Malu82

Skal kirken pyntes?

27 indlæg i dette emne

Sidder lige med prøvelsesattest og bogen andre papirer som skal udfyldes og sendes til kirken. Heriblandt er så spørgsmålet om kirken skal pyntes. I så fald er det for egen regning. Vi havde egentlig valgt det fra. Men har nu alligevel tænkt det sidste stykke tid om ikke det alligevel ville være en skam at vælge det fra. Tænker at det jo ikke behøver at være dyre blomster fra blomsterhandleren, men vel "bare" kan være blomster fra Føtex, superbrugsen eller what ever. Bare de passer i farven. Tænker hvide eller lyserøde/pink gerberra eller roser. Mon ikke det skulle være nogen Lunde til at skaffe i slut maj.

Så kom med jeres tanker og ideer. Hvad gør i andre? Smid gerne billeder ind. (Dem kan vi aldrig få for mange af her på BK)

Jer der har valgt pynt fra har i fortrudt efterfølgende?

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Uha, godt spørgsmål. Jeg er også i tvivl. Tænker at det jo i bund og grund kunne være fint bare med lidt blomster i de der små "vaser" der sidder på kanten af bænkene, ikke sandt. Det tror jeg godt vi kunne finde på at bruge en lille smule penge på, men ikke ret meget... ;)

Jeg har ingen ide om, hvilke blomster endnu - tror lige jeg skal kredses lidt mere ind på bordpynt og brudebuket og så bliver det forhåbentligt lettere at tage en beslutning.. ;) Men både Gerberra og roser lyder da som supergode valg, synes jeg..

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

HVIS vi vælger at pynte kirken vil det netop også bare være noget med en enkelt blomst ved stolerækkerne. Kirken er nemlig flot i sig selv. Hmm.... Tænke, tænke, tænke.... Har heldigvis et par dage endnu til at tage beslutningen i :-)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tænker at holde det simpelt - men tror gerne jeg vil have en lille blomst ved hver stolerække. Men det kommer an på prisen,møder vil løbe op i. Heldigvis kender vi en blomsterbinder som vil give gratis arbejdskraft, vi skal kun dække blomsterne. :-)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hvis I skal have pyntet, så husk at tjekke med kirken, om det er noget, som I skal købe ind eller om kirken har en sats og de så pynter.

Måske er det en mulighed at have levende lys i hveranden stolerække og en blomst i hveranden. Eller lys i alle stolerækkerne. Der er ikke nogen, der siger, at det skal og må være blomster :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi havde en enkelt rose i hver kirkebænk, synes det ville være så smukt med levende lys, men vores kirke har nogen meget smukke og specielle kalkmalerier så det er totalt no-go....

Vi købte bare et par buketter hvide roser i pæn størrelse i Føtex

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvis I skal have pyntet, så husk at tjekke med kirken, om det er noget, som I skal købe ind eller om kirken har en sats og de så pynter.

Måske er det en mulighed at have levende lys i hveranden stolerække og en blomst i hveranden. Eller lys i alle stolerækkerne. Der er ikke nogen, der siger, at det skal og må være blomster :)

Der står i papirerne at man skal kontakte en bestemt person hvis man ønsker kirken pyntet. Men tak for input :-)

Jeg elsker ideen om levende lys. Er bare bange for at nogen bliver brændt af!

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Har I overvejet om det ikke er andre der sørger for at pynte kirken?

Jeg er i hvertfald af den overbevisning, at det ikke er noget jeg skal involvere mig i.

Ellers kan I jo spørge jeres omgangskreds om der ikke er en der vil påtage sig "opgaven", kan ikke lige se hvornår jeg skulle kunne nå det på min bryllups dag....

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvis I skal have pyntet, så husk at tjekke med kirken, om det er noget, som I skal købe ind eller om kirken har en sats og de så pynter.

Måske er det en mulighed at have levende lys i hveranden stolerække og en blomst i hveranden. Eller lys i alle stolerækkerne. Der er ikke nogen, der siger, at det skal og må være blomster :)

Der står i papirerne at man skal kontakte en bestemt person hvis man ønsker kirken pyntet. Men tak for input :-)

Jeg elsker ideen om levende lys. Er bare bange for at nogen bliver brændt af!

Så tror jeg, at det er vedkommende, der køber blomster eller I afleverer blomster til vedkommende og så pynter den person kirken :) Så så er den udfordring da ude af verden :)

Bare rolig, der er ikke nogen, der bliver brændt af. I de kirker, hvor levende lys er en mulighed, så plejer holderen at sidde lidt højere oppe eller også er der sådan en glasvase/ting omkring selve lyset :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi har ikke besluttet os endnu, men fik det råd at høre kirken, om der er andre, der skal vies samme dag. Hvis der er - og man kan blive enige - er det muligt at deles om udgiften og så skal der ikke pyntes om mellem de forskellige vielser

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har egentlig altid tænkt jeg ville have blomster i kirken.

Men er gået helt væk fra det nu, da vi skal giftes i Holmens Kirke i Køvenhavn. Som i sig selv er kæmpe stor, med et ret langt kirkegulv.

Så selvom nogle lyse blomster ville være rigtig fine til den mørke kirke. Bliver det alt for dyrt, med alle de rækker bænke der er i kirken. Så det har jeg helt droppet igen. Desuden er vi i kirken under en time, så i sidste ende er det lidt spildte penge.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg har egentlig altid tænkt jeg ville have blomster i kirken.

Men er gået helt væk fra det nu, da vi skal giftes i Holmens Kirke i Køvenhavn. Som i sig selv er kæmpe stor, med et ret langt kirkegulv.

Så selvom nogle lyse blomster ville være rigtig fine til den mørke kirke. Bliver det alt for dyrt, med alle de rækker bænke der er i kirken. Så det har jeg helt droppet igen. Desuden er vi i kirken under en time, så i sidste ende er det lidt spildte penge.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi pynter kirken. Vi skal giftes i Kalvehave kirke, som er en lille hyggelig kirke og synes derfor at det vil passe bedst lidt blomster. Vi blev tilbudt om de skulle gøre det eller om det er noget vi selv vil stå for. Og da jeg gerne vil have det skal passe sammen med resten af temaet, gør vi det selv. Vi har tænkt noget ala dettepost-78894-0-96021000-1429772889_thumb.j

Redigeret af Amaliedb
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi pynter kirken. Vi skal giftes i Kalvehave kirke, som er en lille hyggelig kirke og synes derfor at det vil passe bedst lidt blomster. Vi blev tilbudt om de skulle gøre det eller om det er noget vi selv vil stå for. Og da jeg gerne vil have det skal passe sammen med resten af temaet, gør vi det selv. Vi har tænkt noget ala detteattachicon.gifimage.jpg

det ser også super godt ud

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg var lige i vores kirke i dag til Kristi Himmelfartsgudstjeneste, og da sad jeg og så mig selv omkring i det smukke rum (vi skal giftes i en moderne og smukt arkitektonisk kirke), og da tænkte jeg faktisk, at jeg synes, vi ikke skal pynte op. Kirken har den udfordring, at der er stole og ikke bænkerækker, så det er ikke så "nemt" lige at sætte blomster eller lys i - men der er også smukke vinduer og man kan kigge ud på grønne træer. Så jeg slutter mig til koret af dem, der synes, kirkerummet er smukt, som det er - håber H2B er enig ;)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg var lige i vores kirke i dag, og jeg kom til at tænke på, at jeg ikke (længere) synes, den skal pyntes. Vi skal giftes i en moderne arkitektonisk kirke, hvor man kan kigge ud på smukke træer i haven - så jeg slutter mig til koret af dem, der synes kirkerummet er smukt, som det er :-)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer