mijo

Arghhh, lige en lille frustration om bryllupskage..

20 posts in this topic

Jeg har lige brug for, at komme ud med en frustration omkring bryllupskage..

Jeg har en svigerinde, som meget gerne vil blande sig i alt omkring brylluppet, lige fra valg af farvetema til hvordan min brudebuket, skal se ud, til at jeg ifølge hende SKAL til frisør på dagen, efter hendes valg..

Jeg har ikke noget i mod input og gode ideer, men den slags indblanding, rækker min tålmodighed bare ikke til. Både jeg selv og min h2b, har prøvet, at forklare hende, at det her altså vores dag og det skal være som vi gerne vil have det og ikke hvordan hun synes og at hun har haft sit bryllup, hvor hun selv kunne bestemme hvordan hun vil have tingene, at hun så den gang valgte at overlade alt til alle andre var jo et valg hun gjorde sig og at det ikke giver hende ret til, at skal styre (eller prøve) vores dag. Men hun høre slet ikke efter.. Det fiser bare ind af det ene øre og ud af det andet..

Det seneste hun så er kommet på, er at hun vil lave vores bryllupskage.. Det har jeg i princippet heller ikke noget imod hun gør, da hun er rigtig god til sådan noget. Men det irriterer mig, at hun ikke engang spørg os først om, det er okay, eller om vi har andre planer for kagen, men at hun bare sætter sig for, at det gør hun. Jeg har endda sagt det er okay, hun laver kagen, men det skal være som vi gerne vil have det og med de topfigurerne, som jeg gerne vil have og har sagt i mange år jeg gerne vil have, men det lå vi ikke få for hende..

Hun spørg os ikke engang hvilken type kage vi kunne tænke os. Hun har ene og alene besluttet sig for, at det skal være med lime creme og jordbærcreme med chokoladebunde og så overtrukket med fondant pyntet med pink og røde blomster (vores farvetema er sort, hvid, sølv og bling) og er der noget hverken jeg eller h2b ønsker, så er det sådan en kage.. det er bare slet ikke os og vi ønsker os noget lidt mere utraditionelt..

Vi har begge prøvet, at snakke med hende omkring det, men det fiser bare ikke ind.

Jeg er så ked af det og bekymret for min kage og ikke mindst min topfigur, som betyder meget for mig, ved slet ikke lige, hvad jeg skal gøre..

Undskyld det lange indlæg, skulle bare lige ud med det..

0

Annonce ♥

Åh hvor er det tralst med sådan noget familiefnidder! Hvis det var mig, ville jeg simpelthen skære lige igennem, og sige; vi bestiller en kage et andet sted, hvis du ikke vil lytte til os og vores ønsker.

Jeg ved det kan være svært, men nogle gange må man mande sig op og snakke med store bogstaver.

Det er jo jeres dag og i har jo ikke bedt om "den virkelig insisterende hjælp"

0

Altså hvis hun slet ikke vil lytte til jeres ønsker omkring kagen og affejer alt hvad I gerne vil have, så ville jeg nok overveje at købe kagen i stedet for.

Det er da en dejlig måde at involvere hende, når hun nu så åbenlyst gerne vil, men det at involvere hende og lade hende bage kagen er ikke det samme, som at give hende fuld beslutningsret over jeres kage.

0

Ej, en strigle altså! Jeg ville godt nok finde de store bogstaver frem, hvis hun ikke ville høre efter... Det ligner da ingenting, at hun skal gå henover hovedet på jer med sådan noget. Få fortalt damen, at hun skal pakke det der sammen, og gøre som i vil have det, ellers får hun slet ikke lov til at lave kagen!

0

Annonce ♥

Det er vist på tide i siger stop. Lad os vide hvordan det går :)

0

Sikke en møgirriterende svingerinde du har. Hun skal da på ingen måde tromle jer på den måde. Fint og dejligt hvis hun vil lave en lækker kage men hun må jo være idiot, hvis hun ikke kan se, at den skal laves efter aftale med jer og hvad I godt kan lide.

Ej jeg bliver helt gal i skralden på jeres vegne. Jeg ville helt sikkert og bestemt sige fra nu, virkelig sætte foden ned og råbe STOOOOOP.

Hvis du ikke gør det, så kommer resten af jeres planlægning til at blive et helvede.

0

Enig med de andre, I bliver nødt til at sige nej med store bogstaver, ellers bliver det hendes bryllup, ikke jeres..... Jeg ville ofre pengene og købe de kage I ønsker

0

Enig med hvad der bliver sagt. Jeg tror, jeg endda ville nøjes med at sige til hende, at hun ikke skal lave kagen. Færdig, slut. Hun forstår jo åbenbart ingenting, så jeg ville nøjes med at sige det kort. Resten lytter hun jo ikke til alligevel!

0

Annonce ♥

Jeg stemmer I samme kor. Svigerinde skal IKKE bestemme. Det er JERES dag og JER som bestemmer hvad I vil have.

Hvis hun ikke kan styre sin trang til at blande sig, så må hun hægtes af. Simpelthen....

Vi kæmper også lidt med folks fordomme overfor de valg vi træffer til vores bryllup.

Men det er vores dag og vores fest og vi har selv sparet de MANGE penge sammen som brylluppet skal koste. Så vil vi dæleme også selv have lov til at bestemme hvordan de bliver brugt! Folk kan jo holde ders egne fester hvor de gør det på deres måde.

Jeg kan til nød gå med til at andre får lidt bestemmelsesret, hvis de f.eks. betaler for brylluppet for een. Meeeeen det er altså jeres dag, og den bliver dyr. Så selvfølgelig skal I have den kage I helst selv vil have.

Luk andre folks meninger ud af hovedet, dem vil I opleve masser af endnu :pokey::wink:

0

Øv hvor irriterende at hun nægter at lytte. Hun skal have klar besked. Jeg er normalvis ikke fan af ultimatummer, men det lader til at være det sidste middel her hvis I fortsat ønsker at hun skal lave kagen. "Følg vores ønsker eller vi får kagen andetsteds fra". Er I efterhånden derude hvor I tænker at I ikke gider hende mere, skal hun bare have at vide at I bestiller kagen et andet sted som formår at levere det I vil have.

0

Ej hvor øv og træls at i skal have det sådan med din svigerinde.. men jeg er enig med de andre... SLÅ HÅRDT IGENNEM... råb hvis det er det der skal til. Ellers må hun jo simpelthen bare holdes HELT udenfor og så sejle sin egen sø med kage og andre ting hun har planlagt.

Det er da en sød gestus at hun vil lave kagen, men kagen skal matche jer og jeres tema og jeres ønsker!! Og vil hun ikke høre så må hun desværre føle!!

kram til jer begge.... håber sgu det løser sig :hug:

0

Stemmer i med de andre. I er nød til at sige noget, og stoppe det. Kan da godt se det er sødt af hende, men hun burde jo lytte til jer.

0

Annonce ♥

Du har jo selv givet svaret. Du har sagt ja til at hun godt må lave jeres kage men at det skal være sådan og med det indhold I gerne vil have. Det må I ikke for hende. Well det er jeres fest så det må I gerne hvad enten det så bliver hende eller en anden der laver kagen. .:)

0

Hvis pengene er det til I jeres budget, og hvis I tidligere havde tænkt på at bestille en bryllupskage hos en bager/konditor, så synes jeg næsten I bare skulle gå ud og få bestilt det. Og så bare fortælle hende, at I fundet en anden løsning ift. bryllupskagen, hvor I har kunne få netop det, som I ønskede.

Ellers må du komme med en masse billeder til hende som inspiration, med de farver osv. som I forestiller jer, samt en liste over de ingredienser I kunne tænke jer, og så må hun forholde sig til det.

0

Nu så jeg lige dit tema var bling, så derfor synes jeg lige jeg ville komme med denne søgning på ebay: http://www.ebay.com/sch/i.html?_from=R40&_trksid=p2047675.m570.l1313.TR0.TRC0.H0.XDiamond+ribbon&_nkw=Diamond+ribbon&_sacat=0

og håbe det hjælper lidt på humøret :biggrin:

1

Hej alle sammen :)

Først og fremmest, hvor er i da hver og en af jer bare søde. Det er så rart, at høre fra andre, at det ikke bare er mig der er "tosset" og nærtagende :blink:

Jeg har siden jeg lavede dette indlæg, haft en snak med hende omkring bryllupskagen og jeg har forklaret hende med meget store bogstaver, at enten gør hun som vi vil have det eller også gør jeg det selv og, at vi ikke vil høre på, at vores valg af kage er ulækkert og for kvalm, hvis hun ikke kan lide det, så står det hende frit for, ikke at spise det. Jeg fik også sagt til hende, at vi vil på ingen måde sidde på vores store dag og være ked af vores kage, eller skulle kæmpe os igennem et stykke kage vi ikke kan lide, fordi det lige behager hende.

Jeg fik hende også forklaret, at kagen skal holdes i sort, hvid, sølv og bling og kan hun ikke acceptere dette, så skal hun ikke så meget som tænke på, at røre vores kage.

Jeg tror hun blev meget chokket over, at jeg kunne finde på, at snakke med så store bogstaver. Jeg tror hun selv havde forventet, at hun kunne sno os (især mig!) om sin lillefinger, men it's not gonna happen!!

Jeg har i weekenden, selv haft lavet det, som jeg mener, skal være indholdet på vores kage, og mums den smagt godt :cheerleader3: En lækker brownies agtig bunde med chokolade-genache-creme i midten, lige noget for min h2b og jeg, som elsker chokolade :a1221:

Nu laver jeg kagen igen til næste weekend, hvor det nærmeste familien kommer til kaffe og når hun så forhåbentligt siger, at den er god, vil jeg sige, at det glæder mig, at høre, for det er det der skal være bryllupskagen :tunge:

0

Annonce ♥

Ha ha, hvor er du sej!! -Tak for opdatering!

Det var lige nøjagtig et stunt jeg godt kunne finde på at lave også!! :tunge:

Kom endelig med en opdatering efter weekenden.

Og så KÆMPE THUMBS UP for dit mod til at sige fra,- du var I din fulde ret til at gøre det. Og svigerinde har selv bedt om at få det skåret ud I pap, du har jo prøvet at sige det på alle mulige pæne måder først.

Rigtig godt gået!! Du er sej!! :cheerleader3:

0

Ih hvor var det godt du fik sagt fra. Hvor er det sejt gået! Det er jeres bryllup og i skal da have den kage i ønsker jer :-)

0

Så sejt gået! Fedt at du fik sagt fra! Optur af den store slags! SÅDAN!

0

hvor er du SEJ, :thumbsupsmileyanim::thumbsupsmileyanim: jeg synes jeres farver er SÅ fede :rolleyes: nok fordi vi har de samme farver

0

Annonce ♥