Muldebeerg

Muldes bryllupstråd <3 Nu med beretning :D

165 posts in this topic

Sådan Cricht - så lykkedes det vist at få "enabled" det der flueben.. *Ggg* Synes jeg forsøgte mig sidst du skrev det, men åbenbart ikke godt nok... NU har jeg så linket (tror jeg) - men hvordan ændrer jeg så teksten, så der ikke bare står et link, men der fx står "Følg med i bryllupstråden" eller sådan noget halløj??? (sorry at jeg er så elendig til det her skidt - jeg kan simpelthen ikke læse mig frem til det - fordi billederne i "hjælpetråden" er væk, når jeg sidder ved pcen...)...

0

Annonce ♥

Ja Marie, der sker da en lille smule, meeen synes stadig ikke helt det er nok... Men energien er lidt i bund for tiden og det gør selvfølgelig også noget... (tænker det måske er det skiftende vejr, hvem ved ;) )..

Her er lige et billede af menukort-holderne, som skal stå fremme på hvert bord. Derudover har jeg købt nok til, at der nok også kan stå nogle ved buffeten, hvor vi så kan skrive fx hvad der er på de forsk. fade osv. Ellers finder vi sikkert på noget andet at bruge dem til :D

Jeg tror snart, jeg skal ha' fundet ud af, hvad vi helt konkret skal ha' købt i Ikea, så vi kan få de indkøb overstået... Så har jeg nemlig det af tjeklisten også - og så mangler vi stadig at få booket stole og borde - come on....... *ggg* Hvem ved, måske bliver det i aften...

Bordkortene skal også laves inden alt for længe, tænker jeg - men igen jeg hænger lidt i bremsen pt.

Fik jeg mon nævnt at jeg købte vin-, vand- og champagneglas af Mus?? Så fint at have det på plads - så nu har vi hvert fald tjek på det.... *s*

post-76988-0-24243700-1433096657_thumb.j

0

Så fik jeg læst din tråd igennem og må sige, at af en der ikke er kreativ, så er du total sej til at lave invitationer! De er vildt flotte! :a1221::BKSTREET:

Din kjoler er super flot og dine to piger, ser så fine ud i deres kjoler!

Jeres menu lyder vildt lækker! :)

Stort tillykke med din tråd og jeres kommende bryllup! :cheerleader3::loveflag:()()

Edited by Metti
0

Sådan Cricht - så lykkedes det vist at få "enabled" det der flueben.. *Ggg* Synes jeg forsøgte mig sidst du skrev det, men åbenbart ikke godt nok... NU har jeg så linket (tror jeg) - men hvordan ændrer jeg så teksten, så der ikke bare står et link, men der fx står "Følg med i bryllupstråden" eller sådan noget halløj??? (sorry at jeg er så elendig til det her skidt - jeg kan simpelthen ikke læse mig frem til det - fordi billederne i "hjælpetråden" er væk, når jeg sidder ved pcen...)...

Super at det lykkedes!

Jamen du går bare ind og skriver før linket fx "følg med i min tråd her:". Altså, alt hvad du skriver i det der felt hvor dit link nu står, det kommer frem i din signatur, præcis som når du skriver et indlæg her :)

0

Annonce ♥

Så fik jeg læst din tråd igennem og må sige, at af en der ikke er kreativ, så er du total sej til at lave invitationer! De er vildt flotte! :a1221::BKSTREET:

Din kjoler er super flot og dine to piger, ser så fine ud i deres kjoler!

Jeres menu lyder vildt lækker! :)

Stort tillykke med din tråd og jeres kommende bryllup! :cheerleader3::loveflag:()()

Tak Metti, det var sødt sagt..

Mht. kreativiteten, så skal jeg bare lige tage mig sammen til at komme i gang med bordkortene. De har hjemsøgt mig i mange uger nu, så jeg skal bare liiiige i gang.. *Ggg*

Menuen skal jeg også lige ha' sat helt op, men skal lige ha' fundet ud af, hvad tilbehøret helt præcist bliver, så jeg ikke får skrevet noget forkert på, he he...

0

Super at det lykkedes!

Jamen du går bare ind og skriver før linket fx "følg med i min tråd her:". Altså, alt hvad du skriver i det der felt hvor dit link nu står, det kommer frem i din signatur, præcis som når du skriver et indlæg her :)

Tak igen, Cricht... Men du har fx et link der hedder "her" og så trykker man på her, i stedet for på den lange kode.. det var lidt det jeg tænkte at man kunne gøre.. Men indtil videre, nøjes jeg bare med selve linket, ha ha ha... Nu det endelig ER kommet frem.. *gg*

0

Super at det lykkedes!

Tak igen, Cricht... Men du har fx et link der hedder "her" og så trykker man på her, i stedet for på den lange kode.. det var lidt det jeg tænkte at man kunne gøre.. Men indtil videre, nøjes jeg bare med selve linket, ha ha ha... Nu det endelig ER kommet frem.. *gg*

Åh selvfølgelig - Nu forstår jeg hvad du mener :)

1) først går du ind i din tråd her og markerer linket til tråden i din browser (ligesom da du gjorde da du satte det ind i din signatur første gang)

2) Gå ind i indstillinger til der hvor du kan skrive din signatur

3) Marker ordet "her" med musen

4) Tryk på det lille grå ikon med et lille grønt plustegn som findes oppe i værktøjslinjen. Det er nr. 9 fra venstre i nederste linje, lige under rubrikken hvor du kan vælge størrelse på din tekst

5) Kopier dit link ind i rubrikken hvor der står URL

6) Tryk ok

7) Slet nu det link du allerede havde lagt ind i signaturen, det behøver ikke at stå der

Nu er ordet "her" blevet til et link der fører ind på din planlægningstråd. Du kan selvfølgelig gøre det med alle ord eller vælge at gøre en hel sætning til et link fx.

0

Annonce ♥

Så fik jeg kigget din dejlige tråd. Nej hvor er det nogle flotte invitationer, fede sandaler til din smukke kjole. Og de to smukke engle af et par piger du har er jo bare helt uimodståeligt smukke. Fedt du har valgt nogle fine men alligevel brugbare sandaler. Jeg havde købt sko til min søn, men forleden fandt jeg pludselig ud af hans kondi sko var blevet for små, så der røg chancen for at bruge dem til bryllup uden de har være i brug. Total lækker menu i skal have. Elsker jeres grill tema. Den vinkel havde jeg ikke lige tænkt. Vi tænkte bare buffet for at det ikke blev for fint i forhold til at det er telt fest. Jeg glæder mig til at læse med frem til dagen.

0

Tak Heesgaard, ja - jeg glæder mig egentligt en del til al grill-maden... Min kollega er supergod til at lave mad, så jeg ved at vi er i trygge hænder, når det kommer til spisningen, -det er jo altid skønt.

Ærgerligt med sønnikes sko - håber du finder nogle andre smarte, som han kan passe. Pigernes sandaler er lidt til den store side, så jeg satser på, at de godt kan passe dem om et par mdr. også. (synes så også de HAR rykket det de skal, lige for tiden.. *S*)

0

Tak Heesgaard, ja - jeg glæder mig egentligt en del til al grill-maden... Min kollega er supergod til at lave mad, så jeg ved at vi er i trygge hænder, når det kommer til spisningen, -det er jo altid skønt.

Ærgerligt med sønnikes sko - håber du finder nogle andre smarte, som han kan passe. Pigernes sandaler er lidt til den store side, så jeg satser på, at de godt kan passe dem om et par mdr. også. (synes så også de HAR rykket det de skal, lige for tiden.. *S*)

Ja det er vildt som de vokser de små fødder. Jeg arbejder jo normalt i sko butik når ikke jeg er sygemeldt med mit knæ, så jeg tror sagtens jeg kan finde nye sko til lille manden. Jeg glæder mig til at følge resten af din planlægning, du har ko lige lidt længere tid at løbe på.

0

Annonce ♥

Hej

Tillykke med tråden og det kommende bryllup

Har ikke lige fået læst hele din tråd endnu men vil glæde mig til at lære den , vi har jo vores store dag i næste uge som du har set i min tråd så der er ikke så meget tid til bk.

0

Hvordan går det egentlig med din fantastiske sommerfest med lækker grill menu?

Jeg er jo ikke særlig misundelig på den ide...

Pyha, det er simpelthen for længe siden jeg har haft tid til at være herinde.. Så ser først hvad du har skrevet nu, sorry.. *S*

Jamen det går vist rigtigt godt med grillmenuen, tror jeg.. Kokken er i hvert fald stadig klar på at kokkerere, så jeg glæder mig meeeget til at smage hans superlækre mad. (vi har før smagt noget af det han har lavet, yummi ;) )...

Men der sker nu lidt her, selvom jeg ikke synes det er helt nok - jeg hænger vist bare lidt i bremserne for tiden, tror jeg, ha ha..

MEN jeg er endelig blevet færdig med bordkortene - kan bare ikke lige hitte ud af at gemme billedet på pc'en, så jeg kan ligge der herind, øv...

Kæresten har lavet vores spritnye terasse/gårdhave færdig og den er blevet SÅ fin :) I går fik vi plantet et fint rosenbed med lavendler foran i den bagerste ende af terassen, det glæder jeg mig også til at se blomstre op.

Vi har set det telt vi skal bruge - altså i opslået og "borddækket" tilstand og det er bare superfint m. lamper osv.

Mit slør er kommet og det passer fint til kjolen, så nu mangler jeg kun undertøjet..

Så lidt sker der... Snart ligger jeg forhåbentligt lidt billeder ind, når jeg kan hitte ud af det igen.... og så kommer der også en lidt længere opdatering. Om ½ time er jeg på vej hjem fra nattevagt og til 2½ uges ferie - aaahhh, DET bliver skønt... Vi drøner i sommerhus i dag og indtil søndag med et hold venner, og det kan vist kun blive godt. Vi glæder os i hvert fald rigtigt meget.... *S*

0

åårh Mulde det med der ikke rigtig sker nogen ting den kender jeg kun alt for godt, alt står stille hos os, men vi har også god tid endnu :floejt:

men alligevel har i da fået styr på nogle ting, og der er jo ikke længe til jeres store dag :loveshower::loveshower::loveshower:

Håber i får en fantastisk ferie og nogle dejlige dage i sommerhuset

0

Annonce ♥

Nå, SÅ er jeg tilbage på pinden efter en skøn skøn ferie.. Godt nok "kun" tilbragt i det danske - meget utilregnelige - sommervejr, men stadig en god ferie med masser af familiehygge.. (tiltrængt i vores familie, hvor vi ofte er hjemme "på skift).

OG så fik sommerferien lige en anden afslutning, end først regnet med... smiley-laughing.gif

Lørdag morgen kl. 9.30 stod min veninde uden for døren og spurgte, om jeg skulle med ud at gå en tur... Jeg synes godt nok der var noget lusket ved det, da hun altid plejer at skrive først og ganske rigtigt, inden jeg havde set mig om, stod der ikke kun en, men 8 gode veninder og en meget spændt mor og grinede af mig. Værs'go Mulde, et stk. polterabend til dig og 10 min. til at pakke tingene på en liste, jeg fik.. smiley-laughing.gif

Jeg havde luftet tanken for kæresten om, at vi måske ville blive "snuppet" lige præcis i lørdags, men han troede ikke helt på det, så jeg havde lige været i bad og var hoppet i "havetøjet"... Dagen var skøn, fantastisk, overvældende og alt muligt andet godt - jeg er stadig helt "høj" af det, må jeg indrømme... Ikke mindst overvældet og så glad indeni over, at jeg/vi har så fantastiske venner, der lavede lige præcis, SÅ god en dag for os. Det varmer mere end jeg nogensinde havde forestillet mig.. <3

Dagens program blev:

Morgenmad og hygge hos veninden (med alkohol), hvorefter min mor faktisk allerede forlod "festen" igen under påskud af, at hun skulle hjem til min far med bilen. (hun skulle passe børnene, så kæresten også kunne blive "poltet")..

Herefter linedance med instruktør - det var supersjovt smiley-laughing.gif

Hjem til veninden igen, hvor jeg fik den skønneste wellnessmassage. (en veninde er senetensbehandler og min kusine er fysioterapeut, så de stod for den del *s*) Dernæst lækker sandwich-frokost og mere hygge (inkl. alkohol) på terassen i det dejlige solskin smiley-cool.gif

Videre til Bowl'n'Fun, hvor vi skulle i lasermatic - en form for paintball, blot med laserpistoler i stedet for. Sjovt og meget "svedigt"...

Mere hygge på p-pladsen med kage og alkohol.

Dernæst videre hen til et sportscenter, hvor min venindes svoger, som er karateinstruktør, stod klar til at give os 5 kvarters karatetræning. Hold da op, der blev gået til den og der blev grinet - det var så fantastisk... Godt smadrede fik vi et velfortjent bad og mere (alkoholhygge) i omklædningsrummet, inden vi tog ned på en kinesisk/mongolsk restaurant i byen, hvor vi mødtes med gutterne. Der var vi i ca. 3 timer og blev fyldt godt op med god mad (ikke alt lige fedtfattigt) og øl/vin/vand ad libitum...

Ved 22-tiden kørte vi hjem til vores nabo, som havde dækket op i kælderen til det helt store drinksparty. Alle gæsterne havde en flaske spiritus med hver især, så det var en ret fin bar vi havde os der. OG der blev godt nok festet igennem... Alle var bare i supergodt humør og i det helt festlige hjørne, så det var ren hygge og "fuldedans"... *ggg* Kl. 4 var de sidste så småt på vej ud af døren og så drønede min veninde og jeg et smut ned i byen, for liiige at få rystet dansebenene lidt, ha ha ha.. Kl. 6.30 lå jeg i min seng, med det største smil på læberne over en uforglemmelig dag/aften/nat/morgen og ikke mindst godt tilfreds med, at kæresten havde haft en mindst lige så skøn dag... *s*

Nu er jeg så landet på min første (natte-)vagt efter ferien og jeg er BOMBET!! Fik sovet 3-4 timer søndag og gik i seng ved 22-tiden søndag aften, men fik desværre ikke sovet så godt, da lillepigen havde ondt i maven det meste af natten... Så ja, temmelig træt, men det stadig "høj" og en dejlig oplevelse rigere.. *s*

Så ja - nu kan der også sættes hak ved "polterabend" - hvor vildt - så er der for alvor ved at være Count Down... *s* Laver lige et nyt indlæg med de ting, vi har nået - lidt længere er vi da kommet.. *s*

0

Lidt ting har vi også fået lavet færdig her den seneste måneds tid. Kæresten har blandt andet fået afsluttet sit "gårdhaveprojekt" og det er bare blevet rigtigt hyggeligt. Så nu har vi både gårdhave, overdækket terrasse og endnu en terrasse i den modsatte ende af haven, hvor gæsterne kan hygge sig i det, forhåbentligt gode bryllupsvejr.. *s*

Præsten var på besøg i onsdags og vi havde en supergod snak med ham. Vi fandt de salmer vi gerne ville have, 4 stk. anbefalede han os, da det gav en god sammenhæng i gudstjenesten og så fik vi lige gennemgået det hele. Det gjorde lige det hele endnu mere virkeligt, at han var forbi, synes jeg. Han virker utroligt sympatisk, så jeg glæder mig til at høre ham i kirken.

Derudover er jeg endelig blevet færdig med bordkortene, så det kan der også sættes "tjek" ved nu.. ;) Jeg mangler at få bestilt de sidste bordkortholdere. Jeg har lånt 28 stk. af min veninde og skal blot selv købe de sidste 10 stk. Jeg kvier mig blot lidt ved at skulle give 70 kr. i fragt for noget der koster 80 kr., tsk tsk tsk.. Men det ender jo nok med at jeg betaler det, eftersom jeg står og skal bruge dem...:)

Service + borde osv. er også bestilt og i denne uge får kæresten vist bestilt brudebuket, brudepigebuketter og brystblomsterne....

Naboen har givet mig alle vaser, pyntesten osv. over, som jeg skal låne. Det skal lige vaskes godt af, da det ikke har været brugt i nogle år, og så skal vi ha' fundet ud af, hvilke blomster der skal på bordene.

Kokken skal jeg lige ha' fat i, så jeg ved, hvor mange penge han forventer at bruge på maden. Chips, kaffe, dip og alle drikkevarer er indkøb, så dem er der tjek ved.

Hhmm... mere kan jeg vist ikke huske lige nu. Nå jo, en supergod ven (og bryllupsgæst) har tilbudt at lave hæfter til kirken. Det havde vi ellers fravalgt, da jeg ikke ville sidde og bøvle med det, men nu har vi sagt ja tak, når nu han gerne vil lave det for os. Menuerne til bordene, mangler jeg at få skrevet ren og printet ud - det håber jeg at få gjort her en af dagene...

Jeg er meget i tvivl om, hvad vi skal købe som gave til vores "hjælpere". Altså ikke kokken + de 2 der hjælper i køkkenet osv, da de får løn for at hjælpe til. Men mine veninder og kærestens ven/forlover/toastmaster (+ sikkert flere), burde nok få et eller andet.. Har I nogle gode ideer til, hvad det kunne være? Vores budget er ikke voldsomt stort, så jeg tænker også lidt, at det blot kunne være en lille ting og at vi så efterfølgende kunne invitere dem over til en "tusind tak for hjælpen-middag" med det hele.. *s* Kunne det være et bud?

Nå, mere kan jeg vist ikke lige komme frem til på denne tid af døgnet. Om 2½ time ligger jeg i min seng og så er der sikkert flere tanker igen i aften, når jeg er "klar" igen.. *s*

Tak, hvis du har læst med så langt... *SS* :loveshower:

0

Lyder som et dejlgt PA :cheerleader3: . Masser af god hygge. Super sjovt at i også havde karatetimer.. det er anderledes, men jeg er sikker på at det var skide sjovt. Så nu kan du nedlægge manden på flere end en måde (ok, dårlig joke.. jeg er vist stadig træt :wink: )

Lyder super dejligt med "gårdhaven". Kunne vi ikke få et lille billede? :a1221:

Hvor er det godt at du synes godt om præsten :loveshower: . Jeg kan huske til mit første bryllup. Præsten holdte en underlig tale om hvordan min x og jeg havde mødt hinanden, men det var så ikke rigtigt. Det var underligt og han havde valgt vores sange i kirken. Det var ikke et hit. Så det er godt vi ikke skal igennem den mølle :tunge:

Jeg har selv valgt at købe en lille gave til mine veninder som vil være der på dagen og hjælpe mig. De får hver et smykkesæt fra Pilgrim. Der var tilbud, så fik øreringe, halskæde og armbånd til begge for 400 kr. Nu håber jeg bare de kan lide dem. Måske kunne man give dem der har hjulpet en lille personlig kurv. Eller et slags gavekort, man selv laver. F.eks til veninderne en god hjemmelavet middag med tøsehygge bagefter. Vennen kunne få det samme, bare med din mand... "herregrillaften" . Tvivler på at de hjælper med baggrund i at få en gave, men man har alligevel sådan en lyst til at give dem en, fordi de jo har hjulpet en. Det synes jeg er vigtigt. Men når pengene ikke er til det, så er det svært. Men personlige gaver.. hvis man er den store DIY, så ville det jo være fedt at få sådan en gave... dem elsker jeg ihvert fald selv. :cheerleader3:

0

Så fik jeg også læst din PA-beretning og som du også skrev i min tråd, så kan jeg sagtens sætte mig ind i der følelser du taler om, hvor man bare bliver blæst omkuld af de skønne mennesker man har i sit liv :a1221: Det lyder som en rigtig god og veltilrettelagt dag!!

Stemmer i - vi må simpelthen se et billede eller to af den gårdhave! Det lyder såå hyggeligt og den samme slags tanke vi har omkring vores reception, altså at folk kan sidde flere forskellige steder, i sol/skygge eller hvad de nu har lyst til, så folk fordeler sig i hele haven.

Det lyder jo også til at I virkelig rykker nu og får SÅ mange ting på plads!

Jeg synes idéen med at invitere til en "tak for hjælpen middag" er super god og helt sikkert noget man som ven ville sætte pris på. Derudover kan jeg godt forstå at I også vil give dem bare en lille symbolsk ting, da det virkelig er en stor hjælp når folk gider at give en hånd med her så tæt på brylluppet og på selve dagen. Min veninde skal lægge min makeup og min svigerinde skal sætte mit hår, og der tænker jeg at købe noget til dem også som de får når vi kommer hjem fra bryllupsrejse (først når vi kommer hjem, da gaven til min veninde ihvertfald bliver købt derovre da hun er mega makeup-tosset og alle hendes yndlingsmærker er fra usa som man ikke kan få herhjemme). Til min svigerinde overvejer jeg at give hende et gavekort til en tøjbutik eller lign. da hun ikke har voldsomt mange penge da hun er på SU så alle pengene altid går til hendes søde unger. Så kan hun købe noget nyt tøj og forkæle sig selv lidt :)

Andre muligheder kunne være en gavekurv som foreslået ovenfor, et par søde øreringe til dem der ville blive glade for sådan noget eller noget i den retning.. hvis du kombinerer den lille ting med et kort hvor du/I skriver hvor glade du/I har været for deres hjælp, så tror jeg at de fleste vil blive meget rørte uanset hvor lille/symbolsk gaven er :)

0

Annonce ♥

Tak for Jeres svar og gode råd til gaver - dem tager jeg til mig og går så lige i en hurtig tænketank, he he he...

Jeg har vist et billede af gårdhaven på min tlf., så det skal jeg nok lige få lagt ind snart. Er på job nu og må ikke ha' mobil med herind, så det bliver først i morgen... *s*

0

Sikke dog en dejlig PA du havde dig. :)

Jeg gav lidt forskellige gaver til folk, men alle fik et personligt brev, hvor jeg skrev hvor glad jeg var for deres hjælp og hvor højt jeg elskede dem. Det kunne være en ide. Kunne mærke på flere af dem, at de var gladere for brevet end gaven. :)

0

Hej Metti!

Tak for den gode ide med brevet - den tror jeg lige jeg snupper.. *s* ;) Jeg håber lidt, at jeg kan få lavet lidt forskelligt i morgen, men lillepigen har temmelig meget mavepine, så den skal lige gå væk, så jeg har lidt mere frie tøjler.. Det er svært at løbe for meget rundt, med 1 stk. syg pige, ikke sandt.. *s* Men håber det går over igen...

0

Jeg havde skrevet et brev til flere af mine hjælpere. Og til nogle af dem havde jeg købt en lille gave. Jeg havde fundet en creme i Matas, som de fleste jo kan bruge, men det var til dem som også skulle have lidt penge ved siden af. Fx min kusine som har bagt bryllupsdagen. Hun fik en gave på dagen, og har fået dækket hendes udgifter på kagen bagefter, mens hun så oveni har fået noget vin fra brylluppet som en tak for hendes tid.

Jeg glæder mig til at høre om dit kommende bryllup. Nu ser jeg frem til næste bryllup som jeg heldigvis bare skal deltage til som gæst i næste weekend.

0