Anejan14

Voksne brudepiger

22 indlæg i dette emne

Jeg tænker at have mine 3 bedste veninder som brudepiger samt min datter på 5..

Min datter og maid of honor skal gå forrest sammen, da min datter gerne vil smide rosenblade foran mig.. Og da jeg frygter lidt hun bliver for genert tænker jeg det vil være en god ide hun har en voksen med sig..

Så skal de 2 andre gå før mig og derefter kommer min far og jeg..

Mht til kjoler til de voksne, de behøver ikke være ens, men jeg vil gerne have de samme farver..

Jeg tænker at betale halvdelen af kjolen og så får de selv lov at vælge..

Kan man tillade sig det og hvordan lyder planen for kirkegulvet..? Søger lidt kritik så det kan blive helt perfekt 😃

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min søster på 21 var min brudeterne/pige, hun gik ind bag mig....

Vi betalte hendes kjole, hårsmykke og at min frisør satte hendes hår da hun var færdig med mit, min søster er studerende og med polterabend, gave osv synes vi i forvejen at vores bryllup løb op når hun ikke har så meget... Jeg fandt en kjole fra Nordström der normalt koster 1600 kr (uden porto og evt told og moms) til bare 300 kr inkl porto på eBay og så rettede en gammel gymnasieveninde den til så den sad perfekt

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu skal mine døtre være brudepiger samt en veninde til min ældste datter, som bliver betragtet som vores bonusdatter ..... vi betaler deres tøj og håropsætning

de to ældste vil være 18 år og den yngste vil være 14 til den tid

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg skal have min bedste veninde (maid of honor) og mine to kusiner som brudepiger - de kommer til at gå ind efter os :)

Mht til kjolerne har jeg lagt et budget, og hvis vi står i kjolebutikken og de forelsker sig i nogle der er dyrere, og som de mener de bedre kunne bruge igen bagefter, må de selv betale differencen :) Jeg har ingen sure miner haft, tror det vigtigste egentligt er at de er klar over det fra starten, så man ikke står i butikken og har snakket forbi hinanden ;)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg har to voksne brudepiger også. De har selv betalt deres kjoler, og det har de absolut intet haft imod - tvært imod!
Vi har ikke helt tænkt over, hvordan de skal gå ind i kirken, men bag mig synes jeg lyder som en god ide.

Kjolerne er forresten købt på asos, og syet til af den enes svigermor, og samlet gav de 1100 kr, så det er ikke alverden

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Min brudepige ha selv betalt sit tøj. Jeg giver så et tilskud ligesom vi har givet forloverne og min stedfar deres slips. Det er sådan jeg har hørt det som oftest er når det er voksne brudepiger. Jeg ved ikke helt i hvilken rækkefølge vi skal gå ind i endnu. Min brudepige skal nemlig gå sammen med vores 2 drenge på 4 og 8 år.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mine 2 bedste veninder + storesøster skal være brudepiger og de har selv købt deres kjoler. De er tre vidt forskellige piger med vidt forskelllig smag og derfor valgte de den løsning :) Jeg har bestemt farven og resten er op til dem selv da jeg helst vil have dem i en kjole de kan holde ud en hel dag

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg havde min kusine på 22 og mine to niecer på henholdvis 5 og 7 som brudepiger som gik ind før mig.

Jeg betalte mine nieces tøj og skø, mens min kusine, efter eget ønske betalte sin egen.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg synes det lyder som en fin ide, at du betaler halvdelen til de voksnes kjoler. Tag en god snak med dem om, hvilken farve du evt. godt kunne tænke dig og hør dem, om de er med på ideen. Er de det, tvivler jeg på at du får sure miner over at de selv skal betale, når nu du ikke "forlanger" at de skal have ens kjoler, men blot ens farver. ;)

Mht. at de alle går ind før dig, så tror jeg det vil tage lidt af "opmærksomheden" fra dig og din far. Det lyder som en fin ide med din datter forrest, når nu hun gerne vil strø rosenblade (og også med back up af din veninde)- men jeg ville nok vælge at de 2 veninder skulle gå bag mig, hvis det var... ;)

Vores 2 piger skal være brudepiger og jeg tror, de skal gå efter os - men jeg ved det egentligt ikke helt endnu. Så meget styr på det, har jeg ikke - he he he... *s*

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg ville så have dem ind før mig, så de ikke går ind til den officielle bryllupsindgangsmusik.

Så hvis de går ind, før én selv, så er gæsterne ligesom klar på at det er nu, og endnu mere spændte på at se bruden.

Jeg overvejer personligt om mine to kusiner (hhv 14 og 15 på vielsesdatoen) skal være brudepiger. Det ville gøre dem begge SÅ glade, og det ville jo ikke koste mig noget. De vil ikke få en speciel rolle udover at skulle gå ind før mig i kirken altså, og så have fine billeder af os. Det ville være så nemt at gøre dem glade, at jeg næsten ikke ville kunne lade vær. Men mine tanker går så på at jeg bestemmer farven, men at de selv skal betale for kjolen. men jeg ved det ikke endnu. Det er et sommerbryllup, så det skal jo ikke være de helt store skrud. Det kommer også an på hvad deres forældre siger, om de tilbyder at betale for dem... Der er pokkers mange overvejelser til sådan et bryllup!

Redigeret af RiivaB
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ville så have dem ind før mig, så de ikke går ind til den officielle bryllupsindgangsmusik.

Så hvis de går ind, før én selv, så er gæsterne ligesom klar på at det er nu, og endnu mere spændte på at se bruden.

Jeg overvejer personligt om mine to kusiner (hhv 14 og 15 på vielsesdatoen) skal være brudepiger. Det ville gøre dem begge SÅ glade, og det ville jo ikke koste mig noget. De vil ikke få en speciel rolle udover at skulle gå ind før mig i kirken altså, og så have fine billeder af os. Det ville være så nemt at gøre dem glade, at jeg næsten ikke ville kunne lade vær. Men mine tanker går så på at jeg bestemmer farven, men at de selv skal betale for kjolen. men jeg ved det ikke endnu. Det er et sommerbryllup, så det skal jo ikke være de helt store skrud. Det kommer også an på hvad deres forældre siger, om de tilbyder at betale for dem... Der er pokkers mange overvejelser til sådan et bryllup!

Hvis store/voksne brudepiger/terner skal gå ind først så skal de nå næsten helt op af kirkegulvet ellers kommer de til at skygge for bruden....

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg ville så have dem ind før mig, så de ikke går ind til den officielle bryllupsindgangsmusik.

Så hvis de går ind, før én selv, så er gæsterne ligesom klar på at det er nu, og endnu mere spændte på at se bruden.

I USA og UK går blomsterpige normalt først, så brudepiger (og evt. forlovere) ind til første sang/melodi- når melodien/sangen så skifter kommer brud (og ledsager hvis der er en) så op- det er ret tydeligt, hvornår bruden kommer efter den model- og brudepiger etc. er færdige med at gå op af gulvet, når bruden gør sin entré :)

Jeg overvejer personligt om mine to kusiner (hhv 14 og 15 på vielsesdatoen) skal være brudepiger. Det ville gøre dem begge SÅ glade, og det ville jo ikke koste mig noget. De vil ikke få en speciel rolle udover at skulle gå ind før mig i kirken altså, og så have fine billeder af os. Det ville være så nemt at gøre dem glade, at jeg næsten ikke ville kunne lade vær. Men mine tanker går så på at jeg bestemmer farven, men at de selv skal betale for kjolen. men jeg ved det ikke endnu. Det er et sommerbryllup, så det skal jo ikke være de helt store skrud. Det kommer også an på hvad deres forældre siger, om de tilbyder at betale for dem... Der er pokkers mange overvejelser til sådan et bryllup!

Hvis store/voksne brudepiger/terner skal gå ind først så skal de nå næsten helt op af kirkegulvet ellers kommer de til at skygge for bruden....
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Det med at betale halvdelen selv, det synes jeg kommer meget an på farvevalget og om dine brudepiger ville anvende kjolen igen? Ellers ville jeg synes det var lidt øv, at skulle betale en halv kjole for at være brudepige og så lægge den på hylden, fordi det ikke er min farve. Men hvis du ved, at dit farvevalg er en farve, som dine brudepiger kan lide, så synes jeg det er en ok løsning.

Held og lykke med brylluppet :)

1

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg ville så have dem ind før mig, så de ikke går ind til den officielle bryllupsindgangsmusik.

Så hvis de går ind, før én selv, så er gæsterne ligesom klar på at det er nu, og endnu mere spændte på at se bruden.

Jeg overvejer personligt om mine to kusiner (hhv 14 og 15 på vielsesdatoen) skal være brudepiger. Det ville gøre dem begge SÅ glade, og det ville jo ikke koste mig noget. De vil ikke få en speciel rolle udover at skulle gå ind før mig i kirken altså, og så have fine billeder af os. Det ville være så nemt at gøre dem glade, at jeg næsten ikke ville kunne lade vær. Men mine tanker går så på at jeg bestemmer farven, men at de selv skal betale for kjolen. men jeg ved det ikke endnu. Det er et sommerbryllup, så det skal jo ikke være de helt store skrud. Det kommer også an på hvad deres forældre siger, om de tilbyder at betale for dem... Der er pokkers mange overvejelser til sådan et bryllup!

Hvis store/voksne brudepiger/terner skal gå ind først så skal de nå næsten helt op af kirkegulvet ellers kommer de til at skygge for bruden....

I USA og UK går blomsterpige normalt først, så brudepiger (og evt. forlovere) ind til første sang/melodi- når melodien/sangen så skifter kommer brud (og ledsager hvis der er en) så op- det er ret tydeligt, hvornår bruden kommer efter den model- og brudepiger etc. er færdige med at gå op af gulvet, når bruden gør sin entré :)

Hvis I ønsker, at jeres brudefølge skal gå ind i kirken til noget andet musik end den, som I selv kommer ind til, så husk at afstemme dette med præst og organist. Da det med to stykker ikke er normalt i en dansk folkekirke.

Redigeret af GoldRumble
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har ik lige læst alle besvarelser så beklager hvis det er blevet sagt. Langt de fleste kvinder vil alligevel ud og købe nyt tøj når de skal til bryllup så medmindre du ligefrem dikterer hvad de skal have på, synes jeg det er fint st de skal betale halvdelen af kjolen. Min søster og svigerinde var brudepiger hos os. Jeg havde sagt jeg gerne så kjolen var navy og de fandt en kjole de begge kunne lide og de betalte selv ;)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Min brudepige betaler selv sin kjole og får derfor også selv lov til at bestemme hvordan skal se ud og det har hun slet ikke haft noget imod, tilbød at betale men det ville hun ikke høre tale om .. Og hun skal gå ind før mig, sammen med vores søn på 3,5 år :-)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg har to brude pige, dem ene går ind sammen med vores drenge og den anden alene, alle sammen før jeg kommer ind. De betaler selv kjoler men har også helt selv bestemmelse både med farve, snit og længte, den ene kommer i stropløs lilla gulvlang empire snit med glimmersten under brystet, den anden har ikke fundet sin endnu. Det enste jeg har har sagt er ingen hvid/creme el helt ensfarvet sort.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg spurgte min kusine om hun ville være min brudepige. Vi er samme alder, så har valgt hun skal gå ind bag mig, så hun kan rette kjolen til.

Jeg havde egentlig ikke sagt hun skulle havde noget bestemt tøj på. Men hun har så selv fundet en kjole, der passer i farven til brylluppet som hun føler sig godt tilpas i. Og så fik hun den endda på tilbud. Så min brudepige har gulvlang lilla kjole på. Men mener selv at voksne brudepiger skal gå ind efter bruden, så de ikke tager fokus væk fra bruden.

Hvorimod små piger godt kan gå ind først.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ville så have dem ind før mig, så de ikke går ind til den officielle bryllupsindgangsmusik.

Så hvis de går ind, før én selv, så er gæsterne ligesom klar på at det er nu, og endnu mere spændte på at se bruden.

Jeg overvejer personligt om mine to kusiner (hhv 14 og 15 på vielsesdatoen) skal være brudepiger. Det ville gøre dem begge SÅ glade, og det ville jo ikke koste mig noget. De vil ikke få en speciel rolle udover at skulle gå ind før mig i kirken altså, og så have fine billeder af os. Det ville være så nemt at gøre dem glade, at jeg næsten ikke ville kunne lade vær. Men mine tanker går så på at jeg bestemmer farven, men at de selv skal betale for kjolen. men jeg ved det ikke endnu. Det er et sommerbryllup, så det skal jo ikke være de helt store skrud. Det kommer også an på hvad deres forældre siger, om de tilbyder at betale for dem... Der er pokkers mange overvejelser til sådan et bryllup!

Hvis store/voksne brudepiger/terner skal gå ind først så skal de nå næsten helt op af kirkegulvet ellers kommer de til at skygge for bruden....

I USA og UK går blomsterpige normalt først, så brudepiger (og evt. forlovere) ind til første sang/melodi- når melodien/sangen så skifter kommer brud (og ledsager hvis der er en) så op- det er ret tydeligt, hvornår bruden kommer efter den model- og brudepiger etc. er færdige med at gå op af gulvet, når bruden gør sin entré :)

Hvis I ønsker, at jeres brudefølge skal gå ind i kirken til noget andet musik end den, som I selv kommer ind til, så husk at afstemme dette med præst og organist. Da det med to stykker ikke er normalt i en dansk folkekirke.

Det må jeg finde ud af med kirken og præsten, men ideen er at de skal have nået helt op til alteret inden døren bliver åbnet til mig. :wink:

1

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hej alle,

Tudsind tak for alle besvarelser. De er nøje læst og overvejet og jeg har da også måtte genoverveje det hele..

Jeg har nu skrevet til kirken for det praktiske og for at sikre vi må det som jeg har i tankerne. Når jeg har svar fra dem, kan jeg gå videre med tanken om voksne brudepiger..

¨Tak for svar :loveshower:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer