lejet at de var kommet til at dobbeltbooke og at dem der skulle holde familiefest der ville betale dobbelt hvis udlejer gav huset til dem.... Vores backup løsning blev udlejet samme dag jeg fik denne besked.

Jeg står nu og kan ikke finde et sted at holde et bryllup. Det eneste jeg hele vejen igennem har sagt, er at jeg vil ikke et forsamlingshus. Ville så gerne have fundet en gammel lade eller noget, men intet held.

Næste hurdel. Min forlovede er fra New Zealand og vi er igang med at søge om familiesammenføring. De havde så "forlagt" vores sag... Nu kan han så komme til Danmark på ferie til sit eget bryllup, for så at rejse hjem igen. han tager selvfølgelig ubetalt ferie, da han ikke har mere ferie tilbage. Der røg bryllupsrejsen... Vi har brugt over 100.000 på at se hinanden bare over de sidste 2 år.

Hans familie har da heldigvis sagt de kommer til brylluppet, men da mange af dem skal tage lån for at komme herop skal vi betale for sted at bo mens de er her, så budgettet er småt i forvejen.

Så ringede min ene bror og sagde at ham og hans kone ikke kommer hvis ikke de må tage deres børn med....

Jeg har virkelig ikke mere energi tilbage. Det eneste jeg ville have var et lille rustikt sted (helst lade eller lign) hvor vi måtte komme Fredag og gøre klar, og jeg kan virkelig ikke finde nogen steder, for ikke at nævne at jeg står nu med hele planlægningen selv... Der er mange fine steder, men de er alle super dyre:( man kunne også bare droppe det hele

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Øv for en situation, du står i. Mht. din bror, så synes jeg godt, du kan sige til dem, at de da lige kunne gøre en indsats for at finde pasning inden de melder fra. Der er trods alt lang tid til. Min storesøster lavede næsten samme trick (manden skulle blive hjemme og passe dem), men vi inviterede altså ikke børn med for at please nogen. Så må de lade være med at komme - det er ikke dem, der bestemmer, og de skal ikke true sig til at få deres afkom med. Det hører ingen steder hjemme. Jeg kan forstå det, hvis børnene stadig ammes, men det er formentlig ikke tilfældet?

2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Sikke noget øv :-( har I overvejet at smutte en tur på rådhuset eller lign så din kæreste kan komme herop og så udskyde selve festen? Jeg ved ikke hvor meget I har planlagt, men ved at flere med udenlandske kærester har gjort det på den måde for at have papirerne ordnet og så de kan planlægge brylluppet fælles....

Nu skriver du at du ikke vil i forsamlingshus, men et forsamlingshus er jo ikke bare et forsamlingshus og man kan gøre meget for at danne den ønskede stemning...

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mht min bror må han bare finde ud af om han vil komme eller ej. hans stedbørn er 8 og 10... Vi havde et kort øjeblik overvejet at bare tage rådhus og så udskyde fest,men dels mener vi begge at hvis det skulle være med den på kunne det som sådan være ligemeget. Vi vil begge utrolig gerne have bare den ene perfekte dag. Det andet problem i den sammenhæng er at staten ville give ham karantæne fra DK i år hvis vi lavede den, da det ville gå ind under lovend er siger at du ikke må gifte dig med formål at komme ind i DK, og i ansøgningen er der papirene fra vores præst ang. vores bryllup... den sidste ting med at udskyde festen er at 90% af alt familie fra Australien, New Zealand, England og Spanien allerede har booket rejsen (og flere af dem lånt penge for at kunne gøre det)

Vi vil gerne have et sted hvor vi selv kan stå for alt. Vi har to venner der laver maden nemlig:)

Vi har kigget spejderhytter, nøglehuse, sommerhuse, kulturbygninger, B&B. Enten lejet ud eller for dyrt. Vi har ikke råd til at betale mere end max. 3500 for stedet (vi kommer så selv med borde stole osv). Optimalt set var der en med en gammel lade, eller en med et sommerhus eller noget der var villig til at leje det ud, men ja... Og ja jeg ved godt det er sent, men bare in mind vi havde et sted booket, og troede at så var det jo ordnet. men ja.... nope...

