Lisim

Mette&Per 28.05.16 - Våbenskjold og invitationer færdige!

144 posts in this topic

Velkommen til min planlægningstråd :)

Oversigt

Om os og frieriet: Længere nede i denne post

Lokation: Sonnerupgaard Gods

Dato: 28. maj 2016

Kirke: Kirke Saaby kirke

Fotograf: En bekendt amatørfotograf

Farvetema: Gul, sort og hvid - se mere her

Buketten: Sørger H2B for!

Musik: Diskobil her fra forummet til stemningsmusik under middagen og dansemusik resten af natten til festen slutter.

Bruden

Hår og make-up: Sonny fra Nordic Beauty er booket! :cheerleader3: Jeg ønsker mig noget romantisk og let løst/flettet i det.

Kjolen: 1. kjoleprøvning, 2. kjoleprøvning, 3. kjoleprøvning, KJOLEN købt!

Sko: Det bliver disse her.

Ring: Jeg har købt denne her. Per skal så have en helt enkel guldring, der matcher til i farven.

Ideer til brylluppet

"Lektie til gæsterne" - vedtaget!

Skibe som bordpynt? - under debat

Våbenskjold - vedtaget! 1. udkast

Opdateres løbende med flere punkter.




Om os og frieriet!
Der vil nok være nogle herinde, som kender mig fra Babyklar forummet under navnet Mette A. (men det var allerede taget her). Jeg har 2 børn - Lise på 3 år og Simon på 7 mdr - deraf navnet Lisim :wink:
Jeg har været sammen med Per i snart 10 år og utålmodigt ventet på at han skulle fri! Nu skete det endelig, til Simons barnedåb d. 23. nov 2014, jubii! :loveshower:
Jeg havde stædigt nægtet at nævne noget som helst overhovedet om bryllup igennem alle årene, da jeg var af den holdning at frieriet skulle komme fra ham selv og ikke fordi vi havde "aftalt" at blive gift. Men så efter Simon blev født bukkede jeg under for efterfødselshormonerne ( :rolleyes:) og kom til den konklusion at han ALDRIG ville fri medmindre jeg sagde noget til ham! Så en aften fortalte jeg ham at jeg rigtig gerne ville giftes og om det ikke var noget også godt kunne tænke sig skulle ske en dag (snart!). Han var rimelig affejende og ville ikke rigtig snakke om det, men forsikrede mig da om, at han gerne ville giftes en dag. Jeg følte mig henvist tilbage til den ulidelige ventetid og uvished om HVORNÅR det ville blive til noget! Og fik fældet mange tårer på den bekostning.

Men... en måned senere holdt vi barnedåb for Simon og midt under kagepræsentationen bliver han pludselig mærkelig... Jeg står utålmodigt og venter på at han skal stille sig op ved siden af mig, så vi kan fortælle lidt om kagen, men i stedet ligger han og roder rundt et sted på gulvet sammen med vores datter Lise. Jeg begynder bare og siger et par ord om kagen og spørger til sidst Per om han også lige vil sige noget, eller om jeg bare skal sige "værsgod".
Per er tydeligt irriteret på mig og beder mig vente og JA han vil også gerne lige sige noget! Han tager Simon fra mig og giver ham til en af gæsterne, imens jeg bare står skrup forvirret og ikke aner, hvad der foregår. Tilsidst kommer Lise så listende hen til mig med en lille æske i hånden, som hun giver mig, og imens falder Per pludselig på knæ og frier til mig foran alle gæsterne! "Nu har du jo gjort noget fornuftigt for en gangs skyld med kagen, så hvad siger du til at vi gifter os?" :lol: (Til den historie hører sig at Per var imod at vi skulle have en barnedåbskage, men måtte alligevel indrømme at den var flot og det var en god ide, da han så den :wink:).
Han tog totalt røven på mig! Og jeg havde bare været ved at ødelægge det hele med min utålmodige samtale en måned tidligere, samt igen til selve frieriet! :lol:
I æsken var den sødeste lille ring med 3 små sten i - en for Lise, Simon og Per :heart: Og så havde han også købt en lille ring til Lise, hun fik en rød skildpadde :lol:

Han sørgede selvfølgelig også for at få det hele filmet :loveboard:







