Muldebeerg

Muldes bryllupstråd <3 Nu med beretning :D

165 indlæg i dette emne

Hejsa!

Så er det vist også min tur til at starte en lille planlægningstråd herinde. Vi har meget, der ikke er styr på endnu og resten er stadig i planlægningsfasen - men forhåbentligt får vi stille og roligt vinget tingene af i løbet af de næste mdr. ;) Uanset, så håber jeg at der er masser af hjælp at hente herinde hos alle I gæve kommende brude ;)

Kæresten og jeg har været sammen i 14 år her til sommer, så måske er det også ved tide at blive gift. :) Vi har 2 skønne piger sammen og de glæder sig vist lige så meget som deres forældre til den store dag.

Jeg blev friet til i oktober sidste år, på min 40 års fødselsdag - en dag, hvor kæresten rent faktisk opholdt sig i Spanien, så overraskelsen var stor, da det endelig gik op for mig, hvad han havde sat sig for og planlagt igennem noget tid. -Særligt, da jeg i bund og grund havde "opgivet" ham lidt, lige i forhold til bryllup...

Huskeliste til vores bryllup :) (de grønne ting, er dem jeg synes vi har nogenlunde styr på :D)

Bryllupsdato 29.08.2015 kl. 13.00 i Silkeborg

Brudepiger: Vores 2 døtre på hhv. 5 og 7 :heart: :heart:

Invitationer: Er lavet og sendt afsted. Vi har fået svar fra alle nu, 35 kommer, 2 afbud, så det er ok.

Gæstelisten: Er på plads

Kirke: Er bestilt

Feststed: Foregår i vores egen have

Gæster: ca. 38-40 personer - blev til 35 alt i alt + vores 2 piger, som er med noget af tiden

Budget: ca. 30.000 kr. - vi nærmer os vist desværre de 40.000 kr., men så håber jeg også vi kan holde det. Det skal vi!!

Fotograf: Frans Barstad, Lystrup http://fransbarstad.dk/ Er bestilt - han bliver vores bryllupsgave fra "moster".. - supersødt af hende... :)

Fotolocation: Omkring Almind Sø i Silkeborg, hvis vi kan få tilladelse til det. Der er et særligt sted derude, hvor det er ekstra smukt, med udsigt over søen og hvor kirketårnet faktisk kan ses i baggrunden.. :wink:

Musik: Livemusik af Allan Østerdahl om eftermiddagen og om aftenen er det playlister.

Menuen: er på plads og det meste af temaet er grill. Det passer godt til vores havebryllup. Selve menuen skriver jeg senere, når jeg kan huske det hele. :)

Bryllupskagen: Har min veninde tilbudt at lave (jaahhh.. :D) - den bliver sandsynligvis med chokolade/kakaolagkagebunde og så asti/lime-mousse, chokoladecreme og jordbær

Drikkevarer: Er handlet ind i Tyskland

Fadølsanlæg fra Virklund Bryghus er bestilt inkl. 4 fustager (2 stk. Hvedeøl og 2 stk. Celebration Ale)

Kjole: ER købt hos Lilly i Århus og jeg er SÅ glad for valget. Glæder mig meget til at se min kjole igen, når den kommer hjem. ;). Kjolen ER afhentet og prøvet. Hænger nu hjemme i skabet hos min veninde.

Brudepigekjolerne: Er lige købt i dag, 21/4-15 og de er SÅ fine. Sandaler er også købt, så nu mangler vi kun en lille cardigan, de kan have over kjolen.

Tilbehør: Afhænger af kjolen, dog er det næsten helt sikkert, at jeg skal have min mormors perlehalskæde på, som jeg arvede for nogle år siden. Perlekæden er nok skippet, da den ikke kan renses ordentligt op. Jeg låner min mors hvidguldskæde med et lille hjerte med sten i og øreringe har jeg købt i Lilly. Ved ikke om jeg skal have armbånd på, det tænker jeg stadig over. Sløret er også købt og ligeledes er skoene.

Hår, makeup og negle: Min mor er frisør, så håret står hun for, make-up klarer min veninde og neglene på både vores piger og jeg, har en god kollega sagt ja til at lave. Hun er negletekniker og har lovet mig en "special Price" ;).

Gommens tøj: Er købt. :D Et fint mørkeblåt jakkesæt med hvid skjorte. Dog mangler vi lige at få vesten hjem i den rigtige str. Sko, bælte er også købt. Svigermor har været så sød at spæde til med kr. 1.000. :). Vesten er også hjemme, så nu er kæresten "good to go"..

Vielsesringe: Vi bruger vores forlovelsesringe - de skal dog pudses op og indgraveres med bryllupsdatoen - det klares 2-3 uger inden brylluppet

Blomster: Går i brudebukettanker i øjeblikket. Bordpynt/dekorationer har min anden veninde tilbudt at stå for

Transport: Kærestens kammerat har en gammel amerikanerbil, som han har tilbudt at køre os i ;). Eneste "minus" er, at han muligvis vil sætte den til salg - så jeg håber selvf. først at han får den solgt efter vores bryllup..

Overnatning: Bliver hjemme hos os selv, nu hvor festen også holdes hjemme

Børnepasning om aftenen/under selve festen og indtil næste dag: Er arrangeret og til stor tilfredshed hos pigerne.. Begge piger skal sove ved hver deres veninde og de glæder sig allerede meget, så det er skønt. :)

Redigeret af Muldebeerg
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Tak skal I have :) Jeg er også lidt spændt på det hele og suger til mig af alle Jeres kreative ideer... Særligt fordi jeg virkeligt ikke ejer et eneste kreativt gen - desværre.. :( Selv hvilken farve der skal være "gennemgående" i vores bryllup har jeg svært ved at finde ud af, hvor utroligt det end lyder.. ;)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

How vi har da for øvrigt "lidt styr på" noget af maden. ;) Her den 30. marts kommer min kollega hjem til os og snakker forret/hovedret med os. Han skal stå for begge dele og evt. også natmaden, så det glæder jeg mig til at få lidt styr på. Desserten bliver nok islagkage eller isbar fra Okkels Is http://www.okkelsis.dk/ da det er et af vores favoritsteder at købe is - yummi... ;)

Derudover har jeg skrevet til et par lokale bryghuse for at høre, hvad de har af fadølsanlæg og til hvilke priser. Har fået svar fra dem begge, så nu skal vi lige ha' vurderet priser og så nok liiige ud og prøvesmage deres lækre øl-varianter... Uhhhmmm... det bliver en god ting, som både jeg og kæresten nok skal glæde os til.. :D

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

How vi har da for øvrigt "lidt styr på" noget af maden. ;) Her den 30. marts kommer min kollega hjem til os og snakker forret/hovedret med os. Han skal stå for begge dele og evt. også natmaden, så det glæder jeg mig til at få lidt styr på. Desserten bliver nok islagkage eller isbar fra Okkels Is http://www.okkelsis.dk/ da det er et af vores favoritsteder at købe is - yummi... ;)

Derudover har jeg skrevet til et par lokale bryghuse for at høre, hvad de har af fadølsanlæg og til hvilke priser. Har fået svar fra dem begge, så nu skal vi lige ha' vurderet priser og så nok liiige ud og prøvesmage deres lækre øl-varianter... Uhhhmmm... det bliver en god ting, som både jeg og kæresten nok skal glæde os til.. :D

Det er simpelthen så skønt at læse om Okkels og de lokale Silkeborg-bryghuse :) Jeg føler mig helt hjemme! Er det Bøllingsø og Virklund, I har fat i? Der er også Kragelund og Grauballe, men jeg ved ikke om de brygger på fad eller kun på flaske.

Jeg glæder mig til at følge med i din tråd!

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak Eheliw - ja, jeg nåede kun lige kort ind i din tråd på min nattervagt, men den er noteret og jeg håber at få tid til at kigge på den i aften. Er hyggeligt at se hvad andre gør i forhold til havebryllup ;)

Akoesterby, det er Virklund og Grauballe jeg har skrevet til, Bøllingsø har nemlig priser på deres hjemmeside, så de er også med i overvejelserne... Ser kun lige kæresten kort i aften, men håber vi kan nå at kigge lidt på bryghusene ;)

Nå, må hellere få hentet børn og gemme BK til i aften :D

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Tillykke med din egen tråd.

Glæder mig til at følge dig.... og kender det der med kreativt ikkeeksisterende gen... det har jeg også glemt at få i min dna-kode :lol:

Aahh, det er da helt dejligt at se jeg ikke er den eneste "anti-kreative" herinde.. ;) Man kan næsten føle sig helt "uduelig" med alle de gæve quinder, der kan lave så mange kreative ting, ikke sandt.. (ment på den gode måde altså :D )...

AK, vi hælder nok mest til Virklund Bryghus lige pt. - men det er nu ligeså meget fordi vi godt kan lide deres øl. Bøllingsø fik vores venner øl fra, sidst de holdt fest, DE var knagme også gode, må jeg indrømme.. yums! Fredag bliver vist dagen, hvor vi lige runder Virklund og ser, om vi kan få prøvesmagt de varianter de har som fadøl.... *s*

Nå, men i morgen bilder jeg mig jo ind, at vi skal ned og ha' lidt inspiration i Dansk Papirvare - i håbet om, at vi snart kan finde ud af hvordan vores invitationer skal se ud - og hvilke farver, vi vil holde os til. Derudover har jeg i dag skrevet til Lilly i Århus, for at få booket en tid til kjoleprøvning. Det samme forsøgte jeg hos Brud- og Festgården i Øster Bording. De har desværre ikke formiddagsåbent - i hvert fald ikke til kjoleprøvning, så nu må jeg se, om vi kan finde en lørdag der passer - tænker desværre blot det bliver svært. Jeg kunne få en tid kl. 16.30 på en hverdag, men det passer ret dårligt for både min veninde og jeg, da der jo også lige er nogle børn og div. aktiviteter der skal tages hensyn til.. MEN vi finder ud af noget og SÅ skal der forhåbentligt snart prøves kjoler.

Det glæder jeg mig til og er samtidig meget spændt på det. Jeg er normalt ikke en kjolepige, så jeg har ingen anelse om, hvad jeg skal forvente og hvordan jeg ender med at se ud, ha ha ha...

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu forfølger jeg altså også dig :tunge:

Glæd dig til at prøve kjole! Selvom man tænker at det slet slet ikke kommer til at gå, så tror jeg da kan få selv en mand til at føle sig som en prinsesse

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Nå, lidt sker der her...;) I går var vi nede og finde inspiration til invitationerne, og jeg tror jeg springer ud i at lave dem selv. De bliver i stil med dem på billedet, dog bliver alt det sorte skiftet ud med limegrønt og så bliver det hvide nok råhvidt, tror jeg.

Derudover har vi været ved Virklund Bryghus og bestilt fadøl til festen hos dem. 2 forskellige slags øl, hvoraf vi prøvesmagte den ene derude og købte den anden med hjem til prøvesmagning her i weekenden. Så tjek ved fadøllen ;)

Onsdag den 8. april er der reserveret tid til kjoleprøvning hos Lilly i Århus, det glæder jeg mig til :D Min mor og min veninde tager med og hjælper mig med at finde min indre kjolepige frem, er så spændt på det :).

post-76988-0-32670500-1426861489_thumb.j

Redigeret af Muldebeerg
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Fedt at du giver dig i kast med at lave invitationer selv :thumbsupsmileyanim: Bare giv dig god tid og tag det stille og roligt, så håber jeg at du vil give mig ret i, at det faktisk er et meget hyggeligt projekt! Og det bliver jo såå fint i sidste ende!

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Tak Cricht og Marie :)

Cricht - jeg har bare ingen anelse om, om jeg hurtigt kan købe de forskellige "remedier" til invitationen billigere på nettet eller om det bliver for besværligt for mig. Så vidt jeg ved, så hedder de hvide kort bare "dobbeltkort" - så dem kunne man jo godt søge på. Men i Papirvare-butikken kan man få 10 stk. for 60 kr. - det er vel egentligt ikke så galt er det? Har du evt. nogle gode links til hobbysider eller lign., hvor jeg burde kigge efter de forskellige ting inden jeg bare drøner ned i butikken og køber det? (jeg aner seriøst intet om at lave sådan noget. Naboen er ret kreativ, så hun vil gerne hjælpe med at skære ud osv., med mindre jeg gør det selv, -men det der med at finde tingene og ikke bare drøne ned i butikken og give en bondegård for det - det er jeg ikke så god til.. *ggg*)..

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Tak Cricht og Marie :)

Cricht - jeg har bare ingen anelse om, om jeg hurtigt kan købe de forskellige "remedier" til invitationen billigere på nettet eller om det bliver for besværligt for mig. Så vidt jeg ved, så hedder de hvide kort bare "dobbeltkort" - så dem kunne man jo godt søge på. Men i Papirvare-butikken kan man få 10 stk. for 60 kr. - det er vel egentligt ikke så galt er det? Har du evt. nogle gode links til hobbysider eller lign., hvor jeg burde kigge efter de forskellige ting inden jeg bare drøner ned i butikken og køber det? (jeg aner seriøst intet om at lave sådan noget. Naboen er ret kreativ, så hun vil gerne hjælpe med at skære ud osv., med mindre jeg gør det selv, -men det der med at finde tingene og ikke bare drøne ned i butikken og give en bondegård for det - det er jeg ikke så god til.. *ggg*)..

Åh ja der må jeg jo blankt indrømme at vi valgte den dyrere Panduro Hobby-løsning ;) Jeg søgte inspiration herinde og på Pinterest, og da vi vidste hvordan de skulle se ud gik jeg i gang med at lede efter materialer på både eBay, grafical.dk, cchobby.dk, Nordform.dk osv. Desværre synes jeg at det er svært at fornemme farve og struktur ud fra dårlige billeder på hjemmesiderne så vi endte altså med at gå ned og købe det papir vi allerhelst ville have og som vi vidste så ud præcis som vi gerne ville. Så ingen gode sparetips herfra, lige på det punkt desværre ;)

Prisen lyder fin på de der kort synes jeg. Vi gav 30kr. for 5 kuverter og ca. 5-6 kr/ark karton. Vores 22 invitationer kostede ca. 600 kr. at lave (uden Porto til forsendelse, det løb op i ca. 100kr.)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

hvis du ikke har købt de der "spænder" som er foran på indbydelsen så har jeg sådan ca 200 liggende som jeg ikke bruger, hvis du er interesseret :)

Det har jeg ikke endnu - for jeg stejlede lidt, da de koster 5 kr. stk. - det synes jeg er ret dyrt... Hvordan ser dine spænder ud? Kunne nemlig vildt godt tænke mig at det var små hjerter, meeeen det er ikke et must. Vil du evt. sende mig et billede af dem eller ligge det her i tråden (og gerne med pris også)... :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

hvis du ikke har købt de der "spænder" som er foran på indbydelsen så har jeg sådan ca 200 liggende som jeg ikke bruger, hvis du er interesseret :)

Det har jeg ikke endnu - for jeg stejlede lidt, da de koster 5 kr. stk. - det synes jeg er ret dyrt... Hvordan ser dine spænder ud? Kunne nemlig vildt godt tænke mig at det var små hjerter, meeeen det er ikke et must. Vil du evt. sende mig et billede af dem eller ligge det her i tråden (og gerne med pris også)... :)

de er runde som dem der er på indbydelsen og du kan få dem alle for en flad 50'er, hvis det har ikke givet mere for dem

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Det er da en pris der er til at forstå.. ;) Jeg hører lige hvad kæresten siger, når jeg kommer hjem fra job i aften kl. 22 (måske før ;) ) og så giver jeg lige endelig besked. Men du kan vist roligt "reservere" dem til mig ;)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Det er da en pris der er til at forstå.. ;) Jeg hører lige hvad kæresten siger, når jeg kommer hjem fra job i aften kl. 22 (måske før ;) ) og så giver jeg lige endelig besked. Men du kan vist roligt "reservere" dem til mig ;)

det er i orden ;)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Tak Cricht og Marie :)

Cricht - jeg har bare ingen anelse om, om jeg hurtigt kan købe de forskellige "remedier" til invitationen billigere på nettet eller om det bliver for besværligt for mig. Så vidt jeg ved, så hedder de hvide kort bare "dobbeltkort" - så dem kunne man jo godt søge på. Men i Papirvare-butikken kan man få 10 stk. for 60 kr. - det er vel egentligt ikke så galt er det? Har du evt. nogle gode links til hobbysider eller lign., hvor jeg burde kigge efter de forskellige ting inden jeg bare drøner ned i butikken og køber det? (jeg aner seriøst intet om at lave sådan noget. Naboen er ret kreativ, så hun vil gerne hjælpe med at skære ud osv., med mindre jeg gør det selv, -men det der med at finde tingene og ikke bare drøne ned i butikken og give en bondegård for det - det er jeg ikke så god til.. *ggg*)..

Åh ja der må jeg jo blankt indrømme at vi valgte den dyrere Panduro Hobby-løsning ;) Jeg søgte inspiration herinde og på Pinterest, og da vi vidste hvordan de skulle se ud gik jeg i gang med at lede efter materialer på både eBay, grafical.dk, cchobby.dk, Nordform.dk osv. Desværre synes jeg at det er svært at fornemme farve og struktur ud fra dårlige billeder på hjemmesiderne så vi endte altså med at gå ned og købe det papir vi allerhelst ville have og som vi vidste så ud præcis som vi gerne ville. Så ingen gode sparetips herfra, lige på det punkt desværre ;)

Prisen lyder fin på de der kort synes jeg. Vi gav 30kr. for 5 kuverter og ca. 5-6 kr/ark karton. Vores 22 invitationer kostede ca. 600 kr. at lave (uden Porto til forsendelse, det løb op i ca. 100kr.)

Aii, det var da totalt rart at høre, at du har "købt dig til det" på den, måske dyre måde.. ;) Jeg bliver bare helt rundforvirret, når jeg læser om, hvor meget I alle handler på Ebay osv. Jeg ville ikke ane, hvad jeg skulle søge efter, hverken i forhold til invitationer, bordpynt eller lign. Så jeg er MEGAGLAD for Bryllupsklar og alle Jer, der har fuldstændigt styr på, hvad I gerne vil have til Jeres bryllupper. Jeg suger til mig af Jeres ideer og håber, at vi også får et fint pyntet bryllup med alt hvad dertil hører.. *ss*

Jeg kan mærke, at jeg lige så stille bliver mere og mere "kulret" - dog uden at det går helt over gevind. Tænker at jeg vil ha' handlet ind til invitationerne her i denne uge eller efter påske, bare så der er lidt at gå i gang med. Jeg har nogle gode nattevagter, hvor vi skal være vågne, men ofte ikke har så meget at se til. Der ville det jo være genialt at sidde og tulle med invitationer, bordkort osv., ikke sandt... :D

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer