Smaralda

Mit overraskende maj bryllup

53 indlæg i dette emne

Annonce ♥

Sådan en svigermor er da bare så træls!! :pokey: Kan godt forstå din frustration!

jeg vil da også sige at en af de ting jeg glæder mig mest til, er da at aflevere og sende dem med posten. Der er bare noget "hyggeligt" over at få sådan en invitation :loveshower:

Du må bare stå fast på dit og vil hun efter du har sagt sådan til hende, stadig ikke udlevere dem, så må du finde andre metoder. Krak eller få din H2B til at skaffe dem! Hun skal da på ingen måde bestemme hvordan eller hvornår JERES invitationer skal ud!! Håber virkelig at hun lytter til dig :kiss:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hun lyttede heldigvis til mig, og det har betydet at invitationerne nu er klar til postkassen :cheerleader3:

Der udover er jeg blevet indkaldt til jobsamtale på torsdag, så det har været en rigtig god dag i dag.

Juhuuu :loveshower:

Og held og lykke med samtalen på torsdag :cheerleader3:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hun lyttede heldigvis til mig, og det har betydet at invitationerne nu er klar til postkassen :cheerleader3:

Der udover er jeg blevet indkaldt til jobsamtale på torsdag, så det har været en rigtig god dag i dag.

Hvor er du bare sej!

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

I dag er der kun 3 måneder til at jeg går ned af kirkegulvet. Kun 3 måneder til at jeg skal have den bedste dag i hele mit liv (forhåbentligt).

Jeg glæder mig helt ubeskriveligt, men hold da op hvor står det til kontrast til i dag.

Som sagt var jeg til jobsamtale i torsdags. De sidste 10 ansøgninger jeg har sendt, har resulteret i 6 samtaler. I torsdags var der samtale på drømmejobbet. De skulle bruge to medarbejdere, jeg passer perfekt til jobbeskrivelsen. Som i ned til mindste detalje, de havde ikke behøvet at lave den, de kunne bare have ringet.

I dag kom svaret så: " vi har voteret i dag og vi er enige om at du er lige den vi søger. Allerede da du gik ud af døren lige efter din samtale, var vi enige om at vi ville ansætte dig, du har alle kvalifikationer og du har personligheden til at passe lige ind i teamet." Jeg når lige at sige tak, det er jeg glad for" inden han afbryder mig for at sige at de har valgt en anden. :(

De skulle bruge to og havde på forhånd bestemt at det skulle være en mand og en kvinde. Desværre er kvinden de har valgt, min bedste veninde. Vi har nøjagtigt de samme kvalifikationer og minder rigtigt meget om hinanden. Forskellen er at hun er veninde med en hvis mand sad i ansættelsesudvalget. Øv for mig. Lige i dag er det svært at være glad på hendes vegne, især fordi hun allerede har et job mens jeg går ledig. Selvfølgelig har hun fortjent det, men i dag vil jeg være ked af det og efter i dag være glad på hendes vegne (det er jeg allerede men jeg ville godt nok ønske at de ikke var gået efter en af hvert køn men i stedet de bedste til jobbet)

Så sidder i derude og kender nogle der mangler en knald god ITsupporter, så sig lige til :)

I morgen er der flere bryllupsplaner. Jeg har en aftale med min svigerinde. Vi skal i Stof og stil og købe materialer til kjoler til mine brudepiger. Det bliver super godt :)

Redigeret af Smaralda
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Øv for pokker!

Kan godt forstå, at det er et hårdt slag. Noget helt andet er, at det er ulovligt af virksomheden at bruge dit køn som afslag. Det kan du jo ikke bruge til så meget for hvem gider at rejse en ligestillingssag?

Nå, det positive er at du tilsyneladende er rigtig god til at skrive ansøgninger så der skak nok dukke noget andet op;-)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Øv, det var da et slag. Og sikke en dum måde at give afslaget på.

Har prøvet noget lignende, var til en samtale, det gik godt, blev ringet op og de sagde at jeg var rigtig god, men de ville have en mand, ja, men hvorfor så kalde mig til samtale i første omgang. Det er jo ligesom svært at ændre på ens køn.

Håber du er gladere i dag og får en hyggelig dag med bryllupsplanlægning.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Øv øv øv for en lortedag.

Er sikker på du nok skal finde drømmejobbet et andet sted, selvom lige nu føles det svært at se.....

Godt du er så bestemt at du ikke vil være ked af det mere og håber at dagen i dag er meget bedre end i går.

Spændende med stofkøb. Håber I finder noget brugbart :-)

:bearhug:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Tak alle sammen :)

I dag er en meget bedre dag. Vi har fået købt ind til de kjoler min skønne svigerinde skal sy til mine tre barnepiger. Vi har købt noget bordeaux satin stof og uden over det skal der være et lag af brudetyl med similisten i. jeg glæder mig sådan til at se pigerne, de bliver så fine.

Derudover har min svigerinde bedt om en liste med navne på mine pigevenner. Der skulle vel aldrig være et polterabend under opsejling :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak alle sammen :)

I dag er en meget bedre dag. Vi har fået købt ind til de kjoler min skønne svigerinde skal sy til mine tre barnepiger. Vi har købt noget bordeaux satin stof og uden over det skal der være et lag af brudetyl med similisten i. jeg glæder mig sådan til at se pigerne, de bliver så fine.

Derudover har min svigerinde bedt om en liste med navne på mine pigevenner. Der skulle vel aldrig være et polterabend under opsejling :)

Ej, hvor fedt at hun vil sy dem.. :BKSTREET: jeg glæder mig til at se billeder..

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hvor er det egentlig luset gjort af det sted du var til samtale hos. Kan godt forstå at det er svært at skulle være glad på sin venindes vegne, når man selv bare gerne ville have det job. Men måske du kunne søge hendes gamle job? :wink:

Super dejligt at din svigerinde vil sy kjolerne og er glad for at dit humør er godt igen. :cheerleader3:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Tanker om en bryllupskage

Åhhh som den der kage fylder alt for meget i mine tanker. Sagen er at hverken H2B eller jeg er særlig meget til kage. Vi er ikke typerne der kigger på hinanden søndag eftermiddag og med øjnene siger "henter du ikke en lækker kage" og vi er begge to typerne der, når vi er til fødselsdag, hellere tager en ekstra bolle og spinger kagen over.

Men traditionen siger jo at kage skal der til. Er vi til traditioner, eller betyder det ikke noget for os?Jeg kan ikke finde ud af det. Vores eneste snak om kage går ud på hvordan vi skal tvære det ud i hovederne på hinanden. Men gider vi så bruge mange penge på kage? Kan jeg lave det selv, kan jeg nå det og hvordan og hvornår, Kan vi slippe uden om kagen? hvad koster det at få nogle til at lave den for os? Altså de der tanker er mange.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Selvfølgelig kan I slippe udenom kagen! Jeg har oplevet et utal af variationer over kage, og hvis I hellere vil smøre chips og dip i hovedet på hinanden, synes jeg det er en glimrende idé :)

Hvis I virkelig ikke er kagemennesker og egentlig slet ikke har lyst til at spise den, så synes jeg I skal lade det tælle stærkere end hvad andre gør.

- hvis du alligevel overvejer at have kage, og vil lave den selv, så har jeg skrevet lidt om mine tanker om det i min planlægningstråd, og der kommer mere til, når jeg har fået prøvebagt og regnet osv. Jeg håber at kunne bage til 180 mennesker for under 1000 kr..

Alternativt kunne I have cupcakes, en slikbuffet, et chipstårn, en kage bygget op af frugt, en speciel drink ... mulighederne er mange :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

En anden vigtig tanke vi går med er DJ or not. Vi er ikke helt enige på det punkt. Der er ingen af os der er dansere, men jeg ved at der er nogle at "de lidt ældre" i selskabet der er og samtidig tænker jeg at en dj kan gå ind og vejre stemningen og sætte gang i festen på en måde som playlister ikke kan gøre, selv om det måske ikke nødvendigvis betyder dans... ohhh what to do?

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Allerførst, tillykke med frieriet ;) -og sikke en smuk kjole du har fundet dig. ;) Det er godt at læse, at du fik adresserne til hele familien. Er invitationerne så skippet afsted nu og har I mon allerede hørt fra nogle af de inviterede??

Glæder mig til at følge din tråd.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Som du også mere eller mindre selv siger det er bryllupsfester andet end fest og dans. Også set med en DJ's øjne. Udover egentlig dansemusik handler det også om at spille musik som passer ind i selskabet hvad enten det så er dans eller hygge. Mange af de DJ's som gør meget i bryllupsfester og i det at spille "dinner" i det hele taget inkl. os selv kan også levere musik til de festsange som gæsterne kommer med. Om I så i sidste ende vælger playlister eller en DJ er jo et spørgsmål om hvad I selv er mest til (og økonomi) for ingen tvivl om at playlister også kan være godt og i mine øjne er det ofte også et bedre alternativ end en jukeboks hvor der er en risiko for at det bliver de få der kommer til at styre begivenhederne på de manges bekostning med risiko for at musikken bliver meget ensidig. Til gengæld er det et større arbejde at lave playlister hvis man godt vil have "flere strenge" at spille på.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

hvis i på ingen måde er kage-mennesker, hvorfor så ikke lave en candybar istedet for?? Så kan i tage et stykke slik fra hver jeres skål og made hinanden med det. Vi skal have kage, men er begge enige i at det der med at smøre det ud i hovedet på hinanden, det gider vi ikke!

Mht DJ, så kan jeg ikke lige hjælpe der... vi skal bare have en playliste lavet og så er det den vi hører under middagen og efter... (medmindre vi kan finde en pianist til en ok penge til at spille under middagen)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Synes altså ikke det er et krav med bryllupskage (vi skal ikke have :-) ). Gør det I føler for.

Har været til flere bryllupper uden kage, og det har ikke manglet (og jeg elsker altså kage), men der er så meget andet spiseligt på dagen.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer