camolette

Bryllupskage

25 indlæg i dette emne

Annonce ♥

Jeg laver den selv, fordi jeg synes det er urimeligt dyrt, i forhold til hvad vi gerne vil have (150 kr/couvert) Du kan se billeder inde på min planlægningstråd af min prøvekage nummer 2 :metteholm

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Vi var til et bryllup for halvandet år siden, hvor vi blev enige om, at det var den bedste bryllupskage vi nogensinde havde smagt.

Det viser sig så, at det er en privatperson, der laver det på hobbybasis - og det kunne man bestemt ikke se. Derfor har vi valgt den samme og skal kun give 30 kr. Pr. Person. Det synes jeg er en meget fair pris og glæder mig meget til den. :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Min veninde har tilbudt at lave vores kage, så det er jeg spændt på ;) Hun er rigtig god til at lave flotte kager, men arb. dog mest med fondant. Jeg bryder mig ikke så meget om smagen af det og håber, jeg kan få hende overbevist om, at der i hvert fald også skal bruges marcipan. ;) Vil man egentligt kunne lave en kage i 2 dele, med en stor og en lille del hvor den ene er med marcipanovertræk og den anden med fondant? Er der nogen af Jer kagebagere, der ved om det ville kunne gå?.. ;)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Min veninde har tilbudt at lave vores kage, så det er jeg spændt på ;) Hun er rigtig god til at lave flotte kager, men arb. dog mest med fondant. Jeg bryder mig ikke så meget om smagen af det og håber, jeg kan få hende overbevist om, at der i hvert fald også skal bruges marcipan. ;) Vil man egentligt kunne lave en kage i 2 dele, med en stor og en lille del hvor den ene er med marcipanovertræk og den anden med fondant? Er der nogen af Jer kagebagere, der ved om det ville kunne gå?.. ;)

Hun kan også lave en 50/50 blanding af fondant og marcipan...

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min veninde har tilbudt at lave vores kage, så det er jeg spændt på ;) Hun er rigtig god til at lave flotte kager, men arb. dog mest med fondant. Jeg bryder mig ikke så meget om smagen af det og håber, jeg kan få hende overbevist om, at der i hvert fald også skal bruges marcipan. ;) Vil man egentligt kunne lave en kage i 2 dele, med en stor og en lille del hvor den ene er med marcipanovertræk og den anden med fondant? Er der nogen af Jer kagebagere, der ved om det ville kunne gå?.. ;)

Hun kan også lave en 50/50 blanding af fondant og marcipan...

Super - det vil jeg foreslå hende. Så er det måske også lettere at rulle ud?? For jeg tror mest det er det hun er nervøs for, hvis det er ren marcipan...

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Der er så mange ting at holde styr på op til et bryllup. Så jeg har valgt at få kagen lavet af andre. Jeg har ellers selv lavet både dåbskager og bryllupskage til andre, men vil gerne bruge min energi på nogle af alle de andre ting. :a1221:

Jeg er så heldig at både mine ene søster og en god veninde er ret dygtige til at lave kager og begge har lavet til flere store fester før. Jeg har endda en halv aftale med min veninde om, at hun skal stå for kagen. Så jeg regner med at den er i hus. (selv om brylluppet først er til maj 2016)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Kan fortælle at vi brugte handbergskreative.dk til vores søns barnedåb og var MEGET tilfredse! Den var simpelthen SÅ flot og lækker den kage - og så er priserne helt i bund! Vi gave 17 kr pr. kuvert, 100 kr for levering og så 120 kr for fadet og pynten (vi havde en stor drage, slot og navn på vores, så det afhænger selvfølgelig af hvad man vælger af pynt). Vi har tænkt os at bruge dem igen til vores bryllup. Så vi endte med at give 764 kr til 32 personer, inkl. levering og vi beholdte fadet bagefter.

Her er lidt billeder af kagen. Der var også kage inden i slottet:

1399299_10152540776420967_62949181464495

10517404_10152540776415967_6168853396774

10511616_10152540776520967_2710685199612

Redigeret af Lisim
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Min veninde har tilbudt at lave vores kage, så det er jeg spændt på ;) Hun er rigtig god til at lave flotte kager, men arb. dog mest med fondant. Jeg bryder mig ikke så meget om smagen af det og håber, jeg kan få hende overbevist om, at der i hvert fald også skal bruges marcipan. ;) Vil man egentligt kunne lave en kage i 2 dele, med en stor og en lille del hvor den ene er med marcipanovertræk og den anden med fondant? Er der nogen af Jer kagebagere, der ved om det ville kunne gå?.. ;)

Tror ikke det vil blive pænt. Fondant og marcipan er for det første ret forskellige i farven og ikke mindst konsistens. Så det vil blive 2 meget forskellige kager. Må indrømme at jeg må give din veninde ret. Synes bare fondant er pænest og også lettest at arbejde med. Men vi kan hurtigt blive enige om at det smager ikke nær så godt som marcipan ;O)))

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer