mrssicilia

Kobberbryllupsfest i flere dage - SØNDAG OG AFSLUTTENDE ORD.

56 posts in this topic

Natten mellem den 21 og 22. marts 2015:

Da de fleste gæster var kørt eller var blevet hentet af voksne børn, gik Keld bistået af min ungdomsven i gang med at rydde op efter festen: Sørgede for at bordene blev ryddet, så de var klar til at komme i kælderen. Derudover fjernede de tomme dåser, vinflasker, lys osv.. Jeg var totalt kvæstet, og sad og sludrede med de sidste gæster: Min storebror, min søns far, Lone Zimmermann og et par stykker til.

Min søns far tilbød at køre min storebror tilbage til Søgården, hvilket der blev taget imod, og jeg sagde på gensyn til min dejlige bror, som også fik en tak for en dejlig dag.

Min ungdomsven hjalp effektivt Bent med at pakke Diskobilen, så vi kunne vende næserne mod Søgården efter en pragtfuld dag, min ungdomsven kørte med Keld og mig og stemningen var høj selvom vi var trætte.

Tilbage på Søgården fik vi lige en forfriskning inden vi fandt vores værelser, og gik direkte i seng og sov indtil søndag morgen.

Søndag formiddag den 22. marts 2015:

Søndag morgen vågnede vi og så kærligt på hinanden, vi var glade efter et par dejlige dage, og glædede os til morgenmaden. Vi gik hurtigt i bad, og over til restauranten, hvor et bugnende morgenbord ventede på os. Vi gentog succesen fra lørdag morgen og nød brød, æg, bacon, brunchpølser og frisk frugt skyllet ned med kaffe og juice.

Bent kom hurtigt og gjorde os selskab - frisk og veloplagt, og der blev vi imponerede, og talte senere om, hvorvidt der var sat Duracell batterier i ham eller ej :respekt:

Min storebror kom efter Bent, kyssede sin lillesøster kærligt på kinden og sagde godmorgen, han virkede også veloplagt efter en god nats søvn, til sidst kom Lone og min ungdomsven, og vi kunne alle nyde morgenmaden. Der blev sludret lystigt og Bent og Lone tilbød at tage min storebror med i bilen til Sjælland, hvilket blev modtaget med stor taknemmelighed.

Der blev sagt kærligt på gensyn, og Keld og jeg kørte til Læborg forsamlingshus og ordnede de sidste ting, blandt andet pakkede vi den overskydende mad, og der var rigtigt meget, som Bent også har beskrevet. Kelds mor og lillebror kom, efter en opringning, til forsamlingshuset og fik noget af den overskydende mad med hjem, hvilket de blev glade for.

Efter oprydningen kørte Keld og jeg hjem, godt brugte efter nogle dejlige dage med forberedelse og gennemførelse af vores kobberbryllupsvelsignelsesfest :iloveyou:

0

Annonce ♥

I skal da også lige have et andet HØJDEPUNKT fra festen:

På et tidspunkt ser Bent varmt ned på mig, og annoncerer: "Denne her gamle sag er til Rikke og Claus, den har en særlig betydning for dem", og så lyder temaet fra Huset på Christianshavn ud gennem højttalerne - min storebror og jeg ser på hinanden og smiler et indforstået smil: Vi tænkte begge tilbage på vores far, som lavede forteksterne til den populære serie da jeg var en lille pige, og elskede at stå og se på min far, mens han arbejdede :loveshower::a1221::)

I det hele taget var Bent fyldt med dejlige input, som var med til at højne stemningen blandt os, der var tilstede.

Men lad os nu gå over i den afdeling, som hedder: HVAD VILLE JEG HAVE ÆNDRET, HVIS JEG KUNNE:

Først og fremmest ville jeg have lyttet til min kloge mand og veninde, og rettet mig efter dem, da de nævnte over for mig, at kl. 15.30 var ALT, ALT for tidligt til at køre til kirken - vi ankom så tidligt, at Keld næsten blev stresset, og det er jeg ked af :(

Jeg ville nok have sparet penge op til frisøren, for helt tilfreds med mit look var jeg ikke - men det må jeg så gøre til sølvbrylluppet/en anden festlig lejlighed, hvor jeg skal ligne en million :lol:

Jeg ville have foreslået, at vi spiste frokost på den lokale pizzarestaurant, så der var lagt en god bund til eftermiddagen/aftenen/natten :)

Jeg ville have indskærpet over for kogekonen, at selvom der kom indslag under hovedretten, var det IKKE et signal til hende om at rydde buffetbordet :(

Sidst, men bestemt ikke mindst: Keld havde helt ret, da han sagde at vi SKULLE øve brudevalsen - det var mig, der var tøvende over for at øve den, desværre :blush:

Summa summarum/bottomline:

Selvom man planlægger i flere år, er der noget, der kunne være bedre, så det er lektien til mig!

0

Sagde jeg det :) Kan ikke huske det. . :) Normalt bruger jeg slet ikke mikrofon under middagen andet end hvis jeg kan se at en toastmaster har brug for "hjælp" med at få folk ind eller i forbindelse med afvikling af festsange (ikke sang) men her var jeg jo selv toastmaster og gæst :)

Det burde ikke være nødvendigt at indskærpe overfor en kogekone at hovedretten/buffeten først skal tages ud efter at den har været inde et stykke tid, og man kan fornemme at folk er færdige med at spise. Et typisk forløb er 1-2 timer. Jeg havde hele formiddagen gået og hørt hende fortælle om hvor rutineret hun var og vi talte om mange ting i relation til det. Faktisk også om det med taler under hovedretten hvor der jo er nogle feststeder som slet ikke vil have det - som om det var deres fest. Derfor skænkede jeg det ikke en tanke at det skulle være nødvendigt at nævne det på nogen måde.

Det jeg fortryder er at jeg ikke holdt fast i min første indskydelse om at bede hende om at sætte hele molevitten ud igen, fremfor bare at lade den ligge, men der er jeg nok desværre påvirket af at min rolle normalt er en anden og mere tilbagetrukket rolle, hvor jeg normalt vælger at sige at det ikke er min kamp. Som toastmaster burde jeg set i bakspejlet nok have fortalt hende hvor skabet skulle stå, men det er jo svært når det først senere går op én at vedkommende slet ikke var så rutineret som hun havde givet udtryk for :)

Hvis der ikke var nogle ting som kunne gøres bedre eller måske anderledes ville det godt nok være kedeligt og det uanset om vi taler om planlægning af et mindre bryllup, en DJ Award eller for min del den musikalske del af en bryllupsfest. Hovedsagen er at folk har hygget sig, at der ikke er større "fadæser" "katastrofer" og at folk har hygget sig. Lige her kan man jo håbe på at kogekonen har samme holdning og har lært lidt af det som hun åbenlyst ikke beherskede selv: At der er milevid forskel på at servere mad ved et fodboldarrangement eller visse firmafester hvor middagen ofte er noget som er hurtigt overstået kontra et bryllup hvor middagen er en stor del af festen som fylder meget.

1

Bent, du ville have haft min og Kelds fulde opbakning til at bede Jette om at sætte maden på bordet igen - vi ville have bakket dig 110 % op :-)

Vedr. din indsats som DJ og toastmaster, så har jeg flere gange rost dig i høje toner, og glæder mig sammen med Keld til næste gang, vi skal nyde Diskobil for fuld styrke :cheerleader3:

0

Annonce ♥

OK - Jeg mener at jeg tog fat i dig lige efter og tolkede det som at vi lod den ligge men ja - lad nu det ligge .:)

0

Ærgerligt med maden, men hvor lyder I til at have haft en fantastisk fest! :7himmel::a1221::cheerleader3:

Dejligt at komme hjem fra bryllupsrejse til resten af beretningen! :loveshower:

Vores fest sluttede også relativt tidligt (kl. 1-2 stykker mener jeg?!), et udtryk for at der ikke rigtig er nogen festaber i vores vennekreds mere, for dem der før var festaber er nu småbørnsfamilier, og selvom børnene ikke var med, så holder forældrene ikke så længe, når det efterhånden er halve og hele år siden de har sovet en hel nat. :tunge:

0