Nu skal vi endelig giftes! Vi er blevet enige om lør. d. 28 maj 2016, men er håbløst bagud med planlægningen, da vi ikke kunne blive enige om hvilket slags bryllup vi ville have :help: Vi er nemlig begge rollespillere og jeg ville ELSKE et middelalderbryllup - men Per synes det bliver for besværligt for gæsterne osv med udklædning (vi har et par oldeforældre osv, som nok ville stejle noget) og vi er begge enige om at det skulle være fuldstændig gennemført, hvis det er, og ikke kun delvist - ellers kan det være ligemeget. Så den ide er desværre blevet droppet igen.
Men jeg har nu også altid drømt om at være en smuk hvid klassisk brud, så det skal nok blive godt alligevel :wink: Edited by Lisim
0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:balloons: velkommen til og tillykke med frieriet, brylluppet og din egen planlægningstråd

Dejligt med endnu en 2016 brud :loveshower: glæder mig til at følge jer frem til jeres store dag

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Velkommen til og tillykke.

Fint frieri. Jeres historie om frieri minder meget om vores :wink:

Der er en tråd om et middelalderbryllup indne for de sidste par år. Hvis du mangler inspiration - synes det lyder sjovt.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak skal I have allesammen :)

Det var meget i den stil med det middelalder bryllup der bliver linket til som jeg kunne tænke mig. Men det ændrer desværre ikke på at det nok vil blive for svært at få det gennemført helt og uden sure miner fra nogle gæster. Så jeg har affundet mig med at det ikke bliver til et middelalder bryllup.

Ellers tak for linket :)

Jeg har siddet lidt i dag og kigget på lokationer og kunne godt blive fristet af at holde det på et slot/gods/herregård, hvis man kan finde noget vi kan få råd til.

Vi har også snakket om at der skal være mulighed for lidt aktiviteter/lege til at underholde gæsterne og bringe dem lidt sammen socialt. Det kunne evt være kongespil eller pool/billard alt efter lokationen.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nå jeg har desværre været frygteligt inaktiv på dette forum i lang tid (til gengæld er jeg meget aktiv på søsterforummet babyklar :wink: ), men der er sket en del på bryllupsplanlægningsfronten, som jeg da kan dele med jer!

Vi har fundet lokationen til bryllupsfesten! :cheerleader3: Det skal afholdes på Sonnerupgaard Gods og jeg er helt vild med stedet! Vi har lokalerne fra fredag eftermiddag til søndag middag, så vi kan nå at få pyntet op dagen inden osv. Og så er planen at få overtalt så mange af gæsterne som muligt til at overnatte i godsets værelser, så vi kan spise fælles morgenmad søndag morgen (som vi så vil give).

Det, som vi nu er i tvivl om, er, hvor meget af brylluppet vi skal holde på godset. Der er ca. 30 min i bil fra kirken til godset, så vi har faktisk overvejet at holde det hele (også vielsen) på godset. Det er bare lidt sårbart, hvis det nu bliver dårligt vejr, så skal vi klemme os ind i pejsestuen i stedet for at blive gift i den smukke have.

Alternativt overvejer vi kun at holde receptionen+festen der (fordi vores kirke er så smuk og har lidt betydning for os i og med begge vores børn er døbt der), men vi er lidt bange for om vi ville miste nogle receptionsgæster på den bekostning, fordi de måske ikke kan overskue den lange vej ud til receptionen efter vielsen for så at tage hjem igen inden festen. Fremfor hvis vielsen også foregik der, så ville flere måske komme?

Vi ville så gerne arrangere lidt lege og underholdning under receptionen i den dejlige have bag godset, hvor der er uanede mængder af plads. Vi tænker at det vil bringe folk lidt sammen, få dem til at snakke og socialisere lidt med hinanden på en mindre akavet måde end hvis man bare går rundt med sit glas+aperitif og "smalltalker" anstrengt. Det kunne fx være kongespil eller kroket. Eller måske en af de der fotovægge med lidt udklædning i form af briller, hatte og overskæg til rådighed.

Og så er der den sidste løsning med at finde et sted tættere på kirken til receptionen, men så løber det bare op prismæssigt og når vi nu allerede HAR de skønne lokaler på godset, synes vi også det er synd ikke at bruge dem mere.

Hvad er jeres erfaringer og hvad ville I selv synes som gæst til en bryllupsreception?

Derudover har jeg booket fotograf! Det er en bekendt af familien, som ikke er helt professionel, men har taget billeder til en del bryllupper efterhånden, er dygtig og har noget godt udstyr.

Han vil være med fra start i kirken til bryllupsdansen ved midnat som en flue på væggen og så skal vi give ca. 2000 kr for det hele inkl. redigering af billederne. Så vil vi så få billederne digitalt, så vi selv kan bestemme hvilke billeder vi vil have fremkaldt. Hvis vi ønsker det, vil han også gerne lave noget kollage af en art til os, da han er ret god til dette også.

Jeg er pænt tilfreds med prisen, når jeg sammenligner med andre fotografers priser, og vi har ikke det største budget i verden, da godset trak lidt tænder ud prismæssigt. Men det var vigtigt for mig at omgivelserne og rammerne var i orden. Så det er rigtig dejligt vi kan spare lidt på fotografposten og alligevel få det helt som vi ville have det!

Edited by Lisim
0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Personligt ville jeg som receptionsgæst nok ikke køre 30 minutter efter vielsen "bare" for at komme til reception i et par timer. Hvis stedet alligevel var på min vej hjem fra kirken ville jeg selvfølgelig tage med, og ligeledes hvis vi var meget tætte på brudeparret ville vi nok også tage med.. Men hvis det var langt ude familie/arbejdskolleger/naboer eller lign. så ville jeg ikke gide at køre så langt :)

Når I nu har lejet så smukke lokaler - og med så smukke omgivelser, så ville jeg helst sikkert gå efter at holde så meget som muligt på stedet. Alternativt søge tilladelse til at blive viet i en kirke i nærheden så I undgår "godt vejr"-problematikken ved at skulle vies udenfor ved feststedet?

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Personligt ville jeg som receptionsgæst nok ikke køre 30 minutter efter vielsen "bare" for at komme til reception i et par timer. Hvis stedet alligevel var på min vej hjem fra kirken ville jeg selvfølgelig tage med, og ligeledes hvis vi var meget tætte på brudeparret ville vi nok også tage med.. Men hvis det var langt ude familie/arbejdskolleger/naboer eller lign. så ville jeg ikke gide at køre så langt :)

Når I nu har lejet så smukke lokaler - og med så smukke omgivelser, så ville jeg helst sikkert gå efter at holde så meget som muligt på stedet. Alternativt søge tilladelse til at blive viet i en kirke i nærheden så I undgår "godt vejr"-problematikken ved at skulle vies udenfor ved feststedet?

Ja det tænkte jeg nok at det ville betyde nogle faldt fra :)

Det er ikke et dårligt forslag med en kirke i nærheden af godset - det vil jeg lige undersøge.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Holder med Chricth her. Når du siger Pejsestuen vil jeg næsten formode at I skal holde festen i Festfløjen, hvor der er to lokaler overfor hinanden, adskilt af en gang. Udover det med transportfaktoren kan man sige at det også bliver nemmere at sige farvel til de eksterne gæster fordi receptionen slutter når den slutter, hvorimod det ville være lidt mere utydeligt hvis I holdt receptionen der.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Holder med Chricth her. Når du siger Pejsestuen vil jeg næsten formode at I skal holde festen i Festfløjen, hvor der er to lokaler overfor hinanden, adskilt af en gang. Udover det med transportfaktoren kan man sige at det også bliver nemmere at sige farvel til de eksterne gæster fordi receptionen slutter når den slutter, hvorimod det ville være lidt mere utydeligt hvis I holdt receptionen der.

Nej, vi skal holde det i hovedbygningen, hvor der i forlængelse af spisesalen er en pejsestue :) og så er der også en lille ekstra stue de kalder "herreværelset". Men det ville blive noget mast sammen hvis vi skulle vies i pejsestuen, selvom stedet siger det godt kan lade sig gøre.

Mht receptionen kan jeg godt se det bliver nemmere at komme "af med" receptionsgæsterne hvis vi holder det et andet sted, men jeg tænker der bliver et naturligt break hvor de tager hjem når folk bliver indkvarteret på deres værelser og får nøgler kl 16 og så starter middagen kl 18.

Edited by Lisim
0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kæmpe stort tillykke med forlovelsen :loveshower:

Middelalderbryllup lyder ellers rigtig sjovt. Held og lykke med planlægningen !

Tak skal du have! :)

Vi ville også begge have elsket et middelalder bryllup, men som tidligere skrevet kunne vi ikke lige få det helt som vi ville have det, derfor droppede vi det igen.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Stort tillykke med det kommende bryllup.

Det med middelalderbryllup kan jeg godt se, ville være lige i jeres ånd, men hvorfor SKAL folk være klædt ud? Jeg mener.. jeg er selvfølgelig enig i at det ville være mest gennemført med gæsterne klædt ud, men hvis det er hvad i ønsker, kan i da gøre det. Man kunne jo (for ikke at lægge det på folk at de skal klæde sig ud) have nogle middelalderhatte til damerne og andet til mændene, hvis i skal have en photobooth... og så ellers gå all in på temaet selv. Bordpynt, invitationer, maden, tøjet til jer og evt brudepiger/svende.... just saying at det faktisk sagtens kunne være gennemført. At i ikke vil pålægge jeres gæster udklædning, synes jeg er helt fint, men det skader jo ikke at skrive det i invitationerne. Så kan folk selv finde ud af om de vil eller ej.

Altså det lyder måske meget firkantet, men er det ikke jeres dag? Jeres bryllup? Kan det ikke være ligemeget hvad folk vil sige/tænke, hvis dagen er som i vil have den??

Sonnerup gaard er også bare super flot. Kan godt forstå det du siger med brylluppet i haven, men maj måned er bare så lunefuld og hvis det regner, så som du siger skal i klemme jer sammen i pejsestuen. Det ville være ærgerligt. Samtidig synes jeg også at 30 min er lang tid at skulle køre for en reception for så at køre igen, for at komme tilbage. Kunne i ikke rykke reception tættere på kirken? Altså nu ved jeg ikke hvor kirken ligger i forhold til jeres eget hjem eller forældres, men hvad med at gøre det i jeres/deres have/hus? Så mister man ikke nogle af receptionsgæsterne og folk skal ikke køre den lange tur før til middagen.....

Mht jeres underholdning, så kan jeg kun sige at det kommer jo virkelig an på hvor længe i har planer om at receptionen skal vare og hvad der skal ske. Jeg mener... vores plan er ceremoni i haven kl. 14, kage, fotograf og så gaveoppakning, hvis der er tid til det og vi har til kl. 17. Sådan at så har gæsterne som skal deltage i middagen lige en lille time, hvis de vil skifte eller bare slappe lidt af på deres værelser, hvis de har booket et, eller de kan nå hjem og skifte eller bare blive og få en sodavand eller to imens receptionsgæsterne bliver sagt farvel til.

Super fint med fotograf der er booket allerede. Vi har valgt samme løsning som i har valgt. Det bliver også en bekendt som tager gode billeder og så er min far løs fotograf på sidelinien...

Sikke en masse, jeg nåede at skrive alligevel.. ville faktisk bare byde dig velkommen hertil og held og lykke med planlægningen

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stort tillykke med det kommende bryllup.

Det med middelalderbryllup kan jeg godt se, ville være lige i jeres ånd, men hvorfor SKAL folk være klædt ud? Jeg mener.. jeg er selvfølgelig enig i at det ville være mest gennemført med gæsterne klædt ud, men hvis det er hvad i ønsker, kan i da gøre det. Man kunne jo (for ikke at lægge det på folk at de skal klæde sig ud) have nogle middelalderhatte til damerne og andet til mændene, hvis i skal have en photobooth... og så ellers gå all in på temaet selv. Bordpynt, invitationer, maden, tøjet til jer og evt brudepiger/svende.... just saying at det faktisk sagtens kunne være gennemført. At i ikke vil pålægge jeres gæster udklædning, synes jeg er helt fint, men det skader jo ikke at skrive det i invitationerne. Så kan folk selv finde ud af om de vil eller ej.

Altså det lyder måske meget firkantet, men er det ikke jeres dag? Jeres bryllup? Kan det ikke være ligemeget hvad folk vil sige/tænke, hvis dagen er som i vil have den??

Sonnerup gaard er også bare super flot. Kan godt forstå det du siger med brylluppet i haven, men maj måned er bare så lunefuld og hvis det regner, så som du siger skal i klemme jer sammen i pejsestuen. Det ville være ærgerligt. Samtidig synes jeg også at 30 min er lang tid at skulle køre for en reception for så at køre igen, for at komme tilbage. Kunne i ikke rykke reception tættere på kirken? Altså nu ved jeg ikke hvor kirken ligger i forhold til jeres eget hjem eller forældres, men hvad med at gøre det i jeres/deres have/hus? Så mister man ikke nogle af receptionsgæsterne og folk skal ikke køre den lange tur før til middagen.....

Mht jeres underholdning, så kan jeg kun sige at det kommer jo virkelig an på hvor længe i har planer om at receptionen skal vare og hvad der skal ske. Jeg mener... vores plan er ceremoni i haven kl. 14, kage, fotograf og så gaveoppakning, hvis der er tid til det og vi har til kl. 17. Sådan at så har gæsterne som skal deltage i middagen lige en lille time, hvis de vil skifte eller bare slappe lidt af på deres værelser, hvis de har booket et, eller de kan nå hjem og skifte eller bare blive og få en sodavand eller to imens receptionsgæsterne bliver sagt farvel til.

Super fint med fotograf der er booket allerede. Vi har valgt samme løsning som i har valgt. Det bliver også en bekendt som tager gode billeder og så er min far løs fotograf på sidelinien...

Sikke en masse, jeg nåede at skrive alligevel.. ville faktisk bare byde dig velkommen hertil og held og lykke med planlægningen

Tak skal du have! :)

Vi er ikke bekymret for hvad folk siger/tænker, det er ikke det, som er problemet. Vi er begge rollespillere med krop og sjæl og HADER når man til et godt rollespilsscenarie fx spotter en spiller med kondisko på under kostumet - det er bare ødelæggende for stemningen, indlevelsesevnen og helhedsindtrykket. Og vi ville have det ligesådan til vores bryllup, hvis folk kom med "almindeligt" tøj til et middelalderbryllup. Det ville være en torn i øjet for os. Så vi vil hellere droppe det helt og så gøre noget andet i stedet for, som vi også vil blive glade for :)

Mht. receptionen, så havde vi jo overvejet at holde den tættere på kirken, men der er flere ting der spiller ind. Bl.a. økonomien - det vil blive meget dyrere at finde et sted mere til receptionen. Vores eget hus/have synes jeg ikke rigtig er en mulighed, da det ikke er ret stort og vores forældre bor langt væk. Derudover så synes jeg at det ville være synd ikke at udnytte noget mere at vi har godset helt fra fredag til søndag - og så er det jo noget smukkere omgivelser/lokaler end vores lille hus.

Så vi synes bare det kunne være fedt at være på godset hele dagen sammen med vores gæster - fra vielse til morgenmad næste dag, så er der heller ikke så meget spildtid med transport og folk kan bedre slappe af og hygge sig med hinanden. Der er selvfølgelig en risikofaktor ved vejret, men jeg er begyndt at hælde lidt til bare at tage chancen... og måske udstyre gæsterne med paraplyer hvis det regner under vielsen i haven.

Og så tror jeg at receptionsgæsterne vil føle sig mere "en del af det hele" når de er inviteret til denne skønne lokation end hvis de "bare" kom med i kirke og evt. hjem til os selv til reception og alle andre derefter tog ud til "det eksklusive" sted.

Mht. underholdning og tidsplan, så forestiller jeg mig at vi bliver viet i haven på godset kl. 13 eller 14. Derefter noget at drikke og let mad efterfulgt af bryllupskage. Så forestiller jeg mig at folk hygger sig i haven eller indenfor i lokalerne med at drikke og spise imens de snakker og måske leger nogle lege. Her vil vi så stille kongespil og kroket til rådighed i haven, og måske en fotovæg indenfor, eller et eller andet andet som de kan være kreative med? Tanken er at folk skal have noget at snakke og samles om for at gøre det lettere at socialisere, så man ikke bare står med sin drink/mad i hånden og kigger og fører akavet smalltalk samtale med den nærmeste person. Jeg kender det fra mig selv at jeg ikke helt ved hvad jeg skal gøre af mig selv, hvad jeg skal sige osv osv. Hvis der er nogen der leger rundt og spiller spil, så er der altid noget at kigge på, så man ikke keder sig, selvom man måske ikke selv vil være med.

Omkring kl. 16-16.30 vil vi udlevere nøgle til værelserne til dem som vil overnatte og så vil Per og jeg liste af med fotografen ned bagerst i haven og få taget nogle billeder. Her forestiller jeg mig så at receptionsgæsterne naturligt vil drage afsted og folk vil få deres ting op på værelserne og friske sig op eller hygge videre med spil, imens de venter hvis de ikke skal overnatte.

Kl. 17.30-18 går vi så til bords og festen starter.

Edited by Lisim
0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Klart nok. Ja det vil give et naturligt afbræk og det giver folk en mulighed for gå op på værelser og slappe af, gå en tur o.l. Hovedbygningen og tilstødende rum er nok de afdelinger på Sonnerupgaard som kan siges at være mest almindelige. Forstået på den måde at det ikke er rustikt på samme måde som eksempelvis Laden og til dels festfløjen (den ene afdeling). Dvs. det bliver mere "dagligstueagtigt", men flotte lokaler. Eneste ulempe er at festlokalet i hovedbygningen er meget aflangt og smalt

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Og så tror jeg at receptionsgæsterne vil føle sig mere "en del af det hele" når de er inviteret til denne skønne lokation end hvis de "bare" kom med i kirke og evt. hjem til os selv til reception og alle andre derefter tog ud til "det eksklusive" sted.

Hvis det var mig, der skulle til vielse og reception, så ville jeg hellere, at det var i en kirke i nærheden og så reception i en evt. sognegård end at det er på stedet, hvor hele festen bliver holdt - dér ville jeg først føle mig "udenfor".

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tillykke med forlovelsen:)

Vi holdt bryllup i laden på sonnerupgård gods sidste år. Det er virkelig skønne omgivelser ja. Kan anbefale de tjenere, som sonnerupgård har forbindelse til. De var virkelig dygtige og havde bare styr på det hele (rart når der er krav til hvordan tingene skal vaskes op, hvordan det hele skal afleveres efter brug osv).

Vi blev viet i kirke i Kbh (så ca 45 min fra Sonnerupgård) og valgte at holde reception i kirkens sognelokale. Det kostede ikke særlig meget at låne. Vi havde oprindelig også tænkt på at vi skulle komme tidligere ud til sonnerupgård og der skulle være aktiviteter på græsset (havde faktisk fundet et sted hvor man kunne leje minigolf baner :lol: ), men det blev også for upraktisk i forhold til afstanden. Og det endte også med at øse ned det meste af vores bryllupsdag (det var den weekend hvor Kbh druknede), så det var meget godt vi ikke havde regnet med det. Man ved jo bare aldrig med det danske sommervejr!!

Hvor mange har i tænkt kun at invitere til reception? Hvis i mest regner med at det er kollegaer og barndomsvenners forældre eller lign, så er det måske fint nok bare at sige man lige serverer et glas i plastikglas uden for kirken og så kan i tage ude til Sonnerupgård med de gæster, der skal være med hele aftenen bagefter?

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tillykke med forlovelsen:)

Vi holdt bryllup i laden på sonnerupgård gods sidste år. Det er virkelig skønne omgivelser ja. Kan anbefale de tjenere, som sonnerupgård har forbindelse til. De var virkelig dygtige og havde bare styr på det hele (rart når der er krav til hvordan tingene skal vaskes op, hvordan det hele skal afleveres efter brug osv).

Vi blev viet i kirke i Kbh (så ca 45 min fra Sonnerupgård) og valgte at holde reception i kirkens sognelokale. Det kostede ikke særlig meget at låne. Vi havde oprindelig også tænkt på at vi skulle komme tidligere ud til sonnerupgård og der skulle være aktiviteter på græsset (havde faktisk fundet et sted hvor man kunne leje minigolf baner :lol: ), men det blev også for upraktisk i forhold til afstanden. Og det endte også med at øse ned det meste af vores bryllupsdag (det var den weekend hvor Kbh druknede), så det var meget godt vi ikke havde regnet med det. Man ved jo bare aldrig med det danske sommervejr!!

Hvor mange har i tænkt kun at invitere til reception? Hvis i mest regner med at det er kollegaer og barndomsvenners forældre eller lign, så er det måske fint nok bare at sige man lige serverer et glas i plastikglas uden for kirken og så kan i tage ude til Sonnerupgård med de gæster, der skal være med hele aftenen bagefter?

Tak skal du have :)

Umiddelbart havde vi tænkt at hyre nogle af Pers søsters veninder som køkkenpersonale for at kunne spare lidt penge, men det er måske en ide at bruge Sonnerupgaards egne. For som du siger er der jo krav til hvordan det skal vaskes op osv. Kan du huske hvor meget det kostede at leje personale gennem dem?

Det er ikke en dårlig ide med bare lige at invitere til et glas i kirken efter vielsen - det eneste minus jeg tænker er ift vores børn, som jeg gerne ville have med det meste af dagen indtil bryllupsfesten starter. Der ville jeg ikke føle de havde været nok med, hvis de bare bliver kørt hjem efter vielsen i kirken. Men man kunne måske høre dem som skal passe om de vil tage med ud til godset efter kirken og hygge med os der fremtil middagen starter, og så først køre hjem med dem der. Bare så de kunne være lidt mere med..

En anden ting vi overvejer er helt at droppe receptionsgæster og så bare kun invitere dem vi vil have med til festen (selvfølgelig bortset fra vores egne børn). Det ville mest være kollegaer osv, som skulle komme til reception kun. Evt. et par gamle venner som vi ikke rigtig snakker så meget med mere, det er dem jeg ville være mest ærgelig over.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Uha, kan ikke helt huske det nej. Mener vi endte med at komme af med 12.000kr for tjenere, hvoraf de 1000kr var drikkepenge fordelt ud på de 5 tjenere, fordi vi var så glade for deres arbejde. Men de var der også allerede Kl 14 og hjælpe med at dække op (vi overtog først lokalet på dagen), den sidste gik omkring Kl 4 om morgenen da det sidste opvask var taget og alle levende lys var slukket (vi var jo i laden hvor man har omkring 90 bloklys tændt hvis alle lysekroner er fyldt op) og så kom to af dem igen Kl 8 om morgenen for at rydde op og gøre klar til morgenmad (vi sørgede selv for brunch til vores gæster). Og vi var 82 gæster. Måske skulle de have 140kr i timen...? Eller 160? Synes det var rigtig godt givet ud i forhold til, at vi ikke selv skulle tænke på noget overhovedet. Havde været lidt bekymret for, at jeg ville føle, jeg skulle have tjek på alting og styre slagets gang, når nu der ikke er en naturlig overtjener eller lign, som hvis man havde købt en pakke på et feststed. Men de var bare så professionelle. Vi gav dem bare en kuvert med penge og så styrede de selv at sende folk hjem i takt med, at der ikke var brug for dem længere og afregne.

Vi havde også først overvejet venners søskende, men var bekymret for, at jeg ikke ville kunne slappe af, hvis ikke jeg følte, der var styr på tingene. Og jeg ville også føle, at vi så skulle sørge for deres transport frem og tilbage (til Kbh) og overnatning til dem, der også skulle hjælpe med morgenmaden. Og det ville næsten æde de penge op, vi alligevel ville have sparet i timelønnen.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tillykke med forlovelsen

Vi holder middelalder bryllup dog ikke helt gennemført, ikke middelaldermad og musik.

Men i invitationen har vi skrevet at vi vil være iført middelalder tøj til både vielse og fest og at vi håber de vil være med til det.

Derudover har vi lavet en Facebook gruppe med en filer med steder man kan købe/leje middelaldertøj.

Vi har endnu ikke sendt invitationerne ud men de der ved det har taget godt imod det.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Farvetema

Jeg har brugt uendelig lang tid på at kigge på billeder af farvetemaer til bryllupper og har bare ikke kunnet beslutte mig for noget! Men NU tror jeg den er der!

Vi er som sagt begge rollespillere og én af vores tilbagevendende roller er som soldater i en hær, hvor vores uniformer er i nogle bestemte farver (vi har en fast venneskare med folk vi plejer at lege med og alle har de samme farver på). Så vi snakkede om at det kunne være lidt sjovt og symbolsk at bruge de samme farver til vores bryllup! :thumbsupsmileyanim:

Farverne er.... :

Gul, sort og hvid! Her er Per med hans deling (sværd/skjold)

yi2FHIx.jpg

Og her er jeg med min deling (hellebard)

OPCx4Ab.jpg

Så skulle jeg jo lige søge lidt på hvordan de farver kunne se ud til et bryllup - og jeg er faktisk ganske positivt overrasket! Fandt lidt inspirationsbilleder:

black-white-and-yellow-wedding-colors.jp

Nigerian-wedding-themes-black-yellow-41.

with-amazing-and-yellow-and-black-weddin

il_fullxfull.132670101.jpg

eva-longoria-wedding-bouquet.jpg

5246263eabac555f83c976bddaa78b30.jpg

Hvad synes I, kunne det fungere?

Edited by Lisim
0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now

Annonce ♥


Annoncer