Smaralda

Mit overraskende maj bryllup

53 posts in this topic

Jeg havde egentligt ikke tænkt at jeg ville oprette en planlægningstråd, men jeg bruger timevis på at læse og hygge mig med alle I andres, så tænker at det også er på sin plads at jeg får lavet en.

Jeg er en pige på 38 (hvornår går grænsen mellem pige og dame?? Dame lyder så.... mærkeligt) som aldrig havde troet at jeg skulle giftes. Det har aldrig lagt i kortene og det er aldrig noget jeg har drømt om.

Men så mødte jeg min kæreste. Det er lidt en sjov historie. Jeg sad på en bar og havde fået et par øl med en kammerat. Vi sad og snakkede om potentielle kærester. Jeg var ved at fortælle ham at med min 1,83 meter, så duer det ikke at jeg finder mig en lille fyr. Jeg var midt i en sætning hvor jeg fik sagt "jeg skal jo have en nogenlunde høj fyr (og her træder min kommende mand så ind af døren lige ved siden af hvor vi sidder), sådan en som ham der" og under indflydelse af stemningen og de par øl jeg har fået, rejser jeg mig straks og går hen til ham og siger "hvor har du været hele mit liv" (totalt kikset) Han svarer: "jeg er jo lige her". Vi faldt i snak, han var single, jeg var single og senere samme aften blev jeg præsenteret for hans venner som den kommende kone :lol:

Min kæreste har aldrig lagt skjul på at hans store drøm er at blive gift og efter et lille år, faldt han på knæ i september. Datoen blev hurtigt sat og 16. maj skal vi giftes :a1221:

Vi startede med at booke et hotel til feststed, men efter en måneds tid blev vi enige om at det bare slet ikke er os. Jeg har det så dårligt med at jeg "bare" skal komme og sætte mig til bords og så er der nogle der har ordnet alt for mig. Jeg er en planlægningspige og jeg elsker at arrangere fester ned til mindste detalje. Det følte jeg slet ikke jeg havde mulighed for på hotellet, så nu har vi lejet et festlokale/forsamlingshus, og mavefornemmelsen er helt rigtig nu.

Indtil videre er der styr på lokalet, kirken og kjolen. Vi har bestemt hvor vi skal have mad fra, men ikke hvad. Køkkenhjælpen er på plads.

Den næste uge skal bruges på at få sendt alle invitationerne. De er næsten færdige, mangler bare lige en adresseliste fra svigermor.

Jeg bør nok få lavet en ordentlig huskeliste en af de nærmeste dage. Der er trods alt kun 3 måneder til jeg (ganske overraskende) skal være frue :c166:

1

Annonce ♥

Velkommen, tillykke med din egen tråd og

Stort tillykke med friet :loveshower:

Sikke en fantastisk dato I har valgt :tunge:

Jeg glæder mig til at følge med i jeres planlægning og følge jer til vores store dag :a1221::cheerleader3:

0

Sidder og smiler bredt over jeres historie - det kalder jeg en scorebemærkning af fineste karat :a1221:

Jeg glæder mig til at følge dig/jer i de få hektiske måneder frem til jeres bryllupsdag, der kun kan blive fyldt med humor og glæde, med den måde I startede jeres liv sammen på :-D

0

Annonce ♥

Hvor er det bare et skønt møde, I har haft! Jeg blev faktisk også "gift" til et lejrbål på en spejderlejr med min kæreste, længe inden vi var kærester. Så det må have ligget i kortene, bare lidt længere ned i bunken ;)

Glæder mig til at følge med i hvad I skal lave selv, det er superfedt at få inspiration.

0

Annonce ♥

Tak for velkomsten :)

Som sagt er kjolen fundet. Den er købt hos Skott i Rold. Det var den 4. kjole jeg var i og jeg må indrømme at jeg har fortrudt at det gik så hurtigt. Det var en fantastisk oplevelse at prøve kjoler, det havde jeg slet ikke forestillet mig. Da jeg kom i den første kjole, havde jeg den underligste fornemmelse i hele kroppen, nok mest fordi jeg ALDRIG havde forestillet mig at jeg skulle have en lang hvid brudekjole på. Men af en eller anden grund føltes det rigtigt og kjole nr 4 nåede jeg ikke engang at få ordentligt på før jeg vidste at det skulle være den. Øv bøv siger jeg bare. Jeg ville gerne have prøvet mange flere bare for at have den der prinsessefornemmelse lidt længere. Jeg har overvejet at tage ud og prøve flere bare for sjov, men tænk hvis jeg falder for en anden :wink:

Så i stedet venter jeg til jeg til april skal ned og have lavet tilrettelser på den. Planen er at den skal have nogle fine organza stropper på som sidder på kanten af skulderen. På billedet er det kun tynde stropper og min bh man kan se (ikke pænt)

post-76772-0-57079100-1423238549_thumb.j

Edited by Smaralda
0

Hvor er det bare en smuk kjole. Jeg kan godt forstå at du synes det er gået lidt stærkt - sådan har jeg det også - men er også bange for at fortryde. Jeg tænker, at jeg vil dyrke den indre prinsesse i sko, slør, smykker, skønhedsbehandlinger mm i stedet :)

0

Annonce ♥

Tillykke med din egen tråd.

Haha.. elsker den måde at i lærte hinanden at kende på... Det er sgu friskt gjort af jer begge!!! :a1221:

Din kjole er super sød.. Og hvor jeg er enig med dig... Jeg var selv lidt øv over ikke at skulle flere steder hen og prøve flere kjoler, men jeg ved bare at jeg elsker min kjole og derfor kigger jeg ikke på flere (andre end jeres herinde :wink: )

Glæder mig til at læse mere... :loveshower:

0

Nogle gange kan det være frustrerende at planlægge bryllup. En af grundene til at vi valgte hotellet fra til festen, var at vi syntes at min svigermor blandede sig for meget. Hver gang vi havde bestemt at en detalje skulle være på en bestemt måde sagde hun "når ok, det er jo jeres fest." Herefter gik der alt fra et par dage til et par uger hvorefter hun så sagde: "vi har talt om det i familien, og sådan plejer vi jo altså ikke at gøre, så vi har bestemt at sådan bliver det ikke." Det var med alt lige fra hvilken type mad vi skulle have, til overnatning. Jeg følte til sidst at det slet ikke var min fest eller dag, for selv om H2B og jeg var enige, har han en tendens til at give sin mor ret (for husfredens skyld tror jeg). Han fik dog også nok og sagde selv stop og det er nok mest hans skyld at jeg turde sige fra og vi fandt en anden festmulighed.

Ok, det var en lang historie for lige at få lidt baggrund på vores planlægning. Nu er vi nemlig der hvor invitationerne er færdige og jeg vil have dem ud. Jeg skrev så til svigermor og spurgte på adresserne på dem fra deres side af familien vi mangler. Svaret jeg fik var: "det er altså ikke fordi at du ikke må få adresserne, men dem i vores familie, ved jo hvad dato det bliver, og vi har bestemt at nu hvor vi alligevel skal være sammen til påske, så kan de bare få deres invitationer der."

Måske er det fordi at historien med hendes blanderi op til har været som den har, eller også er jeg bare virkelig sart. Men jeg blev simpelthen så ked af det. Jeg har brugt måneder på at få lavet de invitationer, og for mig er en del af charmen at man får en invitation i god tid. At vi kan overrække invitationer til familien 3. april (ikke engang 1½ måned før brylluppet) synes jeg simpelthen er for sent. Jeg vil så gerne have de invitationer ud inden de samler støv. ARGHHHH... jeg forstår heller ikke at jeg bliver så ked af det, måske er det bare alting der ramler sammen.

Nå, men i det mindste kan jeg vise mine invitationer frem her :thumbsupsmileyanim:

0

Annonce ♥

Nogle gange kan det være frustrerende at planlægge bryllup. En af grundene til at vi valgte hotellet fra til festen, var at vi syntes at min svigermor blandede sig for meget. Hver gang vi havde bestemt at en detalje skulle være på en bestemt måde sagde hun "når ok, det er jo jeres fest." Herefter gik der alt fra et par dage til et par uger hvorefter hun så sagde: "vi har talt om det i familien, og sådan plejer vi jo altså ikke at gøre, så vi har bestemt at sådan bliver det ikke." Det var med alt lige fra hvilken type mad vi skulle have, til overnatning. Jeg følte til sidst at det slet ikke var min fest eller dag, for selv om H2B og jeg var enige, har han en tendens til at give sin mor ret (for husfredens skyld tror jeg). Han fik dog også nok og sagde selv stop og det er nok mest hans skyld at jeg turde sige fra og vi fandt en anden festmulighed.

Ok, det var en lang historie for lige at få lidt baggrund på vores planlægning. Nu er vi nemlig der hvor invitationerne er færdige og jeg vil have dem ud. Jeg skrev så til svigermor og spurgte på adresserne på dem fra deres side af familien vi mangler. Svaret jeg fik var: "det er altså ikke fordi at du ikke må få adresserne, men dem i vores familie, ved jo hvad dato det bliver, og vi har bestemt at nu hvor vi alligevel skal være sammen til påske, så kan de bare få deres invitationer der."

Måske er det fordi at historien med hendes blanderi op til har været som den har, eller også er jeg bare virkelig sart. Men jeg blev simpelthen så ked af det. Jeg har brugt måneder på at få lavet de invitationer, og for mig er en del af charmen at man får en invitation i god tid. At vi kan overrække invitationer til familien 3. april (ikke engang 1½ måned før brylluppet) synes jeg simpelthen er for sent. Jeg vil så gerne have de invitationer ud inden de samler støv. ARGHHHH... jeg forstår heller ikke at jeg bliver så ked af det, måske er det bare alting der ramler sammen.

Nå, men i det mindste kan jeg vise mine invitationer frem her :thumbsupsmileyanim:

Jeg synes du skal stå fast og bede om listen igen :hug:

0

Ihh sikke en svigermor du har dig der!!!! :pokey::pokey::pokey:

Til dit forsvar vil jeg sige min mening: Bryllupsinvitationer SKAL bare sendes med posten. Der er noget hyggeligt og romantisk over at åbne postkassen og se der ligger et brev, en indbydelse - hvad skal vi nu spænding.... :7himmel: følg mig lige her.....

Vi har sendt vores invitationer med posten i sidste uge, vi skal giftes samme dag som jer 16. maj 2015 :loveshower: og vi har frist den 1. april 2015!!!!!! :blink:

jeg kan af egen erfaring sige at jo før du får sat svigermor på plads jo bedre.

jeg var bare 16 år da jeg tog den tur med min og jeg tror ikke vi ville have haft det tætte bånd vi har i dag hvis ikke det havde været for det.

I er voksne mennesker - I bestemmer selv!!!

Sorry for det lange indlæg, skulle vist bare lige af med noget :biggrin::kiss::bearhug:

EDIT: SÅÅÅÅ flotte invitationer!!!!! Ud med dem i en fart :tunge:

Edited by Eheliw15
0

Tak :)

Jeg har lige bedt om listen og fortalt hvor vigtigt det er for mig. Så må vi se om hun lytter.

Jeg ved ikke hvorfor, men jeg synes det er svært at komme videre med planlægningen før jeg har fået de invitationer afsted. Virkelig underligt, måske føles det bare ikke sådan helt rigtigt inden.

I denne uge må vi dog nok hellere få søgt om papirerne hos kommunen. Så virker det måske meget mere virkeligt :D

0

Annonce ♥

Jeg har lige bedt om listen og fortalt hvor vigtigt det er for mig. Så må vi se om hun lytter.

Jeg ved ikke hvorfor, men jeg synes det er svært at komme videre med planlægningen før jeg har fået de invitationer afsted. Virkelig underligt, måske føles det bare ikke sådan helt rigtigt inden.

I denne uge må vi dog nok hellere få søgt om papirerne hos kommunen. Så virker det måske meget mere virkeligt :D

Hvor er du sej! - Min svigermor er simpelthen så sød så sød, men har også haft tendens til at "foreslå" ting i forbindelse med bryllup som bare ikke er MIG/OS - For eksempel, at vi kunne få maden fra "Salt & Peber" - ikke fordi der er noget galt med det, men jeg vil gerne have lækker gourmetmad på min bryllupsdag, noget som jeg ikke føler at jeg selv kunne have lavet bedre.... Det blev "foreslået" gentagende gange og jeg følte mig nærmest tvunget til at vælge noget mad som jeg ikke ville synes var pengene værd til mit eget bryllup. Så jeg måtte sige pænt fra...

Så sørg for at sige fra NU og læg vægt på hvordan DU ser det.

Og MEGA fine invitationer i øvrigt :loveshower:

Edited by ChristinaMN
0

Svigermødre kan være en prøvelse af rang. Min tænker ikke før hun taler og det har givet en del sårede følelser på min konto. Og så svinger hun mellem at synes jeg er det mest fantastiske der er sket for hendes søn og at jeg stjæler ham fra hende.... Stå fast!

0

Tillykke med frieriet og velkommen til :D

Sikke en fin kjole du har valgt, den er bare så smuk til dig :D

Ihh hvor frustrerende med den svigermor.. Kender det alt for godt!!! Vil også sige at hun ikke skal bestemme!! Det skal I :loveshower: , men kan godt forstå det er svært..

0

Jaa :-) Så godt, håber hun lytter....

Jeg sidder også og er ved at finde hoved og hale i det med de papirer!!!! Det er altså lidt svært når man bor i et andet land.......

0