mrssicilia

Kobberbryllupsfest i flere dage - SØNDAG OG AFSLUTTENDE ORD.

56 posts in this topic

Lad os begynde med nytårsaften 2014/2015 hvor vi undrende så på hinanden: Skat - det er I ÅR vi skal fejre vores kobberbryllup .

Hele januar måned frem til den 20. januar var vi selvlysende af lykkelig forventning, men som beskrevet i min planlægningstråd, var det Kelds familie, som kom til eftermiddagskaffe, hvor vi ikke var hjemme :floejt:

Allerede den 20. januar blev vi begavet med blomsterbuketter, sammenplantninger, gaver og kontanter så vi var helt rundt på gulvet i dyb og kærlig taknemmelighed - men kulminationen kom den 21. marts 2015.

Inden beretningen, kommer jeg her med dem, der gjorde dagen mulig, og var suveræne leverandører:

Først og fremmest DISKOBIL, hvor Bent og jeg fandt melodien her på BK.dk og snakkede meget om musik. Lone og jeg sled vores telefoner op flere gange, så meget glødede de mellem Lynge og Brørup når vi hver især fik en ide, som bare SKULLE deles med den anden. Allerede den 20. marts var både Bent og Lone i topform, og leverede den ene latterfremkaldende perle efter den anden, så smilet kom frem på min storebrors ansigt og han morede sig over vores venner, som vist også er blevet hans venner på deres tur fra Brørup til København :super:

Helles Blomster i Brørup: Leverede den smukkeste hvide kobberbrudebuket, brudepigebuket og knaphulsblomster som satte prikken over i´et.

SuperBrugsen i Brørup: Havde alle blomster, som var perfekte til borddekorationerne.

Kija - design.dk: Leverede bordkorthjerter, kobberløber som gjorde min borddækning helt perfekt og smuk

Askepot og Valentino i Tønder: Var de perfekte sparringspartnere i valget af KJOLEN, og Jonna var den skønneste drømmetyder.

Frank Herretøj i Rødding: Her var ekspedienten den veloplagte og kyndige drømmetyder for Keld, der fandt sit smukke jakkesæt godt vejledt af ekspedienten.

Jette - som sørgede for at maden var sublim og rigelig. Vi blev godt vejledt og hun sørgede for at gæsterne kom til festligt dækkede borde i Lille Sal og servietterne på festbordet i Store Sal var foldet superflot. :loveboard:

Vejen - Brørup Taxa, sørgede for at jeg, brudeternen og min storebror kom alt for tidligt til kirken, men det var min skyld: Jeg VILLE absolut køre fra Søgården kl. 15.30, hvilket i hver tilfælde var 15 minutter for tidligt :floejt:

Personalet på Søgården i Brørup sørgede for en dejlig fredag eftermiddag og aften, hvor vi hyggede i stor stil. Vi var Kobberbrudeparret, min storebror, en ungdomsven, Bent og Lone Zimmermann. Bent: Søgården står der endnu, og er vist klar til en gentagelse :biggrin:

Sidst men bestemt ikke mindst: Præsten, Henrik Skov Pedersen, som holdt en smuk prædiken for os og på underholdende vis guidede os og gæsterne gennem ceremonien :loveflag::loveboard::super:

Beretningen starter med torsdag morgen og slutter med søndag aften, hver dag har sin egen side, som kommer den næste uges tid med en dag pr. dag :heart::heart::heart:

Edited by mrssicilia
1

Annonce ♥

Annonce ♥

Onsdag, 18. marts 2015

På vej hjem fra mit arbejde, kørte vi forbi Helles Blomster, og mens jeg sludrede med Helle, gik Keld over på apoteket og købte medicin. Helle var dybt rørt, da hun hørte, at jeg skulle bruge en brudebuket samt brudepigebuket og knaphulsblomster til lørdag.

Hurtigt og elegant fik vi valgt udseende og farve på buketten, og da Keld ankom kunne han kun godkende vores valg. Efter en hyggelig sludder, kørte vi hjem til vores lille hus og spiste en hurtig middag, så lidt TV og gik så i seng, så vi kunne være klar til:

Torsdag den 19. marts 2015

Vi stod tidligt op, spiste hurtigt morgenmad og kørte kl. 9.30 til Tønder med min kjole, som skulle lægges op og rettes til, så den sad helt perfekt. Vi blev modtaget af en venlig pige i skranken, efter at det var undersøgt om kjolen virkelig kunne blive klar, kom syersken kom ud til os, og der blev hurtigt skiftet til drømmekjolen, og hun vimsede omkring mig med nåle og kridt mens hun roste mit udseende i høje toner.

Vi fik at vide, at kjolen var færdig kl. 15.00 om eftermiddagen = 4 timer til vores rådighed, som vi brugte klogt med at tage til Tyskland og proviantere det sidste til lørdagens fest - vi købte ind så mit stakkels VISA - kort var helt rødglødende:

6 rammer øl

6 rammer sodavand

12 flasker Verdi Peach - faldt virkelig i vores gæsters smag som velkomstdrink

18 flasker Riesling - var også populær

2 flasker hvid portvin - kunne svigermor og vores genbo godt lide

1 flaske Cognac - den tog min ældste svoger og Kelds tidligere kollega sig kærligt af :lol:-HAHA-

3 dåser Haribo - I ved, den der er GOD

1 stor dåse blandede chokolader: Twix, Bounty, Mars og Snickers

4 poser snacks: Kim´s Chips, Kim´s Barbecue, Kim´s Dildchips og en pose saltkringler

2 poser saltstænger

Bilen var godt læsset, da vi kørte fra Tyskland, og vel tilbage i Tønder, havde vi stadig tid i overskud, som blev brugt til at spise frokost på en hyggelig restaurant i Tønder centrum. Efter maden blev Det Lille Apotek besøgt, og der blev købt gaver til Bent og Lone Zimmermann, som faldt i god jord: Lone fik en navnefyrfadslysestage og en rød stearinlysrose, Bent fik et krus med en munter kommentar skrevet på.

SÅ var det tid til at finde Askepot og Valentino, og kjolen var simpelthen lige i skabet, der var endda syet bh - stropper i begge sider, så min BH blev hvor den skulle. 600,- for tilretning af en selskabskjole synes jeg er ganske rimeligt.

Vi kørte så til Rødding, hvor Kelds bukser var lagt op, og vi kunne hilse på Kelds tøjdame fra Brørup, som i forbindelse med at hun lukkede sin butik i Brørup, flyttede til Frank Herretøj i Rødding - hun fik et varmt kram af os begge to, og vi fik en rigtig hyggelig sludder, og Keld købte fremsynet et ekstra par sokker, inden vi kørte til Brørup - lykkelige men trætte.

Tilbage i Brørup kørte vi forbi vores suveræne kogekone, som diskede op med kaffe og hjemmebagte småkager, mens vi sludrede om de sidste detaljer til lørdagens fest. Vi var hjemme igen kl. 18.00 - godt brugte men lykkelige.

0

Jaah beretning! Lyder som om i har haft nogen gode dage op til weekenden :-)

Verdi peach til velkomstdrink er vare en super ide. Kan godt være jeg liiige låner den :-)

0

Annonce ♥

oh yeah, når du er færdig med din beretning, så kan jeg endelige krydse af og sige, at jeg har flugt alle de brude, som jeg lærte at kende i 2009 til dørs.

Kæmpe tillykke med jeres store dag, og så vil jeg nyde din beretning.

1

Fredag, den 20. marts 2015 Frem til kl. 13.00:

Vi vågnede fredag morgen, hvor jeg med strålende brune øjne sagde til min elskede: Det er i dag, det er i dag med jubel i stemmen. Keld smilte af min iver, for han vidste udemærket, hvad jeg refererede til: Mit længe ventede gensyn med min højt elskede storebror

Men inden det store gensyn, havde vi liiiiige et par småting, vi skulle klare:

Hurtigt gik vi i bad og klædte os på, og kørte til SuperBrugsen i Brørup kl. 8.00, hvor Keld gik ind i butikken og jeg blev i blomsterafdelingen, hvor jeg købte hvide roser, hvide tulipaner og hvide krysantenum som skulle bruges som supplement til min overdådigt smukke brudebuket holdt helt i hvidt.

Keld købte også et par rundstykker, som skulle nydes i en pause i borddækningen.

Vi kørte direkte til Læborg, hvor den ansvarlige for forsamlingshusets nøgle bor tæt på såvel kirke som forsamlingshus - fik en hyggesludder, inden vi kørte til forsamlingshuset, hvor vi hurtigt låste os ind, og der blev tændt for varme og køle/fryseskabe.

Bilen blev hurtigt tømt ved en fælles indsats, og køle- og fryseskabe blev hurtigt fyldt op med øl, sodavand, vin, juice og kakaomælk. Derefter gik vi i gang med at hente borde og stole, hvilket var let takket være en sindrig indretning som nøgledamens mand havde lavet: En "elevator" fra kælderen til stueplan, så man ikke skulle bære borde og stole op i salen.

Bordene blev hurtigt stillet op, dugene lagt på, servicen og glassene hentet på rullevognen, og så gik jeg i gang, mens Keld var engageret andetsteds, han ved nemlig, at borddækning er mellem mine styrkeområder

Kobberstjernerne blev gavmildt drysset ud over bordene, kobberløberen blev lagt på midten af bordet, og synet var helt betagende. Service blev sat på bordene ved fælles indsats, dog fandt jeg ud af, at sidetallerknerne IKKE skulle stå forskudt fra dækketallerknen men ved siden af. Jeg fandt også ud af, bordløberen var en stor hjælp, da glassene skulle placeres: Kanten på løberen var perfekt at stille glas efter, så det endelige resultat så meget, meget professionelt ud.

Vi skulle også liiiiiige sætte kaffebordene op, og der var Keld den geniale: Han satte bordene op så det passede med 4 borde af 6 personer. Han tog vores rød og hvidternede papirdug og klippede den til så den passede perfekt, og hentede kopper og kagetallerkner, som blev placeret perfekt. Kobberbloklys blev sat på midten af bordet.

Inden vi kørte hjem, lavede vi isterninger nok til Læborg og omegn, og der blev kun brugt EN pose

Vel hjemkommet, blev jeg sat til at pakke min kuffert, hvilket var optimistisk af min dejlige mand, for jeg var helt rundt på gulvet og kunne slet, slet ikke samle tankerne om pakningen, fordi jeg kunne se på klokken, at tidspunktet for afgang til Vejen Banegården nærmede sig hastigt: Tik, tak, tik, tak.

Nå - jeg fik pakket, men stakkels Keld fik at vide af sin utålmodige hustru, at NU skulle vi altså til Vejen - naturligvis ankom vi alt for tidligt - mere om det i afsnittet: Fredag, den 20, marts Eftermiddag/aften.

Fredag, den 20. marts - Eftermiddag/aften/nat

Mens vi kørte til Vejen Banegård, sludrede jeg løs om gensynet, hvor meget jeg glædede mig til det og aftenen mens Keld smilede kærligt af sin hustru, som pludselig var Rikke Marie i teenagemode.

Da bilen var parkeret, tog jeg en cigaret, og rustede mig til gensynet. Oppe på perronen, som var fyldt med mennesker, gik jeg frem og tilbage indtil jeg foreslog at vi satte os ind i venteskuret på perronen. Også derinde gik jeg frem og tilbage og så mod øst, mens Keld bemærkede: "Skat - du går altså som en løve i et bur. Toget kommer om lidt!" Naturligvis var toget på vej, og det lød i højttaleren: "Ding, dong. Toget til Esbjerg kl. 14.56 kører til perronen om ca. 10 minutter!" Der sprang min kæde, for jeg kunne regne ud, at toget var FORSINKET!

Keld smilte igen af mig, men endelig kunne jeg se toget fra øst, og gav Keld et stort knus, inden jeg gik ud på perronen og stillede mig parat. Toget standsede så jeg stod midt mellem de to døre. Jeg kunne se min storebror, og så blev de tilstedeværende vidner til et KÆRLIGT gensyn mellem en storebror og hans lillesøster - jeg løb hen til ham og gav ham et KÆMPESTORT knus og vi var vist lige rørte begge to. Der var gået 18 år, siden vi sidst så hinanden, og vi nød at kunne give hinanden et knus. Vi blev færdige, og jeg præsenterede min storebror for min mand, som smilte varmt og bød velkommen til Jylland. Jeg tog min storebror under armen og sludrende gik vi alle 3 ned til den ventende bil - lidt sjovt kunne min storebror fortælle, at vores far også sværgede til Citroen, akkurat som Keld.

På turen til Søgården, sludrede vi alle 3, og vel ankommet gik vi ind i receptionen og fik vores nøgler. Vores gode bekendt, som ejer Søgården kunne godt se en lighed mellem mig og min bror. Keld kørte hjem til vores lille hus for at pakke SINE ting, og jeg og min storebror gik til vores værelser. Jeg fik lynhurtigt pakket ud, hængt min kjole på bøjle, indtaget badeværelset med alle mine ting, og så gik jeg over til min storebror på værelset over for vores - meget praktisk disponeret af hotellet.

Efter en hyggelig sludder på værelset, hvor jeg så pragtfulde billeder fra Hong Kong og omegn, gik min bror og jeg over i baren/receptionen, hvor jeg bød min storebror på en dansk fadøl. Vi sad og snakkede om Søgården og de minder, Keld og jeg har fra stedet - min bror syntes, det var et rigtigt hyggeligt sted. Keld kom og fik nøglen til værelset, hurtigt var han tilbage, og bestilte en fadøl og så sad vi alle 3 og sludrede hyggeligt.

Gensynet med Bent og Lone Zimmermann/Diskobil samt min ungdomsven:

Efter jeg havde været ude og ryge, satte jeg mig igen og sludrede med brormand og Keld, da min telefon pludselig gav lyd fra sig. Jeg kunne se, at det var Lone Zimmermann, og tog den med et: "Hej skattepige, hvad sker der" Med smil i stemmen kunne Lone fortælle, at de lige var kørt fra motorvejen ved Brørup afkørslen, og igen måtte jeg tøjle min utålmodighed - gik ind til de to gents, og fortalte at Bent og Lone var i nærheden. Kærligt sagde Keld: "Jamen så må du jo hellere gå ud og tag imod" - det lod jeg ham ikke sige to gange, og jeg gik ud, tændte en smøg og så efter en stor varevogn.

Den kom, Bent kom smilende ud af den, og fik et varmt knus og et Velkommen til Jylland inden jeg hurtigt gik om til passagersiden, og tog kærligt imod Lone, som fik et lige så kærligt knus - mens Bent, Lone og jeg sludrede, kom min ungdomsven smilende hen til os, og han fik også et stort knus og SÅ gik vi ind til herrerne i receptionen/baren. Keld gav Lone sit sædvanlige bamsebjørnekram og Bent og Michael fik et fast håndtryk - min storebror blev præsenteret og de nyankomne fik deres nøgler og blev installeret.

Vi blev samlet ved bordet, og i godt humør sludrede vi over en fadbamse. Bent og Lone var fyldt med humor, og vi andre fulgte trop. Det blev hurtigt tid til at gå ind i restauranten, hvor Keld bemærkede: "Du sidder ved siden af mig hver dag, i aften sidder du ved siden af Claus!" - det havde jeg intet imod, og Keld satte sig over for mig med Lone ved siden af sig og med min ungdomsven på Lones anden side. Bent sad på den anden side af min storebror.

Da der skulle bestilles drikkevarer, var det også i højt humør, og servitricen smilede af det muntre selskab, hun skulle sørge for. Vi fik menuen af vide: Rejecocktail, Amerikansk Buffet med salatbar og Islagkage med frisk frugt. Vi sludrede muntert, og nød den dejlige mad og skålede. Efter maden var det tid til bowlingdysten, og min storebror var træt af jetlag og ville i seng og sove, så han kunne være frisk til lørdagens festivitas. Kærligt blev der sagt godnat til ham, og vi andre gjorde os klar til at bowle. Keld brillerede i sin sædvanlige overlegne bowlingstil, og jeg blev en fornem nr. 3 efter en opvisning i, hvordan man kan skrue kuglen uden at ane hvad man foretager sig

Da vi var færdige med bowlingen, stod vi og sludrede lidt, inden vi gik over på hotellet, og sad og sludrede inden vi blev enige om, at det vist var sengetid. Keld og jeg fandt vores værelse, og kyssede hinanden kærligt godnat inden vi lagde os til at sove efter en hektisk, men helt vidunderlig dag/aften.

VIL I LÆSE MERE, PIGER? BILLEDER KAN EFTER ANMODNING SES PÅ FACEBOOK I GRUPPEN: KELD OG RIKKE MARIES KOBBERBRYLLUP

0

Annonce ♥

Miss Lena - grunden til jeg henviser til Facebook, er at jeg har store vanskeligheder med at lægge billeder op herinde.

Teknikken driller mig, både når jeg vil lægge billeder ind og når jeg vil formatere det jeg skriver. Jeg tror, min udgave af Windows er for gammel - eller min Internet Explorer bare VIL drille mig :-)

0

Lørdag, den 21. marts - endelig kom DAGEN

Morgen - formiddag - eftermiddagen indtil kl. 15.15:

Det blev endelig lørdag den 21. marts, og dagen for vores velsignelse kom med skyer på himlen og en temperatur, som gjorde mig glad for, jeg IKKE havde en tynd brudekjole hængende i skabet på hotellet. Keld og jeg sagde kærligt godmorgen til hinanden, og så glade på hinanden og ønskede hinanden en dejlig dag.

Vi skyndte os i bad, og gik over til en bugnende morgenmadsbuffet med alt hvad hjertet kunne begære af morgenmad. Vi blev hurtigt enige om, at røræg, bacon og brunchpølser ville være perfekt supplement til rundstykker/rugbrød og kaffe/juice.

Mens vi sad og hyggede os, begyndte de andre at komme stille og roligt. min storebror hilste kærligt godmorgen, og vi sludrede da Bent kom smilende og veloplagt efter en god nats søvn - efter en halv time var alle samlet, og vi hyggede i stor stil.

Folk gik over på værelserne efter en omfattende morgenmad, og Keld og jeg kørte hjem efter nogle småting, og på vej til Søgården kørte vi forbi blomsterhandleren og hentede min brudebuket, Lones brudepigebuket og herrernes knaphulsblomster. At min brudebuket ville blive smuk, var jeg helt klar over, men at den ville blive SÅ betagende smuk havde jeg dog ikke forestillet mig. Helle var selvlysende af stolthed, og jeg kunne kun fortælle hende, at det var en brudebuket helt efter mit hjerte. Lones buket var mindst lige så smuk og knaphulsblomsterne dannede det perfekte supplement.

Lone blev inviteret ind på vores værelse for at beundre vores buketter, og så kan det ellers være, at hun fik gang i sit telefonkamera, æsken med blomsterne blev fotograferet fra alle vinkler inden de blev sat uden for. Vi gik over på Bowlingcenteret/receptionen/baren og sludrede indtil Keld kørte hjem til vores lille hus for at gøre sig klar til velsignelsen.

Bent kørte til Søgården for at stille anlægget op, Michael kørte et ærinde og Lone, min storebror og jeg gik over på hotellet og satte os i baren og hyggede. Michael sluttede sig til os, og min storebror var blevet lidt sulten, så vi blev enige om, at bestille kaffe og kage. Mums, siger jeg bare: Vi fik den lækreste chokoladekage med blåbær og hindbær og sad og hyggede, da min telefon ringede og Keld fortalte mig, at han havde udfordringer med sin knaphulsblomst, som han syntes var for stor, Han og hans mor havde sørget for at blomsten kunne sidde i hans jakkerevers, men heeeelt tilfreds var han ikke - og så blev jeg lidt trist.

Mine udfordringer var ikke overstået, for Bent ringede til Lone, og fortalte, at flaget ved kirken IKKE var oppe, og SÅ kan det ellers være, at Fru Hansen fik et anfald af akut kuller, kom med et udbrud og gik ud for at trække vejret gennem en cigaret og lod roen falde over mig. Sagen var den, at kogekonen og Bent sludrede sammen i forsamlingshuset, da kogekonen bemærkede. at flaget ved kirken ikke var hejst, og Bent svarede, at de sikkert havde glemt vielsen - og ringede og fortalte Lone det. Lone sagde, at det måtte Bent IKKE spøge med, for jeg var helt oppe i det røde felt. Beroligende kunne Bent fortælle, at han HAVDE talt med kirkens personale, og naturligvis var flaget hejst. Jeg undskyldte mit udbrud, og den gode stemning blev genoprettet, og vi gik over på vores værelser.

Jeg kunne slet ikke samle mig, og gik over til min storebror og fik en hyggesludder inden jeg gik over til mit værelse, og fandt mine ting frem. Lone sad og så TV da jeg stak hovedet ind til hende og vi fik en hyggesludder.

Da klokken blev 14.30 blev Lone og jeg enige om, at jeg hellere måtte begynde at gøre mig klar, så hurtigt fik jeg lagt makeup, stylet mit hår og gik ind til Lone med diadem og de andre smykker, som jeg skulle have på. Bent var kommet tilbage til Søgården, og han deltog i den almindelige hygge mens vi gjorde os klar. Lone fik hurtigt skiftet til sit tøj, og fik hjulpet mig kjolen og smykkerne på. Kjolen havde vist bestemt sig til at drille mig lidt, for jeg måtte vende den et par gange inden jeg fik den vendt rigtigt, så jeg kunne få den på. Lone var begejstret for mit look, og min storebror så stolt på sin lillesøster. Ude på gangen mødte vi Michael, som også så glad på mig, og udtrykte sin beundring. Kl. 15.00 fik vi et glas mousserende vin, og Bent og Michael kørte til kirken, mens Lone, min storebror og jeg ventede på taxaen, som skulle hente os.

0

Annonce ♥

Det skal lige med til ovenstående at jeg gik over og talte med kirketjeneren som sagde at flaget var på vej op. Derefter ringede jeg tilbage og sagde at de havde glemt brylluppet (og så fik jeg ballade) .:)

0

Det skal lige med til ovenstående at jeg gik over og talte med kirketjeneren som sagde at flaget var på vej op. Derefter ringede jeg tilbage og sagde at de havde glemt brylluppet (og så fik jeg ballade) . :)

:blink: og du lever stadig Bent :lol:

0

Annonce ♥

Jep jeg var jo 8 km. væk .:) At kogekonen så også stadig lever (gjorde hun i hvert fald da de tog af sted fra festen) er så lidt af et mirakel men det kommer Rikke måske ind på senere. .:)

0

Kære Bent

At du er en gavtyv, (som min far ville sige) er vist velkendt, og Keld og jeg morer os stadig over dine indfald i kobberbryllupsvelsignelsesfestweekenden. Du var i topform fra I ankom, til I kørte igen, og Lone har fortalt, hvordan stemningen var høj i bilen på vej tilbage til Sjælland - endnu en gang TUSIND TAK for en pragtfuld weekend :super::respekt:-HAHA-:thanks:

0

Lørdag, den 21. marts 2015 - Eftermiddag fra 15.15 - 16.30:

Pludselig var min storebror, Lone Zimmermann og jeg alene på Søgården, de andre var kørt til Læborg Kirke. Jeg så på de to andre, og kunne mærke sommerfuglene, Lone havde skrevet til mig om flere dage i forvejen, flakse lystigt i min mave, for mange spørgsmål rumsterede i maven på mig:

1. Så jeg godt nok ud?

2. Ville Keld lave en kombineret Frederik/Joachim når han så mig gå op til alteret?

3. Hvor mange ville der være i kirken?

og mange andre spørgsmål, som jeg ikke delte med min bror og Lone :blink::blush:

Jeg følte mig smuk, og var sikker på, at Keld ville være sit sædvanlige Mr. Selfcontrol, hvilket jeg faktisk er glad for :loveboard:

Nå - taxaen holdt pludselig uden for, og så blev min brors gave lagt i bagagerummet sammen med min brudebuket, og min bror satte sig på forsædet ved siden af chaufføren og vi piger satte os på bagsædet, og bilen kørte mod kirken. Under turen blev der taget mange, rigtigt mange billeder med min storebrors kamera. Jeg sad og nød turen og landskabet, vi kørte forbi selvom jeg kender det ud og ind.

Da vi drejede ind på kirkevejen, opdagede jeg med det samme den smukkeste æresport, lavet af min svigerfamilie: Stålrør var bøjet i hjerteform, og sprøjtet med kobberspray og pyntet med røde roser og et skilt med vores navne og 12 1/2 år - hvor blev jeg dog GLAD. At Dannebrog VAR hejst både ved kirken og forsamlingshuset gjorde bestemt IKKE min lykke mindre.

Mens jeg betalte taxaen, fik de 2 andre lidt luft inden vi tømte bagagerummet, og jeg fik min smukke, smukke brudebuket i hånden - hvor var den bare flot, og blomsterdamen havde pyntet den med perler, hjerter og kobbertråd, så den virkelig signalerede kobberbryllupsvelsignelse.

Inde i kirken hørte Keld taxaen komme - alt, alt for tidligt - og skyndte sig på plads ved alteret, og i våbenhuset udspillede der sig nærmest en receiving line, hvor jeg stod og modtog de sidste gæster :blush: Da min kusine, som jeg ikke har set i 32 år, kom sammen med sin kone, sank jeg en stor klump i halsen, og SÅ var kirketjeneren, min storebror, Lone og et par andre vidner til et SUPERKRAM af historiske dimensioner: Min kusine og jeg var selvlysende af lykke over gensynet, og efter krammet, gik de ind i kirken. Lykkeligt var også gensynet med vores MATAS dame, som kom til globryllup - hun fik også et varmt knus, og var også vidne til gensynet med min kusine.

Da alle var på plads i kirken, var der en lille diskussion om, hvorvidt Lone skulle gå ind før mig - det insisterede jeg på hun gjorde, så da kirketjeneren havde set på sit ur at klokken var 15.59, spurgte hun om vi var klar - det var vi, og Lone gik ind (- til gæsternes store skuffelse, hørte jeg senere. De troede det var mig :floejt: )

Min storebror så kærligt på mig, og spurgte: Kan du mærke Arne (vores far som døde i 2008)? Smilende sagde jeg, at det kunne jeg, og så blev vi enige om, at det var NU, vi skulle gå ind.

Piger: Det var simpelthen en vidunderlig og dejlig oplevelse at gå op ad kirkegulvet med min storebror ved siden af mig, og se på Keld ved alteret, jeg blev fyldt med en dejlig følelse af kærlighed til Keld, som sendte mig et kærligt smil.

Jeg blev afleveret til Keld, og min bror satte sig ved siden af Lone, og Keld og jeg satte os ved siden af hinanden ved alteret. Pludselig blev jeg ramt af nervøsitet, som Keld bemærkede, fordi salmebogen dansede can can i mine rystende hænder. Beroligende lagde Keld sin hånd over min, og vi kunne nyde den dejlige ceremoni - og de smukke salmer:

Op al den ting, som Gud har gjort

Hil dig, frelser og forsoner

I blev skabt som mand og kvinde, og til sidst

Det er så yndigt at følges ad

Præsten holdt en vidunderlig tale, hvor han bemærkede, til stor morskab for gæsterne i kirken, at han aldrig havde fået bestilling på vielse SÅ mange år i forvejen - der kunne jeg ligefrem mærke, hvordan Bent og Lone Zimmermann morede sig, for samme oplevelse havde de med os: Vi bestilte DISKOBIL i maj 2008 :floejt:

Lige så hurtigt som ceremonien var begyndt, sluttede den - præsten kom ned og sagde TILLYKKE og gav os det dokument, som beviser at der fandt en romantisk velsignelse sted i Læborg kirke den 21. marts 2015 :loveboard:

Tiden efter 16.30 fortjener sin egen beskrivelse, så I kan nu gå på toilettet og slappe af i den finger, der trykker F5 :lol:

0