Jaa jeg skal giftes

Mangler I bryllupsfotograf 15. august?

22 posts in this topic

Da jeg står i den ulykkelig situation, at brylluppet er aflyst mit i planlægningen ville jeg høre om, der er nogle herinde der vil overtage vores bryllupsfotograf?

Der er tale om Colorize photography. Vi har et depositum på 7000 kr. ude så hvis nogle ville være interesseret ville jeg blive rigtig glad, da jeg nu står som enlig mor til to små drenge.

0

Annonce ♥

Altså vi har booket heldagsfotografering men ønsker du blot en halv dag er det også muligt. Det koster 6900 hos dem hvilket jo svarer til det depositum jeg har ude.

Jeg tænker det kunne være faur at dække 5500. Så ville man kunne spare 1500. Er du interesseret?

0

Hegj, jeg har lige fundet ud af jeg nok skal bruge en d. 15/08 da min anden mener at vi i hvert fald skal have lavet portrætterne professionelt. Er det muligt at ændre det til dette tror du?

Jeg er i Aarhus.

0

Annonce ♥

Kender ikke nogle som ønsker en bryllupsfotograf men der er helt sikkert mange, da det bliver årets største bryllupsdag og skal nok holde ører og øjne åbne. Men alt held og lykke til dig og dine drenge i den situation du nu står i. Håber du ser fremad og kan se sådan på det, at hvis sådan noget skal ske så er det bedre før end efter.

PS. Har du prøvet at henvende dig til jeres fotograf. Med tanke på at det er årets største bryllupsdag hvor de nok skal få rigeligt at lave kunne det jo være at de var til at tale med. Leverandører er jo også mennesker . :)

0

Annonce ♥

Lidt er bedre end ingenting kan man måske sige men her vil jeg sammenligne det lidt med når folk i vores branche fremkommer med meget urealistiske lave bud på gear der er til salg og der kalder vi det for skambud.Særligt når efterspørgslen er høj og der taler vi her om årets største bryllupsdag :) Lige her syntes jeg måske også man kan sammenligne det lidt med at træde på én der ligger ned ? :)

Jeg ved at det nok er svært og at det sikkert også er noget man godt vil have ud af systemet men måske kunne man have lidt is i maven med tanke på at der, når vi kommer tættere på, altid er nogle som står og mangler eller finder ud af at de måske skulle have haft en fotograf.

0

vi kunne godt være intraseret kan han komme til vordingborg og jeg tænker evt 2500 kr??

Jeg må sige jeg er enig med Diskobil. Det er bare ikke et fair bud. Jeg står i en rigtig møg situation hvor min forlovede og faren til minr to drenge fra den ene dag til den anden flyttede ud og ind hos en anden. Jeg står nu alene med to små drenge på henholdsvis 4 år og 8 måneder og er studerende. Derfor ville jeg blive meget glad for at få nogle af pengene igen.

Men må sige at jeg synes det er frækt at byde 2500 for noget der har en værdi af 7000

0

Annonce ♥

vi kunne godt være intraseret kan han komme til vordingborg og jeg tænker evt 2500 kr??

Jeg må sige jeg er enig med Diskobil. Det er bare ikke et fair bud. Jeg står i en rigtig møg situation hvor min forlovede og faren til minr to drenge fra den ene dag til den anden flyttede ud og ind hos en anden. Jeg står nu alene med to små drenge på henholdsvis 4 år og 8 måneder og er studerende. Derfor ville jeg blive meget glad for at få nogle af pengene igen.

Men må sige at jeg synes det er frækt at byde 2500 for noget der har en værdi af 7000

Puha din historie giver mig kuldegysninger! Har selv en næsten identisk historie. Havde dog heldigvis kun 1 barn. Håber du har nogen støtter omkring dig i denne svære tid og at det lykkedes at få nogen af pengene hjem igen. Det eneste positive er at I i det mindste ikke nåede frem til alteret. Stort kram herfra. Håber du kommer helskindet igennem.

0

må ærgeligt indrømme at jeg ikke har gennemlæst din historie, har bare set at du har fotograf til salg og det er det jeg har forholdt mig til. Jeg er ked af at høre om din situation. Jeg har bare budt det vi havde penge til da jeg selv er studerende så det jo op til dig selv og vurdere budet og du så tager det som et skambud osv det jo så op til dig. Som sagt byder jeg hvad jeg har af økonomiske midler.

0

Måske du bare har overset de to linjer i indlæg 1 som startede tråden :) :) Det forklarer det vel meget godt :)

Jeg mindes ikke at have set en egentlig historie og det forstår jeg egentlig godt for er næppe den kan ikke ændres alligevel og så skal man bare se fremad og komme videre. Det er mig der kalder 2.500 kr. for et skambud og det ville jeg nok gøre uanset de første to linjer i tråden. Derudover så overser man nok at det jo ikke ville betyde at man fik en fotograf til 2.500 kr. Den samlede udgift ville så vidt jeg kan se komme op på 9.500 kr. :)

Jeg vil ikke udtale mig om andre leverandørers forretningsbetingelser og det vil jeg heller ikke gøre her. Men jeg ville nu nok prøve at kontakte fotografen igen, da der jo er to sider i dette.

Så vidt jeg kan se ud af deres hjemmeside er de nemlig kun 2 fotografer som tager ud sammen. Derved kan de kun lave én bryllupsfest den 15/8 2015. Betaling af depositum = en booking kan man læse på deres hjemmeside. De har givet dig mulighed for at lade andre overtage den aftale I har indgået. Dvs. der skal de - og ikke nogle andre - stå til rådighed. Det betyder sagt med andre ord, at de er afskåret fra at lave aftaler med andre til den 15/8 2015 som er årets største bryllupsdag. Det er er de for mig at se principielt helt frem til dagen før. Derved risikerer firmaet at få et indtægtstab i form af den resterende betaling (og en fridag). Der skulle man jo tro at det var sjovere for dem at tage nogle andre ind og dermed få fuld betaling, hvilket de kan få hvis de frigører sig fra ovenstående ved at returnere jeres betaling via det depositum de får fra den nye kunde.

Hvad siger du Friberg ? Er det helt ved siden af ?

0

Ja jeg spørg heller ikke om en uddybet historie. Men summa summarum er at der er blevet sat et produkt til salg og det har jeg budt på. Så er det vel et eller andet sted irrelevant hvorfor det er sat til salg. Ja det kan du have ret i med de 9500 men syntes et sted der blev skrevet at man så bare kunne vælge foto en halv dag som blev næsten hvad det hun havde betalt.

0

Annonce ♥

Til trådstarter, jeg håber, at du kan få solgt din bookede fotograf til en anden.

Jeg vil gerne have, at vi holder denne tråd til dets oprindelige emne. Der er sat en vare i udbud, som trådstarter gerne vil af med.

Så lad os stoppe den generelle diskussion om skambud og andres måde at drive deres business på synes jeg ikke vedkommer sagen her.

Tak :)

0

Puha din historie giver mig kuldegysninger! Har selv en næsten identisk historie. Havde dog heldigvis kun 1 barn. Håber du har nogen støtter omkring dig i denne svære tid og at det lykkedes at få nogen af pengene hjem igen. Det eneste positive er at I i det mindste ikke nåede frem til alteret. Stort kram herfra. Håber du kommer helskindet igennem.

Tak for din søde kommentar. Det er helt ubeskrivelig hårdt. Jeg var ikke et sekund i tvivl om at vi skulle blive gamle sammen og nu bor han hos en anden og det skete blot en uge efter vi var på bryllupsmesse.

0

Jeg kan godt forstå det forvirrer med datoen. Men vi valgte at udskyde brylluppet et år for at lave en lillebror til vores søn. Det viste sig jo at være alletiders ide.

Ah, det giver jo go mening :-)

Ja, men det gode er jo, at I ikke blev gift. Døgnfluer er ikke til meget. Mht. "salget"; så er få penge jo bedre end ingen. De oprindelige penge ER jo tabt.

haga. Man kan vist næppe kalde det en døgnflue. Vi var kærester i ni år og har som sagt to børn sammen.

du har ret mht til pengene men vil dog gerne have noget mere. Nu må vi se.

0

Annonce ♥

Hvornår folk plejer at booke fotograf og hvor sent skal jeg ikke udtale mig om men vi oplever jævnligt op til de helt store bryllupsdage at blive kontaktet af brudepar som er paniske, og at måtte trylle for at lave en løsning til dem, fordi de er blevet brændt af, af nogle andre. Det sker helt sikkert også på fotografområdet men det kræver at man har is i maven. Derudover er der helt sikkert også nogle som hen af vejen finder ud af at det måske kunne være en meget god ide. Forum er jo en god inspiration for mange hvor de snuser til sig løbende.

Derfor tror jeg netop også at dette er rette forum frem for DBA. Det er nok de færreste der er ude efter en bryllupsfotograf som kigger på DBA m.v. og dem som bare falder det over vil næppe betale hvad det koster.

Jeg har den i baghovedet når vi deltager som udstiller på Sonnerupgaards Inspirationsdag Skærtorsdag den 2/4 2015. Der kunne jo komme nogle forbi som skal giftes den 15/8 og som skal bruge en bryllupsfotograf. Jeg mener ikke der er fotografer repræsenteret deroppe så det vil næppe være "konkurrenceforvridende virksomhed". .:)

0