Ved godt jeg tuder meget, men det hele virker bare så håbløst, og det føles som om den ene dag i mit liv der bare skulle klappe er faldet helt fra hinanden. Det virker somom jeg enten skal indgå en serie af kompromis eller tage et banklån... Og banklån er ikke en mulighed. Det eneste positive er at min veninde syr brudekjolen og vi kender fotografen personligt, så der er ikke kæmpe udgifter der...

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Nu ved jeg godt at I helt sikkert vil bruge jeres kræfter anderledes men hvis I bookede først og de så vælger at udleje til de andre fordi de vil betale mere så er der god grund til at udstille stedet hvor man kan. I mine øjne svarer til det at en leverandør brænder en kunde af (dvs. melder afbud) fordi der er kommet et bedre tilbud ind og det gør man bare ikke. .:)

Som Camilla også siger det er et forsamlingshus ikke bare et forsamlngshus og da vi samtidig taler august skal man måske ikke være for kræsen og i højere grad se på muligheder end på selve stedets betegnelse.

1

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Du skal ikke give op!

Som Diskobil skriver, så må du "hænge" udlejer ud, for det er ikke i orden! (ellers kan vi jo ikke hjælpe dig med at finde et fint sted til dig/jer)

Jeg tror nu nok jeg havde valgt at holde brylluppet i New Zealand, når 90 % af gæsterne kommer derfra. - (Mest af alt fordi jeg synes det er et flot land :o))

Hvad er gæsternes forventninger til overnatning?

Hvor mange bliver I?

Ved godt det er surt at din bror (nok på vegne af at din svigerinde stiller sig op/på bagbenene), og ikke vil komme, når børnene ikke kan komme med - send dem et takkekort, hvis de sender jer en gave..

Vi havde det samme til vores bryllup, "at hvis den og den kommer, så kommer jeg ikke - og hvis han tager hende med, så bliver jeg væk". Det var overhovedet ikke svært at sige farvel med jer..

Gjorde blot gæstelisten kortere, og flere penge at bruge til New York..

Lad os vide noget mere om, hvad du/I meget gerne vil, selvom du siger et forsamlingshus er OUT.. - Det kan for små penge blive meget hyggeligt..

Knus til dig, og op med hovedet

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Ej hvor øv... altså... Diskobil har ret... HÆNG stedet ud.. hvad fanden er det for noget at sige? "De andre betaler mere, så top deres bud eller stedet går til dem", Ja undskyld, men så ville jeg sgu ikke holde bryllup sådan et sted!!

Det er en meget øv situation du står i og jeg er sikker på at dem af os som kigger med, nok skal prøve at hjælpe på enhver måde vi kan. Med det sagt, så tror jeg desværre at du måske er nødt til at gå på kompromis med nogle af dine ønsker til dag. Jeg kan godt se at i på ingen måde kan ændre på datoen grundet hans ansøgning om at komme til DK. Men resten behøver jo ikke gå galt. Jeg forstår godt din den der med at et forsamlingshus er et no go, men sødeste, så tror jeg desværre ikke du kan være så kræsen længere. Det er meget sent at lortestedet vælger at fortælle at det ikke længere er en mulighed og det gør det endnu sværere for dig, for august er jo en af de populære måneder at blive gift i.

Hvor snakker vi om henne i verden?? Måske der er større chance for at vi kan hjælpe hvis vi ved hvor vi skal kigge henne for dig/jer. Hvad med evt et familiemedlems have eller noget i den stil ??

Desværre har jeg ingen guldkorn at komme med... håber virkelig på en løsning for jer.

Sender store knus og kram og ønsker om at det hele nok skal gå :kiss::hug:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Helt enig i at det kan være svært at bevise noget. Ikke mindst fordi det er mundtlige oplysninger (en telefonopringning). Men man skal heller ikke kunne bevise noget eller dokumentere en påstand på eksempelvis Trustpilot. Der kan man mere eller mindre skrive lige hvad man vil. .:)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Øv hvor er det surt.

Man kan blive rigtig sur over sådan et sted, der kan finde på den slags.

Når man arbejder med bryllupper, så skal man altid tænke på hvor meget aftenen betyder for det enkelte brudepar.

Man skylder simpelthen at gøre sit ypperste for at give dem en god aften.

Prøv Sonnerupgaard, hotel Josty, 1st booking eller Moltkes palæ de er muligvis ledige og har flotte lokaler.

Mvh Oliver

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
  • Hvis varen har en fejl eller mangel, har du ret til at få den repareret eller byttet til en ny. I nogle tilfælde kan du få pengene tilbage eller et afslag i prisen

Dvs. de skal give dig penge tilbage

Redigeret af ChristinaMN
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hejsa allesammen. Jeg kan virkelig ikke sige med nok ord hvor glad jeg har været for jeres opbakning:) Det er så rart at vide at der er nogen derude der kan få mig ned på jorden igen- og give lidt mere energi.

Vi har fået en lille smule held. Efter jeg tudede lidt (sorry) herinde, gjorde jeg det samme til min forlovede. Den kære mand ringede så til min bedste ven der tilsyneladende ringede rundt til et hav af andre mennesker, og det hele endte med at en utrolig sød dame ringede til mig og sagde at deres forsamlingshus ikke lignede et, og at vi kunne leje det til under 3000 for en weekend!!! :cheerleader3:

Jeg har været ude og se det og det ligner mest af alt en herskabs sal!!! YAY!!!

I forhold til min bror har han fået at vide at jeg da ville blive ked af det hvis ikke han kunne komme, men at der ikke vil blive lavet om på at det er et børnefrit bryllup.

Så mangler vi bare at manden min kan komme til Danmark asap så vi kan holde møde med præsten, og blve gift :floejt: ... slet ikke rædselslagen nej nej..... Men så langt så godt

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hejsa allesammen. Jeg kan virkelig ikke sige med nok ord hvor glad jeg har været for jeres opbakning:) Det er så rart at vide at der er nogen derude der kan få mig ned på jorden igen- og give lidt mere energi.

Vi har fået en lille smule held. Efter jeg tudede lidt (sorry) herinde, gjorde jeg det samme til min forlovede. Den kære mand ringede så til min bedste ven der tilsyneladende ringede rundt til et hav af andre mennesker, og det hele endte med at en utrolig sød dame ringede til mig og sagde at deres forsamlingshus ikke lignede et, og at vi kunne leje det til under 3000 for en weekend!!! :cheerleader3:

Jeg har været ude og se det og det ligner mest af alt en herskabs sal!!! YAY!!!

I forhold til min bror har han fået at vide at jeg da ville blive ked af det hvis ikke han kunne komme, men at der ikke vil blive lavet om på at det er et børnefrit bryllup.

Så mangler vi bare at manden min kan komme til Danmark asap så vi kan holde møde med præsten, og blve gift :floejt: ... slet ikke rædselslagen nej nej..... Men så langt så godt

Ihhh hvor er det bare godt at høre... Hovedet op.. det hele skal nok flaske sig :hug:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Fedt .:) Hvad det andet sted angår og Trustpilot så ligger der helt sikkert en skriftlig aftale o.l. når vi taler om egentlig leje men det har ikke hindret dem i at udleje til anden side. Vi oplever da også af og til at få henvendelser fra folk i sidste øjeblik fordi de er blevet brændt af vedr. den løsning de havde valgt (hvor der foreligger skriftlige aftaler). Men historien viser jo at man skal passe på med at pakke alle forsamlingshuse ind under én hat. .:)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer