tine2000

Bordpynt til rundt bord - gerne med træskive

12 indlæg i dette emne

Hej de damer,

Hvilken bordpynt har I lavet/påtænker at lave til runde borde?

Vi vil gerne have det lidt rustikt men samtidig med rene linier..........

Min tanke er at have en stor (birke)træ skive og sætte 2 vaser (ala de gamle mælseflasker) med 2-3 calla blomster i den høje og noget ala brudeslør i den lave samt et blok-lys i en anden glas-dims. Til lyset forestiller jeg mig at sætte et bånd af blonde rundt om med en lilla snor bundet I sløjfe/knude.

Nogen der har lavet noget der minder om, som vil dele billeder?

Andre forslag til runde borde er naturligvis også velkome :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for billeder :cheerleader3: Har også fundet nogen der minder om på pinterest....

Træskiverne har jeg ikke besluttet størrelsenpå endnu, men tænker nok omkring 50 cm I diameter.

Hvis du ikke har fået fat I flasker så har IKEA nogen ala de der mælkeflasker jeg skrev om. Har lige været ude og købe dem her I weekenden.

Har købt følgende:

http://www.ikea.com/dk/da/catalog/products/30239887/

http://www.ikea.com/dk/da/catalog/products/40233149/

http://www.ikea.com/dk/da/catalog/products/00208788/

Det sidste glas har jeg bestilt en blonde til at komme rundt om, som jeg tænker skal bindes fast med en lilla snor ala dit sidste billede (nok uden hessian under) - og så skal der et bloklys i.

Hvordan regner du med dit kommer til og se ud?

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Wiii tusind tak for links :-) Jeg har et par mason jars men mangler nogle andre flasker, og dem fra Ikea er perfekte.

Jeg vil lave et rundt stykke af jute eller en traeskive til midten af bordet med 3 forskellige flasker med brudesloer, lavendel og pioner, ogsaa hvide bloklys med jute og blondstof rundt om som spredes rundt omkring paa bordet :-) Hvad med dig?

Har du undersoegt hvor man kan koebe traeskiver i 30cm og op? Kan kun finde dem i max 12cm online?

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Velbekomme :)

Skyndte mig og købe flaskerne da jeg var bange for de skulle forsvinde ud ad sortiment (man kan jo aldrig vide med ikea, hvornår tingene forsvinder igen).

Mht træskriver så får jeg min far til og lave dem, så har slet ikke undersøgt omkring køb desværre.

Tror jeg vil have det hele samlet på skiven og ikke andet rundtomkring på bordet.

Redigeret af tine2000
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

hejsa

det lyder spændende det i har gang i.

jeg forventer selv at vi også benytter runde borde og går og opsnuser ideer..

enkelte ting er afgjort.

kan måske inspirere jer med vores ide til bordkort.

da vi her benytter birke stykker.. dia på ca 6-8 cm og ca 1,5-2 cm høje , hvor vi skære en rille i og der isætter vi bordkortet som er pap påført etiketter eller hvad man nu kalder dem med to ringe , efterfulgt af den inviteredes navn.

så påtænker vi at bruge bloklys

blomster endten små planter eller buketter, men lavt.. så der kan kommunikeres over bordet

vi kører i farverne grøn sort med strejf af orange og hvid

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

okay det lyder lidt advanceret..

-men flot skal det nok blive.

vi har lavet og sendt indbydelser ud..

og en del positive tilbagemeldinger er der også allerede kommet.

så vi kan nu koncentrere os om bord pynt og kort..

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Når i nu holder jer, til den lidt mere rustikke stil, hvordan vil i så lave jeres indbydelser?

Vi laver nogenlunde det samme med bordopdækningen. vi vil bruge en træskive som har en max diameter på 30 cm, vores middags tallerkner er 26 cm.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Det ser da vildt fine ud tine2000. Det er nogle i selv har lavet ikke ?

Havde ellers ikke regnet med, at jeg skulle igang med at lave dem selv, men synes bare ikke rigtig jeg kan finde nogle invitationer, der er noget ved, unden at de koster en halv bondegård.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer