Muldebeerg

Muldes bryllupstråd <3 Nu med beretning :D

165 posts in this topic

Ja, det synes kæresten jo også - men dejligt at I også godt kan se humoren i det... ;) Tak for det... *S* Sidder stadig og roder med invitationerne - bliver jo lidt "forstyrret", når nu jeg er på job, he he he... OG så er jeg løbet tør for dobbeltklæbende tape, doohhhh!!!! :)

0

Annonce ♥

Rigtig sjov caketopper og synes dit endelige ordvalg mht. invitationen er rigtig fint :)

Er helt enig i at man måske skal prøve at undgå formuleringer som "frabedes". Man kunne også skrive noget med at man ønsker en "uhøjtidelig fest" eller lign. Så ville jeg som gæst ihvertfald også tænke at det betød at brudeparret ikke ønskede sig for mange af de gængse traditioner som taler osv.

0

Tak Cricht ;) Vi fik skippet invitationerne afsted i dag, så nu skal jeg bare forsøge mig med at sætte billeder ind. Jeg har dem kun på Tlf., så det bliver vist lidt af en prøvelse, tror jeg..

Og heyyyyy - kjolen er i hus:D :D :D Var på besøg hos Lilly i Århus i onsdags med min mor og min veninde og der var den bare. ;) 500 kr. over mit budget - men hvad gør det, når mine forældre insisterede på at betale 3.500 kr. af dem. Så jeg endte med kun at give 2.000 kr., det var en meget glædelig nyhed og en super sød tanke af mine forældre <3

Mangler stadig skørtet, sko og undertøjet - men det skal nok komme. Tænker at jeg skal se, om jeg kan finde et brugt skørt her eller på dba. ;)

Så jo jo, der sker også lidt her hos mig.

0

Tak Cricht ;) Vi fik skippet invitationerne afsted i dag, så nu skal jeg bare forsøge mig med at sætte billeder ind. Jeg har dem kun på Tlf., så det bliver vist lidt af en prøvelse, tror jeg..

Og heyyyyy - kjolen er i hus:D :D :D Var på besøg hos Lilly i Århus i onsdags med min mor og min veninde og der var den bare. ;) 500 kr. over mit budget - men hvad gør det, når mine forældre insisterede på at betale 3.500 kr. af dem. Så jeg endte med kun at give 2.000 kr., det var en meget glædelig nyhed og en super sød tanke af mine forældre <3

Mangler stadig skørtet, sko og undertøjet - men det skal nok komme. Tænker at jeg skal se, om jeg kan finde et brugt skørt her eller på dba. ;)

Så jo jo, der sker også lidt her hos mig.

Wuhuuuuuuuuuuu :cheerleader3: Tillykke med at du har fundet kjolen!! Men du slipper da ikke bare med at sige det... Intet billede eller beskrivelse? :c166::tunge: Så sødt af dine forældre at betale en del af den!

0

Annonce ♥

Jamen det blev en Lilly-model... Aner ikke hvad den hedder, men den ser sådan her ud. Og den sidder bare rigtigt godt på mig, så jeg bliver mere og mere glad for valget, når jeg sådan tænker på det. ;) De der draperinger, de slanker jo gevaldigt, så DET er helt fantastisk. :D

http://www.lilly.dk/shop/detaljer/08-3140-cr Håber linket virker, vil ikke ligge et billede ind, hvviiiis nu, jeg skulle glemme at logge af på hjemmepc'en. ;)

Ja, det var rigtigt sødt af mine forældre - det sætter jeg stor pris på, da det ikke var noget vi havde talt om i forvejen eller noget. Så det var en skøn overraskelse.. *s*

Edited by Muldebeerg
0

Ja, draperinger - det burde der sørme være på flere toppe/mere kvindetøj, ha ha ha.. ;) I like.. *s*

Nå, nu vil jeg lige forsøge at sætte lidt billeder af invitationerne ind, så må vi se om det kan lykkes.. ;)

1. billede er af selve invitationen

2. billede er indersiden

3. billede er "blære-rækken", som godt nok ikke er så stor, men tilpas stor til vores fest.. ;)

post-76988-0-09807300-1428983045_thumb.j

post-76988-0-27393700-1428983065_thumb.j

post-76988-0-33272600-1428983076_thumb.j

Edited by Muldebeerg
0

Annonce ♥

Annonce ♥

Tak skal I have - vi er også ret godt tilfredse, da ingen af os er særligt kreative. Men med god hjælp fra hobby-forretningen gik det vist alligevel. *s* Spændende hvordan bordkort osv kommer til at se ud, det har jeg ikke helt nogen plan for endnu. ;)

0

Jeres invitationer er da blevet vildt flotte. Og den der farve er fantastisk :loveshower: . Frisk og så er den faktisk mere elegant end jeg troede den ville være :blush: .

Og din kjole... WOW... den er så fin. Godt valg. Og hvor er det sødt af dine forældre at sponsere så meget. Man må sige det er en billig kjole... og billedet af den på dig, venter vi så bare på til efterbillederne :lol::loveflag:

0

Annonce ♥

Tak for det - hvis jeg har et krea-gen, Jaminelle - så er det utroligt godt gemt, ha ha ha... Men der mangler nok også en god portion ideer og tålmodighed, for at det ville kunne drives til mere end et enkelt hold invitationer.. *gg*

I morgen skal jeg til Nyborg på noget kursus og så skal jeg ind omkring en, der har 2 brudepigekjoler til salg. Er rigtigt spændt på at se dem rigtigt, da jeg som udgangspunkt allerede er indstillet på at købe dem. Det er 2 ens kjoler til vores piger og jeg skal give 600,- i alt, hvor de fra ny af koster 795,-. Så umiddelbart tænker jeg, at jeg kan gøre en god handel, hvis de er i god stand - og det ser de ud til på billederne.. *s*

Ellers er næste skridt herhjemme vist liiige at få lidt styr på finanserne. Kæresten er gået igang med projekt "gårdhave/terasse" og nu ryger noget af bryllupsopsparingen lige pt. til det projekt. Uha, det stresser mig lidt, men mon ikke vi kommer efter det hen af vejen, det håber jeg. Det bliver helt sikkert lækkert, når det er færdigt, ingen tvivl om det. (det er en "ekstra" terasse, på et sted, hvor vi har haft et helt ubrugeligt stykke græsplæne, der kun er blevet brugt til tørrestativet. Nu bliver det lidt lounge-agtigt, så det glæder jeg mig da i hvert fald til - på trods af "finans-krisen".. *ggg*).

Går allerede og overvejer om jeg ikke bare skal i gang med at lave bordkortene. Ved godt at alle ikke har meldt tilbage endnu, men derfor kunne man jo godt lave dem lidt på forhånd.

Vi har forresten allerede fået svar fra 21 ud af 38 inviterede, så det er da den rette vej... De har alle modtaget invitationerne inden for den sidste uge ;)

0

Min gen kom igang efter invitationerne ;)

Hold da op mange har svaret allerede :o Vi har fået svar fra ca. 20 ud af 48 og de fik deres i uge 7! Jeg er nok bare utålmodig :p

0

Tak for det - hvis jeg har et krea-gen, Jaminelle - så er det utroligt godt gemt, ha ha ha... Men der mangler nok også en god portion ideer og tålmodighed, for at det ville kunne drives til mere end et enkelt hold invitationer.. *gg*

I morgen skal jeg til Nyborg på noget kursus og så skal jeg ind omkring en, der har 2 brudepigekjoler til salg. Er rigtigt spændt på at se dem rigtigt, da jeg som udgangspunkt allerede er indstillet på at købe dem. Det er 2 ens kjoler til vores piger og jeg skal give 600,- i alt, hvor de fra ny af koster 795,-. Så umiddelbart tænker jeg, at jeg kan gøre en god handel, hvis de er i god stand - og det ser de ud til på billederne.. *s*

Ellers er næste skridt herhjemme vist liiige at få lidt styr på finanserne. Kæresten er gået igang med projekt "gårdhave/terasse" og nu ryger noget af bryllupsopsparingen lige pt. til det projekt. Uha, det stresser mig lidt, men mon ikke vi kommer efter det hen af vejen, det håber jeg. Det bliver helt sikkert lækkert, når det er færdigt, ingen tvivl om det. (det er en "ekstra" terasse, på et sted, hvor vi har haft et helt ubrugeligt stykke græsplæne, der kun er blevet brugt til tørrestativet. Nu bliver det lidt lounge-agtigt, så det glæder jeg mig da i hvert fald til - på trods af "finans-krisen".. *ggg*).

Går allerede og overvejer om jeg ikke bare skal i gang med at lave bordkortene. Ved godt at alle ikke har meldt tilbage endnu, men derfor kunne man jo godt lave dem lidt på forhånd.

Vi har forresten allerede fået svar fra 21 ud af 38 inviterede, så det er da den rette vej... De har alle modtaget invitationerne inden for den sidste uge ;)

Først og fremmest velkommen til min by i morgen :wink: og super fedt at der allerede er så mange der har meldt tilbage :loveshower:

0

Annonce ♥

Jeg kan virkelig godt relaterer til dine tanker omkring budget, finanser osv. Da vi blev forlovet var jeg stadig på SU og det var først da der var 1 år til brylluppet, at vi for alvor kunne begynde at spare op da jeg til den tid var blevet færdiguddannet og kommet på en fuldtidsløn.

Det stressede mig HELT VILDT og jeg havde mange "ondt i maven" oplevelser og tudeture igennem det første halve års tid. På papiret har vi hele tiden vidst at budgettet kunne holde, men én ting er jo hvad der står "på papiret" - en anden ting er om man så reelt kan overholde dette i virkeligheden ;)

Men gudskelov har jeg fået ro på nu hvor jeg kan se at der ingen problemer er, og det sidste halve års tid har jeg ikke skænket finanserne én ond tanke. Budgettet holder - og går endda i plus! :thumbsupsmileyanim:

0

Uha Cricht - det gad jeg godt var mig - altså det med ikke at skænke finanserne en tanke.. Det må være skønt.. Så meget har vi desværre ikke haft mulighed for at spare op. Mine forældre har været meget "opsatte" på, at de synes vi skal holde brylluppet i år, så derfor har de selv - uden at vi har bedt om det - besluttet sig for, at hvis vi går over budgettet, så kan vi låne resten af dem. Det giver mig en god indre ro, MEN jeg vil aller aller helst betale det hele selv fra start af. Bryder mig ikke om at låne penge af dem, men ved til gengæld også at det ikke vil blive de voldsomme store summer, hvis vi skal låne lidt af dem. Det er nu bare rarest at betale selv, ikke sandt.. (med mindre det selvfølgelig er gaver osv. ;) )..

Vores budget til kok og hjælpere løbere op i 4.500 kr. Jeg tror egentligt ikke det er så galt. Kokken og den ene "hjælper" er begge uddannede tjenere og den sidste, er min venindes veninde, der har en hel del erfaring med servering osv., så det er ikke fordi de har været krævende i deres priser. (150,-/timen). Det er heller ikke sikkert at vi løber op i at have dem helt så mange timer, men jeg vil hellere sætte "for meget af", end risikere at stå med en ekstra regning, som jeg ikke lige havde forudset. ;) Som der var en der skrev i en anden tråd, så er det ikke nødvendigvis billigere at holde det i egen have, da der så er en del andre udgifter end når man holder det ude - men sådan har vi nu valgt at gøre det og jeg glæder mig heldigvis stadig rigtigt meget.. (og vi er jo heller ikke "løbet tør endnu", ha ha ha...) ;)

Nå, det var lige nok økonomi for nu... Laver vist lige en tråd mere lidt senere... Har nemlig fået købt brudepigekjoler - weeehhh.... :D

0

Er der slet ikke nogen der kan hjælpe mig med, hvordan man får et link til sin tråd ind i sin signatur?? Jeg synes jeg har prøvet at følge vejledningen, men det fungerer simpelthen ikke for mig, så noget må jeg gøre helt galt. Hjælp søges meget gerne.. *Ss*

Så fik jeg lagt et billede op af pigerne i deres brudekjoler. Synes simpelthen de er så søde i deres nye "outfit" og heldigvis er de selv rigtigt glade for valget af kjolerne, så det er skønt. Nu mangler vi "bare" at finde sandaler og en lille trøje til dem begge, så burde de to prinsesser være klar til den store dag.

Med mig er det en helt anden sag... Altså brudekjolen er jo heldigvis i hus OG jeg regner med at jeg skal hente den 8. maj.. weehhh, DET glæder jeg mig til. *S* Min veninde tager med mig ind efter den, så hun kan se hvordan den skal snøres og så skal vi ha' en hyggefrokost på cafe bagefter, det skal nok blive hyggeligt. Jeg mangler stadig at finde et underskørt, der passer, men jeg har skrevet til nogle stykker på dba.dk og håber på, at der snart er gevinst.

Mht. skoene, så aner jeg ikke hvordan de skal se ud - jeg har fundet nogle forskellige par på nettet og jeg tror simpelthen, jeg bare må springe ud i det og så købe dem. De 2 af siderne er der fri fragt på, både ved modtagelse og evt. returnering, så det burde ikke gå helt galt. Jeg er ikke vant til at gå med høje hæle, så de skal helt klart gåes en del til, når jeg finder de perfekte sko. ;) Undertøjet er jeg heller ikke kommet til endnu - men det skal der selvfølgelig også lures lidt på inden alt for længe. ;) Jeg skal - meget mod forventning, nok ikke have bh på under kjolen. Det havde jeg ikke troet var muligt, men den sidder faktisk rigtigt godt, selv uden bh, så jeg tror det er sådan det bliver. Men derfor skal der nu nok alligevel spenderes et fint sæt, he he he...

Håber det går fremad med Jer andre - skal lige ha' opdateret mig lidt, da det er lidt tid siden jeg sidst var herinde. Det er ikke manglende interesse, bare manglende tid.

Er der slet ikke nogen der kan hjælpe mig med, hvordan man får et link til sin tråd ind i sin signatur?? Jeg synes jeg har prøvet at følge vejledningen, men det fungerer simpelthen ikke for mig, så noget må jeg gøre helt galt. Hjælp søges meget gerne.. *Ss*

post-76988-0-03600900-1430192182_thumb.j

0

Hvor ser de fine ud i deres kjoler :loveshower:

Desværre kan jeg ikke hjælpe dig med den der signatur som du snakker om... jeg aner ikke hvordan man gør... måtte have Hubbys hjælp bare for at få nedtælleren på :blush:

Lyder hyggeligt med sådan en cafetur efter brudekjole-prøvning. Selv glæder jeg mig også vildt, men der er bare længe til juni lige nu. :blink:

Årrhhh de der kære sko... jeg har haft mit hyr med at finde dem... især fordi jeg har så stor en fod og vildt gerne ville have hæl, men da jeg er ret høj i forvejen, måtte de heller ikke være for høje, plus jeg på ingen måde kan gå i stiletter, og de fleste brudesko er med sådan en hæl eller helt flade ballerinaer (som jeg bare ikke kan have på af en eller anden årsag) Men de skal nok dukke op. :loveboard:

0

Jo da :) Det er meget simpelt.. Du går op i højre hjørne af BK hvor dit navn står og ved siden af er der en lille pil nedad. Tryk på dit navn og en menu kommer frem. Du vælger "mine indstillinger" i venstre kolonne. Herefter kommer du ind på den side hvor du også kan skrive hvornår du skal giftes osv. som vises under dit profilbillede når du skriver i tråde. I venstre side er der en række menupunkter. Tryk på "skift signatur". Herefter skriver du bare din tekst og trykker på "gem ændringer".

Voilá :biggrin:

0