RIIS

Fra klaver til DJ

6 posts in this topic

Hej alle

Vi har til vores bryllup arrangeret at der kommer en pianist og spiller under receptionen, og en DJ fra middagens start, men nu er jeg blevet sådan i tvivl om, om pianisten skal fortsætte med at spille under middagen (da han er hamrende dygtig ham vi har bestilt), og så DJ'en skal vente med at gå på. Min tanke var, at så kunne han gå på kl. 22.00, samtidig med at vores bartender starter med at mixe drinks.

Men hvad er jeres erfaringer med er skift af musik undervejs? Bliver det for rodet?

Hvad gør I andre?

0

Annonce ♥

Jeg syntes ikke det bliver for rodet.Skifter jo netop som DJ som regel musikstil flere gange hen over en lang bryllupsmiddag så det bliver vekslende og følger stemningen i selskabet. Det kan en pianist ikke på samme måde og personligt syntes jeg nemt det bliver for meget hvis folk under hele middagen kun hører "stillesiddende" klaverspil. Det er lidt det samme vi hører fra mange kunder (det er meget få kunder vi har som ønsker pianist fordi de ønsker mere alsidig musik og så er der også en prisfaktor). Dette kunne man komme lidt til livs ved at lade DJ'en gå på fra desserten. En DJ kan sagtens starte op med at spille instrumental musik og derved "glide nemt" ind efter pianisten for derefter relativt hurtigt at give musikken mere rytme.

De gange vi har haft pianist med ude er DJ'en så typisk først gået på efter middagen med brudevalsen som startskud men i enkelte situationer er DJ'en gået på allerede fra starten af desserten. Typisk hvis middagen har trukket længere ud end planlagt. Men der er vel også en økonomisk faktor i det i forhold til pianisten.

0

Skal først giftes i 2016, men vi planlægger at få en person til at spille klaver under middagen og derefter tager en DJ over. Vi tænker at en DJ hører til fest/dans og pianisten til romantisk middag (især også fordi der er et flot flygel der hvor vi skal være). Men jeg glæder mig til at høre hvad I har af erfaringer.

0

Hej alle

Vi har til vores bryllup arrangeret at der kommer en pianist og spiller under receptionen, og en DJ fra middagens start, men nu er jeg blevet sådan i tvivl om, om pianisten skal fortsætte med at spille under middagen (da han er hamrende dygtig ham vi har bestilt), og så DJ'en skal vente med at gå på. Min tanke var, at så kunne han gå på kl. 22.00, samtidig med at vores bartender starter med at mixe drinks.

Men hvad er jeres erfaringer med er skift af musik undervejs? Bliver det for rodet?

Hvad gør I andre?

Hvad skal i give for pianisten??

Det kommer jo an på en del om det skal være DJ eller pianisten... Vi ville gerne have en pianist til under middagen for vi elsker begge klassisk musik, og så skal vi have en playliste til festen. Men de fleste pianister er ret dyre, så vi snakker om at lave en playliste til hele dagen.

Dog vil jeg sige at når en dj skal stille sit grej op, kan det måske godt skabe lidt rod og "larm", så jeg tror nok jeg ville anbefale at i tog en dj under middagen også...

0

Annonce ♥

Vi foretrækker ihvertfald selv at stille op inden middagen og særligt når vi taler bryllupsfester fordi vi ved at tidsplanen er stram og også uforudsigelig. Undtagelsen er selvfølgelig de steder hvor middagen og den efterfølgende dans sker i to forskelllige lokaler.

0

Jeg kan varmt anbefale Nicolai Bang til pianist-delen. Han var super professionel og medgørlig- og så spillede han yndigt.

OG han har ret rimelige priser.

:)

Also:

Vi havde piano under middagen og DJ for resten af pengene, og det fungerede fint.

0