WeddingAddict

Overvejer kraftigt en overraskelses-fotograf

26 posts in this topic

Hej Zilla´er og Gomzilla´er

I dette lille hjem diskuterer vi stadig posten fotograf.. Jeg er ved at være tidspresset, men jeg overvejer seriøst at hyre en bag Hubbys ryg.

Jeg vil SÅ gerne have fotograf fra start til slut (ca) altså fra forberedelserne til brudevalsen er danset, men men men, Hubby er bare ikke med på den. Han hader at få taget billeder (gør jeg også, men lige den dag synes jeg bare vi skal have masser af minder fra) og han gider ikke de der opstillede nogle. Netop derfor synes jeg jo så at det er vigtigt at vi får en fotograf til at være der hele tiden, for netop at få de billeder som vi normalt ikke ville få ellers.

Han er ikke typen som bagefter vil sidde og kigge på billeder og nyde dem og minderne, men det er jeg! Derfor den store diskution.

Nu er jeg så blevet en del sur over det hele. Jeg vil SÅ gerne og han er bare så afvisende og forstår det ikke på nogen måde. Og så er det jeg overvejer at gøre det som en overraskelse. Ved dog ikke om han ville blive glad eller vred. Jeg har lidt penge selv og kan derfor godt selv betale den post (eller nå at spare lidt op), men tør jeg??

Der kan ske to ting

1: han bliver super overrasket og glad

2: han bliver skide sur og vil nægte at få taget flere billeder end dem vi allerede har snakket om

3: han bliver skide sur og nægter billeder i det hele taget.

4: han bliver overrasket, men nægter stadig at få taget andet end de billeder vi allerede har snakket om....

Arrrrhhhh... jeg bliver vanvittig :tunge:

0

Annonce ♥

Ud fra det du skriver ville jeg nok ikke vove det forsøg. Fordi du skriver at han hader at få taget billeder. Der ville jeg i stedet tage den med ham og evt. alliere mig med en fotograf på en messe o.l. som kan forklare at der ikke er tale om opstillede billeder og ikke er tale om pararazi .:)

0

I dette lille hjem diskuterer vi stadig posten fotograf.. Jeg er ved at være tidspresset, men jeg overvejer seriøst at hyre en bag Hubbys ryg.

Jeg vil SÅ gerne have fotograf fra start til slut (ca) altså fra forberedelserne til brudevalsen er danset, men men men, Hubby er bare ikke med på den. Han hader at få taget billeder (gør jeg også, men lige den dag synes jeg bare vi skal have masser af minder fra) og han gider ikke de der opstillede nogle. Netop derfor synes jeg jo så at det er vigtigt at vi får en fotograf til at være der hele tiden, for netop at få de billeder som vi normalt ikke ville få ellers.

Han er ikke typen som bagefter vil sidde og kigge på billeder og nyde dem og minderne, men det er jeg! Derfor den store diskution.

Nu er jeg så blevet en del sur over det hele. Jeg vil SÅ gerne og han er bare så afvisende og forstår det ikke på nogen måde. Og så er det jeg overvejer at gøre det som en overraskelse. Ved dog ikke om han ville blive glad eller vred. Jeg har lidt penge selv og kan derfor godt selv betale den post (eller nå at spare lidt op), men tør jeg??

Der kan ske to ting

2: han bliver skide sur og vil nægte at få taget flere billeder end dem vi allerede har snakket om

4: han bliver overrasket, men nægter stadig at få taget andet end de billeder vi allerede har snakket om....

Hmmm... den er svær. Men det er nok ikke den sidste af den slags diskussioner i ender ud i, og derfor er det måske bedst at lægge kortene på bordet, hvis du spørger mig.

Jeg tror, at de fleste ville blive ret så sure, hvis man bestilte en fotograf bag deres ryg- når de udtrykkeligt har frabedt sig det. Det ville være lidt ligesom at sige, indirekte, at du ikke respekterer hans holdning. Og hvis han virkelig føler stærkt for det, eller imod det rettere sagt, og han er af den overbevisning at I har taget den fælles beslutning om ikke at have en fotograf, så er der en stor risiko for, at han ville tage det på den forkerte måde, tror jeg. Omvendt kan jeg sagtens se dit dilemma, for det er ikke i orden, at han skal tage den beslutning alene. Slet ikke, når du så gerne vil have flotte billeder- hvilket jeg sagtens kan forstå.

