Hoptimisten

Forslag til dessert?

23 indlæg i dette emne

Annonce ♥

Annonce ♥

Super .:) Det er der lige så mange som vælger - hvis ikke flere .:) Jamen der er jo mange muligheder. Jeg kan dårligt huske hvad der serveres til dessert de steder hvor jeg er ude for det er sjældent jeg spiser dessert, lige udover is .:) Men jeg mindes at have set chokoladekage, Boule baise, ja is, is og frugt etc,

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi fik ckokolade-nougatbrud med bærsorbet og friske jordbær.... Gommen elsker nougat så han bestemte, havde det været op til mig havde vi nok fået gateau marcel (virkelig lækker chokoladekage) eller creme brullé....

Til buffet havde jeg lavet lidt forskellige kager (tung chokoladekage, cheesecake osv), is og udskåret frugt eller alternativ chokoladefondue med frugt, kage og evt slik til at overtrække

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi skal have ostebord, rabarbertrifli og chokoladekage med noget fancy i som jeg ikke kan huske lige nu......

Vi elsker ost men ved at mange af vores gæste ikke kan lide det. så derfor de to kager.

Vi skal også have buffet og så bliver kagerne serveret i små forme så man kan smage begge dele :-)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har ikke besluttet os helt endnu, men vi er nok begge ret meget stemt for en "is-bar". Vi har en italiensk isbar i byen, hvor der laves hj.lavet italiensk is dagligt om sommeren. Hos dem kan man leje sådan en mini-isbar og det tror jeg vi ender ud med.. :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi har ikke besluttet os helt endnu, men vi er nok begge ret meget stemt for en "is-bar". Vi har en italiensk isbar i byen, hvor der laves hj.lavet italiensk is dagligt om sommeren. Hos dem kan man leje sådan en mini-isbar og det tror jeg vi ender ud med.. :)

Ih det lyder så lækkert. Det ville vi også rigtig gerne have haft :-)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi har ikke besluttet os helt endnu, men vi er nok begge ret meget stemt for en "is-bar". Vi har en italiensk isbar i byen, hvor der laves hj.lavet italiensk is dagligt om sommeren. Hos dem kan man leje sådan en mini-isbar og det tror jeg vi ender ud med.. :)

ÅRH - OKKELS! Det er verdens bedste dessert-idé!

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi skal bare have tærte, det er en opskrift på amerikansk æbletærte hvor dejen bliver så lækker sprød!!! :metteholm men samtidig lidt sej, hvis du forstår hvad jeg mener? lidt lige som en perfect cokie, IKKE sprød så den smuldre. Det er en næsten flydende dej man hælder over æblerne og så får den bare den lækreste konsistens. Men jeg overvejer at prøve om man kan lave den med jordbær i stedet for æbler på en eller anden måde. Det skal der eksperimenteres med, når vi nærmer os jordbær season. Ved ikke helt hvordan den bliver uden kanel... om det bliver for kedeligt

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi skal bare have tærte, det er en opskrift på amerikansk æbletærte hvor dejen bliver så lækker sprød!!! :metteholm men samtidig lidt sej, hvis du forstår hvad jeg mener? lidt lige som en perfect cokie, IKKE sprød så den smuldre. Det er en næsten flydende dej man hælder over æblerne og så får den bare den lækreste konsistens. Men jeg overvejer at prøve om man kan lave den med jordbær i stedet for æbler på en eller anden måde. Det skal der eksperimenteres med, når vi nærmer os jordbær season. Ved ikke helt hvordan den bliver uden kanel... om det bliver for kedeligt

Kan du ikke erstatte kanel med vanilje???? Pas på med bagetiden dog, æbler kan jo tåle noget mere varme en jordbær før det hele bliver til smat

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi regner med at skulle have Gateau Marcel med en kugle god vaniljeis/måske pralineis, og så nogle friske bær af en art + noget sprødt af en art, fx smeltet sukker og hakkede nødder der bliver spredt tyndt ud og så knækket i mindre stykker.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

desserter til en buffet er jo svært for det er jo alt efter hvad man ønsker.

Tærter med diverse frugter serveret med vaniljeis

Chokoladefontane med frugt i forskellig arter

Kager af forskellige arter

Isbomber

"Abemad" (frugt blandet i en stor "pærevælling" med vanilijecreme)

Diverse Buddinger

Chokolademousser

Fromager : Citron, karamel, ymer, rom

Karamelrand

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi skal bare have tærte, det er en opskrift på amerikansk æbletærte hvor dejen bliver så lækker sprød!!! :metteholm men samtidig lidt sej, hvis du forstår hvad jeg mener? lidt lige som en perfect cokie, IKKE sprød så den smuldre. Det er en næsten flydende dej man hælder over æblerne og så får den bare den lækreste konsistens. Men jeg overvejer at prøve om man kan lave den med jordbær i stedet for æbler på en eller anden måde. Det skal der eksperimenteres med, når vi nærmer os jordbær season. Ved ikke helt hvordan den bliver uden kanel... om det bliver for kedeligt

Kan du ikke erstatte kanel med vanilje???? Pas på med bagetiden dog, æbler kan jo tåle noget mere varme en jordbær før det hele bliver til smat

Ja det har du ret i... Det kan godt være jeg skal bage den som en bund i stedet for at hælde dejen over, og så bare lægge friske jordbær ovenpå. Og så nok lave en vaniljecreme som tilbehør.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi skal bare have tærte, det er en opskrift på amerikansk æbletærte hvor dejen bliver så lækker sprød!!! :metteholm men samtidig lidt sej, hvis du forstår hvad jeg mener? lidt lige som en perfect cokie, IKKE sprød så den smuldre. Det er en næsten flydende dej man hælder over æblerne og så får den bare den lækreste konsistens. Men jeg overvejer at prøve om man kan lave den med jordbær i stedet for æbler på en eller anden måde. Det skal der eksperimenteres med, når vi nærmer os jordbær season. Ved ikke helt hvordan den bliver uden kanel... om det bliver for kedeligt

Kan du ikke erstatte kanel med vanilje???? Pas på med bagetiden dog, æbler kan jo tåle noget mere varme en jordbær før det hele bliver til smat

Ja det har du ret i... Det kan godt være jeg skal bage den som en bund i stedet for at hælde dejen over, og så bare lægge friske jordbær ovenpå. Og så nok lave en vaniljecreme som tilbehør.
Det ville jeg nok gøre.... Evt med et tyndt lag smeltet chokolade mellem bund og jordbær, som man kender det fra den traditionelle....
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer