Sign in to follow this  
Followers 0
MissMeyer

Sang til manden min

9 posts in this topic

åh ha, nu er der kun 51 dage til den store dag, og jeg må begynde at få lidt detaljer på plads.

Men jeg har brug for lidt råd, jeg vil gerne lave noget til min kommende mand.

Jeg tror at jeg er for følelsesladet til at holde en tale eller synge en sang,men jeg overvejer at få en til at synge for ham, eller skrive en sang.

Hvad gør I, og har i evt forslag til hvilken sang? Synes det er svært, da det jo helst skulle minde ham om os😊

0

Annonce ♥

Du har selv givet svaret i de sidste 7 ord. Udover at der naturligvis kan være noget med at nogle sange ikke er velegnet til formålet fordi de omhandler ulykkelig kærlighed o.l. og en sang som også skal kunne synges af vedkommende, så kan du i princippet bruge et hvilket som helst nummer som enten er jeres, som relaterer sig til noget I har gjort/gør sammen eller som I (eller han) har en særlig passion overfor. Kun fantasien (og sangerinden/sangeren) sætter grænser. Så step 1 må næsten være at tage kontakt til én der kan påtage sig opgaven, hvis ikke du kender en veninde o.l. der kan gøre det.

0

Jeg skal synge for min mand - har valgt at synge Youre still the one med Shania Twain.. Valget er faldet på den pga. en noget udfordrende tid for os i starten af vores forhold.. Den er som skrevet til os..

Jeg har en veninde, som lever af at synge. Har spurgt hende, hvad hun som oftest synger til bryllupper. Hun svarer:

Du er

Can you feel the love tonight

When you say nothing at all

Because you loved me

Power of love

Morgensol

From this moment

Håber det kan inspirere lidt :-)

0

Jeg får synget Du er, lige efter vielsesritualet i kirken. Det er som en overraskelse - derved udgår også en salme (typisk Det er så yndigt at følges ad) og det har jeg det egentligt fint med. Synes det er mere naturligt i kirken- end at der er en der dukker op til festen.

0

Annonce ♥

Jeg får lavet en sang til ham, men det bliver en sang vi i fællesskab skal synge, jeg kan ikke det med taler enten går klappen ned eller også vil jeg stå og tude, og synge kan jeg heller ikke så derfor bliver det en sang der bliver sunget i fællesskab. Min halvsøster hjælper mig med at skrive sangen da hun er god til sådan noget. :)

0

Vi snakker lidt om wet wet wet i feel it in My fingers, vidstnok soundtracket fra 4 bryllupper og 1 begravelser, som en slags first Dance efter brudevalsen.

Jeg har aldrig holdt tale før og hverken mig eller H2B er typen som er plader romantiske eller kan stå offentlig og sige jeg elsker dig osv osv foran en masse mennesker. Men vi springer begge ud i det og så bliver det nok netop ikke noget der krænger "sjælen" ud og det kommer nok ikke til at tage mere end 5 min :-)

Vi er heller ikke typerne som synger en sang, indspiller en sang eller får en sangerinde til festen. Der er vidst mange som gør det og jeg skal på ingen måde kritisere nogens valg, for man skal jo gøre hvad der er rigtigt for én selv. For både mig og H2B ville det bare være totalt grænseoverskridende og tåkrummende pinligt uanset og vi selv havde foranstaltet det eller var til en fest hvor andre gjorde det.

Alternativt findes der jo mange som skriver taler for andre så man bare skal komme med stikord osv. Det ville jeg sys var meget nemmere end noget jeg selv havde skrevet. Men jeg er nok også lidt mærkelig hi hi ;-)

0

Jo det ses da tit at der er mange som synger eller får sunget en sang men der er mindst lige så mange som ikke gør det. Der er faktisk flere fester hvor det "kun" er gommen der holder en tale og så er der flere hvor bruden står lidt på stand by og ikke rigtig har gjort op med sig selv endeligt om hun vil kaste sig ud i det. :)

I feel it in my fingers hedder faktisk Love is all around (deres største hit) og er både soundtrack på 4 bryllupper og en begravelse, Love actually m.v. :)

0

Min forlovede er også sanger, han er stort set ude hver weekend til bryllupper. Har har et band men er også ude solo enden i forbindelse med taler eller under maden. Han er skide go hvis jeg selv skal sige det☺️ Ikke for at det skal være en salgs tale eller noget men tænkte hvis det kan hjælpe dig så ville jeg lige dele det ☺️ Han hedder dion schiermer eksegaard. Du kan høre ham inde på book greatest.com

0

Annonce ♥

Min forlovede er også sanger, han er stort set ude hver weekend til bryllupper. Har har et band men er også ude solo enden i forbindelse med taler eller under maden. Han er skide go hvis jeg selv skal sige det☺️ Ikke for at det skal være en salgs tale eller noget men tænkte hvis det kan hjælpe dig så ville jeg lige dele det ☺️ Han hedder dion schiermer eksegaard. Du kan høre ham inde på book greatest.com

0