Muldebeerg

Muldes bryllupstråd <3 Nu med beretning :D

165 posts in this topic

Tak Cricht og Marie :)

Cricht - jeg har bare ingen anelse om, om jeg hurtigt kan købe de forskellige "remedier" til invitationen billigere på nettet eller om det bliver for besværligt for mig. Så vidt jeg ved, så hedder de hvide kort bare "dobbeltkort" - så dem kunne man jo godt søge på. Men i Papirvare-butikken kan man få 10 stk. for 60 kr. - det er vel egentligt ikke så galt er det? Har du evt. nogle gode links til hobbysider eller lign., hvor jeg burde kigge efter de forskellige ting inden jeg bare drøner ned i butikken og køber det? (jeg aner seriøst intet om at lave sådan noget. Naboen er ret kreativ, så hun vil gerne hjælpe med at skære ud osv., med mindre jeg gør det selv, -men det der med at finde tingene og ikke bare drøne ned i butikken og give en bondegård for det - det er jeg ikke så god til.. *ggg*)..

Åh ja der må jeg jo blankt indrømme at vi valgte den dyrere Panduro Hobby-løsning ;) Jeg søgte inspiration herinde og på Pinterest, og da vi vidste hvordan de skulle se ud gik jeg i gang med at lede efter materialer på både eBay, grafical.dk, cchobby.dk, Nordform.dk osv. Desværre synes jeg at det er svært at fornemme farve og struktur ud fra dårlige billeder på hjemmesiderne så vi endte altså med at gå ned og købe det papir vi allerhelst ville have og som vi vidste så ud præcis som vi gerne ville. Så ingen gode sparetips herfra, lige på det punkt desværre ;)

Prisen lyder fin på de der kort synes jeg. Vi gav 30kr. for 5 kuverter og ca. 5-6 kr/ark karton. Vores 22 invitationer kostede ca. 600 kr. at lave (uden Porto til forsendelse, det løb op i ca. 100kr.)

Aii, det var da totalt rart at høre, at du har "købt dig til det" på den, måske dyre måde.. ;) Jeg bliver bare helt rundforvirret, når jeg læser om, hvor meget I alle handler på Ebay osv. Jeg ville ikke ane, hvad jeg skulle søge efter, hverken i forhold til invitationer, bordpynt eller lign. Så jeg er MEGAGLAD for Bryllupsklar og alle Jer, der har fuldstændigt styr på, hvad I gerne vil have til Jeres bryllupper. Jeg suger til mig af Jeres ideer og håber, at vi også får et fint pyntet bryllup med alt hvad dertil hører.. *ss*

Jeg kan mærke, at jeg lige så stille bliver mere og mere "kulret" - dog uden at det går helt over gevind. Tænker at jeg vil ha' handlet ind til invitationerne her i denne uge eller efter påske, bare så der er lidt at gå i gang med. Jeg har nogle gode nattevagter, hvor vi skal være vågne, men ofte ikke har så meget at se til. Der ville det jo være genialt at sidde og tulle med invitationer, bordkort osv., ikke sandt... :D

Jeg synes eBay er fantastisk på rigtig mange områder - og jeg har fået sååå mange pakker fra Kina efterhånden :lol: Der er seriøse penge at spare på rigtig, rigtig mange ting til diverse bryllupsprojekter og jeg har bl.a. købt balloner, sugerør, form til flowerbombs, silkepapir og en masse andet.. MEN lige præcis med papir der synes jeg slet ikke jeg følte mig sikker på, hvad det egentlig var jeg fik tilsendt. Og jeg var åbenbart allerede der en zilla der gik meeeget op i at papiret havde den helt rigtige struktur :blush:

BK er et fantastisk sted og jeg har også lært SÅ meget herinde - havde ikke købt én eneste ting på hverken eBay eller Etsy før jeg begyndte at være herinde.

Det er skønt når bryllupsfeberen rammer en, hehe! Min er kommet og gået lidt over de ca. 15 måneder vi har været forlovet, men så snart vi skrev "2015" kunne jeg mærke at nu begyndte det altså at være alvor! Jeg har fået så mange projekter fra hånden lige siden :) Hvis jeg var dig/jer, ville jeg nok se at få invitationerne afsted inden alt for længe - særligt hvis I ikke har sendt Save The Dates ud eller på anden måde gjort folk opmærksomme på datoen. Vi sendte STDs ud da der var 11 måneder til, og alligevel kribler det i mig for at få invitationerne afsted nuuu :lol: Gudskelov blev de helt færdige i går, så vi sender dem på onsdag har vi aftalt.

0

Annonce ♥

Tak skal I have :) Jeg er også lidt spændt på det hele og suger til mig af alle Jeres kreative ideer... Særligt fordi jeg virkeligt ikke ejer et eneste kreativt gen - desværre.. :( Selv hvilken farve der skal være "gennemgående" i vores bryllup har jeg svært ved at finde ud af, hvor utroligt det end lyder.. ;)

Så fandt jeg frem til din tråd :loveshower:

Hvis det er nogen trøst mht det kreative eller mangel på samme - Jeg kan hverken sy, strikke, male eller noget i den dur, men lime - det går lige! Og det kan du da helt sikkert også. Til hverdag er jeg ikke mere kreativ andet end det jeg hjælper børnene (3 og 4år) med at lave, men her i bryllupsplanlægningens navn så har det virkelig grebet om sig. Jeg tror bare det gælder om at kaste sig ud i det :)

Du må endelig bare spørg hvis du skal have hjælp til at finde noget bestemt på ebay - bare husk at de fleste ting sendes fra kina og kan være en måned om at komme frem med posten..

0

Tak skal I have :) Jeg er også lidt spændt på det hele og suger til mig af alle Jeres kreative ideer... Særligt fordi jeg virkeligt ikke ejer et eneste kreativt gen - desværre.. :( Selv hvilken farve der skal være "gennemgående" i vores bryllup har jeg svært ved at finde ud af, hvor utroligt det end lyder.. ;)

Så fandt jeg frem til din tråd :loveshower:

Hvis det er nogen trøst mht det kreative eller mangel på samme - Jeg kan hverken sy, strikke, male eller noget i den dur, men lime - det går lige! Og det kan du da helt sikkert også. Til hverdag er jeg ikke mere kreativ andet end det jeg hjælper børnene (3 og 4år) med at lave, men her i bryllupsplanlægningens navn så har det virkelig grebet om sig. Jeg tror bare det gælder om at kaste sig ud i det :)

Du må endelig bare spørg hvis du skal have hjælp til at finde noget bestemt på ebay - bare husk at de fleste ting sendes fra kina og kan være en måned om at komme frem med posten..

Hej Angel!

Tak for de "trøstende ord" - på en eller anden måde glæder jeg mig til at få det prøvet af. For 7 år siden købte jeg tingene i Panduro Hobby, så jeg kunne lave indbydelserne til vores datters barnedåb. Det blev fint, men jeg synes det tog så voldsomt lang tid - men jeg havde heller ikke rigtigt "remedierne" til det. Denne gang har naboen sagt at jeg kan låne knive osv. af hende, så forhåbentligt går det hele lidt mere strygende... *s*

Jeg noterer mig lige det med ebay, så jeg ikke får handlet for sent.. Tak for det..

0

MarieE - tusind tak for de fine "bling-bling-dimser" *ss* De er akkurat magen til dem, som de ville ha' en formue for nede i byen.. ;)

Nu har jeg fået lavet det meste af en indbydelse - mangler selve teksten, men det kommer. Man skal jo starte et sted. Kæresten har heldigvis lovet mig, at tage sig af det der med at få teksten tilpasset de invitationer jeg laver - pyha, for det kan jeg da bestemt ikke hitte ud af, ha ha ha..

Vores kok var på besøg i dag, så nu blev det hele lige lidt mere spændende. Tror vi fandt frem til en god og "hyggelig" havefestmenu, så glæder mig til at se det på skrift, når han lige får det skrevet rent.. ;) Dejligt at der lige så stille sker lidt.

Min nabo/veninde, der gerne vil lave bordpynten/blomsterne, viste mig lige deres vaser og pynt fra deres sølvbryllup. Det er limegrønt og hvidt - weeehhh, det passer jo SÅ godt til vores farver, så det må jeg bare låne. Derudover har de også de der "spejlfade", som vi må låne til bloklysene, så det er bare superfedt. Der er så småt nogle ting der er ved at falde på plads og det er skønt. Må vist også hellere snart få det skrevet lidt ned, så jeg kan huske, hvem jeg må låne hvad af... Jeg er mega-distræt, så ellers går det da helt galt, ha ha ha..

0

Annonce ♥

Ha ha, ja det er lige det... Nu sidder jeg lige og roder med BK i stedet for ;) Mit budget virker ikke :( - jeg har fået genoprettet min ticker, men jeg kan simpelthen ikke gennemskue, hvordan jeg laver det der link til min planlægningstråd. Og da jeg så vil gå ind i hjælpetråden, er den blot fyldt med spørgsmålstegn, æææævvv... :( Ja ja, jeg får det vel lært på et tidspunkt.. ;)

0

Det var så lidt, er da glad for du kan bruge dem , når de bare lå her og lå, fordi jeg havde ændret mening til udseendet af vores indbydelser mv.

Man går aldrig ned på lister :wink:

0

Det lader til at det hele går godt fremad og glæder mig til at se invitationerne færdige.

Den der limegrønne farve er bare fantastisk og så frisk. Godt valg. :cheerleader3:

Hvad blev menuen så?

Det der med kjoleprøvning... glæd dig... det er en meget anderledes oplevelse, må jeg indrømme. Prøv alt.. også det du ikke anede du kunne lide. Selv blev min brudekjole en kjole jeg afviste blankt da den hang på bøjlen, men hold nu fest da jeg fik den på... JUBEL :loveshower:

0

Annonce ♥

Uha menuen - den blev superlækker :D Men distræt som jeg er, kan jeg selvfølgelig ikke huske det hele.. tsk tsk tsk.. Venter på, at vores kok sender listen med hele menuen på, men jeg kan da huske størstedelen, tror jeg:

Vi bliver allerede viet kl. 13, så der skal være noget spiseligt om eftermiddagen, der lige kan tage lidt af sulten. Derfor laver han nogle forskellige lækre dip/saucer og så bliver der serveret nachos med kylling og ost løbende. Når vi er tilbage fra fotografering osv., skal vi have bryllupskage, så vores piger også når at være med til den del. De skal nemlig ikke være med til festen om aftenen (de er 5 og 7 år og for os er det en "voksenfest" ;) )...

"Temaet" er jo havefest og det ses også på menuen:

Forret: Bliver lavet på grillen og består af rejespyd m. grønt, fiskeroulade og et lille stykke grillet laks m. dressing og flute

Hovedret: 5 forskellige slags kød på grillen, bøffer af oksemørbrad, kylling, pølser, en form for "græsk spyd" med krydret oksefars og så en 5. variant, som jeg bare ikke kan huske lige nu. Dertil salatbar, broccolisalat, pastasalat, græske kartofler, kold kartoffelsalat og flute.

Dessert: Islagkager lavet af "hj.lavet" italiensk is fra den lokale italienske isbar - uuhhhmmmm... *ss*

Natmad: Bliver pitabrød, da kokken så gør det klar med den resterende salat og noget oksekød plus kyllingestykker

Ja, det var vist alligevel det. Synes det hele blev lidt mere "virkeligt", da vi fik griflet menuen ned og han sad der og snakkede med os. Jeg glæder mig meget :) Samtidig aftalte vi med ham, at hans ekskone, der også er tjener, kommer og hjælper med "servering" (det er jo buffet, men så afrydning, opfyldning osv.), -så nu har vi 2 meget kompetente mennesker til at hjælpe os med mad og afrydning osv. Så skal jeg blot lige ha' hørt en venindes veninde om hun stadig har lyst til at tilbyde sin hjælp, så vi lige har en ekstra hånd i køkkenet.. ;)

Edited by Muldebeerg
0

Tak Mus - ja, det håber jeg.. Sidder lige og prøver at fylde lidt mere ud i budgettet - uha, håber godt nok at jeg har sat nogle af posterne højt, ellers lander vi da vist en del over budget.. Synes ellers vi låner os til alt hvad vi kan osv., meeen det løber nu alligevel hurtigt op. ;)

0

Tak Mus - ja, det håber jeg.. Sidder lige og prøver at fylde lidt mere ud i budgettet - uha, håber godt nok at jeg har sat nogle af posterne højt, ellers lander vi da vist en del over budget.. Synes ellers vi låner os til alt hvad vi kan osv., meeen det løber nu alligevel hurtigt op. ;)

Synes også det skræmmende hurtigt løber op. Er faktisk lidt chokeret over hvad sådan en fest kan koste (altså jeg vidste det jo godt, men alligevel). Men det er alle de der små ekstra ting der kommer til undervejs. Synes vi har prøvet at være bevidste og spare hvor det giver mening for os (læs tøjet), men vil have god vin, mad og musik.

0

Annonce ♥

Det lyder da lækkert med det af jeres menu som du har husket. Jeg elsker den slags bryllupper, hvor det er SÅ hyggeligt at man bare har det for hyggeligt og pludselig er kl. 4 om natten :cheerleader3: .

(Desværre er Hubby og jeg ikke videre enige om hvordan vores bryllup skal være for tiden, men vi skal nok komme igennem denne lille "krise". Han skal bare lære ikke at være en Gomzilla.)

Glæder mig til at se jeres invitationer... synes det er SÅ sejt af dig at du giver dig i kast med det alligevel!! :BKSTREET:

0

Tak - ja, det skrider lige så stille fremad med invitationen. I aftes sad vi med "udkastet" til selve teksten... Og der har jeg så liiige et lille spørgsmål, som jeg håber I kan hjælpe mig med :)

Vi ønsker i bund og grund, at der skal være rigtigt meget "fest" og knapt så meget "bryllup" over vores dag - dvs. vi vil gerne undgå at aftenen bliver proppet med taler, sange osv. MEN hvordan skriver man det? I det udkast vi har "lånt" lidt af teksten fra, står der fx "ønskes: sjov og ballade, frabedes: sange og taler"

I bund og grund synes jeg det er fint nok, meeen det er alligevel også en lidt "hård måde" at skrive det på, synes jeg. Jeg bryder mig ikke så meget om ordet "frabedes" og vi vil begge gerne, hvis man kan finde en anden ordlyd til den del af det. Vi er måske også lidt ambivalente, da kæresten selv holder en tale og vi i bund og grund godt ved, at vi nok ikke slipper helt uden om. Der er bl.a. en veninde og min far, som nok også vil ha' lidt at sige... DET er vi som sådan også helt ok med, men vi vil bare gerne på en eller anden måde understrege, at gæsterne ikke skal "bænkes" til bordene hele aftenen pga. taler og sange..

Any Ideas girls??

Hhhmm...håber tankerne er til at forstå og at det ikke lyder alt for sipppet.. Mon I kan følge mig??

0

Jeg kan så godt følge jer i det med at frabedes er så øv et ord at skrive på sin invitation, men i kan jo nok ikke komme udenom det.

Nu kan jeg ikke huske hvor mange gæster, det er at i bliver, men tror i at der kommer SÅ mange?? Jeg håber at Hubby har en tale til mig, jeg har en til ham og derudover tror jeg at svigermor, svigerinden og måske min far vil holde en, men jeg aner det ikke. Men folk ved det jo... sådan er det jo til et bryllup. Men hvis i virkelig ønsker det skal være begrænset, tjah.. så kunne i måske sige det til jeres toastmaster, hvis i skal have sådan en at i ikke ønsker at hele aftenen går op i taler og sange. Og er det en som har lidt erfaring på det område, vil personen nok kunne gøre det sådan at taler og sange er spredt så meget ud over aftenen at i måske slet ikke bemærker hvor mange der er/ikke er :wink:

Måske i kunne skrive noget med at " ønskes: masser af glæde, smil og kærlighed uden for mange taler eller sange til at tage feststemningen"... Ej, glem den.. føj den var skidt. Ej, jeg er helt blank på hvad i evt kunne skrive :pokey:

0

Annonce ♥

He He - naarjjj, den er nu ikke helt ved siden af alligevel ;) Jeg har nemlig endt med at skrive "Ønskes: sjov og ballade, uden for mange taler og sange" - så tror jeg godt folk ved, hvad vi gerne vil have.. Vi snakker jo også med dem alle sammen i løbet af de næste mdr. - men de fleste ved det nok også godt i forvejen... Så ja, synes i hvert fald det lyder bedre end hvis vi skrev 'frabedes' - så NU printer jeg skidtet og får det klistret ind i invitationen... Vil jo også gerne snart vise Jer mine homemade invitations *ggg*

;)

0

He He - naarjjj, den er nu ikke helt ved siden af alligevel ;) Jeg har nemlig endt med at skrive "Ønskes: sjov og ballade, uden for mange taler og sange" - så tror jeg godt folk ved, hvad vi gerne vil have.. Vi snakker jo også med dem alle sammen i løbet af de næste mdr. - men de fleste ved det nok også godt i forvejen... Så ja, synes i hvert fald det lyder bedre end hvis vi skrev 'frabedes' - så NU printer jeg skidtet og får det klistret ind i invitationen... Vil jo også gerne snart vise Jer mine homemade invitations *ggg*

;)

Det synes jeg lyder som en rigtig fin måde at formulere det på. Hvis jeg modtog det i en invitation ville jeg i hvert fald ikke blive "stødt" eller noget lignende :thumbsupsmileyanim:

God fornøjelse med printningen og glæder mig til at se det færdige resultat :balloons:

0

Tak skal du have Ongobongo ;) Jeg sidder lige og printer nu - og skærer til, ha ha - det er jeg nu heller ikke nogen ørn til, meeen det må så bare tage den tid det tager. (sshhh... man kan vel ikke klage, når man sidder på jobbet og nørkler lidt med det, vel ;) )

0

Tak skal du have Ongobongo ;) Jeg sidder lige og printer nu - og skærer til, ha ha - det er jeg nu heller ikke nogen ørn til, meeen det må så bare tage den tid det tager. (sshhh... man kan vel ikke klage, når man sidder på jobbet og nørkler lidt med det, vel ;) )

:lol::lol: ha ha det er ren dedikation lige at snige bryllupsforberedelser ind på jobbet :floejt: Man er ofte selv den værste kritiker, så er sikker på de bliver rigtig fine!!

0

Annonce ♥

Super godt at du endte med at skrive det sådan. Det kan man da umuligt blive stødt af. :heart: Men igen... der kommer nok nogle kommentar om det. Er jo ret utroligt hvad folk mener de kan tillade sig når det kommer til stykket. :pokey:

Glæder mig sådan til at se jeres invitationer.

Hihi.. jamen det er da et job i sig selv at planlægge bryllup :thumbsupsmileyanim:

0

He He - ja, det er det bestemt.. ;) 1. del af invitationerne blev lavet på nattevagt og nu laver jeg del 2 på en søndagsvagt, så det går lige an. Det går fint, når det kan kombineres med at passe de pligter, der nu alligevel er på jobbet.. he he he... (og man kan vel aldrig klage over at klare job og fornøjelse på en gang OG få løn for det hele, vel.. *ss*). I like :)

1

Tænkte lige, jeg ville vise Jer, hvordan vores cake-topper ser ud. Vi fik den på tilbud, så kunne "nøjes" med knapt 200 kr. for den. (normalprisen var 349 + porto, så jeg er godt tilfreds)... Synes nu stadig det er mange penge for en "dims", der kun bliver brugt en enkelt gang, men hey - kæresten var med på den og fik lov at vælge.. Så det er altså ikke MIG der har valgt, at han skulle have en kugle om benet.. ("det lidt sjove" i den tanke er, at jeg arb. i et fængsel - så derfor synes han den skulle med).... ;)

15104.jpg

0