Sign in to follow this  
Followers 0
SMBL

Fortvivlet omkring invitation !

10 posts in this topic

Et lille med temmelig afgørende spørgsmål søges der hjælp til afklaring på :)

Min kæreste og jeg skal giftes til sommer, og her kommer spørgsmålet om hvem og hvor mange vi skal invitere.. Vi ville gerne have et mindre og intimt bryllup ( Derfor vielse i parken for gæsterne, hvor brylluppet også skal holdes). Der er på nuværende tidspunkt lige under 50 på gæstelisten, og det synes vi egentlig er passede..

Er begge meget i tvivl om en af mine gamle venner (M), som jeg har kendt i omkring 10 år, og som jeg har været utrolig tæt på, men som kontakten er forsvundet en hel del til de sidste par år.. Det ville egentlig være dejligt, at (M) var med på vores store dag..

Det egentlige problem ligger i, at (M) er papbror til Gommens gamle legekammerat/ungdoms kammerat, og ham havde vi ikke umiddelbart tænkt at invitere, da de to i mange år ingen kontakt har haft..

Bonus info:

De to papbrødre er meget tætte. (M)'s mor er gift med legekammeratens far og har været det i alle de år jeg har kendt (M). De er nære venner til Goms forældre (især hans far).

Legekammeraten er lige flyttet sammen med kæreste, som vi intet kender til. End ikke hendes eksistens og at de er flyttet sammen. (Vidner lidt om den kontakt der ikke længere findes)

Sååååå...: Skal (M) inviteres? Skal de begge? Skal de alle 3 ? eller ? ..

0

Annonce ♥

Man kan godt genoptage en kontakt, som ikke har været der i et stykke tid med sådan en invitation. Så

Så hvis det betyder noget for jer, at M deltager så synes jeg, at I skal invitere M med.

Jeg synes ikke, at I skal føle jer forpligtede til at invitere M's papbror med. Der er ingen kontakt med ham, og jeg tolker det heller ikke, som at I ønsker at den kontakt skal genopstå, så det ville virke underligt at invitere ham med.

Skulle I vælge alligevel at pligtinvitere ham, så synes jeg også, at I bør invitere hans kæreste med, man inviterer i par (efter min mening).

0

Man kan godt genoptage en kontakt, som ikke har været der i et stykke tid med sådan en invitation. Så

Så hvis det betyder noget for jer, at M deltager så synes jeg, at I skal invitere M med.

Jeg synes ikke, at I skal føle jer forpligtede til at invitere M's papbror med. Der er ingen kontakt med ham, og jeg tolker det heller ikke, som at I ønsker at den kontakt skal genopstå, så det ville virke underligt at invitere ham med.

Skulle I vælge alligevel at pligtinvitere ham, så synes jeg også, at I bør invitere hans kæreste med, man inviterer i par (efter min mening).

Tusind tak for dit svar ! .. Der er noget til videre overvejelse :)

..og synes desuden at du har helt ret i det mht. par :)

0

Helt enig :)

0

Annonce ♥

Jeg er altså ikke enig i at invitere i par, specielt ikke hvis I aldrig har mødt kvinden.

Jeg ville ikke føle mig forpligtet til at invitere papbror med, men hvis I gør, ville jeg ikke invitere kæresten. Med omtanke på hvad en couvert koster til et bryllup er der mange andre der står højere på min prioritetsliste, det tror jeg måske også I har?

0

Jeg er altså ikke enig i at invitere i par, specielt ikke hvis I aldrig har mødt kvinden.

Jeg ville ikke føle mig forpligtet til at invitere papbror med, men hvis I gør, ville jeg ikke invitere kæresten. Med omtanke på hvad en couvert koster til et bryllup er der mange andre der står højere på min prioritetsliste, det tror jeg måske også I har?

Synes også at det ville være en underlig oplevelse at skulle have en person med til bryllup, som man kun lige kender navnet på, men måske er det mest "rigtige" evt, at de to så slet ikke bør inviteres..

.. Synes at det er utrolig svært ikke "at træde" nogle over tæerne og stadig holde fast i sine holdninger og meninger.. Men alt i alt bør det vel være det vigtigste - det er jo trods alt vores dag..

0

Synes også at det ville være en underlig oplevelse at skulle have en person med til bryllup, som man kun lige kender navnet på, men måske er det mest "rigtige" evt, at de to så slet ikke bør inviteres..

.. Synes at det er utrolig svært ikke "at træde" nogle over tæerne og stadig holde fast i sine holdninger og meninger.. Men alt i alt bør det vel være det vigtigste - det er jo trods alt vores dag..

Jeg kan det godt se at det måske er mærkeligt at invitere nogen man ikke kender. Vi har inviteret to veninders kærester og mænd som jeg aldrig har mødt pga afstand. Den ene er efter min fornemmelse et rigtig dumt svin. Men kunne da aldrig drømme om ikke at invitere ham bare fordi jeg ikke kender ham. Det sys jeg er en vildt mærkelig holdning at have. Hvis min H2B's fætter eller kusine som er single gerne vil have en kæreste med får de da lov til det. Hvorfor ikke se det som en mulighed for at lærer vedkommende at kende? Det er da i hvert fald på ingen måde noget som skulle ødelægge min dag :-) og giver man 1000 kr i kuvert pris og har inviteret 50 personer kan jeg ikke se at 1000 kr fra eller til skulle betyde noget.

Lige i dette ene tilfælde kan jeg så godt forstå hvis man ikke inviterer med partner. Men ellers sys jeg det er en dybt underlig holdning at have. Men der er jeg så vidst generelt i mindretal...

1

Annonce ♥

Jeg ville invitere M + evt partner til M og ingen andre.

Mht at splitte par op og kun invitere den ene part fordi man ikke kender den nye kæreste, så var/er det noget, jeg/vi aldrig kunne drømme om.

Hvad andre gør, er helt op til dem, men jeg kunne ikke selv gøre det :)

0

Tror I at M's papbror ville forvente at blive inviteret? Jeg ville da aldrig forvente at blive inviteret til bryllup hos en jeg ikke havde haft kontakt med siden teenageårene..

Jeg tror sagtens at I kan invitere M uden at hans papbror bliver fornærmet, og helt ærligt. Hvis han bliver fornærmet så er det sgu hans problem. Man kan jo ikke invitere alle man har kendt igennem sit liv.

Inviter M når det er det I har lyst til, og så smid den dårlige samvittighed væk :)

1