Sign in to follow this  
Followers 0
M3tt3

Hvor lang tid før kigger i efter kjole?

11 posts in this topic

Annonce ♥

Det kan du gøre så tidligt du vil, synes jeg. Det kan godt være svært at bestemme, hvad man gerne vil have, så det er godt med god tid. Min fornemmelse er at de fleste køber deres kjole cirka et halvt år før brylluppet, fordi så er der tid til at den kan komme hjem fra producenter og blive rettet til et par gange. Der er helt sikkert også mange, der køber den meget tættere på brylluppet, og som køber den noget tidligere.

Det vigtigste er at du ikke når at ændre så meget stil, at du når at fortryde dit køb mange gange inden :)

Jeg prøvede kjoler nærmest lige da vi var blevet forlovet (fordi min veninde trickede mig til det ;) ) og så igen for en lille måned siden, hvor jeg købte min.

0

Normalt siger butikkerne 4-6 måneder om levering af kjoler. Jeg prøvede min drømmekjole i slut januar og den kommer hjem start til midt juni. I nogle af alle de mange blade jeg har nydt at læse og klippe i, fortæller mange af kvinder om deres kjolekøb som er sket 8-12 måneder før brylluppet.

Selv har jeg haft lysten til at prøve i flere måneder, men gjorde det først for alvor i januar og det var vist heldigt, når den er 4½-5 måneder om at komme hjem. Dog vil jeg sige at man også skal passe på med ikke at gøre det ALT for tidligt, for man kan jo komme til at fortryde sit køb, hvis man så ikke kan dy sig for at blive ved med at kigge. Selv stoppede jeg helt med at kigge kjoler efter jeg fandt min, men der er da nogle herinde som har fortrudt kjolekøbet fordi det var meget tidligt og mange ting er sket siden.

Kig dig frem på nettet og diverse blade.. Find den stil, du tror vil klæde dig og den slags kjole du vil have. Bestil derefter en tid hos en brudebutik. Prøv så kjoler i det snit, men også andre forskellige snit og find det du kan lide bedst. Og så kan du forsøge dig frem til du forhåbentlig får "følelsen" af at det bare er SÅ meget den! Hvis du har et lidt stramt budget, så vent til november hvor mange af kjolebutikkerne får nye kollektioner hjem og derfor holder udsalg på gamle. Der kan gøres fund :wink:

0

Jeg købte min kjole 8 måneder før datoen, da der var Lilly udsalg og min budget var meget begrænset.

Det er i oktober de fleste holder udsalg :)

Jeg har heldigvis ikke fortrudt, for de penge jeg havde kunne jeg ikke havde fundt en flotter kjole

0

Annonce ♥

altså jeg skal giftes efter dig (13. august 2016) og jeg skal ud og prøve kjoler for 2. gang i dag!

Jeg gør det så mest for hyggen, og så for at scoute hvor jeg synes de giver god service. Jeg har først planer om at finde KJOLEN til efteråret eller start næste år, men derfor synes jeg ikke der er noget i vejen for at kigge nu.

Hvis du nu bare finder KJOLEN allerede nu, så lad vær med at købe den, selvom ekspedienten måske siger at de ikke kan garantere om den er der senere, så kan du ihvertfald godt vente indtil sommer, hvor der begynder at florere nye kollektioner :)

0

Ja, de siger 6 mdr før og jeg synes ikke det virker helt galt :-) men hvis du falder for en kjole nu kan det jo være du kan få den på udsalg senere :wink: så ikke dumt at kigge dig omkring nu og så hapse den så snart de har udsalg (hvis de får udsalg).

0

Hold da op, så er jeg da også bagud vedrørende min brudekjole, jeg har kun kigget lidt på nettet, men har ikke været ude at prøve nogen endnu og vi skal giftes d. 13/6 - 2015!!

Hvem har i med jer, ude at prøve kjoler?

Mvh. CEBS

0

jeg prøvede kjole ca. 5 måneder før og fandt den på dagen. har kun været ude en gang.

jeg havde min mor lillesøster og veninde med. og som overraskelse havde far taget fri og tog med :a1221:

0

Annonce ♥

CEBS du godt nok sent ude... Fedt du har det så roligt med kjolen, jeg ville være gået i panik for længst hvis jeg ikke havde kjolen klar og jeg skal kun giften en uge før dig ☺️

Jeg havde min mor og "reserve mor/mors veninde) og en veninde med første gang jeg var ude og prøve.

Den dag jeg købte kjolen havde jeg min mor og svigermor med det var super hyggeligt, jeg er ret tæt med både mor og svigermor.

0