adisa

hotel eller forsamlingshus?

11 posts in this topic

Hej allesammen,

jeg er ny her og håber at jeg kan få lidt hjælp.

Vi er i gang med at planlægge et bryllup og vores budget er på ca. 30.000 kr

vi er ca 32 mennesker til brylluppet.

Sagen er den at vi ikke ved hvor vi skal holde den og hvad der kan betale sig mest.

Hotel eller restaurant eller forsamlingshus?

pga. vi ikke har så mange mennesker at invitere og vi har sparet på invitationerne pga. vores budget så planlægger vi, at vi skal vies enten på rådhuset eller et pænt sted udenfor, derefter have spisning et eller andet pænt sted, hvor vi alle 32 skal sidde. Der vil ikke være musik eller speciel bil til at køre os, men vi pynter lidt den bil vi har nu.

Jeg har den konklusion at det sagtens kunne lykkes at leje et lille lokale på et fint hotel med forret, hovedret og hvor vi bestiller en mindre kage ved siden af, samt enten at købe drikkelse selv eller bestille der hvad man vil have.

har i nogle erfaringer hvor vi evt. kunne kigge og hvem vi kunne kontakte? synes ikke jeg kan få et overblik over det på internettet.

0

Annonce ♥

Du ved godt, at det er gratis at blive viet i kirken, ik´? :)

0

Nu melder historien ikke noget om hvor i landet vi er for det kan godt have betydning for spørgsmålet om hvorvidt I bør vælge et forsamlingshus eller et hotel/feststed. Fordi priserne på feststeder, dvs. færdlge løsninger, varierer meget efter hvor i landet vi taler. Det jeg hører dig sige er at I ønsker en fest for 32 personer hvor fokus er en god middag med noget kage ved siden af. Der er heller ingen som siger at en bryllupsfest behøver at være dans og fest efter middagen. Det andet kan også være rigtig hyggeligt om end vi ikke oplever dem så tit . :)

Der vil jeg umiddelbart pege på en feststedsløsning. Fordi I er så "få" som I er og fordi I kan klare jer med et såkaldt 7 timers arrangement. Men igen afhænger det af hvor i landet vi taler, herunder om vi taler storbyer eller provinsen. I storbyerne kommer I ikke langt med 30.000 ,men mange steder i provinsen kan man finde noget i den stil til ca. 500 kuverten og så er der lidt luft til andre ting også.

0

Annonce ♥

det er ikke mig sådan noget :/

Ok, jeg læste bare dit indlæg, som at I har valgt at blive viet udenfor kirken pga. budgettet :)

Edited by GoldRumble
0

Vi holder bryllup for ca 70 personer og har et budget på ca 35.000 kr. Vi kommer ikke til at mangle noget og det er med rigtig brudekjole osv. Du er velkommen til at kigge i min tråd under bryllupsplanlægning. Den hedder en budgetbruds bekendelser.

Det kan sagtens lade sig gøre. Om det skal være ude eller i forsamlingshus tænker jeg kommer an på hvor i landet det er. Som en anden også har skrevet så er det dyre i byerne og billigere når man rykker ud. Så det er med at researche lidt og hvis i fortæller hvilken landsdel vi taler om så er der sikkert nogen som kender noget :-)

Udover det kan jeg anbefale først og fremmest at bruge jeres netværk. Vi har sparet RIGTIG MANGE PENGE på den måde og så ved at researche, researche, researche :-)

Held og lykke med det :-)

0

Vi skal holde det på et Hotel og det er mere fordi vi ikke har fantasi eller noget der minder om det til selv at stå for det hele. vis bare vi havde, for det er da allerede løbet over de 100 tusinde. Nu har vi heldigvis pengene, så det er ikke fordi vi har været ude at låne dem. Men ville da have ønsket at jeg bare var sådan en der kunne alt det der med at finde de rigtige ting. Men vi var til en venindes bryllup omkring Hundested lidt ala en lejerskole. Det havde været rigtig billigt og vi kunne overnatte der alle sammen i køjesenge :thumbsupsmileyanim: . Vi var omkring 80 mennesker og der var bare overflod af mad og drikke og bryllupskage. Man kan jo gøre det billigt, hvis man også selv forbereder en del af maden.

0

Jeg kan godt se at jeg mangler at tilføje lidt mere info.

Jeg og min forlovede er fra odense. Vi behøver ikke holde brylluppet midt i odense, det kan

Sagtens være lidt uden for odense.

Jeg og min forlovede har ikke et stort netværk og vi er 32 med de aller aller tætteste dvs forældre, søstre og deres parter og børn samt et par venner og veninder. Men det løber hurtigt op i antal af mennesker. Vi har besluttet at holde et lille bryllup og spare på musikken, fordi vi gerne vil giftes og vi har brugt 2 år på at spare ved at vende hver en krone for at komme op på 30.000. Min forlovede har arbejde og jeg er på su, med udgifter osv så er der ikke det helt vilde at ligge til side. Så 30000 er med alt og virkelig alt. Mad, lokale, tøj, pynt, blomster. Vi snakkede om at hvis vi finder en fin rastaurent med noget go mad og så kunne de personer bestille det drikkelse til selve maden. Jeg har kigget på de forskellige kurverter og vi har ikke brug for fx natmad som der bliver tilbudt. Så er det billigere at finde en fin forsamlingshus hvor vi selv pynter og få mad ude fra? Pga det lille netværk vi har og de fleste bor uden for odense så er der ikke særlig meget hjælp at hente.

0

Annonce ♥

Jeg kan godt se at jeg mangler at tilføje lidt mere info.

Jeg og min forlovede er fra odense. Vi behøver ikke holde brylluppet midt i odense, det kan

Sagtens være lidt uden for odense.

Jeg og min forlovede har ikke et stort netværk og vi er 32 med de aller aller tætteste dvs forældre, søstre og deres parter og børn samt et par venner og veninder. Men det løber hurtigt op i antal af mennesker. Vi har besluttet at holde et lille bryllup og spare på musikken, fordi vi gerne vil giftes og vi har brugt 2 år på at spare ved at vende hver en krone for at komme op på 30.000. Min forlovede har arbejde og jeg er på su, med udgifter osv så er der ikke det helt vilde at ligge til side. Så 30000 er med alt og virkelig alt. Mad, lokale, tøj, pynt, blomster. Vi snakkede om at hvis vi finder en fin rastaurent med noget go mad og så kunne de personer bestille det drikkelse til selve maden. Jeg har kigget på de forskellige kurverter og vi har ikke brug for fx natmad som der bliver tilbudt. Så er det billigere at finde en fin forsamlingshus hvor vi selv pynter og få mad ude fra? Pga det lille netværk vi har og de fleste bor uden for odense så er der ikke særlig meget hjælp at hente.

0

Jeg tror som sagt ikke det er billigere. Uden direkte at sætte navn på tror jeg I kan finde mange feststeder i Odense hvor de opererer med kuvertpriser for ca. 500 kr. eller en samlet pris på 16.000 kr. og 16.000 får nemt ben at gå på hvis man skal leje et forsamlingshus, pynte op, bestille mad, drikkevarer og noget serveringspersonale.

0

Alt efter hvor langt væk fra Odense I kan komme, så vil jeg egentlig anbefale den løsning vi brugte..

Vi lejede Bovense Forsamlingshus (lidt udenfor Nyborg) og bestilte mad fra Röti (indisk restaurant i Skibhuskvarteret). Forsamlingshuset kostede os max 4000 for fredag-søndag (jeg kan ikke længere huske den præcise pris) og vi bespiste 55 mennesker for 5000 kr (forret og buffet). Bryllupskagen blev brugt til dessert og blev bagt af en amatør, som tog 2500 kr for en med 5 lag.

Alt i alt 11.500 kr.

Drikkelse hentede vi i Tyskland og vin fra Bilka. Med de billigere priser i dag i DK, kan det nok bedre svare sig, at købe det hele her.

0