Nogle gange er mænd lidt 'tungnemme', selvom vi står og skriger vores mening lige i hovedet på dem. De ved ofte heller ikke, hvad disse 'små' detaljer gør- før de er ført ud i livet. Mht. bryllup var der rigtig mange ting min mand på ingen måde fattede 'vigtigheden' af, før han så det samlede resultat på dagen- fx med pynt, blomster og alle de der små detaljer. Men på vores bryllupsdag sagde han faktisk til mig, at det hele var rigtig flot- ergo jeg havde ret i at insistere på alle de "ligegyldige" ting :loveshower:

Hvis jeg var dig, ville jeg derfor sætte mig ned stille og roligt med ham, og forklare, at det med billederne betyder rigtig meget for dig på denne dag, og det er en måde hvorpå du kan se tilbage og huske Jeres store dag, og hvordan kvinder er mere visuelt anlagt end mænd (statistisk set at least). Vi vil også gerne have billederne, så vi kan vise dem til vores børn, børnebørn etc. Hvis han så stadig stejler, så sig, at du gerne betaler for fotografen af egen lomme- da det virkelig betyder så meget for dig.

Det ville jeg gøre. Held og lykke :)

1

Der kan ske to ting

Hvis jeg var dig, ville jeg derfor sætte mig ned stille og roligt med ham, og forklare, at det med billederne betyder rigtig meget for dig på denne dag, og det er en måde hvorpå du kan se tilbage og huske Jeres store dag, og hvordan kvinder er mere visuelt anlagt end mænd (statistisk set at least). Vi vil også gerne have billederne, så vi kan vise dem til vores børn, børnebørn etc. Hvis han så stadig stejler, så sig, at du gerne betaler for fotografen af egen lomme- da det virkelig betyder så meget for dig.

Det ville jeg gøre. Held og lykke :)

Jeg er enig med Meandmy - snak med ham om at du gerne vil bruge dine egne penge, så kan det måske også være han fatter vigtigheden :wink:

0

Annonce ♥

I har ret...

Jeg burde bare sætte mig og sige det til ham at jeg bare SÅ gerne ønsker det brændende og ville elske det mere end at vi har en piper til at spille ved vielsen. For sådan en koster så også lige 2500 for 1 time :o .

At jeg er villig til at betale af egen lomme og håbe på at han ikke vil blive fornærmet. Jeg vil bare gerne have billeder fra dagen som er mere end dem, som venner og familie tager...

Men han er SÅ viljefast at jeg frygter det helt store opgør, hvis jeg igen tager den her med fotografen op... :blush::blink:

MAND DIG OP, KVINDE!!! :lol::lol:

0

Jeg synes helt klart også at du skal stå fast og forsøge at forklare ham hvor meget det vil betyde for dig!
Og hvis han går i baglås og i ikke finder et kompromis, så må du jo fortælle ham at det faktisk betyder så meget for dig at du havde overvejet at gøre det alligevel, men droppede det igen, for at undgå sure miner lige den dag, så nu må han altså også give sig lidt!
Håber det lykkedes! Det ville være så ærgerligt ellers /:

0

Hvad med at give ham lidt syn for sagen, så han ved hvad det i grunden er du gerne vil....

Altså jeg tænke, find en bunke af den type billeder du kunne tænke dig fra start til slut, så han netop kan se det ikke er de der opstillede "sig-appelsin" billeder hvor han skal "være på". men at det du netop ønsker er, billeder hvor han (I) bare er sig selv gennem hele dagen...

0

Jeg synes helt klart også at du skal stå fast og forsøge at forklare ham hvor meget det vil betyde for dig!

Og hvis han går i baglås og i ikke finder et kompromis, så må du jo fortælle ham at det faktisk betyder så meget for dig at du havde overvejet at gøre det alligevel, men droppede det igen, for at undgå sure miner lige den dag, så nu må han altså også give sig lidt!

Håber det lykkedes! Det ville være så ærgerligt ellers /:

Ja, jeg må virkelig bare gøre det HELT klart for ham hvor meget jeg ønsker det

Hvad med at give ham lidt syn for sagen, så han ved hvad det i grunden er du gerne vil....

Altså jeg tænke, find en bunke af den type billeder du kunne tænke dig fra start til slut, så han netop kan se det ikke er de der opstillede "sig-appelsin" billeder hvor han skal "være på". men at det du netop ønsker er, billeder hvor han (I) bare er sig selv gennem hele dagen...

Ej, en god ide... det har jeg slet ikke overvejet at gøre. Han stejler bare vildt fordi han tænker opstillede billeder....

0

Annonce ♥

Et ægteskab er jo også at give og tage. Hvorfor skal han indrette sig efter dig og ikke omvendt?

I er hovedpersonerne. Og det vil på et splitsekund blive set af Jeres gode bryllupsfotograf, at din kommende mand IKKE er interesseret. Og det bliver nogle dødsyge billeder. Det er noget andet, hvis han sådan set er interesseret, men bare er lidt usikker på sig selv og dermed genert.

Men som du beskriver det, vil jeg klart anbefale dig at nyde festen uden en fotograf. Tror, at din kommende mand har det lige præcis, som jeg havde det. Det er lidt som, at den, der vil have lukket vinduet, bør få ret. Og en overraskelse: NEj, NEJ og NEJ.

Jeg ville mène, at der må være et kompromis af en slags- det er jo bl.a. også det et ægteskab går ud på- at begge parter giver sig lidt.

Virker i min verden også lidt egoistisk af ham, hvis han skal bestemme så stor en ting alene... men det er jo så bare min holdning.

0

Jeg synes du skal lægge vægt på, at det betyder meget for dig at kunne vise nogle fine billeder til jeres børn, og gense på fremtidige bryllupsdage. så ikke han tænker det er billeder der alligevel aldrig bliver set, og derfor spild af penge.

0

Hvis det nu går helt galt, så kunne du jo spørge om du måtte ligge skylden over på dine forældre, altså du betaler for fotografen, men det ved din kommende mand ikke, han får bare afvide at det er dine forældre der synes I skulle have sådan en fiks en, og derfor var det deres gave?? Så er han ikke sur på dig, men dine forældre :wink:

Jeg ved godt det er tosset, men hvis ikke herren herhjemme havde været enig i at have en fotograf fra start til slut, kan jeg love dig for jeg havde fundet ud af hvordan jeg kunne få det, om han så ville gå fra mig ved alteret ( :shooter: måske voldsomt nok, men you get the point ikke?)

Edited by RiivaB
0

Annonce ♥

Jeg er helt enig med flere af de andre i, at en overraskelse lyder som en dårlig idé :unsure: Hvis nu det kun handlede om pengene, så kunne en overraskelsesfotograf måske være en fin idé, da han så formentlig ville blive glad for at du havde sparet op i smug og I kunne få en fotograf alligevel.

MEN det er jo egentlig ikke der problematikken ligger! Når han (uanset hvad jeres økonomi til denne post havde været) virkelig bare ikke bryder sig om idéen om at have en fotograf, så bliver det jo svært at finde nogle formildende omstændigheder.. Løsning må virkelig være at sætte jer ned sammen foran en computer, hvor I sammen kigger på aaaaalle mulige bryllupsbilleder, så I finder ud af hvad han kan leve med - og når I så har fundet et kompromis, så kan du evt. sige at du har råd til at betale.

Jeg håber det lykkes for jer at blive enige om en god løsning, for jeg har det præcis ligesom dig, jeg kunne slet ikke forestille mig at undvære en fotograf!

0

Åh, kan godt forstå dine overvejelser!! Fotograf var en af de vigtigste ting for mig og vi har netop fået lavet det flotteste fotoalbum, som i fremtiden kan vises tiæ børn og børnebørn + jeg selv elsker at bladre i det (og vise det frem når vi får gæster;). Desuden viste vi så også for en gangs skyld hvad alle forældre og bedsteforældre skulle have i julegave, og det var et hit (måske du kan lokke ham lidt med nogle af de praktiske ting i det?;). Min veninde og hendes mand havde ikke fotograf til deres bryllup, og jeg mener også hovedårsagen var, at manden ikke brød sig om de opstillede billeder. Og det er hun så ked af i dag. Dels kunne de slet ikke finde et billede, der kunne bruges til takkekort (endnu en praktisk ting måske;), for de havde slet ikke nogle billeder af bare dem to i hel figur, og der er mange ting, de slet ikke har nogle billeder af. Tror ikke der var så mange gæster, der tænkte på at tage billeder, men de havde så heller ikke gjort noget for at opfordre til det.

Min mand var heller ikke vildt begejstret - eller han synes, de fotografer jeg gerne ville have, var for dyre. Endte med at spytte lidt oveni selv og få overtalt ham, og i dag er han jo mega glad for det selv.

Øv altså. Ved ikke hvad jeg ville gøre i dit sted. Men som mange andre skriver, synes jeg ikke han har mere ret end dig. I må blive enige om et kompromis. Det dur heller ikke at du fortryder det resten af dit liv og bærer nag til ham, for at have gennemtrumfet den beslutning. Hvis du vil, må I meget gerne se et slideshow med billeder fra hele dagen fra vores bryllup. Sig til, så sender jeg dig linket. Måske kan det afmystificere det lidt? (For det er jo en ret uvant situation at have "en fotograf i hælene") Bortset fra location billederne selvfølgelig, lagde vi overhovedet ikke mærke til fotografen - man har slet ikke tid og man er bare så glad.

Måske du kan overtale ham til en par-foto-session? Det bragte alle vores bekymringer til skamme i hvert fald. Fotografen vidste selvfølgelig lige hvad hun skulle sige, for at få os til at slappe af og vi skulle bare koncentrere os om at kramme hinanden og kigge hinanden dybt i øjnene.

0

Hvorfor ikke respektere din mands modvilje uden at presse ham? Mænd bryder sig IKKE om at blive "overrulet" af deres kæresterkoner, og slet ikke når det drejer sig om at få taget billeder - din tilkommende har udtrykt sin modvilje, og det bør du respektere.

Jeg kan godt forstå dit ønske om flotte billeder, du kan se på sammen med ham, men hvor stor er fornøjelsen, hvis du VED, at det er noget, der er trumfet igennem mod hans vilje?

0

Hvorfor ikke respektere din mands modvilje uden at presse ham? Mænd bryder sig IKKE om at blive "overrulet" af deres kæresterkoner, og slet ikke når det drejer sig om at få taget billeder - din tilkommende har udtrykt sin modvilje, og det bør du respektere.

Jeg kan godt forstå dit ønske om flotte billeder, du kan se på sammen med ham, men hvor stor er fornøjelsen, hvis du VED, at det er noget, der er trumfet igennem mod hans vilje?

Det var da en meget generalisende udtalelse.. Og det handler vel heller ikke om at nogen skal "overrule" nogen. Kan virkelig ikke se hvorfor trådstarter skal respektere sin kommende mand mere end han skal respektere hende..

0

Annonce ♥

Jeg ved ikke om udtalelsen er generaliserende men den er ihvertfald ikke rigtig eller dækkende for alle. Mange mænd vælger den løsning at de siger "hun får ret og jeg får fred". Ikke at det forholder sig sådan i alle tilfælde for så ville det være en lige så generaliserende udtalelse. Der er vel heller ikke tale om at man skal gennemtrumfe noget mod hans vilje. Man sætter sig ned og taler om tingene og tager evt. imod Jesper tilbud og får på den måde - måske og forhåbentlig -afmystificeret det lidt.

Hvad det andet angår vedr. fotografering generelt angår så er der vel 2 sider af sagen. Den ene side er selve fotograferingen ved festen. Den anden side der er mindst lige så vigtig er om gæsterne så også vil se sig selv "udstillet" på de sociale medier og måske endda her. Når nogle er utrygge ved at blive fotograferet er det nok en kombination af begge dele.

0

Hej Alle jer dejlige mennesker som har været villige til at give jeres besyv med! :thanks: Tusinde tak for alle de mange råd og forslag og tilbud om hjælp :heart: .

Jeg har endelig taget mig sammen og sat ham ned og virkelig snakke med ham om hvorfor jeg gerne vil have fotograf og hvor vigtigt det er for mig. Jeg er dog så også blevet MEGET klogere på min dejlige Hubby. Han HADER (mildt sagt) at få taget billeder og har næsten helt ondt i maven over det. Så da han endelig tager sig sammen og virkelig fortæller mig hvor meget han ikke kan lide det, så skal det jo på ingen måde ske. Dog kunne han se fra min side at det var vigtigt for mig, så vi er gået på kompromis med hinandens ønsker.

Vi får taget nogle opstillede billeder (synes altså det lyder så fesent at sige opstillede, men det er det jo i bund og grund) MEN max 10 min af gangen, så under receptionen tager vi 10 min x 3 for at få taget billeder.

Han er gået med til at der tages billeder af vielsen, receptionen og folk får så af vide at vi frabeder os billeder mens maden er på bordet, men at man er velkommen til at tage billeder under taler og sange (skulle der være nogle af delene) Og så står det frit for at tage billeder til efterfesten :toot:

Men vi er så blevet enige om at fordi han vitterlig har det SÅ dårligt med det :hug: , at vi nøjes med at høre min BMF og min far om de vil være søde at tage "de vigtige" billeder. Altså under vielsen og de opstillede. :thumbsupsmileyanim:

Så i bund og grund får jeg faktisk, hvad jeg gerne ville have :heart: .... dog er det ikke en proff, men han vil være mere afslappet med en ven eller min far bag kameraet og så er det sådan vi vælger at gøre det. :heart: Og billederne vil klart vise at han er afslappet frem for sur eller beklemt.

Edited by WeddingAddict
0

Annonce ♥